Şimdi Ara

Motor geç ısınıyor,kalorifer ısıtmıyor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
1
Favori
46.724
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • belirttigim gibi hararet ortaya gelene kadar baya bi km gidiyorum motor gec isiniyor kaloriferi aciyorum ilik hava ufluyor ;

    1- termostat mi arizali
    2- peteklermi tikali
    3- devir daim mi bozuk ?

    ben termostat dan supheleniyorum.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Geç Isınıyor, Kalorifer Isıtmıyor: Nedenleri ve Çözümleri

    Arabanızın motoru geç ısınıyor veya kaloriferiniz yeterince ısıtmıyorsa, bunun birkaç olası nedeni olabilir. Bu makale, bu sorunun nedenlerini ve çözümlerini inceleyecektir.

    Motor Geç Isınıyor

    • Termostat Arızası: Motorunuzun termostatı, motora soğukken daha fazla soğutma sıvısı akmasına izin vererek hızla ısınmasını sağlar. Arızalı bir termostat, motorun geç ısınmasına neden olur.
    • Soğutma Sistemi Sorunları: Soğutma sisteminizdeki sızıntılar veya tıkanıklıklar, motorun soğutma sıvısını düzgün şekilde dolaştırmasını engelleyerek geç ısınmaya neden olabilir.
    • Su Pompası Arızası: Su pompası, soğutma sıvısını motor boyunca dolaştırır. Arızalı bir su pompası, motorun soğumasını engelleyebilir.

    Arabanın Kaloriferi Geç Isınıyor

    • Hava Kabarcıkları: Soğutma sisteminde hava kabarcıkları oluşması, kalorifer çekirdeğine sıcak soğutma sıvısı gitmesini engelleyebilir ve bunun sonucunda kalorifer geç ısınır.
    • Tıkalı Kalorifer Çekirdeği: Kalorifer çekirdeği, soğutma sıvısının geçtiği ve arabanın içini ısıtan bir cihazdır. Tıkalı bir kalorifer çekirdeği, sıcaklığın kabine geçmesini engelleyebilir.
    • Kalorifer Valfi Arızası: Kalorifer valfi, kalorifer çekirdeğine giden soğutma sıvısının akışını kontrol eder. Arızalı bir kalorifer valfi, kaloriferin geç ısınmasına neden olabilir.

    Çözümler

    • Termostatı, su pompasını ve kalorifer valfini kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Soğutma sistemini sızıntılar ve tıkanıklıklar açısından inceleyin ve gerekirse onarın.
    • Hava kabarcıklarını giderin ve kalorifer çekirdeğini temizleyin veya değiştirin.

    Bu çözümleri uyguladıktan sonra, aracınızın motoru daha hızlı ısınmalı ve kaloriferiniz daha iyi ısıtmalıdır. Sorun devam ediyorsa, profesyonel bir tamirciden yardım almanızı öneririz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 1-termostat arızalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hkn_nurlu

    1-termostat arızalı
    ilk olarak termostat arızalı olabilir
    2-devirdaim boru larınız veya radyatörünüz tıkalı olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.Canky

    ilk olarak termostat arızalı olabilir
    2-devirdaim boru larınız veya radyatörünüz tıkalı olabilir.


    Alıntıları Göster
    Soğutma suyu azalmış olabilir.
  • soğutma suyuda tam antifiriz bile ekledim baska bi sorun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: McCandlesss

    soğutma suyuda tam antifiriz bile ekledim baska bi sorun.
    Motor 70 derece sıcaklığa geldiğinde elinizi radyatöre dokundurun radyatör sıcak ise termostat açık kalmıştır termostat arızalıdır, aynı şekilde 80-90km/h üstündeki hızlarda motor sıcaklığı 85derecenin altına düşüyorsa yine termostat arıza olduğu kesinleşir.

    Maliyeti düşük bi parça geçmiş olsun.

    edit:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DcD-Semih -- 25 Mart 2013; 23:59:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DoMinicSS

    Motor 70 derece sıcaklığa geldiğinde elinizi radyatöre dokundurun radyatör sıcak ise termostat açık kalmıştır termostat arızalıdır, aynı şekilde 80-90km/h üstündeki hızlarda motor sıcaklığı 85derecenin altına düşüyorsa yine termostat arıza olduğu kesinleşir.

    Maliyeti düşük bi parça geçmiş olsun.

    edit:imla

    tskler dediginiz gibi oluyor termostadi degistiricem.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: McCandlesss

    quote:

    Orijinalden alıntı: DoMinicSS

    Motor 70 derece sıcaklığa geldiğinde elinizi radyatöre dokundurun radyatör sıcak ise termostat açık kalmıştır termostat arızalıdır, aynı şekilde 80-90km/h üstündeki hızlarda motor sıcaklığı 85derecenin altına düşüyorsa yine termostat arıza olduğu kesinleşir.

    Maliyeti düşük bi parça geçmiş olsun.

    edit:imla

    tskler dediginiz gibi oluyor termostadi degistiricem.

    Alıntıları Göster
    iyide ne kadar geç süresi nedir hangi sıcaklıkta.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    iyide ne kadar geç süresi nedir hangi sıcaklıkta.

    Alıntıları Göster
    arabayı değiştir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    arabayı değiştir

    tamam senin beyinle takasa girelim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nickiviraj


    quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    arabayı değiştir

    tamam senin beyinle takasa girelim

    Sorununu DoMinicSS arkadaş tarif etmiş. O şekildeyse dediği gibi termostatın açık kalıyordur. Radyatör tıkalı olsa devirdaim gerçekleşmez aracın çok çabuk ısınır ve hararet yapar.

    Eğer eskiden öyle değildi de yeni çıkan bir sorunsa termostat arızalıdır. Ama aracı aldığından bu yana böyle bir olay varsa aracının içinde 70 lik termostat olma ihtimali de var. Yani uzun yolda 70 derecenin üstünü zor görürsün bu durumda...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wanted007

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nickiviraj


    quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    arabayı değiştir

    tamam senin beyinle takasa girelim

    Sorununu DoMinicSS arkadaş tarif etmiş. O şekildeyse dediği gibi termostatın açık kalıyordur. Radyatör tıkalı olsa devirdaim gerçekleşmez aracın çok çabuk ısınır ve hararet yapar.

    Eğer eskiden öyle değildi de yeni çıkan bir sorunsa termostat arızalıdır. Ama aracı aldığından bu yana böyle bir olay varsa aracının içinde 70 lik termostat olma ihtimali de var. Yani uzun yolda 70 derecenin üstünü zor görürsün bu durumda...

    Alıntıları Göster
    polen filtresi varsa onu değiştirin
    (araba nedir onu anlamadım???)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tandem_78 -- 7 Nisan 2013; 2:08:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tandem_78

    polen filtresi varsa onu değiştirin
    (araba nedir onu anlamadım???)

    Alıntıları Göster
    %80 termostat arızalı.
  • Bir vw termostat değişimi 150lira olur mu arkadaşlar ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: donzaza

    Bir vw termostat değişimi 150lira olur mu arkadaşlar ?
    99 Polo kullanıcısıyım. aracım 90 derece ısınıyor ancak ılık veriyor. Sorun yaptığım ciddi araştırma sonucu bulundu. Sorun sıcak - soğuk yönlendirme paneli. yani yazın soğuk kışın sıcak olması için kullandığımız düğme veya çevirmeli buton varya, işte onun bağlı olduğu havalandırma sistemi içerisinde olan sıcağı soğuktan ayıran panelin süngerlerinin kopmuş olmasıydı. teyip in takılı olduğu ön paneli söktüm ve hemen arkasındaki hava kabin i çıkardım. perde de arkasında duruyor. hem hava yönlendirme paneli ( ayağa , cama yönlendirme yapan ) arkasında da sıcak soğuk ayıran panel. zannetmeyin ki panelin kenarında kaçırıyor, bu panellerin üstünde 3 tane 5 - 7 cm çapında delikler var buradan hava geçişi olduğu için sıcak soğuk karışıyor ve istenilen sıcaklık olmuyor. yazında soğutmuyor tabiki. isteyen arkadaşlara mail üzerinde resimli yardımcı olabilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TURKA83 -- 11 Ocak 2014; 23:58:23 >




  • Su hortumlarinda hava varsa ondan yapar havasini aldirmayi dene
  • Ayni sorun bendede vardi termostat arizalidir wahler marka orjinal parça kullandim (55tl) taktirirsan düzeliyor
  • Hararetin geç yükselmesi havanın soğuk olmasından kaynaklanıyordur, eğer radyatörün önünü gazete ile kapatırsan sorunun hallolduğunu göreceksin. Galiba Peteklerin tıkalı, temizlenmesi gerek. Basınçlı sıcak su devir daim makinesine bağlanılıyor fiyatı 80 TL aynı sorun bende de vardı giderildi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iptas -- 19 Ocak 2014; 15:24:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iptas

    Hararetin geç yükselmesi havanın soğuk olmasından kaynaklanıyordur, eğer radyatörün önünü gazete ile kapatırsan sorunun hallolduğunu göreceksin. Galiba Peteklerin tıkalı, temizlenmesi gerek. Basınçlı sıcak su devir daim makinesine bağlanılıyor fiyatı 80 TL aynı sorun bende de vardı giderildi...

    Termostat zaten o görevi görüyor hocam motor ısısı belirli seviyeye ulaşana kadar spğutma suyunu kalorifer ve radyatör petekleri ile devir daimini keser.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    quote:

    Orijinalden alıntı: iptas

    Hararetin geç yükselmesi havanın soğuk olmasından kaynaklanıyordur, eğer radyatörün önünü gazete ile kapatırsan sorunun hallolduğunu göreceksin. Galiba Peteklerin tıkalı, temizlenmesi gerek. Basınçlı sıcak su devir daim makinesine bağlanılıyor fiyatı 80 TL aynı sorun bende de vardı giderildi...

    Termostat zaten o görevi görüyor hocam motor ısısı belirli seviyeye ulaşana kadar spğutma suyunu kalorifer ve radyatör petekleri ile devir daimini keser.

    Alıntıları Göster
    Motorun geç ısınmasının nedeni bitik yağ olabilir

    Bunla beraber denilen gibi termostat bozuk olabilir




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.