Şimdi Ara

Arabanin rolantide titremesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
88.521
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Corolla 2005 benzinli 1.6. Otomatik vites. Motor sicak ya da soguk fark etmiyor ama araba titriyor bildigin. Gaza bastiginda ise azaliyor.

    Dizel araba da kullaniyorum bu derecede degil.

    Bu gun yagmurda araba calisirken kapiyi actim kapiya dusen su damlalarini silkeledi resmen.

    Neden olabilir? Motorun performansindan memnunum.

    Benzinimi opetten aliyorum.

    Km 80 bine yaklasti.

    Agresif kullanmam ve araba hic kaza yapmadi ve 2004 yilindan beri de bizim.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabanın Rölantide Titremesinin Nedenleri ve Çözümleri

    Aracınız rölantideyken titriyorsa, bu durum çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir. Bu yaygın sorun, rahatsızlığa neden olmasının yanı sıra aracınızın performansını da etkileyebilir.

    Arızalı Bujiler

    Arızalı veya kirli bujiler, rölantide titremeye neden olabilir. Bujilerin düzenli olarak değiştirilmesi ve temizlenmesi, bu sorunun önlenmesine yardımcı olur.

    Yıpranmış Motor Takozları

    Motor takozları, motorun titreşimini emen kauçuk bileşenlerdir. Yıpranmış veya hasar görmüş motor takozları, rölantide titremeye neden olarak aracın kabininde hissedilebilir.

    Vakum Kaçakları

    Motorun vakum sistemindeki kaçaklar da rölantide titremeye neden olabilir. Bu kaçaklar, hava-yakıt karışımının dengesini bozarak motorun düzgün çalışmasını engeller.

    Kirli Hava Filtresi

    Kirli bir hava filtresi, motora giden hava akışını kısıtlayarak rölantide titremeye neden olabilir. Hava filtresini düzenli olarak değiştirmek, bu sorunu önlemeye yardımcı olur.

    Boğaz Kelebeği Valfi Sorunları

    Boğaz kelebeği valfi, motora giden hava miktarını kontrol eder. Boğaz kelebeği valfindeki sorunlar, rölantide titremeye neden olabilir.

    Yakıt Sistemi Sorunları

    Yakıt sistemindeki sorunlar, örneğin kirli yakıt enjektörleri veya tıkalı yakıt filtresi, rölantide titremeye neden olabilir. Yakıt sisteminin düzenli olarak temizlenmesi ve bakımı, bu sorunun önlenmesine yardımcı olur.

    Aracın Rölantide Titreme Sorununu Çözmek

    Aracınızın rölantide titreme sorununu çözmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Soruna neden olabilecek yukarıda belirtilen nedenleri kontrol et.
    • Arızalı parçaları değiştir veya temizle.
    • Motor takozlarını kontrol et ve gerekirse değiştir.
    • Vakum sistemindeki kaçakları tespit et ve onar.
    • Hava filtresini değiştir.
    • Boğaz kelebeği valfini temizle veya değiştir.
    • Yakıt sistemini temizle ve yakıt filtresini değiştir.

    Rölantide titreme sorunu devam ediyorsa, aracını bir tamirciye götürerek daha kapsamlı bir teşhis ve onarım işlemi yaptırman gerekebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bir servise gösterin ama rölantisi düşük gibi geldi bana. Belli bir devrin altında motor titremeye başlar. Rezonansa girer. Genelde rçlanti 800-1000 devir arası idealdir. Aracnız eski olsaydı ısınana kadar cikle çekmeniz gerekirdi ama artık cikleler otomatik. Bi kontrool ettirin belki cikle sıkışmıştır. Eski aracımda olmuştu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    Bir servise gösterin ama rölantisi düşük gibi geldi bana. Belli bir devrin altında motor titremeye başlar. Rezonansa girer. Genelde rçlanti 800-1000 devir arası idealdir. Aracnız eski olsaydı ısınana kadar cikle çekmeniz gerekirdi ama artık cikleler otomatik. Bi kontrool ettirin belki cikle sıkışmıştır. Eski aracımda olmuştu.
    sanki daha once bogas kelebegiyle ilgili bisey okumustum bununla ilgili ama emin degilim.

    Benim aracin rolatiside oynak biraz 850 900 arasi gider gelir, arada titrer ama rahatsiz edici degil, oda bazen (benzinli 1.4 hitler)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prestor

    sanki daha once bogas kelebegiyle ilgili bisey okumustum bununla ilgili ama emin degilim.

    Benim aracin rolatiside oynak biraz 850 900 arasi gider gelir, arada titrer ama rahatsiz edici degil, oda bazen (benzinli 1.4 hitler)

    Alıntıları Göster
    gaz kelebeğini temizletin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prestor

    sanki daha once bogas kelebegiyle ilgili bisey okumustum bununla ilgili ama emin degilim.

    Benim aracin rolatiside oynak biraz 850 900 arasi gider gelir, arada titrer ama rahatsiz edici degil, oda bazen (benzinli 1.4 hitler)

    Alıntıları Göster
    Benim rolanti sabit ve olmasi gereken yerde yine de arac titriyor. Ani gaza bastigimda ise resmen araba sallaniyor. Bu konu da fikri olan var mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Benim rolanti sabit ve olmasi gereken yerde yine de arac titriyor. Ani gaza bastigimda ise resmen araba sallaniyor. Bu konu da fikri olan var mi?

    Alıntıları Göster
    Buji veya distribütör gibi...
  • 850-900 devir arasi rolanti. İlk kontakta hava durumuna gore 1000-2000 devir arasi oynayabiliyor. Peki gaz kelebeginden ise ya da benzeri sebepten ise neden olabilir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mister Blöf

    850-900 devir arasi rolanti. İlk kontakta hava durumuna gore 1000-2000 devir arasi oynayabiliyor. Peki gaz kelebeginden ise ya da benzeri sebepten ise neden olabilir?
    arabayı yüksek devirde mi sürüyorsunuz düşük devirde mi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali_dayı

    arabayı yüksek devirde mi sürüyorsunuz düşük devirde mi

    Araba otomatik vites. Ama gene de dusuk devirde de gayet verimli giden bir motor. Bazen 2000 devirle 60-70 km hizla gittigi olabiliyor. Sehir icinde 2500 devirde vs vites degistiren bir vitesi var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali_dayı

    arabayı yüksek devirde mi sürüyorsunuz düşük devirde mi

    Alıntıları Göster
    Çoğu usta motor kulakları da diyebilir ama genellikle hava yada ateşleme (bubin,buji kablosu) sorunlarından kaynaklanıyor. Devam etmesi durumunda vuruntu başlayabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    Çoğu usta motor kulakları da diyebilir ama genellikle hava yada ateşleme (bubin,buji kablosu) sorunlarından kaynaklanıyor. Devam etmesi durumunda vuruntu başlayabilir.

    Arabayi 7 yildir yetkili servise goturuyoruz. Ama onceden de nesi olabilir ve nesi oldugunu muhtemel sebeplerden nasiil ayirabiliriz diye de merak ediyorum. Serviste kol gibi fatura gecirmelerini istemem sonucta. Bu sehirdeki yetkili servisi tanimiyorum cunku.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mister Blöf

    quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    Çoğu usta motor kulakları da diyebilir ama genellikle hava yada ateşleme (bubin,buji kablosu) sorunlarından kaynaklanıyor. Devam etmesi durumunda vuruntu başlayabilir.

    Arabayi 7 yildir yetkili servise goturuyoruz. Ama onceden de nesi olabilir ve nesi oldugunu muhtemel sebeplerden nasiil ayirabiliriz diye de merak ediyorum. Serviste kol gibi fatura gecirmelerini istemem sonucta. Bu sehirdeki yetkili servisi tanimiyorum cunku.

    Alıntıları Göster
    Gaza basınca kesiliyorsa kesinlikle rolanti düşük




  • Yarin gaza basinca kesilip kesilmeyeceginden tamamen emin olacagim. İcin isine kesinlikle girince emin olamadim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mister Blöf

    Yarin gaza basinca kesilip kesilmeyeceginden tamamen emin olacagim. İcin isine kesinlikle girince emin olamadim.
    Dizel için

    Enjektör
    Mazot filitresi
    Mazot pompası
    Ateşleme Bujisi
    Turbo Hortumu
    Turbo

    gibi sıkıntılar olabiliyor.

    benzinlide

    Buji harici çok bildiğim yok...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    Dizel için

    Enjektör
    Mazot filitresi
    Mazot pompası
    Ateşleme Bujisi
    Turbo Hortumu
    Turbo

    gibi sıkıntılar olabiliyor.

    benzinlide

    Buji harici çok bildiğim yok...

    Alıntıları Göster
    Rölanti ayarı yaptırın, bujileri, buji kablolarını gerekiyorsa değiştirin.Düzelmezse benzin pompasında sorun olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    Rölanti ayarı yaptırın, bujileri, buji kablolarını gerekiyorsa değiştirin.Düzelmezse benzin pompasında sorun olabilir.

    Alıntıları Göster
    Alakası yoktur belki ama bu titreme olayı minibüste beni de bir ara rahatsız etmişti. Trafik ışıklarında beklerken minibüs acayip titriyordu. Vitese atıp giderken titreme olmuyordu.

    Yolda giderken boşa atınca titriyor mu?

    Düz yolda vitesteyken gaza basmazsanız titriyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kestamit

    Alakası yoktur belki ama bu titreme olayı minibüste beni de bir ara rahatsız etmişti. Trafik ışıklarında beklerken minibüs acayip titriyordu. Vitese atıp giderken titreme olmuyordu.

    Yolda giderken boşa atınca titriyor mu?

    Düz yolda vitesteyken gaza basmazsanız titriyor mu?

    Alıntıları Göster
    Eğer öyleyse motor takozlarına baktırın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kestamit

    Eğer öyleyse motor takozlarına baktırın.

    Alıntıları Göster
    buji kablolarından biri arızalanırsa yada bujilerden biri ateşlemezse yapar rolanti dengeleyicisi arızalanmış olabilir ayrıca ha birde ateşleme bobinini kontrol ettir rolanti bozulmasının sebepleri bunlardır bildiğim kadarıyla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nascimento

    buji kablolarından biri arızalanırsa yada bujilerden biri ateşlemezse yapar rolanti dengeleyicisi arızalanmış olabilir ayrıca ha birde ateşleme bobinini kontrol ettir rolanti bozulmasının sebepleri bunlardır bildiğim kadarıyla

    Alıntıları Göster
    70 bin bakımını kaçırdığımdan 70 bin bakımı yapıldı, gaz kelebeğini temizlediler ve enjektör temizleyicisini serviste ücretsiz olarak verdiler. bir sonraki bakımda (80 bin) bujiler ve kabloları değişecekmiş. eskisi kadar fazla yapmasa da hala yapıyor, aslında alışmaya da başladım ama gene de devam ediyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mister Blöf

    70 bin bakımını kaçırdığımdan 70 bin bakımı yapıldı, gaz kelebeğini temizlediler ve enjektör temizleyicisini serviste ücretsiz olarak verdiler. bir sonraki bakımda (80 bin) bujiler ve kabloları değişecekmiş. eskisi kadar fazla yapmasa da hala yapıyor, aslında alışmaya da başladım ama gene de devam ediyor...

    Alıntıları Göster
    Konuya bir miktar ara verilmiş ama sıkıntıyı bir türlü çözemedim.

    öncelikle aracım 2004 focus 1.6 coll otm. ve brc marka lpg var üzerinde.

    6-7 ya önce sanki fren pedalının altında ayağıma bir şey vuruyormuş gibi geliyordu ama çok hafif olduğu çin pek önemsememiştim. bu vurmalar giderek arttı. 2 ay önce aracı bakıma götürdüm sabahtan aracı bıraktım. bakımdan sonrada bi test sürüşü yapmasını istedim sorunu anlaması için ama araç o gün testte ustadan korktu yapmadı.

    daha sonra kendim aracı benzine alarak denedim ve benzinde yapmıyordu. bu sebeple aracı lpg'ciye götürdüm. enjektörden dediler değiştirdik. sorun devam etti enjektör soketini değiştirdik. sorun devam etti buji ve buji kablolarını değiştirdik. başka bir bobin denedik o da olmadı hava emiş için bir t boru vardı onu değiştirdik ama sorunu bir türlü çözemedik. bu saydıklarımı bir seferde yapmadık tabi en az 5-6 sefer sanayinin yolunu tutdum. sorunu hala çözemedim. şu an bu teklemeler hat safaya ulaştı. rolantide de sürüş halinde de sıkıntı devam ediyor. özellikle yokuş çıkarken v.s hava vuruyo gibi bi ses geliyor. ve bazen araç bu teklemeden kaynaklanırken birden kendisini ileriye de atabiliyor yani sanki devir yükselince rahatlıyor gibi oluyor. bu arada motor arıza ışığı devamlı yanıyor ama, yoldayken bazen yanıp yanıp sönüyor.

    Emin olamadım ama sanki benzinde de çok az yapıyo, hissettiriyo gibi geliyo.

    Şimdi sırada hava emiş sibobu na bi bakmayı düşünüyorum ve gazın şamandırasını söktürücem.
    (bu arada belki atlamışım ama gaz göstergesi takılmış, yani seviye göstermiyor. her zaman full, gazın ne kadar kaldığını km'den anlıyorum ve gaz biterken ötüyor)

    Başına böyle bir durum gelen veya önerisi olan varsa destek istiyorum.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.