Şimdi Ara

Motor Sogutma Suyuna Antifiriz Nasıl Konur!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
241.884
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,
    Motor soğutma suyuna koymak için antifiriz aldım ama bunu neye göre yapacağımı bilmiyorum, içinizden bu konuda tecrübeli olanlar yardım ederse sevinirim.
    birde kış için motor soğutma suyu ve silecek suyundan başka antifiriz koymamız / bakım yaptırmamız gereken şey var mı??
    teşekkür ederim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alexdesouza -- 11 Aralık 2007; 11:11:03 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Soğutma Suyuna Antifiriz Nasıl Konur?

    Arabanızın motorunun düzgün çalışması için soğutma sisteminin verimli olması gerekir. Bu nedenle, soğutma suyuna antifiriz eklemek çok önemlidir. İşte motor soğutma suyuna antifiriz ekleme adımları:

    Antifiriz Nerede Konur?

    Antifiriz, aracın ön tarafında bulunan soğutma sıvısı haznesine konur. Hazne genellikle şeffaf veya yarı saydam bir plastikten yapılır ve "soğutma sıvısı" veya "antifiriz" gibi bir etiketi olabilir.

    Antifiriz Nasıl Konur?

    1. Güvenliği Sağla: Aracın soğumasını bekledikten sonra, kaputu aç ve güvenlik önlemi olarak eldiven tak.
    2. Soğutma Sıvısı Haznesini Bul: Soğutma sıvısı haznesini bul ve kapağını çıkar.
    3. Soğutma Suyu Seviyesini Kontrol Et: Haznedeki soğutma suyu seviyesini kontrol et. Seviye, "minimum" ve "maksimum" işaretleri arasında olmalıdır.
    4. Antifiriz Ekle: Antifirizi, soğutma suyu seviyesi "minimum" işaretine ulaşana kadar yavaşça hazneye dök.
    5. Karıştır: Antifirizi soğutma suyuyla iyice karıştırmak için aracı çalıştır ve rölantide bırak.
    6. Seviyeyi Tekrar Kontrol Et: Motor rölantide çalışırken, soğutma suyu seviyesini tekrar kontrol et ve gerekirse daha fazla antifiriz ekle.
    7. Kapakları Tak: Soğutma suyu seviyesi doğru olduğunda, soğutma sıvısı haznesinin kapağını ve kaputu kapat.

    Motor Suyuna Antifiriz Konulur mu?

    Evet, motor soğutma suyuna antifiriz konulmalıdır. Antifiriz, suyun donmasını ve kaynama noktasını düşürerek motorun aşırı ısınmasını veya donmasını önler.

    Arabanıza Antifiriz Nasıl Konur?

    Yukarıda belirtilen adımları takip ederek arabanıza antifiriz koyabilirsiniz. Herhangi bir belirsizlik yaşarsanız, aracınızın kullanım kılavuzuna başvurun veya bir oto tamircisine danışın.

    Antifiriz Konulduktan Sonra:

    Antifiriz ekledikten sonra, soğutma sistemindeki hava kabarcıklarının çıkması için aracınızı birkaç dakika rölantide bırakın. Ayrıca, soğutma suyu seviyesini düzenli olarak kontrol edin ve gerektiğinde doldurun.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Silecek suyuna motor suyuna koyacağın antifrizi koymayı düşünmüyorsun umarım. Deneme bile. motor suyuna koymak için önce radyatörün su deposundan biraz su boşaltacaksın. bu depoya giren hortumun kelepçesini sök ve hortumu çıkararak gerekli miktarda suyu boşalt. Sonrada antifrizle suyu tamamla. Cam suyu için ayrıca antifriz satılıyor o ürünleri kullan. Motor suyuna ekleyeceğin antifrizi dikkatliş dök kabloları aşındırabilir. Ama sana en iyi yöntemi söyleyeyim sanırım acemisin bu konularda. Antifriz almadıysan bi benzinliğe gidiyosun orada yağ değişim falanda olur o tip yerleri tercih et antifriz alıyosun ve 3-5 bahşiş vermek suretiyle koyduruyorsun.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hassimendifer

    Silecek suyuna motor suyuna koyacağın antifrizi koymayı düşünmüyorsun umarım. Deneme bile. motor suyuna koymak için önce radyatörün su deposundan biraz su boşaltacaksın. bu depoya giren hortumun kelepçesini sök ve hortumu çıkararak gerekli miktarda suyu boşalt. Sonrada antifrizle suyu tamamla. Cam suyu için ayrıca antifriz satılıyor o ürünleri kullan. Motor suyuna ekleyeceğin antifrizi dikkatliş dök kabloları aşındırabilir. Ama sana en iyi yöntemi söyleyeyim sanırım acemisin bu konularda. Antifriz almadıysan bi benzinliğe gidiyosun orada yağ değişim falanda olur o tip yerleri tercih et antifriz alıyosun ve 3-5 bahşiş vermek suretiyle koyduruyorsun.

    aslında öyle düşünüyordum :(
    yani iki çeşit antifiriz olduğunu bilmiyordum, bir marketten 5 litrelik antifriz aldım sanırım bu silecek suyu için olanıdır, zaten biraz koydum bile, ama motor suyu için henüz denemedim, en iyisi benzinlikten yaptırmak galiba.
    cevap için teşekkür ederim.




  • aman arkadaşlar motor suyu antifirizi ile cam suyu sıvısını konularını birbirine karıştırmayın.Silecek suyuna birşey koymasanızda idare edersiniz.Ama silecek suyu katkısını motor suyuna koyarsanız , ayıkla pirincin taşını derim .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 13 Aralık 2007; 15:02:10 >
  • bende az önce radyatör kapağını göremedim nerdeyse radyatörüde göremedim ya deposundaki suyu boşalttım ve oraya antifirizi ekledim ordan devir daim yaparsa yırttık eğer yapmıyor suyu eksilttiğinde alıyorsa nanaylara geldim demektir..
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 11 Aralık 2010; 16:34:11 >
  • ---parça gonder--- önce hizmet sonra ticaret..........

    ---karbon12---gerekli açıklamayı yapmış zaten teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pershing105

    ---parça gonder--- önce hizmet sonra ticaret..........

    ---karbon12---gerekli açıklamayı yapmış zaten teşekkürler.


    Merhaba, Haklısınız Sayın pershing105 . Size nasıl hizmet edebiliriz?

    Teşekkür ederiz.
  • peugeot 206 nın radyatör kağaı yok sanırım

    ben de motor suyunu boşaltıp kople antifirizli su ile değiştireceğim.

    radyatörün altından suyu boşaltacağım.

    ancak yeni suyu nerden ekleyeceğim? motor kaputunun altında su haznesi var ordan mı eklicem. Yoksa radyatör üstünde kapak var ordan mı ekleueceğim.

    Birde hava alma yeri hortumlardakı vida gibi kapAKLAR hava filitresinin altında mı yardımcı olur musunuz?


    Çalışma Kitabı Cevaplarıwww.derskalemi.com

    Eokul-Meb Eokul-Meb.Gen.Tr Çalışma Kitabı Cevapları Ders Kitabı Cevapları Webvilla.web.tr/Çalışma Kitabı Cevapları Çalışma Kitabı Cevapları-Eokul Ders-Çalışma Kitabı Cevapları Mcun.net Ders Kalemi Sınıf Evrakları İmar Bilgileri Webvilla Çalışma Kitabı Cevapları

    http://www.eokul-meb.webvilla.web.tr/
    http://www.calismakitabicevaplar.web.tr/
    http://www.sinifevraklari.com/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pretty_boy2906 -- 28 Mayıs 2015; 22:07:51 >




  • Radyatörde bulunan sıvının soğuk günlerde donmasını ve sıcak günlerde kaynamasını önleyen su ve etilen glikol karışımıdır.Etilen glikol (HO CH2CH2OH) çok zehirli bir maddedir. Bu madde radyatörde bulunan sıvını donma derecesini düşürür , kaynama derecesini yükseltir.En düşük donma derecesi yaklaşık -53 derecedir.



     Motor Sogutma Suyuna Antifiriz Nasıl Konur!!!
  •  Motor Sogutma Suyuna Antifiriz Nasıl Konur!!!
  • gerçekten etilen glikol oldukça zehirleyici özelliği olan bir alkol türüdür. Bu konuda güzel bir power point sunumu var alkol türlerini ve etkilerini tanımak için bilinmesinde kulaktan dolma bilgiler yerine daha bilimsel doktorların açıklamaları daha iyi olacağı kanaatindeyim.




    dip not olrak bu kadar zehirli olan ntifirizin Rusya'da sibirya boru hattında çalışan işçilerin içki bulamadıklarında tükettiklerini duydum . Nasıl olup da ölmedikleri sanırım ayrı bir araştırma konusu veya bunu rafinerilerdeki gibi kendi lab koşullarında içilebilir hale getirmiş olabileceklerini tahmin ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    gerçekten etilen glikol oldukça zehirleyici özelliği olan bir alkol türüdür. Bu konuda güzel bir power point sunumu var alkol türlerini ve etkilerini tanımak için bilinmesinde kulaktan dolma bilgiler yerine daha bilimsel doktorların açıklamaları daha iyi olacağı kanaatindeyim.




    dip not olrak bu kadar zehirli olan ntifirizin Rusya'da sibirya boru hattında çalışan işçilerin içki bulamadıklarında tükettiklerini duydum . Nasıl olup da ölmedikleri sanırım ayrı bir araştırma konusu veya bunu rafinerilerdeki gibi kendi lab koşullarında içilebilir hale getirmiş olabileceklerini tahmin ediyorum.

    Antifiriz araç üzerinde ki plastik borulara bile zarar verebilen bir madde o nedenle çok haklısın glikol adamı öldürür......

    ama derim ki eşşeğin aklına karpuz kabuğu sokmayalım :)




  • İlkbaharda yapacağım çalışmanın ön hazırlığı;
    1)Radyatör ve genleşme deposu temizlenecek.(Soğutma sistemini kısaca tanıyalım.Kontağı açtık.Motor çalıştı.Motor içindeki pistonların hareketi bir ısı oluşturdu.
    Motorun içinde, sadece antfiriz+saf suyun dolaştığı bir karışım, diğer bölümlerle bağlantısı olmayan kanallarda dolaşır.Az önce oluşan ısının bir kısmını alarak
    motor çıkışında bulunan termostata gelir.Termostatın görevi 82 dereceye kadar yükselen sıvıyı radyatöre gönderir.Araç hareket
    halinde iken radyatöre çarpan soğuk hava suyu tekrar soğutarak motora gönderir.Bu arada ısınan sıvı kalorifer radyatörü ile LPG beynine de gider.Kalorifer radyatörü
    araç içine soğuk ya da sıcak hava gönderir.LPG beynindeki sıcak su ise sıvı-gaz halinde bulunan petrol gazını buharlaştırarak daha iyi yanma koşulu sağlar.
    Sistemin bakımı sürekli kontrol altında ise motor daha performanslı,araç içi konforlu ve eğer gaz ile de çalışıyorsa randımanlı yanış olur.
    Sistemin sıvısı antifriz adıyla bilinmektedir.İçinde pas,kireç tortusu oluşmaması için katkılı üretilmektedir.Yeşil renkli olanlar 2 yıl,kırmızı olanlar 3 yıl kullanım
    ömrüne sahiptir.Kullanım ömrü bitince antifriz sistemin kirleri,pasları,kurumuş kireçlari ile birleşerek çamurumsu bir hal alır.Ben soğutma sisteminin salamurasını her
    iki yılda bir değiştireceğim.En kötü olasılıkla 3 yılı geçirmem.Şu anda aracım 48000 km.de Aracı 20000 km.aldım.Ve tam iki yıl geçti.
    Şimdi işleme başlayalım.Kaputu açalım.Motor çıkışında sıcak suyu radyatöre gönderme noktasında somunları söküp termostatı çıkaralım.Sonra yarım litre suda 50 gram limon
    tuzunu eritip genleşme deposundan koyalım.Otoyu çalıştırıp 10 dk.kadar klimayı sonuna kadar açarak gez ve eve gel.Motoru durdur.Radyatördeki su bizi haşlamayacak kadar ılıdı ise
    radyatörün altındaki vidalı kapağı pense ile aç.Anında genleşme kabı kapağını ve radyatör kapağını aç.Bu kapak yaylıdır.Sistem çok sıcakken açılırsa su fışkırır.Yanarsınız.
    Antifrizli Su tümüyle alttaki leğene aksın.Bu arada aracı çalıştırın.Termostat olmadığı için devri-daim pompası kirli salamurayı motor dahil dışarı atar.Hala inmeyen su varsa
    büyük enjektörle çekip dışırı çıkar.Garajdaki musluğa hortum tak.Hortumun diğer ucunu genleşme tankından içeri uzat ve yarım tur açarak suyun gelmesini sağla.Suyun rengi
    açılınca musluğu kapat.Bu işlem ana radyatörü,genleşme kabını,1.kere temizleme işlemidir.Antifrizli su zehirlidir.Bu nedenle yere akmamalı.Yeteri kadar 5l.lik plastik kaba koy.
    2.Temizleme işlemi:
    Daha sonra 50 g.limon tuzunu yarım l. plastik şişede eritiniz.Motoru durdur.Radyatörün alt kapak somununu sık.Eritilmiş limon tuzlu suyu genleşme kabına boşalt.Sonra normal çeşme suyunu
    genleşme deposuna doldurarak sistemi tam doldur.Radyatörün ve genleşme deposunun kapaklarını açarak motoru çalıştır.Eksilen su kadar su ekle.5 dk kadar motor çalışsın.
    Soğutma sisteminde hava boşluğu kalmasın.Kapakları kapa ve 10 dk.araba ile gez.Ve sistemi tekrar boşalt.Termostadı yerine tak.Ara conta erimişse yüksek sıcağa dayanıklı
    sıvı conta ile kapağı yerine tak.Bu aşamadan sonra ;
    ANTİFRİZ PETROL OFİSİ COOLANT 3 LT. ALINMALI...Kadınana çeşmesinden(kaynak suyu) 18 l.lik bidonu su ile doldur.Evde bir gün öncesinden iki adet 5l.lik plastik şişeye kaynatarak koy ve soğut.
    Gerisini "Ben tamir ederim"videosu gibi yap...
    2)Klima radyatörü de temizlenecek:(yukarıdaki işlem klima radyatörü ve lpg beynini de temizler.Belirttiğim sürelerde bu işlem yapılırsa klima radyatörü ve lpg beyni temizliğine
    gerek kalmayacaktır.Bu işlemi her iki yılda kışa girerken yap...
    Sonra %40 antifriz,%60 saf su ile sistem doldurulur.Sistemde hava kalmamalıdır.Deneme yapılır..




  • Bugün araştırmalarımla ilgili bir deneme yaptım.Bu denemede yukarıda yazdığım işlemlerden bir kısmının işe yaramayacağını gördüm.Bir miktar limon tuzunu kaynatmadan içi kireç tutmuş su ısıtıcına koyup eritmeyi denedim.Bir kere soğuk suda limon tuzu tamamen erimedi.Dolayısıyla da soğuk suda sitrik asidin reaksiyona girmediğini gördüm.
    Sonra su ısıtıcısının düğmesini açtım.Limon tuzu yavaş yavaş erimeye başladı.Su kaynayınca da kireci fokurdayarak sökmeye baş-
    ladı.
    O halde bu işlem için basit bir su pompası,bir su ısıtma kettle'si,tülbent vs.gerekli..
    Yeni bir çalışma yapıp işin planlamasını daha realist yapmak gerekliymiş...
  • konuyu hortlatıyorum ancak bilgim yok malesef pek bu konuda. şu an hali hazırda berrak motor suyu mevcut araçta. yaklaşık 2 yıl öncesine kadar antifiriz kullanıyordum, sonra koymamaya başladım(sebebi yok, üşengeçlik :)

    Şimdi motor suyu eksilince hafif hafif göz kararı antifiriz ekleyebilir miyim acaba?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: repstar33

    konuyu hortlatıyorum ancak bilgim yok malesef pek bu konuda. şu an hali hazırda berrak motor suyu mevcut araçta. yaklaşık 2 yıl öncesine kadar antifiriz kullanıyordum, sonra koymamaya başladım(sebebi yok, üşengeçlik :)

    Şimdi motor suyu eksilince hafif hafif göz kararı antifiriz ekleyebilir miyim acaba?

    Hocam bence hiç zahmet etmeyin. Normal su ile kullandığınız için, yakın bir zaman da korozyon sebebiyle, nasıl olsa, Radyatör hortumları, Devirdaim, veya Radyatörün kendisini elinize alacağınız için, Tamirci sizin yerinize Antifreeze koyar zaten, siz de yorulmamış olursunuz. Motor Sogutma Suyuna Antifiriz Nasıl Konur!!! 





  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Hocam bence hiç zahmet etmeyin. Normal su ile kullandığınız için, yakın bir zaman da korozyon sebebiyle, nasıl olsa, Radyatör hortumları, Devirdaim, veya Radyatörün kendisini elinize alacağınız için, Tamirci sizin yerinize Antifreeze koyar zaten, siz de yorulmamış olursunuz. 



    Alıntıları Göster

    deme yahu, radyatör suyu çok berrak duruyor ya, paslanma çok olmamıştır diye düşünüyorum  Motor Sogutma Suyuna Antifiriz Nasıl Konur!!! 





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.