Bugün küçük patron aradı ve iş yerine yakın bir yerde maddi hasarlı trafik kazası gerçekleştirdiğini yardımımıza ihtiyacı olduğunu söyleyince apar topar arabama 2 arkadaşı daha alıp yola çıktık. 3 km mesafedeki kaza yerine geldik. Patronun arabasına kavşakta Ford Puma çarpmış ve araçta ön sağ taraftan 100.000 TL' lik hasar görünüyordu. Ben de aracımı biraz ileri parkedip dörtlüleri açık bıraktım. Patron trafik ekibi ve kaskodan çekici çağırdı. Onların gelmesi, formaliteler vs derken 2 saat aynı yerde arabanın dörtlüleri yanıp durdu. Herkes dağıltı ben de arkadaşlarla arabaya binip kontak açtım ve ekran bu halde geldi marş almadı: Bir iki deneme daha sonra karar verdik akü bitik. Yürüyerek iş yerine dönüp öğlen yemeğine çıktık. Ardından arkadaşın aracını alıp önce evden akü takviye kablosunu aldık ardından aracın başına geldik: Tek marşta sorunsuz çalıştı ama 2 saat dörtlüleri açık kalması haftada sadece 2 defa ve 3 km' lik yolda çalışan dizel arabanın 7 yaşındaki aküsünü nasıl bitirebildi şaşırdım... |
DÖRTLÜLER İKİ SAAT AÇIK KALINCA AKÜ BİTER Mİ
-
-
Sanırım kilit cümle haftada 2 defa 3 km lik yolda çalışıyor olması. Yetersiz şarj olduğu için çabuk boşalmıştır. -
7 yaşındaki akü!
benim tucosnun aküsü 5 yaşındayken öyle dörtlüler açık kalınca bitmişti. zaten eskimiştir deyip yeni akü almıştım, gelip kaldığı yerde takıyorlar aküyü zaten.
-
Tecrübelerime göre akü ne kadar sıklıkta kullanıldığı farketmeksizin 5 yıl sonra şarj tutmaz oluyor.
2 defa bu yüzden yolda kaldım -
7 yıl! Kaç yıl dayansın istiyorsunuz acaba? Lityum Demir Fosfat akü felan olacak ki 10-15 yıl dayansın. -
Sanırsın ki hayatında ilk defa tomofobil kullanıyi ve aqüler hakkında heç bilgisi yoğğğ.. Hem koskoca 7 sene , hemi de tomofobili haftada sadece 2 defa ve 3 km' lik yolda çalıştıriii, sonra da gelmiş 4 lüler 2 saat çalışti diye akünün boşalmasına şaşıriiii... Yılların şoförünün açığa çıkan bu böyyük cahallığı gülümsetmiyiii, resmen ossurana kadar kahkaha attırıyi.... Eğer bu konuyu o çok bilmiş arkidişine bahsetmiş olsaydın, onun da alay konusu olurdun, 2 gün diline dolardı seni...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dekareme -- 2 Mart 2024; 9:53:30 >
-
Yeni trölümüz bu arkadaş heralde senide yazdım. -
55 yıl filan dayanması lazımdı bi garantiye yollayın aküyü üretim hatası olabilir -
haftada 2 sefer 3 km yol yapan araba şarj etmez. Şarj için daha uzun yollar lazım.
Bizim haftada her gün 4+4 km yapan araç kendini şarj edememişti.
akü baya sınırda gidiyormuş zaten. Yazın sorun yapmayabilir, ancak kışın yapar soğukta.
7 yıllık akü eskidir.
2 yılda da biten akümüz var.
12 yıldır aynı aküyü kullandığmıızda var. hala daha çalışıyor.
bence yaz sonu akünüzü yenileyin
-
Harbiden 7 yıllık akü nasıl bitmiş şaşırarak okudum.
-
Şaşırdın mı? -
@Cem_Alim bakma sen çoluk çocuğa artık aküleri kötü yapıyorlar. resimdeki akü 2002 model arabay aitti . resim çekildiğinde 2016 dı ve 1 yıl sonra bitti . isteyen exif bilgilerine bakabilir ,silmedim. gerçi çoluk çocuk exif e bakmayı ne bilsin ?
-
bi de yazmış geri yazmıyor. ögrendim 7 yıl akünün ömrünün bitmesi için normal süreymiş arkadaşlar ögrendim sagolun da kapat konuyu.
trollernette.net
-
Cuma akşamından beri yatırdığım araç bu sabah erken saatte marş almayınca değişim zamanı geldiğinden emin oldum.
Sanayide Varta Blue 75 Amper S/S özellikli aküye 4.500 TL + 7 taksit ödeyerek değiştirdim.
Usta araç üzerindeki akünün fabrika çıkışlı olduğunu teyit etti.
Usta "Aracın yatıyorsa akünün şarj olması için haftada en az 15 km yol yapman lazım" dedi...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cem_Alim -- 11 Mart 2024; 17:10:29 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X