Herkese merhaba . Yurt disisinda yasiyorum ve Kia Sorento 2.4 gdi almayi dusunuyorum 2013-2015 model arasi. Bu Gdi motorlarin lpg ile uyumu nedir? Birde bu araca Tr ye geldigimde lpg donusumu yaptirmak istiyorum ortalama sorunsuz ve tam uyumlu bir kit ne kadara mal oluyor ? Arastirdigim kadariyla arac 8-14 lt arasi yakit kullaniyor. Benzinde cok maliyetli bi araba bu yuzden donusum sart gibi geliyor bana.
LPG’nin yanma ısısı benzine göre yüksektir. İlk zamanlarda silindir içerisindeki benzin enjektörleri bu yüksek ısıdan zarar görüyor, bu sebeple direkt enjeksiyonlu araçlara oto gaz montajı yapılamıyordu. Şimdi 2 farklı oto gaz dönüşümü uygulaması ile bu sorunun önüne geçilmiş durumda.
Bu sistemler LPG’nin Sıvı fazda ve Gaz fazda kullanılmasına göre sınıflandırılabilir.
Gaz Fazlı Sistem: bu sistemde özellikle yüksek devirlerde ve rölantide benzin takviyesi yapılarak benzin enjektörlerinin yıpranmasına engel olunur.Tasrarruf Oranı %35-38 oranında
Sıvı Fazlı Sistem: bu sistemde LPG benzin enjektörlerine sıvı olarak gönderilir, bu sayede benzin enjektörlerinin ısınmasının önüne geçilir .Tasrarruf Oranı %oranında
Bu sistemler prensip olarak normal oto gaz dönüşüm sistemleri ile aynıdır. Fark; yazılımsal ve daha önce de paylaştığımız gibi benzin enjektörlerinin soğutulması için kullanılan benzin takviyesi ile oluşur. Ayrıca bu tip sistemlerin montajında Şimşek Otogaz olarak firmamız Ankarada yıllardır manifold içersine serum sistemi ile montaj yapmaktadır .
Peki Serum Yöntemi Nedir ?
tef
Normalde gaz emme manifoltuna nozzel denen prinç malzenin delinip ve diş açması akabinde yapılan bir iştir.Zira bu işlem akabinde gazın emme subapı arası mesafe oldukça fazla olabilmektedir. Bu yöntemde Emme subapların ağızına kadar uzanan ısıya dayanımlı Teflon denen bir özel malzeme uzatılır .Ve gaz nihai olarak en yakın noktadan enjekte edilir.Bu bize reaksiyon kazandırır.Yani pedal tepkime hassasiyeti kazandırır.Güç kaybını minimize eder.Bu işlem işçilik süresini uzatan bir işlemdir .Zira gerek kullanıcının sürüş keyfi için gerek motor sağlığı açısından oldukça önem arz eder .
İşçiliğin düzgün ve yapılan işin sağlılı olması açısınadan Atolyemizde Şimşek otogaz olarak itina ve özenle TSI- GDI- FSI motor tiplerine göre üretilen kitler, her bir araç üzerindeki testlerinin tamamlanması ve onaylanmasının ardından piyasaya sürülmüştür. Direkt Enjeksiyonlu Kitleri ile Hyundai İx35, Kia Sportage, Volkswagen Passat, Volkswagen Golf ve Jetta gibi bir çok aracın LPG Dönüşümünü yapılabilmekteyiz.
PRINS VSI-DI LPG Sistemi'nin özellikleri: VSI-DI otogaz dönüşüm sistemine sahip araçların KİT bakımı 10.000 km'de, filtre değişimi ise 20.000 km de bir yapılır. VSI-DI LPG Sistemi'nde benzinli sistemden çok daha ileri bir güvenlik tedbiri vardır. Özellikle sistem için de yer alan emniyet tedbirleri ile herhangi bir gaz kaçağı durumunda yakıt akışı otomatik olarak kesilmektedir. Ayrıca TSE standartlarına uygun olarak kullanılan LPG Tankları ile sorun yaşamadan güvenle aracınızda otogaz kullanırsınız. VSI – DI kit sisteminin ekipmanları, gelişen otomotiv teknolojisine uyumlu olan lider markalar tarafından üretilmiştir. Alman Bosch, Hollandalı Philips, Japon Keihin ise bunlardan bir kaçıdır. Bu sayede aracınızda herhangi bir arıza uyarısı ile karşılaşmadan güvenle seyahat edebilirsiniz. VSI-DI'da da Direct Liquimax Sistemi'nde olduğu gibi koruyucu sıvı dozlayan sistem de dahil olmak üzere ekstra ekipmana ihtiyaç duymaz ve tasarruf sağlar. Her araç için özel olarak üretilen VSI-DI, ilgili motorlarda test edilip onaylandıktan sonra piyasaya sürülmüştür. Eğer siz de direkt enjeksiyon sistemine sahip aracınız için özel olarak üretilmiş bir VSI-DI LPG Sistemi'nin var olup olmadığını öğrenmek istiyorsanız, 0312 394 22 15 numaralı telefondan yahut 0 553 939 22 15 nolu Whatsapp destek hattından öğrenebilirsiniz .
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme