Şimdi Ara

motora fazla yağ konulması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
98.233
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba aracın motoruna max seviyesinden fazla yağ konulursa ne gibi sorunlara yol açabilir.aracımın yagını yeni değiştirdim filitresinide tabi.4 lt yag konuldu ama max seviyesinden baya bi yukarıda gösteriyor çubukta herhangi bisorun yok saglam.araç opel astra g.

    yardımcı olursanız sevinirim



  • motor yağ yakar onun için bir şırıngayla yağı çekin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06

    motor yağ yakar onun için bir şırıngayla yağı çekin
    şırınga ile yağı nereden nasıl çekeceğiz????

    öncelikle burada motorunuzda olan fazla yağın ne kadar olduğu önemlidir..ayrıca sizin aracınızın motoru zaten 4 lt yağ alır ama bu miktara filtre hacmi dahilidir..filtre de değiştirdiğinize göre motordaki fazla yağın tek açıklaması eski yağın tam olarak boşaltılmaması olabilir..bu yüzden bence yapılması en doğru davranış yağın temiz bir kaba tamamen boşaltılarak aynı yağın yağ çubuğu ölçümü yapılarak tekrar konulmasıdır..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06

    motor yağ yakar onun için bir şırıngayla yağı çekin
    Fazla yağ karter boğazından dışarı çıkabilir,ama max cizgisinin biraz yukarıda olmasının sakıncası yoktur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ADİKHE

    Fazla yağ karter boğazından dışarı çıkabilir,ama max cizgisinin biraz yukarıda olmasının sakıncası yoktur.

    Alıntıları Göster
    Sakıncası vardır. krank mili kartere her vurduğunda belli bir miktar yağ yağlama görevini üstlenir. Ama o çizgiyi geçtiğin an yağ krank milinin çarpmasından sonra köpürür, köpüren yağ yağlamaz. Motoruna zarar verir. Mutlaka ve mutlaka o 2 çizginin ortasında tutmalısın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sulphur

    Sakıncası vardır. krank mili kartere her vurduğunda belli bir miktar yağ yağlama görevini üstlenir. Ama o çizgiyi geçtiğin an yağ krank milinin çarpmasından sonra köpürür, köpüren yağ yağlamaz. Motoruna zarar verir. Mutlaka ve mutlaka o 2 çizginin ortasında tutmalısın.

    Alıntıları Göster
    Yağ pompası yardımı ile yapılan basınçlı yağlamada.Motorun çalışması ile birlikte yağ pompası da çalışmaya başlar. Karterdeki yağ önce kaba süzgeçten, sonra yağ filitresinden geçirilerek basınçlı olarak yağ kanallarına gönderilir. aynı zamanda biyel kollarında bulunan ince yağ kanallarından silindirlere püskürtülerek silindirleri yağlar.İşi biten yağ geri dönüş kanallarından kartere gelir. Yağ sistemde dolaşırken pislikleri temizler, soğutmaya yardımcı olur. Kartere indiğinde pisliklerini bırakır, soğur ve tekrar kanallara gitmeye hazır olur.Bu sistem günümüz araçlarında kullanılan sistemdir.

    Senin bahsettiğin 2 zamanlı motorlarda kullanılan çarpmalı yağlamadır.Ben yağın fazla olmasının zararlı olduğunu zaten söyledim.Ama eğer boşaltamuyorsan yağ çubuğunun max. çizgisinin bir kaç milimetre üzerinde olmasının sakıncası yoktur dedim.

    Zaten bu sıkıntı genellikle vakumla yapılan yağ değiştirme işleminde ortaya çıkıyor.Bir mikter eski yağ karterde kalıyor.Türbülansın dediği gibi düz bir zeminde karter yağ boşaltma tapasının sökülerek bütün eski yağın boşaltılması ve sonra yeni yağın konulması en doğru yöntemdir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Sulphur

    Sakıncası vardır. krank mili kartere her vurduğunda belli bir miktar yağ yağlama görevini üstlenir. Ama o çizgiyi geçtiğin an yağ krank milinin çarpmasından sonra köpürür, köpüren yağ yağlamaz. Motoruna zarar verir. Mutlaka ve mutlaka o 2 çizginin ortasında tutmalısın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ADİKHE

    Yağ pompası yardımı ile yapılan basınçlı yağlamada.Motorun çalışması ile birlikte yağ pompası da çalışmaya başlar. Karterdeki yağ önce kaba süzgeçten, sonra yağ filitresinden geçirilerek basınçlı olarak yağ kanallarına gönderilir. aynı zamanda biyel kollarında bulunan ince yağ kanallarından silindirlere püskürtülerek silindirleri yağlar.İşi biten yağ geri dönüş kanallarından kartere gelir. Yağ sistemde dolaşırken pislikleri temizler, soğutmaya yardımcı olur. Kartere indiğinde pisliklerini bırakır, soğur ve tekrar kanallara gitmeye hazır olur.Bu sistem günümüz araçlarında kullanılan sistemdir.

    Senin bahsettiğin 2 zamanlı motorlarda kullanılan çarpmalı yağlamadır.Ben yağın fazla olmasının zararlı olduğunu zaten söyledim.Ama eğer boşaltamuyorsan yağ çubuğunun max. çizgisinin bir kaç milimetre üzerinde olmasının sakıncası yoktur dedim.

    Zaten bu sıkıntı genellikle vakumla yapılan yağ değiştirme işleminde ortaya çıkıyor.Bir mikter eski yağ karterde kalıyor.Türbülansın dediği gibi düz bir zeminde karter yağ boşaltma tapasının sökülerek bütün eski yağın boşaltılması ve sonra yeni yağın konulması en doğru yöntemdir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Sulphur

    Sakıncası vardır. krank mili kartere her vurduğunda belli bir miktar yağ yağlama görevini üstlenir. Ama o çizgiyi geçtiğin an yağ krank milinin çarpmasından sonra köpürür, köpüren yağ yağlamaz. Motoruna zarar verir. Mutlaka ve mutlaka o 2 çizginin ortasında tutmalısın.


    Alıntıları Göster
    motor seviye ölçümünü motor soğukken yapıldığında mı seviyenin üzerinde yoksa sıcakken mi? Lütfen düz zeminde motor soğukken ölçüm yaparak birdaha sonucu yazar mısınız.

    açıklama yapan adikhe, türbülans ve sulphur arkadaşlarımız doğrusunu yazmışlar.Fazla yağ krank seviyesini aşarsa köpürme olayı doğrudur ancak yağlama ile de ilişkisi bulunmaktadır.(bazı parçalar için)

    tr.wikipedia.org
    Krank mili - Vikipedi
    http://tr.wikipedia.org/wiki/Krank_mili



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 16 Temmuz 2007; 13:00:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    şırınga ile yağı nereden nasıl çekeceğiz????

    öncelikle burada motorunuzda olan fazla yağın ne kadar olduğu önemlidir..ayrıca sizin aracınızın motoru zaten 4 lt yağ alır ama bu miktara filtre hacmi dahilidir..filtre de değiştirdiğinize göre motordaki fazla yağın tek açıklaması eski yağın tam olarak boşaltılmaması olabilir..bu yüzden bence yapılması en doğru davranış yağın temiz bir kaba tamamen boşaltılarak aynı yağın yağ çubuğu ölçümü yapılarak tekrar konulmasıdır..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    şırınga ile yağı nereden nasıl çekeceğiz????

    öncelikle burada motorunuzda olan fazla yağın ne kadar olduğu önemlidir..ayrıca sizin aracınızın motoru zaten 4 lt yağ alır ama bu miktara filtre hacmi dahilidir..filtre de değiştirdiğinize göre motordaki fazla yağın tek açıklaması eski yağın tam olarak boşaltılmaması olabilir..bu yüzden bence yapılması en doğru davranış yağın temiz bir kaba tamamen boşaltılarak aynı yağın yağ çubuğu ölçümü yapılarak tekrar konulmasıdır..

    senin arabanda motora yağ konulan kapaklı açık biryer yok mu ordan fazla yağı çekiyorsunuz aynısı bana olmuştu öyle halletmiştim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    şırınga ile yağı nereden nasıl çekeceğiz????

    öncelikle burada motorunuzda olan fazla yağın ne kadar olduğu önemlidir..ayrıca sizin aracınızın motoru zaten 4 lt yağ alır ama bu miktara filtre hacmi dahilidir..filtre de değiştirdiğinize göre motordaki fazla yağın tek açıklaması eski yağın tam olarak boşaltılmaması olabilir..bu yüzden bence yapılması en doğru davranış yağın temiz bir kaba tamamen boşaltılarak aynı yağın yağ çubuğu ölçümü yapılarak tekrar konulmasıdır..

    senin arabanda motora yağ konulan kapaklı açık biryer yok mu ordan fazla yağı çekiyorsunuz aynısı bana olmuştu öyle halletmiştim

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: efsanea_06


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    şırınga ile yağı nereden nasıl çekeceğiz????

    öncelikle burada motorunuzda olan fazla yağın ne kadar olduğu önemlidir..ayrıca sizin aracınızın motoru zaten 4 lt yağ alır ama bu miktara filtre hacmi dahilidir..filtre de değiştirdiğinize göre motordaki fazla yağın tek açıklaması eski yağın tam olarak boşaltılmaması olabilir..bu yüzden bence yapılması en doğru davranış yağın temiz bir kaba tamamen boşaltılarak aynı yağın yağ çubuğu ölçümü yapılarak tekrar konulmasıdır..

    senin arabanda motora yağ konulan kapaklı açık biryer yok mu ordan fazla yağı çekiyorsunuz aynısı bana olmuştu öyle halletmiştim


    eğer yağ seviyesi oraya kadar yükselmişse motor yağı o kapaktan dışarıya atar zaten...enjektörle çekmeye gerek yok...o gibi durumlarda karter tapası açılır ve bir kısım yağ(çubukta min ile max arası seviye 1 lt ye tekabül eder) çubuk kontrolü ile takip edilerek boşaltılır...ayrıca 0-30w bile olsa o kalınlıkta yağı çekebilmek için 50 cc lik enjektör gerekir...yağın çekilebilmesi için de seviyenin kapak açıldığında egzantrikler üzerinde olması gerekir..bu da fazladan 2 lt yağa tekabül eder...enjektörle yağ çekmek olası bir iş değil...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 17 Temmuz 2007; 22:36:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ADİKHE

    Fazla yağ karter boğazından dışarı çıkabilir,ama max cizgisinin biraz yukarıda olmasının sakıncası yoktur.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ADİKHE

    Fazla yağ karter boğazından dışarı çıkabilir,ama max cizgisinin biraz yukarıda olmasının sakıncası yoktur.


    Benim aracın yağınıda 2 ay önce sanayide ustada değiştim. Burdaki okuduğum topiclerden ve yetkili servisin koyduğu oranda (Filtre dahil 4 Lt Mobil 10W 40) servisin önerdiği markada yağ koydurdum. Aracı götürdüğüm Usta Filtre dahil 4 Lt ve marka aynı servisin dediği gibi dedi ve araca yağ koyduk benimde yağ çubuğunda Max biraz üzerinde Usta gayet normal dedi...Bu zamana kadar ara ara takip etmeme rağmen herhangi birşey olmadı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nisay50

    quote:

    Orjinalden alıntı: ADİKHE

    Fazla yağ karter boğazından dışarı çıkabilir,ama max cizgisinin biraz yukarıda olmasının sakıncası yoktur.


    Benim aracın yağınıda 2 ay önce sanayide ustada değiştim. Burdaki okuduğum topiclerden ve yetkili servisin koyduğu oranda (Filtre dahil 4 Lt Mobil 10W 40) servisin önerdiği markada yağ koydurdum. Aracı götürdüğüm Usta Filtre dahil 4 Lt ve marka aynı servisin dediği gibi dedi ve araca yağ koyduk benimde yağ çubuğunda Max biraz üzerinde Usta gayet normal dedi...Bu zamana kadar ara ara takip etmeme rağmen herhangi birşey olmadı...

    Alıntıları Göster
    motor yağı sıcakken seviye yukarıda olması normaldir, motor soğukken max seviye çizgisinin yukarındaysa o zaman motor ısındığında motor yağı da ısınır ve genleşir hacmi artar, işte bu noktada önem arz etmektedir.
    Bu yüzden birçok araçta motor yağı çubuğu seviye göstergesinde HOT veya COLD yazar bazılarında H veya C yazar , bazılarında 2 ayrı skala çizgisi bulunur nedeni budur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 18 Temmuz 2007; 11:40:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    motor yağı sıcakken seviye yukarıda olması normaldir, motor soğukken max seviye çizgisinin yukarındaysa o zaman motor ısındığında motor yağı da ısınır ve genleşir hacmi artar, işte bu noktada önem arz etmektedir.
    Bu yüzden birçok araçta motor yağı çubuğu seviye göstergesinde HOT veya COLD yazar bazılarında H veya C yazar , bazılarında 2 ayrı skala çizgisi bulunur nedeni budur.

    Alıntıları Göster
    kaputu aç, yağ ölçtüğün yeri aç oraya bi bez koy ondan sonra çalıştır arabayı, yağ fazlaysa kendi atar zaten, yağın normalden biraz fazla olmasının pek bi sakıncası yok, ama çok fazlaysa en olmadı karterin vidalarını gevşetir attırır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FixXxeRFuel

    kaputu aç, yağ ölçtüğün yeri aç oraya bi bez koy ondan sonra çalıştır arabayı, yağ fazlaysa kendi atar zaten, yağın normalden biraz fazla olmasının pek bi sakıncası yok, ama çok fazlaysa en olmadı karterin vidalarını gevşetir attırır

    Alıntıları Göster
    fazla yağ konursa pek bişey olmaz koymuş oldugun fazla yağı pistonlar yağ yakarak araçtan atar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pvt.enis

    fazla yağ konursa pek bişey olmaz koymuş oldugun fazla yağı pistonlar yağ yakarak araçtan atar..

    Alıntıları Göster
    Fazla yağ , her aracın yağ haznesinde yazan MAX. yani maksimum ifadesinden de anlaşıldığı üzere motora zararlıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msimsek7

    Fazla yağ , her aracın yağ haznesinde yazan MAX. yani maksimum ifadesinden de anlaşıldığı üzere motora zararlıdır.

    Alıntıları Göster
    Bende bugün farkettim.

    Geçen hafta bakım yaptırmıştım, bugün yağı kontrol ettim, max. çizgisinden baya bi yukarıda seviye. Neredeyse min. ve max. arasındaki mesafenin yarısı kadar fazla.

    Bu ölçümü motor tamamen soğukken ve tam düz zeminde yaptım.

    Sizce ne yapmalıyım, fazla yağı aldırmalımıyım, yoksa bırakayım yaksın mı?

    Bu arada araç dizel.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deepkurt

    Bende bugün farkettim.

    Geçen hafta bakım yaptırmıştım, bugün yağı kontrol ettim, max. çizgisinden baya bi yukarıda seviye. Neredeyse min. ve max. arasındaki mesafenin yarısı kadar fazla.

    Bu ölçümü motor tamamen soğukken ve tam düz zeminde yaptım.

    Sizce ne yapmalıyım, fazla yağı aldırmalımıyım, yoksa bırakayım yaksın mı?

    Bu arada araç dizel.

    Alıntıları Göster
    bi sorun olacağını sanmıyorum bu sıcak havalarda motorda fazla yağ olsun ama az yağ olmasın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deepkurt

    Bende bugün farkettim.

    Geçen hafta bakım yaptırmıştım, bugün yağı kontrol ettim, max. çizgisinden baya bi yukarıda seviye. Neredeyse min. ve max. arasındaki mesafenin yarısı kadar fazla.

    Bu ölçümü motor tamamen soğukken ve tam düz zeminde yaptım.

    Sizce ne yapmalıyım, fazla yağı aldırmalımıyım, yoksa bırakayım yaksın mı?

    Bu arada araç dizel.


    soğuk ölçüme göre yağınız fazla konmuş ve fazlası zararlıdır. En kısa sürede fazlasını çektirin veya komple boşalttırıp (nasılsa yeni konulmuş doğru miktara düşürün-Maksimumu geçmemeli) işin doğrusunu yapın.Soğukken fazla çıkan yağ bu aşırı sıcaklarda daha da fazla olarak birçok beklenmeyen zarara neden olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deepkurt

    Bende bugün farkettim.

    Geçen hafta bakım yaptırmıştım, bugün yağı kontrol ettim, max. çizgisinden baya bi yukarıda seviye. Neredeyse min. ve max. arasındaki mesafenin yarısı kadar fazla.

    Bu ölçümü motor tamamen soğukken ve tam düz zeminde yaptım.

    Sizce ne yapmalıyım, fazla yağı aldırmalımıyım, yoksa bırakayım yaksın mı?

    Bu arada araç dizel.


    2007 den beri kesin çözüme ulaşamamış bir konu gibi duruyor...
    yağınız biazcık fazla konmuş..şayet yağın imalatında bozukluk yoksa..bazen imalatta bazı katkılar unutuluyor veya eksik konmuş olabiliyor...birkaç kere şahit olduğum bir olaydır..amma günümüzde pek olacağını sanmıyorum..
    yağın fazlalığının kullanıma bağlı olarak en çok etkilediği yer keçelerdir..birde üst kartere çıkan inmeye fırsat bulamayan yağ tahliyeden uçup gider paramızla birlikte(tabi çarpma sistemli yağlamada hararettende bahsedilebilir amma bu gözardı edilecek durumdur)...sakin kullanıyor ve aracınız rutin yağ eksiltme meylindeyse boşaltmanıza gerek yok..amma içim rahat olsun diyorsanız fazlalığını boşalttırabilirsinizki buda zannedersem otomobilse yarım litreyi geçmez...
    yağa bakarken aracın biraz dinlenmiş olması yeterlidir..başkacada özel birşeyler yapmanıza gerek yok..düz zemin çalışan yağların kartere süzülmesi için yeterli zaman yeterlidir..birde seviye çubuğunu toz ve lif bırakmayan bir bezle silin..üstübü ile kesin silmeyin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    quote:

    Orijinalden alıntı: deepkurt

    Bende bugün farkettim.

    Geçen hafta bakım yaptırmıştım, bugün yağı kontrol ettim, max. çizgisinden baya bi yukarıda seviye. Neredeyse min. ve max. arasındaki mesafenin yarısı kadar fazla.

    Bu ölçümü motor tamamen soğukken ve tam düz zeminde yaptım.

    Sizce ne yapmalıyım, fazla yağı aldırmalımıyım, yoksa bırakayım yaksın mı?

    Bu arada araç dizel.


    2007 den beri kesin çözüme ulaşamamış bir konu gibi duruyor...
    yağınız biazcık fazla konmuş..şayet yağın imalatında bozukluk yoksa..bazen imalatta bazı katkılar unutuluyor veya eksik konmuş olabiliyor...birkaç kere şahit olduğum bir olaydır..amma günümüzde pek olacağını sanmıyorum..
    yağın fazlalığının kullanıma bağlı olarak en çok etkilediği yer keçelerdir..birde üst kartere çıkan inmeye fırsat bulamayan yağ tahliyeden uçup gider paramızla birlikte(tabi çarpma sistemli yağlamada hararettende bahsedilebilir amma bu gözardı edilecek durumdur)...sakin kullanıyor ve aracınız rutin yağ eksiltme meylindeyse boşaltmanıza gerek yok..amma içim rahat olsun diyorsanız fazlalığını boşalttırabilirsinizki buda zannedersem otomobilse yarım litreyi geçmez...
    yağa bakarken aracın biraz dinlenmiş olması yeterlidir..başkacada özel birşeyler yapmanıza gerek yok..düz zemin çalışan yağların kartere süzülmesi için yeterli zaman yeterlidir..birde seviye çubuğunu toz ve lif bırakmayan bir bezle silin..üstübü ile kesin silmeyin...

    Alıntıları Göster
    Motorum daha hiç yağ eksiltme yok. Zaten daha 50 küsür bin de...

    Uzun yola çıkacağım haftaya, bi 3000 km yapacağım.

    Yağı çektirmekten şimdilik vazgeçtim gibi. Tam bir karar veremiyorum.




  • efsanea_06 kullanıcısına yanıt
    deepkurt kullanıcısına yanıt
    merhaba kardeş
    naptın yağı çektirmişmiydin ?
    fazla motor yağı için sarı kapağı actım ama alınacak yağ yoktu. aracım benzınlı. acaba yağ cubugu oldugu borudan serum hortumu ile sırınga ile ceksem sakıncası olur mu ? sanayiye gitmeden bu sekilde halledilir mi ? ayrıca servise gştsek kaç para isterler acaba.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi singlewalf -- 8 Mart 2015; 18:24:43 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.