Şimdi Ara

8V motor ile 16V motorun artı ve eksileri (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
0
Favori
46.900
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ÇOOOK DOĞRU BİR TESPİT..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

    quote:

    Orjinalden alıntı: erdem09


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey

    quote:

    Orjinalden alıntı: erdem09
     8V motor ile 16V motorun artı ve eksileri



    malesef bu fotoğraf photoshop



    malesef bu fotoğraf photoshop değil
    2000 devirde 90 km
    3000 devirde 135 km yapıyor bu araç
    1992 model 2.0İ 115 hp opel vectra
    270.000 km nin üzerinde motor..araba yapıyor ben ne yapayım ama kadran %10 sapma gösterse gerçek hız ortada..


    İyide o arabanın benzini yok ki İterek mi yaptınız


    Bir de hararet 90 olması veya 90 a yakın olması lazım o hızlarda.




  •  8V motor ile 16V motorun artı ve eksileri

    yaw ben hiçbişeye takılmadım da , doğrudur olabilir yokuş aşağı yapabilir bu hızı ama o yanan motor arıza ışığı mı nedir o ???
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

    quote:

    Orjinalden alıntı: erdem09


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey

    quote:

    Orjinalden alıntı: erdem09
     8V motor ile 16V motorun artı ve eksileri



    malesef bu fotoğraf photoshop



    malesef bu fotoğraf photoshop değil
    2000 devirde 90 km
    3000 devirde 135 km yapıyor bu araç
    1992 model 2.0İ 115 hp opel vectra
    270.000 km nin üzerinde motor..araba yapıyor ben ne yapayım ama kadran %10 sapma gösterse gerçek hız ortada..


    İyide o arabanın benzini yok ki İterek mi yaptınız


    araç gazlı,benzine alınca,gazla kullanmaktan dolayı bazı arızalar olmuştu,performansı düşüyordu aracın..ama şimdi sorunu giderdik hem benzinde hem gazda 220 rahat yapıyor..kardeşimin arabası..bir de termostatı arızalıydı hararet uzunyola çıkınca bayağı düşüyordu ikazımla termostatı da değiştirdi,artık hararet normal..arıza lambası dediğim gibi gazla kullanılan opellerde oluyormuş bu sorun..giderdik hepsini(ayrıca fabraikasyon 100 km yakıt tüketimi 5.6 litre,benim aracım 1.4 palio 5.5 litre 90 km/h sabit hızda..)bende bozuluyorm bayağı çünkü ben 130 km hıza çıktığımda devir saati 4500 dv/dk opel ise 135 km/h 3000 dv/dk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0A14CAF8E -- 14 Kasım 2006; 14:51:08 >




  • sonuç:

    1.6 16 valf seat leon satılıp, 1.6 8 valf yeni leon alınır mı alınmaz mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: erulu

    sonuç:

    1.6 16 valf seat leon satılıp, 1.6 8 valf yeni leon alınır mı alınmaz mı?


    Seat Leon u olan cevaplayabilir mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nasrettinhoca


    quote:

    Orjinalden alıntı: erulu

    sonuç:

    1.6 16 valf seat leon satılıp, 1.6 8 valf yeni leon alınır mı alınmaz mı?


    Seat Leon u olan cevaplayabilir mi?



    şeklini begeniyosan alırsın
  • Günümüzdeki güncel motorlar, kendini ispatlamış dünyanın büyük firmaları tarafından imal edilmiş olmaları koşuluyla, hemen hemen birbirinin aynısıdır.
    tüketimi etkileyen en önemli etkenler, otomobilin ağırlığı, vites oranları ve morotun ateşleme emme vs düzenini ayarlayan yazılımlardır.
    Motordan farklı beklentiler olur;
    Ekonomi, yüksek güç, uzun ömür, yüksek tork, geniş maksimum tork aralığı mesela. Buna göre yazılımlar ayarlanır.
    Chip tuning dene şey de zaten imalatçı tarafından en optimum şekilde ayarlanmış yazlımın bazı şeylerden ödün vererek değiştirilmesidir.
    Örneğin güç arttırılı ama tüketim artar, motoroun ömür azalabilir veya emisyon değerleri kötüleşir vs.

    Mesela ford focus ile yeni civic motorunu ele alalım. Yada başka güncel bir motor. Birini gücü yüksekse diğerinin torku yüksektir, ya da torku yüksek değilse bile maksimum güc veya maksimum tork devirleri daha düşüktür. Civic motoru 125 hp üretiyor ama incelersenin maksimum torku yanılmıyorsam daha düşük. Yanılyorsam bile maksimum tork ve güç devirlerinin 200 dev/dak civarı daha fazla olduğundan eminim. Ki bu da demektirki bu gücü üretirken daha çok devir yapacak yani daha çok yakıt tüketecektir. Özetle tüm motorlar hemen hemen birbirinin aynısıdır.

    Motorun verimli olması için iyi nefes alması gerekir. 16 valf olunca daha iyi nefes alır daha verimli olur.
    Tabii ilave valf ilave malkiyet demektir...


    arz ederim...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Eveready

    TSMC,

    Amerikan motorlarında verim falan aramıyorlar. Benzin sudan ucuz. Teknolojik olarak eskidir silindir başına 2 supap, bunun bir bildiklerinin olmasıyla alakası yok.

    Yerleşmiş oturmuş sistemlerini bozmuyorlar. İhtiyaçları yok ki tüketimi 1 litre düşürüp aynı gücü almaya. Amerikalı adam 1 litre daha fazla yakıp daha fazla güç almanın hesabını yapar, tüketimi düşürmenin değil.

    Sen o motorların yıllardır süregelen bir aileden olduğunu benden iyi biliyorsun, soy ağacını çıkarsan 40 50 yıll dallanıp budaklanır o motorlar, kamyondan tekneden Corvette'den çıkar. Kökten değişiklik yapmak kolay değil böyleyken.



    Ne 40-50 yılı dost amerikan arabalarının parladığı dönemler 30-40 lar.Coştuğu dönemler 50-60 lar.Halen de viper tarzı araçlarla devam ettirilmeye çalışılıyor.


    1974' Corvette Stingray leri hatırlayanınız yok galiba




  • 3 senelik konu
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.