Şimdi Ara

DOHC veya SOHC motor hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
127.698
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, bazı otomobil firmalarında örneğin honda civicte SOHC motor, başka bazı otomobil firmalarında Toyota - Hyundai v.s. DOHC motor var. Bu motor sistemleri nasıldır, ayrımı nedir, hangisi daha yeni nesildir. Ben pek anlamıyorum bu motor işlerinden yardımcı olursanız merakımı gidermiş olursunuz çok teşekkür ederim.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    DOHC ve SOHC Motorlar

    Bir aracın motorunun zamanlama sistemi, valflerin açılıp kapanmasını kontrol ederek hava ve yakıtın silindirlere girmesini ve egzoz gazlarının dışarı atılmasını sağlar. DOHC (Double Overhead Camshaft) ve SOHC (Single Overhead Camshaft) motorlar, iki farklı zamanlama sistemi türüdür.

    DOHC Motor Nedir?

    DOHC motorlarda, her silindir sırasının üzerinde iki egzantrik mili bulunur. Bu egzantrik milleri, emme ve egzoz valflerinin açılmasını ve kapanmasını doğrudan kontrol eder.

    DOHC Motorun Avantajları

    • Daha yüksek devirlerde daha iyi motor performansı
    • Daha iyi yakıt verimliliği
    • Daha az sürtünme ve daha düşük emisyonlar

    SOHC Motor Nedir?

    SOHC motorlarda, bir silindir sırasının üzerinde yalnızca bir egzantrik mili bulunur. Bu egzantrik mili, bir takım salıncak kolları aracılığıyla hem emme hem de egzoz valflerini kontrol eder.

    SOHC Motorun Avantajları

    • Daha düşük üretim maliyetleri
    • Daha basit tasarım
    • Daha az hareketli parça

    DOHC Motor İyidir?

    DOHC motorlar, daha yüksek performans ve yakıt verimliliği sundukları için genellikle SOHC motorlardan daha iyi kabul edilir. Bununla birlikte, DOHC motorlar daha karmaşık ve pahalıdır.

    SOHC Motor İyi Midir?

    SOHC motorlar, daha düşük maliyetleri ve daha basit tasarımları nedeniyle popüler bir seçimdir. Bununla birlikte, SOHC motorlar genellikle daha düşük performans ve yakıt verimliliği sunar.

    Sonuç olarak, DOHC ve SOHC motorlar, farklı zamanlama sistemleri kullanan iki farklı motordur. DOHC motorlar daha yüksek performans sunarken, SOHC motorlar daha düşük maliyetlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • DOHC üstten çift eksantrikli -double overhead cam(sanırım)-

    SOHC üstten tek egzantrikli -single overhead cam-


    yani 4 silindirli bir araba düşünürsek genelde dohc lar 16valf, sohc lar 8 valf oluyor. mesela benim imzadaki araç SOHC
  • Double Over Head Cam; DOHC
    Single Over Head Cam; SOHC
    Türkçesi üstten çift eksantrikli, ya da üstten tek eksantrikli.
    Otomobillerin teknik özelliklerinin geçtiği birçok yerde karşılaşılan bu kısaltmalar otomobilden anlamayanların gözünü boyamak için, böyle İngilizce ve kısaltma halinde bırakılır. Ya da bu metinleri hazırlayan kişiler bunların ne olduğunu belirtmeyerek ilgi çekici hale getiriler. Bu kısaltmalar motorun supaplarının silindirin üstünde bulunan bir ya da iki eksantrik mili tarafından hareket ettirildiğini gösterir. Daha eski otomobillerde eksantrik mili silindirlerin altında bulunur ve silindirin üstünde yer alan supapları uzun itecek kolları ile hareket ettirirdi.
    SOHC, yani üstten tek eksantrikli motora verilen addır
    DOHC, yani üstten çift eksantrikli motora verilen addır.
    SOHC ile DOHC arasındaki fark birincisinin iki supaplı ve ikincisinin de genelde 4 supaplı olmasıdır. Bazen üstten çift eksantrikli motorlar 5 supaplı da olabilmektedir.
    Metin derlenerek alıntı yapılmıştır.

    Yukarıdaki uzun anlatımın anlatımın neticesinde kendi yorumuma gelelim.
    Neden üstten çift eksantrikli yapıya geçilmiştir. Emme ve eksoz subaplarının daha geniş olmasına karşın subap sayıları neden artırılmış?
    Yeni teknoloji araçlarda yakıtın silindir daha iyi ve alınması ve yanmış gazın tam olarak dışarı atılabilmesi için bu yola gidilmiştir.
    Bu sayade yakıtın özellikle enjeksiyonlu araçlarda hava yakıt karışımının daha homojen bir hal almasına ön hazırlık yapmış.

    Double Over Head Cam [DOHC] daha ileri düzeydedir yani.
    Bu demek değildir tek eksantrikli motor iş görmez yalnış anlaşılmasın.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 55dogan58 -- 29 Ekim 2007; 23:17:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 55dogan58

    Double Over Head Cam; DOHC
    Single Over Head Cam; SOHC
    Türkçesi üstten çift eksantrikli, ya da üstten tek eksantrikli.
    Otomobillerin teknik özelliklerinin geçtiği birçok yerde karşılaşılan bu kısaltmalar otomobilden anlamayanların gözünü boyamak için, böyle İngilizce ve kısaltma halinde bırakılır. Ya da bu metinleri hazırlayan kişiler bunların ne olduğunu belirtmeyerek ilgi çekici hale getiriler. Bu kısaltmalar motorun supaplarının silindirin üstünde bulunan bir ya da iki eksantrik mili tarafından hareket ettirildiğini gösterir. Daha eski otomobillerde eksantrik mili silindirlerin altında bulunur ve silindirin üstünde yer alan supapları uzun itecek kolları ile hareket ettirirdi.
    SOHC, yani üstten tek eksantrikli motora verilen addır
    DOHC, yani üstten çift eksantrikli motora verilen addır.
    SOHC ile DOHC arasındaki fark birincisinin iki supaplı ve ikincisinin de genelde 4 supaplı olmasıdır. Bazen üstten çift eksantrikli motorlar 5 supaplı da olabilmektedir.
    Metin derlenerek alıntı yapılmıştır.

    Yukarıdaki uzun anlatımın anlatımın neticesinde kendi yorumuma gelelim.
    Neden üstten çift eksantrikli yapıya geçilmiştir. Emme ve eksoz subaplarının daha geniş olmasına karşın subap sayıları neden artırılmış?
    Yeni teknoloji araçlarda yakıtın silindir daha iyi ve alınması ve yanmış gazın tam olarak dışarı atılabilmesi için bu yola gidilmiştir.
    Bu sayade yakıtın özellikle enjeksiyonlu araçlarda hava yakıt karışımının daha homojen bir hal almasına ön hazırlık yapmış.

    Double Over Head Cam [DOHC] daha ileri düzeydedir yani.
    Bu demek değildir tek eksantrikli motor iş görmez yalnış anlaşılmasın.

    Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Şimdi olayı daha iyi anladım. Saygılarımı sunuyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp___

    Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Şimdi olayı daha iyi anladım. Saygılarımı sunuyorum.

    Alıntıları Göster
    Aydınlatabildiysek ne mutlu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 55dogan58

    Aydınlatabildiysek ne mutlu.


    Alıntıları Göster
    Ben de hem foruma açan dostumuza hem de uzman görüşleri ile anlatan kardeşimize teşekkür edrim bende merak eder dudurdum açıkçası hepimiz faydalandık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ata orkun

    Ben de hem foruma açan dostumuza hem de uzman görüşleri ile anlatan kardeşimize teşekkür edrim bende merak eder dudurdum açıkçası hepimiz faydalandık

    Alıntıları Göster
    Benim araba hyundai 1.3 Sohc motor var.
    Ancak 12 valfli.
    Ben 8 emme , 4 egzost diye biliyorum.
    Yanlış mı biliyorum?
    8 emme valfine tek egzantiriğemi koymuşlar??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: carenfly

    Benim araba hyundai 1.3 Sohc motor var.
    Ancak 12 valfli.
    Ben 8 emme , 4 egzost diye biliyorum.
    Yanlış mı biliyorum?
    8 emme valfine tek egzantiriğemi koymuşlar??

    Alıntıları Göster
    dohc motorlar sohc motordan daha performanslı ve yakıt bakımındanda daha ekonomik




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasar34

    dohc motorlar sohc motordan daha performanslı ve yakıt bakımındanda daha ekonomik

    Alıntıları Göster
    birde ohc motorlarmı vardı yanlış hatırlamıyorsam onlar nedir ? bir soru daha sohc olup 16 ventilli olan arabalarda var mıdır ?anladığım kadarıyla en iyi motor dohc




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    birde ohc motorlarmı vardı yanlış hatırlamıyorsam onlar nedir ? bir soru daha sohc olup 16 ventilli olan arabalarda var mıdır ?anladığım kadarıyla en iyi motor dohc

    Alıntıları Göster
    honda lar hep tek eksantikmili ve 16 vdir.. hyundai ler benz tek eks.milli olan 1.3 1.5 2.5v6 çift olan 1.4 1.6 2.0 dizel tek h100 1.5 1.6 çift 1.4 2.5
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karamurat39

    honda lar hep tek eksantikmili ve 16 vdir.. hyundai ler benz tek eks.milli olan 1.3 1.5 2.5v6 çift olan 1.4 1.6 2.0 dizel tek h100 1.5 1.6 çift 1.4 2.5

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: karamurat39

    honda lar hep tek eksantikmili ve 16 vdir.. hyundai ler benz tek eks.milli olan 1.3 1.5 2.5v6 çift olan 1.4 1.6 2.0 dizel tek h100 1.5 1.6 çift 1.4 2.5



    "honda lar hep tek eksantikmili" burda yanlışın var.bazı hondalar dohc.adı üstünde Double Over Head Camshaft.çift var bazılarında




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FelixCrail

    quote:

    Orjinalden alıntı: karamurat39

    honda lar hep tek eksantikmili ve 16 vdir.. hyundai ler benz tek eks.milli olan 1.3 1.5 2.5v6 çift olan 1.4 1.6 2.0 dizel tek h100 1.5 1.6 çift 1.4 2.5



    "honda lar hep tek eksantikmili" burda yanlışın var.bazı hondalar dohc.adı üstünde Double Over Head Camshaft.çift var bazılarında

    Alıntıları Göster
    16 valve deriz ya supap sayısı yani. çift egzantrik mili olunca 16v oluyor genelde fakat bu supap ların tam olarak görevi nedir acaba? bide bujiler supapların arasına denk geliyor dimi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica

    16 valve deriz ya supap sayısı yani. çift egzantrik mili olunca 16v oluyor genelde fakat bu supap ların tam olarak görevi nedir acaba? bide bujiler supapların arasına denk geliyor dimi?

    Alıntıları Göster
    dohc olanlar en az 16v olur.. sohclar ise 6-8-12-16v..
    mesela benim eski araba 16v sohc vtec idi;civic es..şu anki sohc 6v-3 silindir tdi..civicden önceki cliio 1.4 sohc 8 valf idi..hyundai grubu ,sohc 12 valf kullanır bazı modellerde..vw, dohc 20v kullanır 4 siilindir üzerinde,4x3=12 emme+ 4x2=8 eksoz olmak üzere eski 1.8 blokta.. atmosferikte ne kadar sübap varsa üst devirlerde o kadar iyi,turbo ise farketmez;bkz.imzam genelde 8v olanlar alt devirlerde daha etkin olur,üstlerde zayıflar,
    16lar ise üstlerde daha iyi ama altlarda daha nazlı.. işin içine vtec girince ise kesinlikle dohc olmalı,fabrikasyon sohclar yakıt ekonomisi için iyidir daha çok..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    dohc olanlar en az 16v olur.. sohclar ise 6-8-12-16v..
    mesela benim eski araba 16v sohc vtec idi;civic es..şu anki sohc 6v-3 silindir tdi..civicden önceki cliio 1.4 sohc 8 valf idi..hyundai grubu ,sohc 12 valf kullanır bazı modellerde..vw, dohc 20v kullanır 4 siilindir üzerinde,4x3=12 emme+ 4x2=8 eksoz olmak üzere eski 1.8 blokta.. atmosferikte ne kadar sübap varsa üst devirlerde o kadar iyi,turbo ise farketmez;bkz.imzam genelde 8v olanlar alt devirlerde daha etkin olur,üstlerde zayıflar,
    16lar ise üstlerde daha iyi ama altlarda daha nazlı.. işin içine vtec girince ise kesinlikle dohc olmalı,fabrikasyon sohclar yakıt ekonomisi için iyidir daha çok..


    baya güzel bilgiler vermissin. 20v araca 1.8T motorlu passat ı örnek verebiliriz sanırım.
    fakat ben hala supap ın görevini ögrenemedim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica

    quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    dohc olanlar en az 16v olur.. sohclar ise 6-8-12-16v..
    mesela benim eski araba 16v sohc vtec idi;civic es..şu anki sohc 6v-3 silindir tdi..civicden önceki cliio 1.4 sohc 8 valf idi..hyundai grubu ,sohc 12 valf kullanır bazı modellerde..vw, dohc 20v kullanır 4 siilindir üzerinde,4x3=12 emme+ 4x2=8 eksoz olmak üzere eski 1.8 blokta.. atmosferikte ne kadar sübap varsa üst devirlerde o kadar iyi,turbo ise farketmez;bkz.imzam genelde 8v olanlar alt devirlerde daha etkin olur,üstlerde zayıflar,
    16lar ise üstlerde daha iyi ama altlarda daha nazlı.. işin içine vtec girince ise kesinlikle dohc olmalı,fabrikasyon sohclar yakıt ekonomisi için iyidir daha çok..


    baya güzel bilgiler vermissin. 20v araca 1.8T motorlu passat ı örnek verebiliriz sanırım.
    fakat ben hala supap ın görevini ögrenemedim

    Alıntıları Göster
    (foto alıntıdır)
     DOHC veya SOHC motor hakkında

    resim açıklamaya mahal bırakmıyor..karşılıklı çapraz duran iki yayın içinden geçen pim ve altta ucuna bütünleşik kapakçıklar sübap pim-şapkaları oluyor.. bunlardan bir grup(örneğin soldaki) silindirin içine temiz havayı doldurmak için açılır diğeri kapalıyken,emme zamanı aşamasında..diğer grup da eksoz zamanı aşamasında yanmış gazı tahliye etmek için açılır..ikisi de aynı anda açık olmaz,kapalı olabilir ;o da sıkıştırma ve iş zamanında..üstte gördüğün iki adet yuvarlak ise egzantrik milidir..ayrıca bu motor da dohc ,iki mil olduğundan dolayı..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    (foto alıntıdır)
     DOHC veya SOHC motor hakkında

    resim açıklamaya mahal bırakmıyor..karşılıklı çapraz duran iki yayın içinden geçen pim ve altta ucuna bütünleşik kapakçıklar sübap pim-şapkaları oluyor.. bunlardan bir grup(örneğin soldaki) silindirin içine temiz havayı doldurmak için açılır diğeri kapalıyken,emme zamanı aşamasında..diğer grup da eksoz zamanı aşamasında yanmış gazı tahliye etmek için açılır..ikisi de aynı anda açık olmaz,kapalı olabilir ;o da sıkıştırma ve iş zamanında..üstte gördüğün iki adet yuvarlak ise egzantrik milidir..ayrıca bu motor da dohc ,iki mil olduğundan dolayı..

    Alıntıları Göster
    @rallier_61;

    saolasın cok güzel canlandı kafamda daha iyi bir anlatım olamazdı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica

    @rallier_61;

    saolasın cok güzel canlandı kafamda daha iyi bir anlatım olamazdı

    Alıntıları Göster
    MERHABA ARKADAŞLAR BENİM ARABA HYUNDAİ ELENTRA 1.8 GLS
    ARACIMIN MOTORU DOHC MOTOR AYNI ZAMANDA ECU Multi DİYE BİŞEY YAZIYOR VE 150 BEYGİR DİYORLAR AMA BEN Bİ TÜRLÜ BEYGİRİNİN TAM OLARAK KAÇ OLDUĞUNU BİLEMİYORUM RUHSATTA DA YAZMIYOR BUNU NASIL ÖĞRENEBİLİRİM? YARCIMCI OLURSANIZ ÇOK SEVİNİRİM...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetalicis
    MERHABA ARKADAŞLAR BENİM ARABA HYUNDAİ ELENTRA 1.8 GLS
    ARACIMIN MOTORU DOHC MOTOR AYNI ZAMANDA ECU Multi DİYE BİŞEY YAZIYOR VE 150 BEYGİR DİYORLAR AMA BEN Bİ TÜRLÜ BEYGİRİNİN TAM OLARAK KAÇ OLDUĞUNU BİLEMİYORUM RUHSATTA DA YAZMIYOR BUNU NASIL ÖĞRENEBİLİRİM? YARCIMCI OLURSANIZ ÇOK SEVİNİRİM...

    dyno testi yaptırırsan herseyini ölcerler hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetalicis

    MERHABA ARKADAŞLAR BENİM ARABA HYUNDAİ ELENTRA 1.8 GLS
    ARACIMIN MOTORU DOHC MOTOR AYNI ZAMANDA ECU Multi DİYE BİŞEY YAZIYOR VE 150 BEYGİR DİYORLAR AMA BEN Bİ TÜRLÜ BEYGİRİNİN TAM OLARAK KAÇ OLDUĞUNU BİLEMİYORUM RUHSATTA DA YAZMIYOR BUNU NASIL ÖĞRENEBİLİRİM? YARCIMCI OLURSANIZ ÇOK SEVİNİRİM...

    Alıntıları Göster
    Kaç model belirtmemişsiniz ama eski kasa elantralar 1.8 için 128 beygir, yeni kasalar ise 148 beygir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Kaç model belirtmemişsiniz ama eski kasa elantralar 1.8 için 128 beygir, yeni kasalar ise 148 beygir...

    Alıntıları Göster
    en.wikipedia.org
    Mitsubishi 4G9 engine - Wikipedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_4G9_engine
    linkteki 4g92 sohc 16 valve aracım olan protonun motorudur. 16 valfli eksantirigi altta açıklanan (link için konuştum burada) avrupa arabalardan farklı olarak 113 değil 94 beygirdir tork 135 max ama dikkat ederseniz sıkıştırma oranı olarak dohc olan aynı motorbloguna sahip araçlar daha fazla orana sahip dolayısıyla daha fazla beyğir ve tork var yani dohc buradan daha iyi bir teknoloji olduğunu kanıtlıyor ki bu motor blogunu volvo s40 gibi araçlar dahi kullanmış aralarında ,motor kapagı eksantrik yapısı farkı ne kadar fark yaratıyor görünüz.bence süper bir teknoloji



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kadirkayik -- 13 Ocak 2011; 22:11:19 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.