bu normal mi? usta ara sıra bakarak ol düzelir dedi ama!!!
radyatör değişti ise bilindiği üzere suyun bir kısmı motor çalışmaya başlayınca motorun su kanalları tarafından bir kısmıda devri daim yaparken
tahliye kanalıyla azalır. ustanın dediği gibi biraz kullanımdan sonra kontrol edin eksiltme yaparsa (çok az eksik olabilir) tamamlayın
yalnız bu sürekli oluyorsa kaçak varmı diye radyatörünüzü kontrol ettirin. eğer radyatörde kaçak olmadığı halde su eksiltme yapıyorsa
motor üst kapak olması lazım üzerindeki su kanalları ve contalarını kontrol ettirmeniz gerekli.(contalar kaçırıyorsa su eksilmesi yapar)
quote:
Orjinalden alıntı: telkom1
bu normal mi? usta ara sıra bakarak ol düzelir dedi ama!!!
slm bende 99 brodway rn var arabayı yeni aldım fazla anlamadıgım için sizden yardım istiyorum. radyatörün suyunu bakmak için kapagını actım suyu normal di yedek deposunda is su kalmamış. kapagını kapattıktan sonra 10 15 dk kadar arabayı kullandım. park ettikten sonra radyatörden su kacırmaya başlamış. sanayiye götürddüm akşam üzeri kapagını degiştirdim ve sularını takviyeledim. düzeldi sandım ama nafile her park ettigimde su akıtıyo kapafın ordan fısıltı ses cıkıyo... sanayiye götürcem arabaya birşey olurmu canta falan yanarmı.. bu arada doldurdugum su oldugu gibi boşalmış.. yardım ederseniz sevinirim....
aracınız hayırlı olsun. servise en kısa zamanda götürmenizi öneririm. bilindiği gibi radyatörün görevi motoru ideal ısı aralığında
çalışmasını sağlamaktır. radyatörde kaçak arıza vb. sorun varsa gözünüz hararet göstergesinde olsun hararet maksimum çizgiye
ulaştığında motoru durdurun. bekleyin hemen radyatöre su eklemek için kapağı açmayın önce bir bezle kapağı ytutup havasını alın.
daha sonra ılık su ekleyin. geçmiş olsun. (mümkün mertebe hararet maksimum olmadan su ekleyin ayrıca yanınızda yeterli
miktarda su bulundurun)
quote:
Orjinalden alıntı: GGeZeGeNN
slm bende 99 brodway rn var arabayı yeni aldım fazla anlamadıgım için sizden yardım istiyorum. radyatörün suyunu bakmak için kapagını actım suyu normal di yedek deposunda is su kalmamış. kapagını kapattıktan sonra 10 15 dk kadar arabayı kullandım. park ettikten sonra radyatörden su kacırmaya başlamış. sanayiye götürddüm akşam üzeri kapagını degiştirdim ve sularını takviyeledim. düzeldi sandım ama nafile her park ettigimde su akıtıyo kapafın ordan fısıltı ses cıkıyo... sanayiye götürcem arabaya birşey olurmu canta falan yanarmı.. bu arada doldurdugum su oldugu gibi boşalmış.. yardım ederseniz sevinirim....
motorda hararetin kısa sürede artması normal mi? arttıktan sonra sabit kalıyor.
arkadaşlar 1994 model kartal slx aldım 2 ay oldu.geçen gün araba hararet yapmaya başladı 130 dereceye kadar vuruyordu ibre ve fanda çalışmıyordu ama genleşme kabında su var dolayısıyle bende radyotöre bakmıyordum.ama araba soğukken neden yapar falan düşünürken radyötörde su hiç kalmamış sonrasında sorunun manifoldun alt tarafında bloktaki su tapasının çürüyerek deforme olmasından suyunda ordan eksilmesi sonucu kaynaklandığının farkına vardım.işlem tamam artık kaçırmıyor ama 10 kilometre gidiyorum yarım litre su ekliyorum motora kaçak yok hiç biryerde hararet 90'a geliyor birden 50 dereceye kadar iniyor fan açmıyor ama ani bir düşüşle 50 ye kadar düşüyor tabi bu bir kaç sefer tekrarladıktan sonra 90 civarlarında fan açıyor.arabayı çalıştırdığımdan itibaren kontrol altında ısınıncaya kadar takip ettim ama sızıntı yok hiç bir yere 20 km ye 1 litre su kayboluyor egzost dumanı kokusuz ve renksiz yağ normal ama bu su nereye gidiyor anlamış değilim.neden ustaya götürmüyorsun derseniz sebebi de ( hani tapalar değişmişti ya 2,50 liradan iki tane tapa 5 lira 50 lira işçilik 5 lira da torna ) umarım anlamışınızdır.
quote:
Orijinalden alıntı: serhat7820
arkadaşlar 1994 model kartal slx aldım 2 ay oldu.geçen gün araba hararet yapmaya başladı 130 dereceye kadar vuruyordu ibre ve fanda çalışmıyordu ama genleşme kabında su var dolayısıyle bende radyotöre bakmıyordum.ama araba soğukken neden yapar falan düşünürken radyötörde su hiç kalmamış sonrasında sorunun manifoldun alt tarafında bloktaki su tapasının çürüyerek deforme olmasından suyunda ordan eksilmesi sonucu kaynaklandığının farkına vardım.işlem tamam artık kaçırmıyor ama 10 kilometre gidiyorum yarım litre su ekliyorum motora kaçak yok hiç biryerde hararet 90'a geliyor birden 50 dereceye kadar iniyor fan açmıyor ama ani bir düşüşle 50 ye kadar düşüyor tabi bu bir kaç sefer tekrarladıktan sonra 90 civarlarında fan açıyor.arabayı çalıştırdığımdan itibaren kontrol altında ısınıncaya kadar takip ettim ama sızıntı yok hiç bir yere 20 km ye 1 litre su kayboluyor egzost dumanı kokusuz ve renksiz yağ normal ama bu su nereye gidiyor anlamış değilim.neden ustaya götürmüyorsun derseniz sebebi de ( hani tapalar değişmişti ya 2,50 liradan iki tane tapa 5 lira 50 lira işçilik 5 lira da torna ) umarım anlamışınızdır.
arkadaş benim aracımda 94 kartal slx.Su eksiltme problemiyle ustaya gittim(sadece adı usta).Radyatör kapağını açtı.marş bas dedi ve bastığım anda suyu birden dışarı attı.Contan baya yanık dedi.Neyse silindir kapak contasını değiştik.Eve gidene kadar yine 1 lt su eksiltmiş(20 km de).1 hafta sonra yanına gittim.yine radyatör kapağını açtı ve yine suyu dışarı veriyordu araç.usta silindir kapağında çatlak var dedi çıkma kapak 500 tl imiş. 1-)aracı bu sekilde kullansam daha büyük zarar açar mı? 2-)dün yağı değiştim ertesi gün rolantide çalısırken hafif beyaz duman gördüm.yağ değişmeden önce böyle değildi