Şimdi Ara

8V motor ile 16V motorun artı ve eksileri (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
90
Cevap
0
Favori
47.213
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasok

    8 Valfli bir motorda motora emilen ve motordan atılan gazın geçeceği alan dar olduğu için motor üst devirlere daha geç çıkar ve daha düşük güç üretir. Aynı motora 16 valf takarsanız bu durumda motora emilen havanın ve motordan atılacak olan gazın geçeceği alanlar daha geniş olacağından motor daha çabuk devirlenecek ve üst devirlere çıkacaktır. Daha fazla üst devir demek daha fazla piston hızı, daha fazla piston hızı daha fazla hava akışı, daha fazla hava akışı daha fazla hava yakıt karışımı, daha fazla hava yakıt karışımı daha fazla güç .....demektir. Bu böyle uzar gider. Biraz karışık oldu ama idare et.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: hasok

    8 Valfli bir motorda motora emilen ve motordan atılan gazın geçeceği alan dar olduğu için motor üst devirlere daha geç çıkar ve daha düşük güç üretir. Aynı motora 16 valf takarsanız bu durumda motora emilen havanın ve motordan atılacak olan gazın geçeceği alanlar daha geniş olacağından motor daha çabuk devirlenecek ve üst devirlere çıkacaktır. Daha fazla üst devir demek daha fazla piston hızı, daha fazla piston hızı daha fazla hava akışı, daha fazla hava akışı daha fazla hava yakıt karışımı, daha fazla hava yakıt karışımı daha fazla güç .....demektir. Bu böyle uzar gider. Biraz karışık oldu ama idare et.





    Daha fazla hava-yakıt karışımı daha fazla yakıt tüketimimi demektir.....???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nasrettinhoca -- 17 Ağustos 2006; 15:24:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nasrettinhoca

    quote:

    Orjinalden alıntı: hasok

    8 Valfli bir motorda motora emilen ve motordan atılan gazın geçeceği alan dar olduğu için motor üst devirlere daha geç çıkar ve daha düşük güç üretir. Aynı motora 16 valf takarsanız bu durumda motora emilen havanın ve motordan atılacak olan gazın geçeceği alanlar daha geniş olacağından motor daha çabuk devirlenecek ve üst devirlere çıkacaktır. Daha fazla üst devir demek daha fazla piston hızı, daha fazla piston hızı daha fazla hava akışı, daha fazla hava akışı daha fazla hava yakıt karışımı, daha fazla hava yakıt karışımı daha fazla güç .....demektir. Bu böyle uzar gider. Biraz karışık oldu ama idare et.





    Daha fazla hava-yakıt karışımı daha fazla yakıt tüketimimi demektir.....???

    Alıntıları Göster
    16 valf olan daha az gürültü alır içeri.ya da bana öylesi denk gelmiş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chi

    16 valf olan daha az gürültü alır içeri.ya da bana öylesi denk gelmiş.

    Alıntıları Göster
    16v az filan yakmaz tam aksine daha çok yakar.. bkz.honda nın jazz ve city de kullandığı en ekonomik 1.4 motor 8v dir..

    ama 1.4 8v motorum verdiği performansı 1.2 16v den alırsın (ve tüketimi) dolayısıyla vergi avantajın olabilir.. daha düşük cc den daha yüksek güç alabilirsin..günümüzde 1.4 16v 100hp gibi..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chi

    16 valf olan daha az gürültü alır içeri.ya da bana öylesi denk gelmiş.

    Alıntıları Göster

    quote:

    Orjinalden alıntı: chi

    16 valf olan daha az gürültü alır içeri.ya da bana öylesi denk gelmiş.


    muhahahah
    amma yaptin hocam. Belkide 16 valf daha buyuk bagaja sahiptir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eaglevip


    quote:

    Orjinalden alıntı: chi

    16 valf olan daha az gürültü alır içeri.ya da bana öylesi denk gelmiş.


    muhahahah
    amma yaptin hocam. Belkide 16 valf daha buyuk bagaja sahiptir.

    Alıntıları Göster
    Audi A4 var bizim kayincoda. 1,6 sekiz valf. Duyunca inanamadim. 30000 Euro verip mukemmel bir arac aldi ama performans rezaletmis. Ben hic binmedim ama focus kadar seri ve atak degil diyor. Koskocaman arabaya 8 valf az degil mi? Yakit yol bilgisayarina göre 12,6 . Bilgisayarin yalancisiyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eaglevip

    Audi A4 var bizim kayincoda. 1,6 sekiz valf. Duyunca inanamadim. 30000 Euro verip mukemmel bir arac aldi ama performans rezaletmis. Ben hic binmedim ama focus kadar seri ve atak degil diyor. Koskocaman arabaya 8 valf az degil mi? Yakit yol bilgisayarina göre 12,6 . Bilgisayarin yalancisiyim.

    Alıntıları Göster
    A4 1.6 doğrudur, ben 2001 model 1.8 T sini kullandım, 2005 vectra 2000'i 3. saniyede dikiz aynamda gördüm, 10 km sonra yanıma geldiklerinde ben kaldırımda sigaramı içiyordum :) patronumun arabasıydı, satarken kıyamadı satmaya, onun yerine 2006 2.0 TDI A4 aldı, yolda yaptıklarına inanmak çok zor, otobanda 200'e ulaşmasını görmeniz lazım, müthiş bir şey, ben uzun yolda kullanmadım ve istemiyorum daha yaşım çok genç yakıt tüketimi doğru olabilir çünkü eski kasaysa 1250 kg civarı, o motor o araba için küçük, yenisi 1450 kg civarı yanılmıyorsam, görndüğü gibi hafif bir araba değil ağırdır biraz. TDI 2000 yakıt tüketimi ile Megane II 1.5 DCI yakıt tüketimi aynıydı, şehir içi dışı karma'da yaklaşık 5.5 Lt Dizel 100 Km.de A4 1.6 fiyatı 37.000€ iken 2.0 TDI olunca 55.000 € ya çıkıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemilkoc -- 26 Ağustos 2006; 18:22:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemilkoc

    A4 1.6 doğrudur, ben 2001 model 1.8 T sini kullandım, 2005 vectra 2000'i 3. saniyede dikiz aynamda gördüm, 10 km sonra yanıma geldiklerinde ben kaldırımda sigaramı içiyordum :) patronumun arabasıydı, satarken kıyamadı satmaya, onun yerine 2006 2.0 TDI A4 aldı, yolda yaptıklarına inanmak çok zor, otobanda 200'e ulaşmasını görmeniz lazım, müthiş bir şey, ben uzun yolda kullanmadım ve istemiyorum daha yaşım çok genç yakıt tüketimi doğru olabilir çünkü eski kasaysa 1250 kg civarı, o motor o araba için küçük, yenisi 1450 kg civarı yanılmıyorsam, görndüğü gibi hafif bir araba değil ağırdır biraz. TDI 2000 yakıt tüketimi ile Megane II 1.5 DCI yakıt tüketimi aynıydı, şehir içi dışı karma'da yaklaşık 5.5 Lt Dizel 100 Km.de A4 1.6 fiyatı 37.000€ iken 2.0 TDI olunca 55.000 € ya çıkıyor.

    Alıntıları Göster
    16v motor max tork aralığını daha yüksek devirlerde verir. Bu yüzden düşük viteslerde kullanım ihtiyacı artar.

    Özellikle şehir içinde düşük vites kullanımı sonucu yakıt tüketimi artar. Ancak uzun yolda yüksek hızda esneklik daha iyidir, çekiş artar. Max hız artar. Uzun yolda yüksek hızda yakıt tüketimi 8v e göre düşüktür.

    Ben olsam 8v'i tercih ederim. Trafikte geçirdiğim zamanın %95'i şehir içinde. Dur kalklı trafikte 8v motor avantajlı. Honda city'de, adı üstünde şehir içi kullanım için tasarlandığından, 8v motor kullanılmıştır.

    Ancak, aynı hacimde motorları kıyaslarken, performansı, yakıt tüketimini, torku, beygir gücünü etkileyen, valf sayısı dışında, birçok faktörün olduğunu unutmamak lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi special123456 -- 26 Ağustos 2006; 19:33:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: special123456

    16v motor max tork aralığını daha yüksek devirlerde verir. Bu yüzden düşük viteslerde kullanım ihtiyacı artar.

    Özellikle şehir içinde düşük vites kullanımı sonucu yakıt tüketimi artar. Ancak uzun yolda yüksek hızda esneklik daha iyidir, çekiş artar. Max hız artar. Uzun yolda yüksek hızda yakıt tüketimi 8v e göre düşüktür.

    Ben olsam 8v'i tercih ederim. Trafikte geçirdiğim zamanın %95'i şehir içinde. Dur kalklı trafikte 8v motor avantajlı. Honda city'de, adı üstünde şehir içi kullanım için tasarlandığından, 8v motor kullanılmıştır.

    Ancak, aynı hacimde motorları kıyaslarken, performansı, yakıt tüketimini, torku, beygir gücünü etkileyen, valf sayısı dışında, birçok faktörün olduğunu unutmamak lazım.

    Alıntıları Göster
    Verilen tüm bilgiler için arkadaşlara teşekkür ederim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: the engine

    16v az filan yakmaz tam aksine daha çok yakar.. bkz.honda nın jazz ve city de kullandığı en ekonomik 1.4 motor 8v dir..

    ama 1.4 8v motorum verdiği performansı 1.2 16v den alırsın (ve tüketimi) dolayısıyla vergi avantajın olabilir.. daha düşük cc den daha yüksek güç alabilirsin..günümüzde 1.4 16v 100hp gibi..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: the engine

    16v az filan yakmaz tam aksine daha çok yakar.. bkz.honda nın jazz ve city de kullandığı en ekonomik 1.4 motor 8v dir..

    ama 1.4 8v motorum verdiği performansı 1.2 16v den alırsın (ve tüketimi) dolayısıyla vergi avantajın olabilir.. daha düşük cc den daha yüksek güç alabilirsin..günümüzde 1.4 16v 100hp gibi..


    hondanın jazz ve city de kullandığı motor çok başarılı değişik bir teknolojidir silindir başına çift bujili bir teknoloji

    istersen golfün yada seatın 16v ile 8v motorlarını incele asıl farkı göreceksin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: okyaypay

    quote:

    Orjinalden alıntı: the engine

    16v az filan yakmaz tam aksine daha çok yakar.. bkz.honda nın jazz ve city de kullandığı en ekonomik 1.4 motor 8v dir..

    ama 1.4 8v motorum verdiği performansı 1.2 16v den alırsın (ve tüketimi) dolayısıyla vergi avantajın olabilir.. daha düşük cc den daha yüksek güç alabilirsin..günümüzde 1.4 16v 100hp gibi..


    hondanın jazz ve city de kullandığı motor çok başarılı değişik bir teknolojidir silindir başına çift bujili bir teknoloji

    istersen golfün yada seatın 16v ile 8v motorlarını incele asıl farkı göreceksin.

    Alıntıları Göster
    Chryin ve special123456 çok doğru yazmışlar.

    8v maksimum momentini (tokunu) alt devirlerde verir, 16v ise üst devirlerde. 2000 devirde gaza dokununca 16v cekmez iken 8v alır götürür sizi. Bu nedenle ilk hızlanmada da 8v bariz üstündür. İş Yüksek devirlere gelince (4000 devir ve üstü) 8v ölmeye başlar, bağırır, can çekişir, 16v ise açılır, iştahlanır. Bu devirlerde 16v 8v den daha ekonomiktir. Maksimum hızı fazladır. Ara hızlanma (esneklik) daha iyidir.

    Bana sorarsanız sehir içi ve düşük hızlarda 8v, uzunyol ve hızlı sürüş için 16v tercih edilmelidir. 16v in 8v e göre verimli olduğu ancak kağıt üstünde maksimum devirlerdeki beygir ve tork için geçerlidir. 8v in tork dağılımı daha düzgün ve eşittir çogu zaman ve kullanımı bu nedenle daha kolaydır.

    Örneğin, aynı hacimli 16v motor eşdeğeri 8v liden daha fazla torkve güç üretir ama 5500de üretir. 2000-2500 devirlere bakarsanız 8v in önde olduğunu görürsünüz. Bu nedenle güçlü görünmesine karşın 0-100 km hızlanmaları 16v lerin daha kötüdür.

    Çogunlukla sehiriçinde kullandığım için 8v li tercih ediyorum. Şehiriçinde 8v kullanmak gerçekten çok daha keyifli ve zahmetsiz. Işıklardan zıplamak, kıvrak olmak ve az yakmak için 8v gerekli. Aynı motor 16v arabaya kalkısda idda ediyorum 1 araba boy fark atarım.

    Uzun yolda-otobanda ise 16v tartışmasız daha iyi, sollama yapmak daha keyifli, yüksek hızlarda benzin tüketimi de öyle birden abarmıyor. 16v kısmi turbo işlevi görüyor üst devirlerde biraz.

    VVT i, VTEC ve benzeri teknolojiler (sadece japonlarda değil, hemen her firmada var bu tür değişken sübap zamanlaması teknolojilerden fakat isimleri ön planda değil) 16v i gerekli olduğu zamanlarda 8v gibi çalıştırmaya çalışarak onunda avantajlarını kullanmaya çalışıyorlar fakat, tam öz 8v gibi olmuyor çogu zaman.

    Sözün özü her ikisinin de yerleri ayrı ve günümüzde değişken sübap zamanlaması teknolojiler ile 16v kullanımı artık nerede ise standartlaştı ama 16v direk 8v den üstün denmesi bence çok yüzeysel ve doğru değil. İlk kalkış sorunu olan motorlarda (turbo beslemeli dizellerde) halen çogunlukla 8v tercih edilmektedir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: nasrettinhoca

    Aynı hacme sahip olan iki araçtan biri 8V diğeri 16V ise birbirlerine göre avantaj ve dezavantajları nelerdir?Bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa sevinirim...


    16v aracın 8v'ye avantajı motorun nefes alabilme özelliğinin daha fazla olduğu için
    motorun gücü ve torku daha fazla olur.Yakıt olarak normal kullanımda diğerine oranla
    daha az olur.

    Dezavantajı ise ağırlık ve hacimdir.Ama teknoloji hızlı bir şekilde geliştiği için
    aralarında hemen hemen aynı ağırlık ve hacimdede diyebiliriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanusta

    quote:

    Orjinalden alıntı: nasrettinhoca

    Aynı hacme sahip olan iki araçtan biri 8V diğeri 16V ise birbirlerine göre avantaj ve dezavantajları nelerdir?Bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa sevinirim...


    16v aracın 8v'ye avantajı motorun nefes alabilme özelliğinin daha fazla olduğu için
    motorun gücü ve torku daha fazla olur.Yakıt olarak normal kullanımda diğerine oranla
    daha az olur.

    Dezavantajı ise ağırlık ve hacimdir.Ama teknoloji hızlı bir şekilde geliştiği için
    aralarında hemen hemen aynı ağırlık ve hacimdede diyebiliriz.
    bence !!!

    8v nin 16 v ye tek avantajı aynı arabalarda 8 v olan araba 16 v olan arabadan birkaç milyar daha ucuz . başka bir avantajı yok bence...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: okyaypay

    bence !!!

    8v nin 16 v ye tek avantajı aynı arabalarda 8 v olan araba 16 v olan arabadan birkaç milyar daha ucuz . başka bir avantajı yok bence...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    bence !!!

    8v nin 16 v ye tek avantajı aynı arabalarda 8 v olan araba 16 v olan arabadan birkaç milyar daha ucuz . başka bir avantajı yok bence...









  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanusta

    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    bence !!!

    8v nin 16 v ye tek avantajı aynı arabalarda 8 v olan araba 16 v olan arabadan birkaç milyar daha ucuz . başka bir avantajı yok bence...







    Alıntıları Göster
    valla üst devirlerde araba sürmüyorsan 16v araca gerek yok 8subaplı araba sürmesi daha keyifli tork degerleri 16subaplılara göre daha alt devirde max. ulaşıyorlar fazla vites degiştirezsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemy32tr

    valla üst devirlerde araba sürmüyorsan 16v araca gerek yok 8subaplı araba sürmesi daha keyifli tork degerleri 16subaplılara göre daha alt devirde max. ulaşıyorlar fazla vites degiştirezsin.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: cemy32tr

    valla üst devirlerde araba sürmüyorsan 16v araca gerek yok 8subaplı araba sürmesi daha keyifli tork degerleri 16subaplılara göre daha alt devirde max. ulaşıyorlar fazla vites degiştirezsin.


    8 v ler fazla yakmıyor yani onu mu demek istiyorsun??? tek fark alt devirlerin iyiliğimi yani?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: okyaypay

    quote:

    Orjinalden alıntı: cemy32tr

    valla üst devirlerde araba sürmüyorsan 16v araca gerek yok 8subaplı araba sürmesi daha keyifli tork degerleri 16subaplılara göre daha alt devirde max. ulaşıyorlar fazla vites degiştirezsin.


    8 v ler fazla yakmıyor yani onu mu demek istiyorsun??? tek fark alt devirlerin iyiliğimi yani?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    quote:

    Orjinalden alıntı: cemy32tr

    valla üst devirlerde araba sürmüyorsan 16v araca gerek yok 8subaplı araba sürmesi daha keyifli tork degerleri 16subaplılara göre daha alt devirde max. ulaşıyorlar fazla vites degiştirezsin.


    8 v ler fazla yakmıyor yani onu mu demek istiyorsun??? tek fark alt devirlerin iyiliğimi yani?


    ne fazla yakıcak yaw adam gibi sürdükten sonra bende polo vardı 1.6 lt motor 8 subaplı 16 subaplı 1.4 lt motorlu polo dan az yakıyordu hemde sürüşü daha keyifliydi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemy32tr

    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    quote:

    Orjinalden alıntı: cemy32tr

    valla üst devirlerde araba sürmüyorsan 16v araca gerek yok 8subaplı araba sürmesi daha keyifli tork degerleri 16subaplılara göre daha alt devirde max. ulaşıyorlar fazla vites degiştirezsin.


    8 v ler fazla yakmıyor yani onu mu demek istiyorsun??? tek fark alt devirlerin iyiliğimi yani?


    ne fazla yakıcak yaw adam gibi sürdükten sonra bende polo vardı 1.6 lt motor 8 subaplı 16 subaplı 1.4 lt motorlu polo dan az yakıyordu hemde sürüşü daha keyifliydi.

    Alıntıları Göster
    peki haklısın o zaman ...

    ama bizim kayınbiladerde 8v golf varda oradan biliyorum deli gibi yaktıklarını ama haklısındır heralde neyse...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okyaypay -- 6 Eylül 2006; 23:05:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: okyaypay

    peki haklısın o zaman ...

    ama bizim kayınbiladerde 8v golf varda oradan biliyorum deli gibi yaktıklarını ama haklısındır heralde neyse...

    Alıntıları Göster
    16v motor 8v a göre daha ataktır ve yakıt ekonomisi yönünden daha iyidir ztn son çıkan modellerin öoğu 16v ama genede araba alırken 16v olması tercih nedeni olmalıdır bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fiesta1903

    16v motor 8v a göre daha ataktır ve yakıt ekonomisi yönünden daha iyidir ztn son çıkan modellerin öoğu 16v ama genede araba alırken 16v olması tercih nedeni olmalıdır bence

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: fiesta1903

    16v motor 8v a göre daha ataktır ve yakıt ekonomisi yönünden daha iyidir ztn son çıkan modellerin öoğu 16v ama genede araba alırken 16v olması tercih nedeni olmalıdır bence

    Ne 16 V motor 8 V'li motora göre daha mı ataktır?

    Yukarıda yazdım bir daha yazıyorum..

    8V'li motor gücünü 4000 Devire kada gösteriri.. 16V'li motor ise asıl gücünü 4000 Devirden sonra gösterir..

    Anladın mı?

    Şöyle olmalı;

    8V'lı motor daha ataktır, 16V'li motor daha hızlıdır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cloud Nine -- 21 Eylül 2006; 23:34:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cloud Nine

    quote:

    Orjinalden alıntı: fiesta1903

    16v motor 8v a göre daha ataktır ve yakıt ekonomisi yönünden daha iyidir ztn son çıkan modellerin öoğu 16v ama genede araba alırken 16v olması tercih nedeni olmalıdır bence

    Ne 16 V motor 8 V'li motora göre daha mı ataktır?

    Yukarıda yazdım bir daha yazıyorum..

    8V'li motor gücünü 4000 Devire kada gösteriri.. 16V'li motor ise asıl gücünü 4000 Devirden sonra gösterir..

    Anladın mı?

    Şöyle olmalı;

    8V'lı motor daha ataktır, 16V'li motor daha hızlıdır..

    Alıntıları Göster
    16v 8v'den daha hızlı demişsiniz. peki o zaman 2001 borada 8v motor var 260 ibre koymuslar. 2001 toyota da 16v var 240 ibre koymuslar nasıl oluyor bu durum. her halde uzun yolda bora toyotaya takar gibime geliyor. acaba toyotamı ona takar 240 ibre ile??

    quote:

    Orjinalden alıntı: Chryin

    quote:

    Orjinalden alıntı: fiesta1903

    16v motor 8v a göre daha ataktır ve yakıt ekonomisi yönünden daha iyidir ztn son çıkan modellerin öoğu 16v ama genede araba alırken 16v olması tercih nedeni olmalıdır bence

    Ne 16 V motor 8 V'li motora göre daha mı ataktır?

    Yukarıda yazdım bir daha yazıyorum..

    8V'li motor gücünü 4000 Devire kada gösteriri.. 16V'li motor ise asıl gücünü 4000 Devirden sonra gösterir..

    Anladın mı?

    Şöyle olmalı;

    8V'lı motor daha ataktır, 16V'li motor daha hızlıdır..




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.