Şimdi Ara

Motor Çok Isınıyor, Hararet Normal

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
1
Favori
63.974
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Hepinize Selamlar

    Aracımı alalı 1 ay oldu, ilk aracım, cahillik tecrübesizlik hepsinin sebebi olarak contası yanık silindir kapağı yamuk bir araç aldım.
    Aracım 2008 Megane 2 1.4 16V LPG li araç.122.000 km de aldım.Neyse sonuç olarak aldım ve yolda kaldım falan derken birkaç yere götürdüm kimse anlayamadı,nasıl servis olduklarını anlayamadım contası yanık aracı anlayamamaları bir garip geldi.Sonuç olarak sanayide tanıdık bir renault servisine görütrdüm ve Silindir kapağı taşlandı, triger seti değişti ve aracımı teslim aldım.
    Aracımın yakıtında çekişinde hiçbir problem yok, ne soğutma suyuna yağ karışıyor. ne su eksiltiyor. ne motor yağına su karıştırıyor.Soğutma kabında %50-50 antifriz ve su var.

    Şimdi gelelim soruma, aracımın motoru trafikte çok ısınıyor yada ben öyle hissediyorum.Hararet 90 ı bir tık bile geçmiyor.Ama benim çekincem yani motorun ısındığını hissetmem ön cam ve kaputun birleştiği noktaya bakınca, sanki sıcak havalarda asfalta bakınca eriyormus gibi görürüz ya onun gibi bir görüntü olması, servise sordum normal dedi bence de normal motor sıcaklığını dışarı atıyor ama bu kadar olması normal mi dir? Sıcak havalarda bu görüntü beni daha çok rahatsız ediyor.Sordum termostatta mı bir problem var diye ama ben almadan önce yeni değişmiş termostatı servis gayet iyi dedi, silindir kapağını taşlattırdıktan sonra, ''araçta problem yok abi güle güle bin'' dediler.Öyle madem bu araç güzel neden başka araçlarda bu sorunu veya olayı hiç görmüyorum.Daha önce bu durumu yaşayan veya karşılaşan varsa bilgi verirse, yardımcı olursa sevinirim.Şimdiden Teşekkürler







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araçlarda Hararet Problemi: Motor Çok Isınıyor Ama Hararet Normal

    Bazı durumlarda, araçların motorları aşırı ısınabilirken gösterge panelindeki hararet göstergesi normal aralıkta kalabilir. Bu durum endişe verici olabilir ve aracınıza zarar verme potansiyeli taşır.

    Nedenleri:

    • Hava kabarcıkları: Soğutma sisteminde hava kabarcıkları oluşması, soğutucunun motora düzgün şekilde ulaşmasını engelleyebilir ve aşırı ısınmaya neden olabilir.
    • Kirli soğutucu: Soğutucu zamanla kirlenebilir ve ısı transferini azaltabilir, bu da motorun aşırı ısınmasına yol açabilir.
    • Arızalı termostat: Termostat, soğutucunun motora akışını düzenler. Arızalı bir termostat, soğutucunun motordan sürekli akmasına neden olarak aşırı ısınmaya neden olabilir.
    • Arızalı su pompası: Su pompası, soğutucunun motor içinde dolaşımını sağlar. Arızalı bir su pompası, soğutucunun yeterince dolaşmamasına ve aşırı ısınmaya neden olabilir.

    Belirtileri:

    • Motor kaputunun çok ısınması
    • Motor aşırı ısındı uyarı lambasının yanması
    • Aracın motoru çabuk ısınması

    Çözümleri:

    • Soğutma sistemini hava kabarcıklarından arındırın.
    • Soğutucuyu değiştirin.
    • Termostatı kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Su pompasını kontrol edin ve gerekirse değiştirin.

    Önemli Hususlar:

    • Motor çok ısındığında rölantiye alın ve motoru kapatın.
    • Soğutma sistemindeki basıncın düşmesine izin verin.
    • Soğutucunun seviyesini kontrol edin ve gerekirse tamamlayın.
    • Arızanın nedenini belirlemek ve sorunu çözmek için bir profesyonele başvurun.

    Sonuç:

    Motorun aşırı ısınması, göz ardı edilmemesi gereken ciddi bir sorundur. Hararet göstergesi normal olsa bile, motor aşırı ısınabilir. Bu sorunu çözmek için nedenini belirlemek ve uygun adımları atmak çok önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Belki dikkat etmediniz daha önce, her arabada hava şartlarına bağlı olarak bu görünebilir. Kaput altı yalıtımı yerinde değilse ondan da olur.

    Ben de zannettim ki gerçekten ısnıyor. Gerçekten ısınırsa farkedersiniz, eksozun geçtiği şaft tüneli ısınır, içeriyi de ısıtır, motor kapağını açınca kokusu bile farklı olur. O zman deriz ki evet hararet normal ama motor sıcak. Aslında eksoz (ve eksoz manifoldu) sıcaktır... düşük avanstan, aşırı zengin karışımdan veya yanlış sente ayarından olabilir. Ama bunlar sizde var gibi durmuyor, yoksa o görüntüden önce başka şeyler farkederdiniz.
  • Hocam öncelikle teşekkür ederim, ama dediğim gibi tecrübesizlik pek anlamazdım arabalardan ama bu olaylar başıma geldikten sonra herseyi araştırmaya başladım, önceden farketmeme gibi bir durumum olmadı açıkcası aldığım gün yolda kaldım çünkü :)

    Bu olaylar başıma geldikten sonra herşeye dikkat eder oldum,belkide kuruntu yapıyorum bilmiyorum, bu görüntüyü görmek korkuttu açıkcası beni,inş dediğiniz gibi bir sorun yoktur. teşekkürler
  • Hararet normalse sıkıntı yok 90da çakılı kalmasıda motorun sağlıklı çalıştığını gösterir motor kaputunun altındaki keçe söküktür veya kaput contaları çıkıktır ondan onu görüyorsunuzdur

    aslında sizi anlıyorumda bir kere bişey oldumu insan sürekli bişey bekliyor lakin şöyle birşeyde var sorun ararsan bulursun sorun baş gösterene kadar beklemeyi öğren bu takıntı o şekilde geçer
  • Ozaman ilk işim keçe taktırmak olcak bakalım çözebilecez mi sorunu :) Teşekkürler Herkese
  • Hocam bende 59 jeep var 30 dakika çalıştıktan sonra gaz pedalına basarken ayağımı yakıyor

    Şaka bir yana

    Göstergenin sağlam olduğuna eminseniz sıkıntı olacağını sanmam
  • Arkadaşlar daha öncede söylemiştim keçe taktırcam diye fakat sercisi arayıp fiyat sorduğumda 32o TL fiyat verdiler faka internette baktığımda 50-60 TL gibi fiyatlar var, sorum şu olacak istanbulda bu işi ucuz yaptırabileceğim tanıdığınız veya bildiğiniz usta veya servis var mı? Yardımcı olursanız sevinirim.
  • internetten sipariş verip kendiniz takın çok zor bişey değildir onu taktırmak.
  • Hararet göstergesi size yeterli.

    O gördüğünüz dalgalanma çoğu araçta olur.
  • levvo1907 L kullanıcısına yanıt
    Dostum benim 600CC motosikletim bile 100-109 derecesi bi sıcaklığa ulaşıyor. Durduğum yerde, silindir kapağı yanlarından görebiliyorum o dalgalanmayı. Gayet normal bir şey bu.

    Sen 90 derece diyorsun ve korkuyorsun. O zaman ben öliyim senin teoriye göre

    Korkulacak bir şey yok.
  • Arkadaşlar dediğim gibi kuruntu yapıyorum ama sorup öğrenmek istedim :)
    Bugünde araç kalkarken titremeye başladı kafayı yicem :)
  • Ama sebebini biliyorum sanirim hep bu barbarostaki kopru trafigi yuzunden yokusta dur kalk dur kalk baski balata bitiyor sanirim bugun aracin kaloriferini actim iceri balata kokusu geldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu bir yılı geçti ama aynı sıkıntı bendede var. Motor aşırı sıcak, buji kabloları falan yanacak gibi duruyor. Ustaya göre hiçbir sıkıntı yok. Hararet normal.
    İyide kardeşim yanacak araba böyle giderse. Benim kaputtaki o keçe yok. Onun etkisi oluyormu bilmiyorum ama inanın korkuyorum.
  • Evet arkadaşlar konu 1 yıl olmuş ancak bende sıkıntımı söyleyeyim .


    91 model dogan var bende . Bende yeni aldım . Araçta yarım saat geçsin yada geçmesin motor sıcaklıgı baya yüksek .


    Göstergeler bozuk oldugu için kaç derecede bilemiyorum ancak geçen gün aracın şoför koltugunda oturamadım . Her yerim yandı .

    Hem motor yanıyor hemde içerisi de baya yanıyor . Havalandırmanın çalışmaması da cabası .
  • arasıra 90 ın bile üstüne çıkar ve fan açar soğutur bunları takma. o buhar gibi gördüğün her arabada olur hava çok sıcak üstüne birde motorun oluşturduğu sıcaklık ekleniyor sonuçta. onca sıcağı soğutabilen bir sistem var allahtan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baba Naber

    Dostum benim 600CC motosikletim bile 100-109 derecesi bi sıcaklığa ulaşıyor. Durduğum yerde, silindir kapağı yanlarından görebiliyorum o dalgalanmayı. Gayet normal bir şey bu.

    Sen 90 derece diyorsun ve korkuyorsun. O zaman ben öliyim senin teoriye göre

    Korkulacak bir şey yok.

    motosiklet ve araba motoru biraz farklıdır hocam o su sıcaklığı 90 olduğunda yağ sıcaklığı çok başka yerlerde oluyor
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.