Şimdi Ara

Hangi turbo benzinli motorlar LPG uyumlu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
6.778
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Başlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • dediğiniz bana çok mantıklı gelmedi. 14 yaşındaki aracınızın fabrika verisi şehir içi 8.2lt/100km. ve siz bana lpgde 8 litre yaktığını söylüyorsunuz. bunun yanında ben lpgyi 3.70tlden hesap ettim. 3.10 dan hesaplarsam 21 kuruş çıkıyor ki daha komik bir rakam.

    siz ille de ben 25 kuruş yakıyorum 1.6 litre 14 yıllık arabayla diyorsanız, size diyebileceğim bir şey yok. tebrik ederim.
    Arkadaşının Astrası arıza yapınca tüm seri uyumsuz mu oluyor? Astra 1.4T , İnsignia 1.4T bir dönem fabrikasyon olarak lpg ile satıldı. (2014-2015 modellerde bulabilirsiniz) Motor kodu a14net , b14net motorlar uyumlu bunu her yerde okuyabilirsin.

    Kaldıki arıza kesin lpg den kaynaklı olduda diyemezsin. Yağlama sorununun birçok sebebi olabilir. Benim bilgim bazı modellerde çalıştırınca rölantide bir dakika beklenir. Zorladığınızda kapatmadan 1dk beklenir, kullanılan yağın kalitesinden motor ısınmadan devir çevirmeye bir sürü sebep o soruna açabilir. Turboyla sorunu genelde bilinçsiz kullanıcılar yaşar. Atmosferik kadar bakımsızlığa vs gelemez turbo sistemi...
    Turbo benzinli motora bile Lpg bağlayacak kadar tasarruf düşkünü iseniz ya araba almayın ya da atmosferik+lpg/dizel araba alın.

    Burada yüzde yüz uyumlu diyenler, bir pedalla arabaya +15-20 beygir eklendiğini savunanlarla aynı.

    Çalışma prensibi olarak elma armuttan beter iki sistem nasıl yüzde yüz uyumlu olabilir? Euro-5 ve üstü atmosferik motorlar bile yüz de yüz uyumlu değilken, bu zırvaları ortaya atmak komik.

    Şimdi atmosferik motor nasıl yüzde yüz uyumlu değil, bak Avrupa'da cng satılıyor diye bu mesaja saldıracaklar olacak, adım gibi eminim.Daha CNG ile LPG farkını bilmeyip yauv aynı sistem diye Türkçe LPGlover kaynak atacaklar beni şimdiden bloklasın.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    LPG'ye Uyumlu Turbo Motorlar

    Turbo beslemeli benzinli motorlara LPG taktırmak, yakıt maliyetlerini düşürmenin popüler bir yoludur. Ancak, tüm turbo motorlar LPG'ye uyumlu değildir. LPG'ye uyumlu turbo motorların neler olduğunu ve bunları tanırken nelere dikkat etmeniz gerektiğini öğrenin.

    LPG Uyumlu Turbo Motorlar

    Tüm turbo motorlar LPG'ye uyumlu değildir. Genellikle, aşağıdaki özelliklere sahip turbo motorlar LPG ile uyumludur:

    • Doğrudan enjeksiyonlu (GDI) olmayan
    • Yüksek sıkıştırma oranına sahip olmayan
    • Valf koltuğu koruması olan

    Uyumlu Motorların Belirlenmesi

    Arabanızın turbo motorunun LPG'ye uyumlu olup olmadığını belirlemek için şu adımları izleyebilirsiniz:

    • Araba Üreticisine Danışın: Araba üreticiniz, motorunuzun LPG ile uyumlu olup olmadığı konusunda size bilgi sağlayabilir.
    • Motor Kodunu Kontrol Edin: Motor kodunuz, motorunuzun uyumlu olup olmadığı hakkında bilgi sağlayabilir. LPG uyumlu turbo motorlar genellikle "GDI" veya "T-GDI" gibi kısaltmalar içermez.
    • Sıkıştırma Oranını İnceleyin: Turbo motorunuzun sıkıştırma oranı 10:1'den yüksekse, muhtemelen LPG'ye uyumlu değildir.
    • Valf Koltuğu Korumasını Kontrol Edin: Valf koltuğu koruması, LPG'nin neden olduğu aşınmaya karşı koruma sağlayan bir motordur. LPG uyumlu turbo motorlarda genellikle valf koltuğu koruması bulunur.

    Örnekler:

    • 1.6 MPI turbo motorlar genellikle LPG'ye uyumludur.
    • 1.0 T-GDI turbo motorlar genellikle LPG'ye uyumlu değildir.

    Sonuç

    Tüm turbo motorlar LPG'ye uyumlu değildir. LPG'ye uyumlu bir turbo motora sahip olup olmadığınızı belirlemek için yukarıda belirtilen faktörleri göz önünde bulundurmanız önemlidir. LPG'ye uyumlu olmayan bir turbo motora LPG takılması, motora zarar verebilir ve garantiyi geçersiz kılabilir. Bu nedenle, LPG taktırmadan önce motorunuzun uyumluluğunu dikkatlice kontrol etmeniz önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Tsi motorlar ww grubuna LPG sıkıntı.
    Audi tsi ayni. Düz turbo motorlar da sorun yok.
    1.8t gibi mesela.
    BMW de yok turbo motor fazla.
    Mercedeste yok pek.
    Pejo da yok olsa da yıkık.
    Citroeni geç.
    Fiati geç.
    Hondada yeni hondalar ama çok yakıyor sıkıntılı.
    Hyudia turbo ile tanışması halen.
    LPG li turbo olarak şansın çok az



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GODLİİKEE -- 11 Ekim 2019; 13:40:53 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Güncel araçlar içerisinde Astra 1.4 T motorlar uyumlu. Başka aklıma gelmiyor.
  • oznk40 O kullanıcısına yanıt
    Aynen aklıma gememisti.
    Insignia da subap eritiyor LPG.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Turbo benzinli araçlarda bildiğim kadarıyla sıvı sistem lpg kiti kullanılıyor. Maliyetleri ciddi yüksek. Bir arkadaşım Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 beygirlik versiyona taktırmıştı. En son konuştuğumuzda gayet memnundu, sonra sattı zaten aracını.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cankut1907 -- 11 Ekim 2019; 14:7:57 >
  • Geçmişte bununla ilgili güzel bir konu vardı ordan arşivlemiştim;

    Hangi turbo benzinli motorlar LPG uyumlu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Storm Raider kullanıcısına yanıt
    0.9 Dacia ne Allah aşkına

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    FSI MOTORA LPG TAKILIR MI ?
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • fiatın t jet motorları

    renaultun 0.9 motorları lpg ile arası iyi.
  • Hyundai i20 1.0 tgdi uyumlu mu acaba, merak ettim.
  • Pahalı kitlerle ancak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • artık nerdeyse tüm turbo benzinlilere lpg oluyor. prins vsi2 di, atiker atikfast di gibi direkt enjeksiyon sistemli araçlara takılan lpgler çıktı.ama pahalı

    ucuza en uyumlu turbo motorlar mpi enjeksiyonlu motorlardır. örn.

    opel 1.4t 140bg
    fiat 1.4tjet 120bg
    renault 1.4 tce 130bg
    renault/dacia 0.9 tce 90bg
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GODLİİKEE

    Tsi motorlar ww grubuna LPG sıkıntı.
    Audi tsi ayni. Düz turbo motorlar da sorun yok.
    1.8t gibi mesela.
    BMW de yok turbo motor fazla.
    Mercedeste yok pek.
    Pejo da yok olsa da yıkık.
    Citroeni geç.
    Fiati geç.
    Hondada yeni hondalar ama çok yakıyor sıkıntılı.
    Hyudia turbo ile tanışması halen.
    LPG li turbo olarak şansın çok az
    Şu mesajı 2 defa okudum, hiç bir şey anlamadım??? Kafanız mı iyi Hocam
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Yok hocam düz yazdım ondan dolayı anlaşılmadi galiba.Demek istediğim o yazdıklarım sıkıntılı modeller.Yani pek fazla tercih yok.Turbolu LPG li araçlarda.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • GODLİİKEE kullanıcısına yanıt
    Neye göre sıkıntılı, aydınlatın bizi engin bilgilerinizle

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Hocam tsi motorlarda LPG uyumu çok zor. Mesela 1.2tsi de lgpli bulamazsınız.
    LPG başlı başına sorun oluştururken turbo motorda uyumu çok zorlaşıyor.Opel Insignia 1.6t modelinde subap eritiyor.Performans olarak iyi ama aracın motoruna uzun vadede zarar veriyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Bana kalırsa 2010 üstü turbolu LPG'li araç tavsiye etmem.
    Turbo dizelde güzel oluyor.Diğer türlü turbo 3000 3500 devirde aktif olsa LPG li araçlarda sürekli problem çıkartır.Motor ömrü kısa olur.Ben yine 1.8t Passat 1.8t auidi A4leri öneririm.Yeni nesiller çok zor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • GODLİİKEE kullanıcısına yanıt
    düşününce komik geliyor ama uygulayınca lpg 3.70tlden şehir içi 25-30 kuruş yakıyor
  • Hocam bende 2005 Honda vtec 2 var Civic.
    Şehir içi 8 litre 25 kuruş.
    Daciayi performans olarak yok eder.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ankara'da LPG 3.10

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • GODLİİKEE kullanıcısına yanıt
    dediğiniz bana çok mantıklı gelmedi. 14 yaşındaki aracınızın fabrika verisi şehir içi 8.2lt/100km. ve siz bana lpgde 8 litre yaktığını söylüyorsunuz. bunun yanında ben lpgyi 3.70tlden hesap ettim. 3.10 dan hesaplarsam 21 kuruş çıkıyor ki daha komik bir rakam.

    siz ille de ben 25 kuruş yakıyorum 1.6 litre 14 yıllık arabayla diyorsanız, size diyebileceğim bir şey yok. tebrik ederim.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.