Şimdi Ara

Motor , Radyatör ve radyatör suyu Isınmıyor! [ ÇÖZÜLDÜ ]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
33.066
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle Merhaba Arkadaşlar, bir haftadır Bu sorunla ugraşıoruz ve henüz çözemedik
    Araç 1990 model Bmw e30 m40 motor
    Aracı normal çalıştırıoruz ve Hararet Göstergesi 5 10 dk içinde max seviyeye ulaşıyor
    Fan Çalışıyor sorunsuz kntrolda ettim, Ama Motor Ve Radyatör bi türlü ısınmıyor 2 km yol gidildiginde hararet yapıyor Araç radyatörü açıorum su buz gibi en ufak bir ısınma yok, motorun üst kapagına elimi koydugumda yine soguk, kaloriferi açırouz soguk üfürüyor, motorun alt taraflarına bakıldıgında hafif bir ısınma Var Radyatörden cıkan hortum aşırı sıcak ama radyatör Buz gibi geçenlerde 2 km kadar yol gittim Araç hararet yaptı stop ettim Ve kaloriferin oldugu yerden içerde sıcak su ve buhar attı arabanın içine, kabutu açıp radyatöre baktım yine soguk ama radyatrden cıkan hortum sıcak sadece.. Sorun nedir ne değildir bilen biri yardımcı olursa çok sevinirim..


    internette biraz araştırdım kimisi conta yanık dior, kimisi termostat dior kimisi su dewirdaim pompası dior.

    Conta yansa (arkadasımın aracında basına geldi ordan biliorum) Araçta Çekim olmaz ? bilmiorm ne kadar dogru ama suan aracımda çekiş konusunda en ufak sorun yok 2.ci viteste 100 120 km yapan araba. o konuda sorun yok mantıklı gelen açıklamalara göre termostat weya su dewirdaim gibi Fikrinizi ögrenebilirmiyim lütfen

    şimdiden yardımlarınız için teşekkürler.


    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Sorun Çözüldü arkadaşlar

    Dediginiz Gibi Termostat Ve Su pompası Arzalıymış Ve Bugün Değiştirdim 2 parçayıda hararet sorunu Radyatör suyu Motor we Kalorifer ısıtmama radyatörden buhar atma sorunu ortadan kalktı.. herşey normale döndü..

    Fiyat olarak ;

    Su pompası 55 tL

    Termostat 20 tL

    işçilik 30 tL werdim.. Bu sorunu olan arkadaşlar umarım Görürler..

    yorumlarınız Ve Cevaplarınız için Çoook Çoook Teşekkür Ederim Herkese



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blackerror0005 -- 19 Kasım 2016; 1:10:28 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor, Radyatör ve Radyatör Suyu Isınmıyor! [ÇÖZÜLDÜ]

    Motorunuzun ısınmaması, genellikle altta yatan ciddi bir sorunun belirtisidir. Bu sorun, motora ciddi zararlar verebilir ve onarım maliyetlerini artırabilir. Bu nedenle, motor suyunuz ısınmıyorsa derhal harekete geçmeniz önemlidir.

    Motor Suyunun Isınmaması Nedenleri:

    Motor suyunuzun ısınmamasının birkaç olası nedeni vardır:

    • Arızalı Termostat: Termostat, motorun çalışma sıcaklığını düzenleyen bir cihazdır. Arızalı bir termostat, motorun ısınmasını engelleyebilir.
    • Tıkalı Radyatör: Radyatör, motor suyunun soğumasına yardımcı olan bir ısı eşanjörüdür. Tıkalı bir radyatör, suyun düzgün bir şekilde dolaşmasını engelleyerek motorun ısınmasına neden olabilir.
    • Arızalı Su Pompası: Su pompası, motor suyunu motorda dolaştırır. Arızalı bir su pompası, su sirkülasyonunu azaltabilir veya tamamen engelleyebilir, bu da motorun ısınmasına neden olur.
    • Hava Kabarcıkları: Motor soğutma sisteminde hava kabarcıkları oluşursa, suyun düzgün bir şekilde dolaşmasını engelleyebilir ve motorun ısınmasına neden olabilir.
    • Kötü Radyatör Kapağı: Radyatör kapağı, soğutma sisteminde basınç oluşturarak kaynama noktasını yükseltir. Kötü bir radyatör kapağı, sistemden basıncın kaçmasına neden olarak kaynama noktasını düşürebilir ve motorun ısınmasına neden olabilir.

    Çözümler:

    Motor suyunuzun ısınmaması sorununu çözmek için şu adımları uygulayabilirsin:

    • Termostatı kontrol et. Motor soğukken termostatı kontrol et. Arızalıysa, değiştir.
    • Radyatörü kontrol et. Radyatörün tıkalı olup olmadığını görmek için görsel olarak incele. Tıkalıysa, temizle veya değiştir.
    • Su pompasını kontrol et. Su pompasından gelen gürültüleri veya sızıntıları kontrol et. Arızalıysa, değiştir.
    • Hava kabarcıklarını kontrol et. Soğutma sistemine hava girmiş olabileceğinden şüpheleniyorsan, sistemi havalandır.
    • Radyatör kapağını kontrol et. Radyatör kapağının düzgün şekilde çalıştığından emin ol. Arızalıysa, değiştir.

    Önemli Uyarı:

    Motor suyunuz ısınmıyorsa, arabanızı sürmeye devam etme. Bu, motor hasarına yol açabilir. Sorunu gidermek için derhal bir oto tamircisine başvur.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • termostat açmasa bile kalöriferin ısınması lazım. bence sorun devirdaimde.
  • muradisdan kullanıcısına yanıt
    Cevabın için Teşekkürler Dostum, Yanlız Motor Isınması lazımki Kalorifer Sıcak üflesin? yanlışmıyım. Motor, Radyatör ve suyu ısınmıyor sıkıntı orda zaten
  • devirdaim buyuk ihtimalle.termostattan olsa,haraeret yükselmez,arac hareket ettiği zaman iyice dibe düşerdi.
  • Araçta lpg varmı, normal sürede gaza geçiyormu? Radyatör hariç diğer bölümler ısınıyorsa radyatör de tıkalı olabilir.

    Motor bloğu dışında hiçbir bölüm ısınmıyor ama hararet göstergesi yükseliyorsa devirdaim arızalıdır. O zaman lpg beyni ve kalorifer de ısınmaz.

    Lpg beyni, kalorifer ve blok ısınıyor ama radyatöre giden kalın boru ve radyatör ısınmıyorsa termostat açmıyordur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Direkt termostat ve devirdaimi değiştirin derim, sonra tekrar gözlemleyin.
  • devirdaim ve termostat kontrol edilmeli..

    Termostat kapı kalırsa bir kısım sıcak bir kısım soğuk olur anlattığınız gibi. Su diğer tarafa kapalı termostat içinden geçemez.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    radyatör ve kombi ısı hesabı
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Öncelikle motor soğutma sıvısının (su+antifriz) yeterli miktarda olduğundan emin olun. Sıvı eksikse tamamlayın ve tekrar harareti kontrol edin, motoru ilk çalışma anından itibaren kaloriferi açıp sıcak hava verip vermeyeceğinide takip edin. Hararet yapma eğilimi gösterirse motora zarar vermemek için derhal durdurun. Sonuçları paylaşırsanız daha fazla yardımcı olabiliriz. Su ilavesini motor sıcakken yapmaya çalışmayın ve motor sıcakken herhangi bir tapa, kapak vb kısımları açmaya çalışmayın. (yanma tehlikesi)

    Saygılar.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Araçta lpg varmı, normal sürede gaza geçiyormu? Radyatör hariç diğer bölümler ısınıyorsa radyatör de tıkalı olabilir.

    Motor bloğu dışında hiçbir bölüm ısınmıyor ama hararet göstergesi yükseliyorsa devirdaim arızalıdır. O zaman lpg beyni ve kalorifer de ısınmaz.

    Lpg beyni, kalorifer ve blok ısınıyor ama radyatöre giden kalın boru ve radyatör ısınmıyorsa termostat açmıyordur.

    aynen.. Lpg li araç ve Dün lpg beyninin Kaçırdıgını gördüm bariz koku vardı kabutu acıp baktıgmda beynin beyaz tüp sıvılarıyla kaplandıgını gördüm. Araç normalde lpg de çalışıyor sorunsuz olarak zaten..2 3 ay kadar önce kaza yapmıştık Ve radyatör yeni değişmişti tıkanma şansı olcagını sanmıorum 2 olasılık üzerinde duruorum dediginiz gibi ya termostat yada devirdaim pompası

    Radyatörden çıkan kalın boru ısınıyor motora giden boru..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    Öncelikle motor soğutma sıvısının (su+antifriz) yeterli miktarda olduğundan emin olun. Sıvı eksikse tamamlayın ve tekrar harareti kontrol edin, motoru ilk çalışma anından itibaren kaloriferi açıp sıcak hava verip vermeyeceğinide takip edin. Hararet yapma eğilimi gösterirse motora zarar vermemek için derhal durdurun. Sonuçları paylaşırsanız daha fazla yardımcı olabiliriz. Su ilavesini motor sıcakken yapmaya çalışmayın ve motor sıcakken herhangi bir tapa, kapak vb kısımları açmaya çalışmayın. (yanma tehlikesi)

    Saygılar.....

    Aracın suyuda Yağıda Normal Su eksitlme olayı ayda en fazla 250 grm Su flan anca eksitiyor hararet göstergesi çok fazla oldugunda dahi kalorifer soguk üfürüyor..Radyatör Flan yeni alındı zaten hala anlam veremedim Fan otomatk sorunsuz çalışıyor Fan pervaneleri muhafazası vs.. hepsi yeni değişti. araç hararet ettiginde Radyatördeki su buz gibi ama Radyatörden cıkan büyük boru motora giden El değmiyor sıcaklıktan.




  • Termostadı ve devirdaim pompasını değiştirdikten sonra sorun hala aynı olursa Geriye ne kalıyor acaba ?

    çekişte herhangi bir sorun yok ama 2. km gitmeden hararet yapıyor araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackerror0005

    Cevabın için Teşekkürler Dostum, Yanlız Motor Isınması lazımki Kalorifer Sıcak üflesin? yanlışmıyım. Motor, Radyatör ve suyu ısınmıyor sıkıntı orda zaten

    dedğinize göre 2km de hararet yapıyormuş.
    termostat bozuk olsa kapalı kalsa motor ve kalörifer gene ısınırdı. açık kalsa busefer motor soğuk kalır geç ısınır ama hararet yapmaz.
    demekki devirdaim bozuk suyu pompalayamıyor. su dolaşamadığı için ısıyı dağıtamıyor motor içinde hararet yapıyor benim aklıma başka bi seçenek gelmedi.
  • Radyatör değiştirilirken içeriye plastik bir parça vs. kaçıp bir yerleri tıkamış olmasın?
  • Devirdaim gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackerror0005


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    Öncelikle motor soğutma sıvısının (su+antifriz) yeterli miktarda olduğundan emin olun. Sıvı eksikse tamamlayın ve tekrar harareti kontrol edin, motoru ilk çalışma anından itibaren kaloriferi açıp sıcak hava verip vermeyeceğinide takip edin. Hararet yapma eğilimi gösterirse motora zarar vermemek için derhal durdurun. Sonuçları paylaşırsanız daha fazla yardımcı olabiliriz. Su ilavesini motor sıcakken yapmaya çalışmayın ve motor sıcakken herhangi bir tapa, kapak vb kısımları açmaya çalışmayın. (yanma tehlikesi)

    Saygılar.....

    Aracın suyuda Yağıda Normal Su eksitlme olayı ayda en fazla 250 grm Su flan anca eksitiyor hararet göstergesi çok fazla oldugunda dahi kalorifer soguk üfürüyor..Radyatör Flan yeni alındı zaten hala anlam veremedim Fan otomatk sorunsuz çalışıyor Fan pervaneleri muhafazası vs.. hepsi yeni değişti. araç hararet ettiginde Radyatördeki su buz gibi ama Radyatörden cıkan büyük boru motora giden El değmiyor sıcaklıktan.

    Atlanan bir nokta olmuş. Sizin aracın kaloriferi motor sıcak olduğu halde soğuk hava üflüyorsa,

    1) Devir daim suyu dolaştırmıyor.

    2) Motorda su seviyesi çok düşük.

    3) Kalorifer radyatör musluğunuz arızalı.

    4) Kalorifer radyatör hava yönlendirme damperinde sorun var.

    Devir daim değişti diyorsunuz, o zaman 1 nolu seçenek gitti. Kalorifer sistemi ile ilgili bir arıza olduğunu belirmemişsiniz bu durumda 3 ve 4 de gitti. Geriye tek seçenek kalıyor oda su seviyesi. Su seviyesine ve soğutma suyu tesisatında hava var mı yok mu buna bakılması lazım. Su dolaşmıyorsa araç hararet yapar.

    Saygılar.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen


    quote:

    Orijinalden alıntı: blackerror0005


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    Öncelikle motor soğutma sıvısının (su+antifriz) yeterli miktarda olduğundan emin olun. Sıvı eksikse tamamlayın ve tekrar harareti kontrol edin, motoru ilk çalışma anından itibaren kaloriferi açıp sıcak hava verip vermeyeceğinide takip edin. Hararet yapma eğilimi gösterirse motora zarar vermemek için derhal durdurun. Sonuçları paylaşırsanız daha fazla yardımcı olabiliriz. Su ilavesini motor sıcakken yapmaya çalışmayın ve motor sıcakken herhangi bir tapa, kapak vb kısımları açmaya çalışmayın. (yanma tehlikesi)

    Saygılar.....

    Aracın suyuda Yağıda Normal Su eksitlme olayı ayda en fazla 250 grm Su flan anca eksitiyor hararet göstergesi çok fazla oldugunda dahi kalorifer soguk üfürüyor..Radyatör Flan yeni alındı zaten hala anlam veremedim Fan otomatk sorunsuz çalışıyor Fan pervaneleri muhafazası vs.. hepsi yeni değişti. araç hararet ettiginde Radyatördeki su buz gibi ama Radyatörden cıkan büyük boru motora giden El değmiyor sıcaklıktan.

    Atlanan bir nokta olmuş. Sizin aracın kaloriferi motor sıcak olduğu halde soğuk hava üflüyorsa,

    1) Devir daim suyu dolaştırmıyor.

    2) Motorda su seviyesi çok düşük.

    3) Kalorifer radyatör musluğunuz arızalı.

    4) Kalorifer radyatör hava yönlendirme damperinde sorun var.

    Devir daim değişti diyorsunuz, o zaman 1 nolu seçenek gitti. Kalorifer sistemi ile ilgili bir arıza olduğunu belirmemişsiniz bu durumda 3 ve 4 de gitti. Geriye tek seçenek kalıyor oda su seviyesi. Su seviyesine ve soğutma suyu tesisatında hava var mı yok mu buna bakılması lazım. Su dolaşmıyorsa araç hararet yapar.

    Saygılar.....

    Hava olcagını sanmıyorum çünki Tamamiyle havasını aldım ustanın alması ayrı birşey ama devamlı ben alıyordum sorun olmuyordu geçengün hararet yaptıgında aracın içinden kalorifer yerinden sıcak su atttı.. En kısa sürei çersinde su dewirdaimi deiştiricem bakalım sonucu yazarım burayada..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackerror0005


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen


    quote:

    Orijinalden alıntı: blackerror0005


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    Öncelikle motor soğutma sıvısının (su+antifriz) yeterli miktarda olduğundan emin olun. Sıvı eksikse tamamlayın ve tekrar harareti kontrol edin, motoru ilk çalışma anından itibaren kaloriferi açıp sıcak hava verip vermeyeceğinide takip edin. Hararet yapma eğilimi gösterirse motora zarar vermemek için derhal durdurun. Sonuçları paylaşırsanız daha fazla yardımcı olabiliriz. Su ilavesini motor sıcakken yapmaya çalışmayın ve motor sıcakken herhangi bir tapa, kapak vb kısımları açmaya çalışmayın. (yanma tehlikesi)

    Saygılar.....

    Aracın suyuda Yağıda Normal Su eksitlme olayı ayda en fazla 250 grm Su flan anca eksitiyor hararet göstergesi çok fazla oldugunda dahi kalorifer soguk üfürüyor..Radyatör Flan yeni alındı zaten hala anlam veremedim Fan otomatk sorunsuz çalışıyor Fan pervaneleri muhafazası vs.. hepsi yeni değişti. araç hararet ettiginde Radyatördeki su buz gibi ama Radyatörden cıkan büyük boru motora giden El değmiyor sıcaklıktan.

    Atlanan bir nokta olmuş. Sizin aracın kaloriferi motor sıcak olduğu halde soğuk hava üflüyorsa,

    1) Devir daim suyu dolaştırmıyor.

    2) Motorda su seviyesi çok düşük.

    3) Kalorifer radyatör musluğunuz arızalı.

    4) Kalorifer radyatör hava yönlendirme damperinde sorun var.

    Devir daim değişti diyorsunuz, o zaman 1 nolu seçenek gitti. Kalorifer sistemi ile ilgili bir arıza olduğunu belirmemişsiniz bu durumda 3 ve 4 de gitti. Geriye tek seçenek kalıyor oda su seviyesi. Su seviyesine ve soğutma suyu tesisatında hava var mı yok mu buna bakılması lazım. Su dolaşmıyorsa araç hararet yapar.

    Saygılar.....

    Hava olcagını sanmıyorum çünki Tamamiyle havasını aldım ustanın alması ayrı birşey ama devamlı ben alıyordum sorun olmuyordu geçengün hararet yaptıgında aracın içinden kalorifer yerinden sıcak su atttı.. En kısa sürei çersinde su dewirdaimi deiştiricem bakalım sonucu yazarım burayada..

    Ben devir daim değişti sanıyordum, önceki mesajınızdan öyle anladım. Bu durumda öncelikle devir daime bakın.

    Saygılar....




  • Devirdaim veya radyatör tıkalı başkada ihtimal yok geçmiş olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen


    quote:

    Orijinalden alıntı: blackerror0005


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen


    quote:

    Orijinalden alıntı: blackerror0005


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    Öncelikle motor soğutma sıvısının (su+antifriz) yeterli miktarda olduğundan emin olun. Sıvı eksikse tamamlayın ve tekrar harareti kontrol edin, motoru ilk çalışma anından itibaren kaloriferi açıp sıcak hava verip vermeyeceğinide takip edin. Hararet yapma eğilimi gösterirse motora zarar vermemek için derhal durdurun. Sonuçları paylaşırsanız daha fazla yardımcı olabiliriz. Su ilavesini motor sıcakken yapmaya çalışmayın ve motor sıcakken herhangi bir tapa, kapak vb kısımları açmaya çalışmayın. (yanma tehlikesi)

    Saygılar.....

    Aracın suyuda Yağıda Normal Su eksitlme olayı ayda en fazla 250 grm Su flan anca eksitiyor hararet göstergesi çok fazla oldugunda dahi kalorifer soguk üfürüyor..Radyatör Flan yeni alındı zaten hala anlam veremedim Fan otomatk sorunsuz çalışıyor Fan pervaneleri muhafazası vs.. hepsi yeni değişti. araç hararet ettiginde Radyatördeki su buz gibi ama Radyatörden cıkan büyük boru motora giden El değmiyor sıcaklıktan.

    Atlanan bir nokta olmuş. Sizin aracın kaloriferi motor sıcak olduğu halde soğuk hava üflüyorsa,

    1) Devir daim suyu dolaştırmıyor.

    2) Motorda su seviyesi çok düşük.

    3) Kalorifer radyatör musluğunuz arızalı.

    4) Kalorifer radyatör hava yönlendirme damperinde sorun var.

    Devir daim değişti diyorsunuz, o zaman 1 nolu seçenek gitti. Kalorifer sistemi ile ilgili bir arıza olduğunu belirmemişsiniz bu durumda 3 ve 4 de gitti. Geriye tek seçenek kalıyor oda su seviyesi. Su seviyesine ve soğutma suyu tesisatında hava var mı yok mu buna bakılması lazım. Su dolaşmıyorsa araç hararet yapar.

    Saygılar.....

    Hava olcagını sanmıyorum çünki Tamamiyle havasını aldım ustanın alması ayrı birşey ama devamlı ben alıyordum sorun olmuyordu geçengün hararet yaptıgında aracın içinden kalorifer yerinden sıcak su atttı.. En kısa sürei çersinde su dewirdaimi deiştiricem bakalım sonucu yazarım burayada..

    Ben devir daim değişti sanıyordum, önceki mesajınızdan öyle anladım. Bu durumda öncelikle devir daime bakın.

    Saygılar....

    Yorumlar İçin Teşekkür Ederim Arkadaşlar.. Devirdaim Pompasını Ve Termostadın Siparişini Verdim Bekliorum. Biraz önce Akü Boşalmasın Die aracı Çalıştırdım Ve biraz ısınmasını bekledim Kaloriferi açtım ve ılık hava üflüyor Ama yanı sıra hafiften Su kaynatmış Gibi buharda Geliyor Nedeni Ne olabilir Acaba ? Daha önce Araç hararet yaptıgı halde Kalorifer Soguk üfürüyordu Tamamen soguk.. Ama Demin Ilıklaşmıştı buharla beraber ama ?




  • Sorun Çözüldü arkadaşlar

    Dediginiz Gibi Termostat Ve Su pompası Arzalıymış Ve Bugün Değiştirdim 2 parçayıda hararet sorunu Radyatör suyu Motor we Kalorifer ısıtmama radyatörden buhar atma sorunu ortadan kalktı.. herşey normale döndü..

    Fiyat olarak ;

    Su pompası 55 tL

    Termostat 20 tL

    işçilik 30 tL werdim.. Bu sorunu olan arkadaşlar umarım Görürler..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.