Şimdi Ara

8V motor ile 16V motorun artı ve eksileri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
0
Favori
46.900
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aynı hacme sahip olan iki araçtan biri 8V diğeri 16V ise birbirlerine göre avantaj ve dezavantajları nelerdir?Bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa sevinirim...



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    8V ve 16V Motorların Artıları ve Eksileri

    8V (sekiz valf) ve 16V (on altı valf) motorlar, en yaygın kullanılan içten yanmalı motor türleridir. Her iki motor tipinin de kendine özgü avantajları ve dezavantajları vardır.

    8V Motorlar

    • Artıları:
      • Daha basit ve daha ucuz üretim
      • Düşük devirlerde daha yüksek tork
      • Daha düşük bakım maliyetleri
    • Eksileri:
      • Daha düşük güç çıkışı
      • Yüksek devirlerde daha az verimli

    16V Motorlar

    • Artıları:
      • Daha yüksek güç çıkışı
      • Yüksek devirlerde daha verimli
      • Daha iyi yakıt ekonomisi
    • Eksileri:
      • Daha karmaşık ve daha pahalı üretim
      • Yüksek devirlerde daha fazla güç kaybı

    Yakıt Verimliliği

    16V motorlar genellikle daha iyi yakıt ekonomisine sahiptir çünkü daha yüksek verimlilikte çalışırlar. Bu, daha fazla hava ve yakıtın silindirlere girmesine izin verildiği anlamına gelir.

    Performans

    16V motorlar, daha yüksek güç çıkışı ve tork nedeniyle daha iyi performans gösterir. Bu, daha hızlı hızlanma ve daha yüksek maksimum hız anlamına gelir.

    Bakım Maliyetleri

    8V motorlar genellikle daha düşük bakım maliyetlerine sahiptir çünkü daha basittirler. 16V motorlar daha karmaşık oldukları için genellikle daha yüksek bakım maliyetlerine sahiptirler.

    8V veya 16V Motor Seçimi

    Hangi motor tipinin sizin için daha iyi olduğuna karar vermek, ihtiyaçlarınıza ve tercihlerinize bağlıdır. Daha fazla güç ve yakıt verimliliği istiyorsanız bir 16V motor tercih edebilirsiniz. Daha düşük maliyet ve daha basit bakım istiyorsanız bir 8V motor sizin için daha iyi bir seçenek olabilir.

    8 Valf Araba Alınır mı?

    8 valf araçlar daha düşük maliyetli ve daha az bakım gerektiren seçeneklerdir. Ancak daha az güç ve daha düşük yakıt verimliliği sunarlar.

    8 Valf 16 Valf Çevirme

    8 valf bir motoru 16 valf motora çevirmek mümkündür, ancak bu genellikle pahalı ve karmaşık bir süreçtir. Bu nedenle genellikle tavsiye edilmez.

    1.6 8 Valf Motor

    1.6 litrelik 8 valf motorlar, genellikle bütçe dostu araçlarda bulunan yaygın bir motordur. Düşük güç çıkışı sunarlar, ancak güvenilir ve bakımı kolaydırlar.

    16v Motor

    16 valf motorlar, daha yüksek güç çıkışı ve yakıt verimliliği sunan daha gelişmiş motorlardır. Genellikle daha pahalı ve bakımı daha zordur.

    8 Valf Araç 16 Valf Olur mu?

    Bir 8 valf aracı 16 valf araca dönüştürmek, genellikle maliyetli ve karmaşık bir süreçtir. Bu nedenle, genellikle tavsiye edilmez.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 16v'li olan motor 8v'li olan göre daha ataktır
    daha hızlı gider
    ve 8 subaplı motora göre biraz daha az yakar
    ama aynı hacimde e16v'li moytorun en önemli artısı 8v'li olana göre daha atak,daha seri olması
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    16v'li olan motor 8v'li olan göre daha ataktır
    daha hızlı gider
    ve 8 subaplı motora göre biraz daha az yakar
    ama aynı hacimde e16v'li moytorun en önemli artısı 8v'li olana göre daha atak,daha seri olması
    8 Valfli bir motorda motora emilen ve motordan atılan gazın geçeceği alan dar olduğu için motor üst devirlere daha geç çıkar ve daha düşük güç üretir. Aynı motora 16 valf takarsanız bu durumda motora emilen havanın ve motordan atılacak olan gazın geçeceği alanlar daha geniş olacağından motor daha çabuk devirlenecek ve üst devirlere çıkacaktır. Daha fazla üst devir demek daha fazla piston hızı, daha fazla piston hızı daha fazla hava akışı, daha fazla hava akışı daha fazla hava yakıt karışımı, daha fazla hava yakıt karışımı daha fazla güç .....demektir. Bu böyle uzar gider. Biraz karışık oldu ama idare et.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasok

    8 Valfli bir motorda motora emilen ve motordan atılan gazın geçeceği alan dar olduğu için motor üst devirlere daha geç çıkar ve daha düşük güç üretir. Aynı motora 16 valf takarsanız bu durumda motora emilen havanın ve motordan atılacak olan gazın geçeceği alanlar daha geniş olacağından motor daha çabuk devirlenecek ve üst devirlere çıkacaktır. Daha fazla üst devir demek daha fazla piston hızı, daha fazla piston hızı daha fazla hava akışı, daha fazla hava akışı daha fazla hava yakıt karışımı, daha fazla hava yakıt karışımı daha fazla güç .....demektir. Bu böyle uzar gider. Biraz karışık oldu ama idare et.

    Alıntıları Göster
    8valve ler alt devirlerde daha atakmış diolar. Bu doğru mudur acep?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Loop

    8valve ler alt devirlerde daha atakmış diolar. Bu doğru mudur acep?

    Alıntıları Göster
    8v subaplı araçların daha atak oluşu azami torkunu daha düşük devirde vermesiyle alakalı bir olaydır.Aslen sadece volkswagenin yapma gereği duyduğu bir saçmalıktır.Farklı motorlar bulunan araçlarda aynı şanzıman bulunması 8v olanın daha seri olduğu yanılgısını üretmiştir.Her motorun güç eğrileri farklı olacağından her motor kendine göre tasarlanmış bir şanzıman ile test edilirse 8V aracın 16V e üstünlük sağladığı bir konu olamaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    16v'li olan motor 8v'li olan göre daha ataktır
    daha hızlı gider
    ve 8 subaplı motora göre biraz daha az yakar
    ama aynı hacimde e16v'li moytorun en önemli artısı 8v'li olana göre daha atak,daha seri olması
    8v düşük dewirde dha ataktır ama 16v devir yükseldikçe gösterir kendini.Ayrıca daha ekonomiktir 16V
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    16v'li olan motor 8v'li olan göre daha ataktır
    daha hızlı gider
    ve 8 subaplı motora göre biraz daha az yakar
    ama aynı hacimde e16v'li moytorun en önemli artısı 8v'li olana göre daha atak,daha seri olması
    +16
    quote:

    Orjinalden alıntı: bucakli

    16v'li olan motor 8v'li olan göre daha ataktır
    daha hızlı gider
    ve 8 subaplı motora göre biraz daha az yakar
    ama aynı hacimde e16v'li moytorun en önemli artısı 8v'li olana göre daha atak,daha seri olması




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FullPerfromance

    +16
    quote:

    Orjinalden alıntı: bucakli

    16v'li olan motor 8v'li olan göre daha ataktır
    daha hızlı gider
    ve 8 subaplı motora göre biraz daha az yakar
    ama aynı hacimde e16v'li moytorun en önemli artısı 8v'li olana göre daha atak,daha seri olması


    Alıntıları Göster
    bi aralar aklımda grande punto vardı satış elemanıyla görüştüm. 16v biraz daha atak olabilir dedi.
    pek bilgim yok ama zaten ben performans istemiyom dersen 6v de gördüm o da gidiyo.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Loop

    8valve ler alt devirlerde daha atakmış diolar. Bu doğru mudur acep?

    Alıntıları Göster
    yok öyle bişey. ama son zamanlarda ekonomi ve egzos normları için yapılan değişikliklerle motorlar alt devirlerde güçsüz oluyor. mesela eskiden kia sephia nın 1.5 16v motoru 115 beygirdi şimdi 80 filan galiba. ya da opel vectra 150 beygirden 136 ya düşürülmüştü.

    vw sırf fiyat çeşitliliği yapabilmek için hala 8v motor satıyo. ben almam 8v bu devirde.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Loop

    8valve ler alt devirlerde daha atakmış diolar. Bu doğru mudur acep?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinemre

    yok öyle bişey. ama son zamanlarda ekonomi ve egzos normları için yapılan değişikliklerle motorlar alt devirlerde güçsüz oluyor. mesela eskiden kia sephia nın 1.5 16v motoru 115 beygirdi şimdi 80 filan galiba. ya da opel vectra 150 beygirden 136 ya düşürülmüştü.

    vw sırf fiyat çeşitliliği yapabilmek için hala 8v motor satıyo. ben almam 8v bu devirde.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Loop

    8valve ler alt devirlerde daha atakmış diolar. Bu doğru mudur acep?


    Alıntıları Göster
    8 valf düşük devirde daha yüksek tork verir doğrudur,sebebi ise yanmış gazların atılmasının daha zor olmasıdır.Daha doğrusu kesin öyledir demiyim,tam oluş şeklini bilmiyorum ama egzos gazı ne kadar kolay atılırsa düşük devirlerde güç o kadar düşer.Mesela kat iptali yapılıp spor eksoz takıldığında aracın düşük devirlerdeki gücünün düştüğü söylenir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elbruz

    8 valf düşük devirde daha yüksek tork verir doğrudur,sebebi ise yanmış gazların atılmasının daha zor olmasıdır.Daha doğrusu kesin öyledir demiyim,tam oluş şeklini bilmiyorum ama egzos gazı ne kadar kolay atılırsa düşük devirlerde güç o kadar düşer.Mesela kat iptali yapılıp spor eksoz takıldığında aracın düşük devirlerdeki gücünün düştüğü söylenir.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşım bende önceleri 8v 1.2 palio vardı 5.vitesin 3000 devirde sürat ibresi 90nı gösterirdi.Şimdi albea 16v 1.2 var 5.vites 3000 devirde sürat ibresi 110 km.de bu sana pratik olarak 16v motorun daha kendini kasmadan ve kesmeden neler yapabildiğini açıklar herhalde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ofengin

    Arkadaşım bende önceleri 8v 1.2 palio vardı 5.vitesin 3000 devirde sürat ibresi 90nı gösterirdi.Şimdi albea 16v 1.2 var 5.vites 3000 devirde sürat ibresi 110 km.de bu sana pratik olarak 16v motorun daha kendini kasmadan ve kesmeden neler yapabildiğini açıklar herhalde.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ofengin

    Arkadaşım bende önceleri 8v 1.2 palio vardı 5.vitesin 3000 devirde sürat ibresi 90nı gösterirdi.Şimdi albea 16v 1.2 var 5.vites 3000 devirde sürat ibresi 110 km.de bu sana pratik olarak 16v motorun daha kendini kasmadan ve kesmeden neler yapabildiğini açıklar herhalde.




    bunun 16V le alakası olduğunu sanmıyorum tamamen senin arabanın şanzımanıyla ilgili bişey bu çünkü bizim 1.6 16V 110BG megane 5. viteste 3000 devirde 105 ile gidiyo 1.2 ile 1.6 ve beygirler arasında fark olduğuna göre hızın daha yüksek olması gerekmezmi sencede?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ofengin

    Arkadaşım bende önceleri 8v 1.2 palio vardı 5.vitesin 3000 devirde sürat ibresi 90nı gösterirdi.Şimdi albea 16v 1.2 var 5.vites 3000 devirde sürat ibresi 110 km.de bu sana pratik olarak 16v motorun daha kendini kasmadan ve kesmeden neler yapabildiğini açıklar herhalde.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ofengin

    Arkadaşım bende önceleri 8v 1.2 palio vardı 5.vitesin 3000 devirde sürat ibresi 90nı gösterirdi.Şimdi albea 16v 1.2 var 5.vites 3000 devirde sürat ibresi 110 km.de bu sana pratik olarak 16v motorun daha kendini kasmadan ve kesmeden neler yapabildiğini açıklar herhalde.


    O şanzıman oranlardan kaynaklanıyor..

    16 V'li aracın atıyorum son hızı 220 ise 8 V'li aracın son hızı 170 - 180 felandır.. Arkadaşlarında dediği gibi 8 V alt devirlerde daha ataktır..

    Mesela 1.6 16V aracı birde 1.6 8V aracı yan yana koy, 8V li olan araç kalkışta yer, ama 3. vitesten sonra 16V'li araç uzar gider..

    16V'li araç 3000 - 4000 Devirlerinde üstünde kendini gösterir.. 8V'li araç 3000 - 4000 devirin üstünde ölür..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: nasrettinhoca

    Aynı hacme sahip olan iki araçtan biri 8V diğeri 16V ise birbirlerine göre avantaj ve dezavantajları nelerdir?Bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa sevinirim...


    Bak şimdi sana tam nasrettin hocalık bi cevap.Tutki senin burnun deliğinin brini kapattık ve ayriyeten ağzının yarısınıda bant ile kapattık ve son sürat koşmaya başladın sence biraz sonra ne olur .

    Daha basitce anlatamam. Selamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi g.m.y. -- 16 Ağustos 2006; 11:54:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: g.m.y.

    quote:

    Orjinalden alıntı: nasrettinhoca

    Aynı hacme sahip olan iki araçtan biri 8V diğeri 16V ise birbirlerine göre avantaj ve dezavantajları nelerdir?Bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa sevinirim...


    Bak şimdi sana tam nasrettin hocalık bi cevap.Tutki senin burnun deliğinin brini kapattık ve ayriyeten ağzının yarısınıda bant ile kapattık ve son sürat koşmaya başladın sence biraz sonra ne olur .

    Daha basitce anlatamam. Selamlar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: g.m.y.


    quote:

    Orjinalden alıntı: nasrettinhoca

    Aynı hacme sahip olan iki araçtan biri 8V diğeri 16V ise birbirlerine göre avantaj ve dezavantajları nelerdir?Bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa sevinirim...


    Bak şimdi sana tam nasrettin hocalık bi cevap.Tutki senin burnun deliğinin brini kapattık ve ayriyeten ağzının yarısınıda bant ile kapattık ve son sürat koşmaya başladın sence biraz sonra ne olur .

    Daha basitce anlatamam. Selamlar.


    Süperdi.. Daha iyi bi anlatım olamaz gerçekten, ciddiyim.. Bravo.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cloud Nine

    quote:

    Orjinalden alıntı: g.m.y.


    quote:

    Orjinalden alıntı: nasrettinhoca

    Aynı hacme sahip olan iki araçtan biri 8V diğeri 16V ise birbirlerine göre avantaj ve dezavantajları nelerdir?Bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa sevinirim...


    Bak şimdi sana tam nasrettin hocalık bi cevap.Tutki senin burnun deliğinin brini kapattık ve ayriyeten ağzının yarısınıda bant ile kapattık ve son sürat koşmaya başladın sence biraz sonra ne olur .

    Daha basitce anlatamam. Selamlar.


    Süperdi.. Daha iyi bi anlatım olamaz gerçekten, ciddiyim.. Bravo.

    Alıntıları Göster
    Anlatım süper ama benzetme tam uymuyor çünkü bir de egzos valfleri var.İnsanda bunun için nereyi bantlamak gerekir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elbruz

    Anlatım süper ama benzetme tam uymuyor çünkü bir de egzos valfleri var.İnsanda bunun için nereyi bantlamak gerekir?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Elbruz

    Anlatım süper ama benzetme tam uymuyor çünkü bir de egzos valfleri var.İnsanda bunun için nereyi bantlamak gerekir?



    Orası 'ÇOK GİZLİ' kategorisine giriyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elbruz

    Anlatım süper ama benzetme tam uymuyor çünkü bir de egzos valfleri var.İnsanda bunun için nereyi bantlamak gerekir?

    Alıntıları Göster
    muhahha
    quote:

    Orjinalden alıntı: Elbruz

    Anlatım süper ama benzetme tam uymuyor çünkü bir de egzos valfleri var.İnsanda bunun için nereyi bantlamak gerekir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cloud Nine

    quote:

    Orjinalden alıntı: ofengin

    Arkadaşım bende önceleri 8v 1.2 palio vardı 5.vitesin 3000 devirde sürat ibresi 90nı gösterirdi.Şimdi albea 16v 1.2 var 5.vites 3000 devirde sürat ibresi 110 km.de bu sana pratik olarak 16v motorun daha kendini kasmadan ve kesmeden neler yapabildiğini açıklar herhalde.


    O şanzıman oranlardan kaynaklanıyor..

    16 V'li aracın atıyorum son hızı 220 ise 8 V'li aracın son hızı 170 - 180 felandır.. Arkadaşlarında dediği gibi 8 V alt devirlerde daha ataktır..

    Mesela 1.6 16V aracı birde 1.6 8V aracı yan yana koy, 8V li olan araç kalkışta yer, ama 3. vitesten sonra 16V'li araç uzar gider..

    16V'li araç 3000 - 4000 Devirlerinde üstünde kendini gösterir.. 8V'li araç 3000 - 4000 devirin üstünde ölür..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Chryin


    quote:

    Orjinalden alıntı: ofengin

    Arkadaşım bende önceleri 8v 1.2 palio vardı 5.vitesin 3000 devirde sürat ibresi 90nı gösterirdi.Şimdi albea 16v 1.2 var 5.vites 3000 devirde sürat ibresi 110 km.de bu sana pratik olarak 16v motorun daha kendini kasmadan ve kesmeden neler yapabildiğini açıklar herhalde.


    O şanzıman oranlardan kaynaklanıyor..

    16 V'li aracın atıyorum son hızı 220 ise 8 V'li aracın son hızı 170 - 180 felandır.. Arkadaşlarında dediği gibi 8 V alt devirlerde daha ataktır..

    Mesela 1.6 16V aracı birde 1.6 8V aracı yan yana koy, 8V li olan araç kalkışta yer, ama 3. vitesten sonra 16V'li araç uzar gider..

    16V'li araç 3000 - 4000 Devirlerinde üstünde kendini gösterir.. 8V'li araç 3000 - 4000 devirin üstünde ölür..



    Bilmiyordum öğrendim .Teşekkürler


    quote:

    Orjinalden alıntı: g.m.y.

    quote:

    Orjinalden alıntı: nasrettinhoca

    Aynı hacme sahip olan iki araçtan biri 8V diğeri 16V ise birbirlerine göre avantaj ve dezavantajları nelerdir?Bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa sevinirim...


    Bak şimdi sana tam nasrettin hocalık bi cevap.Tutki senin burnun deliğinin brini kapattık ve ayriyeten ağzının yarısınıda bant ile kapattık ve son sürat koşmaya başladın sence biraz sonra ne olur .

    Daha basitce anlatamam. Selamlar.

    Hocam sende süper cevap vermişsin koptum valla...


    quote:

    Orjinalden alıntı: Elbruz

    Anlatım süper ama benzetme tam uymuyor çünkü bir de egzos valfleri var.İnsanda bunun için nereyi bantlamak gerekir?

    ELBRUZ KARDEŞ SEN VARYA CEM YILMAZ ŞU BENZETMENLE ELİNE SU DÖKEMEZ VALLA.YARILDIM GÜLMEKTEN.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasok

    8 Valfli bir motorda motora emilen ve motordan atılan gazın geçeceği alan dar olduğu için motor üst devirlere daha geç çıkar ve daha düşük güç üretir. Aynı motora 16 valf takarsanız bu durumda motora emilen havanın ve motordan atılacak olan gazın geçeceği alanlar daha geniş olacağından motor daha çabuk devirlenecek ve üst devirlere çıkacaktır. Daha fazla üst devir demek daha fazla piston hızı, daha fazla piston hızı daha fazla hava akışı, daha fazla hava akışı daha fazla hava yakıt karışımı, daha fazla hava yakıt karışımı daha fazla güç .....demektir. Bu böyle uzar gider. Biraz karışık oldu ama idare et.

    Alıntıları Göster
    +1905
    quote:

    Orjinalden alıntı: hasok

    8 Valfli bir motorda motora emilen ve motordan atılan gazın geçeceği alan dar olduğu için motor üst devirlere daha geç çıkar ve daha düşük güç üretir. Aynı motora 16 valf takarsanız bu durumda motora emilen havanın ve motordan atılacak olan gazın geçeceği alanlar daha geniş olacağından motor daha çabuk devirlenecek ve üst devirlere çıkacaktır. Daha fazla üst devir demek daha fazla piston hızı, daha fazla piston hızı daha fazla hava akışı, daha fazla hava akışı daha fazla hava yakıt karışımı, daha fazla hava yakıt karışımı daha fazla güç .....demektir. Bu böyle uzar gider. Biraz karışık oldu ama idare et.






  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.