Şimdi Ara

ustalar yardım..kontak kapatıyorum araba kapanmıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
1
Favori
92.422
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 94 model escort cl var bende
    karbüratörlü
    arabanın kontağını kapatıyorum ama araba calışmaya devam ediyor stop etmiyor..kafayı yemek üzereyim.mecbur vitese atıp stop ediyorum sonra aküyü söküp yeniden takıyorum.sorunun ana kaynağı nedir ve nasıl tamir olacak?


    telefonlada bilgi verecek bir arkadaşım varsa yazsın numarasını ben arayacağım teşekkürler



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Kontağı Kapatınca Motor Stop Etmiyor: Nedenleri ve Çözümleri

    Kontak kapatıldıktan sonra motorun çalışmaya devam etmesi, araç sahipleri için can sıkıcı ve endişe verici bir durum olabilir. Bu sorunun birkaç farklı nedeni olabilir ve çözümleri de nedene bağlı olarak değişir.

    Nedenler:

    • Arızalı Kontak Anahtarı: Kontak anahtarı, motoru çalıştırmanıza ve durdurmanıza olanak tanır. Arızalı bir kontak anahtarı, kontağın kapatıldıktan sonra bile elektrik akımının motora gitmesine neden olabilir.
    • Arızalı Marş Bendixi: Marş bendixi, motoru çalıştırmak için kullanılır. Arızalı bir marş bendixi, kontağı kapattıktan sonra motorda takılı kalabilir ve çalışmaya devam etmesine neden olabilir.
    • Arızalı Bobin: Bobin, ateşleme sisteminin bir parçasıdır ve motorun çalışması için gerekli kıvılcımı sağlar. Arızalı bir bobin, kontağı kapattıktan sonra kıvılcım üretmeye devam ederek motorun çalışmaya devam etmesine neden olabilir.
    • Elektrik Sorunları: Arızalı kablolar, bağlantılar veya sigortalar da elektrik akımının motora gitmesine ve kontağı kapattıktan sonra da motorun çalışmaya devam etmesine neden olabilir.

    Çözümler:

    Sorunun nedenini belirledikten sonra, aşağıdaki çözümleri uygulayabilirsiniz:

    • Kontak Anahtarını Değiştirin: Arızalı bir kontak anahtarı, yeni bir anahtar takılarak değiştirilebilir.
    • Marş Bendiksini Değiştirin: Arızalı bir marş bendixi, yeni bir bendiks takılarak değiştirilebilir.
    • Bobini Değiştirin: Arızalı bir bobin, yeni bir bobin takılarak değiştirilebilir.
    • Elektrik Sorunlarını Giderin: Arızalı kablolar, bağlantılar veya sigortalar tespit edilip onarılmalıdır.

    Bu çözümler sorunu gidermezse, aracınızı daha ileri teşhis ve onarım için güvenilir bir tamirciye götürmeniz önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Kontak da sorun olmasin ilk aklima o geldi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seckin6161

    94 model escort cl var bende
    karbüratörlü
    arabanın kontağını kapatıyorum ama araba calışmaya devam ediyor stop etmiyor..kafayı yemek üzereyim.mecbur vitese atıp stop ediyorum sonra aküyü söküp yeniden takıyorum.sorunun ana kaynağı nedir ve nasıl tamir olacak?


    telefonlada bilgi verecek bir arkadaşım varsa yazsın numarasını ben arayacağım teşekkürler

    Ateşlemeye giden elektrik kesilmiyordur. Kontağı kapattığınızda kontak anahtarının IGN (ignition-ateşleme) bağlantısında elektrik olmaması gerekir varsa bujilere elektrik gideceğinden motor stop etmez. Bu sorunun diğer kaynağıda ateşleme rölesidir. İkisinin kontrol edilmesi lazım.
    Motor çalışırken aküyü sökmek sakıncalıdır stop etmek için ateşleme bobini sigortasını sökmeniz motor durunca akü kutup başını sökmeniz daha uygundur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    quote:

    Orijinalden alıntı: seckin6161

    94 model escort cl var bende
    karbüratörlü
    arabanın kontağını kapatıyorum ama araba calışmaya devam ediyor stop etmiyor..kafayı yemek üzereyim.mecbur vitese atıp stop ediyorum sonra aküyü söküp yeniden takıyorum.sorunun ana kaynağı nedir ve nasıl tamir olacak?


    telefonlada bilgi verecek bir arkadaşım varsa yazsın numarasını ben arayacağım teşekkürler

    Ateşlemeye giden elektrik kesilmiyordur. Kontağı kapattığınızda kontak anahtarının IGN (ignition-ateşleme) bağlantısında elektrik olmaması gerekir varsa bujilere elektrik gideceğinden motor stop etmez. Bu sorunun diğer kaynağıda ateşleme rölesidir. İkisinin kontrol edilmesi lazım.
    Motor çalışırken aküyü sökmek sakıncalıdır stop etmek için ateşleme bobini sigortasını sökmeniz motor durunca akü kutup başını sökmeniz daha uygundur.
    İlk defa böyle bir sorun duydum , merak ettim bende neden acaba ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: seckin6161

    94 model escort cl var bende
    karbüratörlü
    arabanın kontağını kapatıyorum ama araba calışmaya devam ediyor stop etmiyor..kafayı yemek üzereyim.mecbur vitese atıp stop ediyorum sonra aküyü söküp yeniden takıyorum.sorunun ana kaynağı nedir ve nasıl tamir olacak?


    telefonlada bilgi verecek bir arkadaşım varsa yazsın numarasını ben arayacağım teşekkürler

    Ateşlemeye giden elektrik kesilmiyordur. Kontağı kapattığınızda kontak anahtarının IGN (ignition-ateşleme) bağlantısında elektrik olmaması gerekir varsa bujilere elektrik gideceğinden motor stop etmez. Bu sorunun diğer kaynağıda ateşleme rölesidir. İkisinin kontrol edilmesi lazım.
    Motor çalışırken aküyü sökmek sakıncalıdır stop etmek için ateşleme bobini sigortasını sökmeniz motor durunca akü kutup başını sökmeniz daha uygundur.

    valla zaten dediğim gibi arabayı vitese atıyorum ve öle stop ediyorum.sonra araba durunca normal olarak hala kontak yarım acık halinde olduğundan yani gösterge ekranı acık olduğundan kapansın diye akü kutup başını söküp tekrar takıyorum.
    elektrikciye mi yoksa bir motorcuya mı göstersem bilemedim.benimde kontak bozuk diye aklıma geldi ama bu sorun 5 gün üst üste yaptı sonra 1 gün yapmadı ve sonra yeniden yapmaya başladı.eğer kontak bozuk olsaydı o zaman neden o 1 gün düzeldi anlamış değilim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: seckin6161

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: seckin6161

    94 model escort cl var bende
    karbüratörlü
    arabanın kontağını kapatıyorum ama araba calışmaya devam ediyor stop etmiyor..kafayı yemek üzereyim.mecbur vitese atıp stop ediyorum sonra aküyü söküp yeniden takıyorum.sorunun ana kaynağı nedir ve nasıl tamir olacak?


    telefonlada bilgi verecek bir arkadaşım varsa yazsın numarasını ben arayacağım teşekkürler

    Ateşlemeye giden elektrik kesilmiyordur. Kontağı kapattığınızda kontak anahtarının IGN (ignition-ateşleme) bağlantısında elektrik olmaması gerekir varsa bujilere elektrik gideceğinden motor stop etmez. Bu sorunun diğer kaynağıda ateşleme rölesidir. İkisinin kontrol edilmesi lazım.
    Motor çalışırken aküyü sökmek sakıncalıdır stop etmek için ateşleme bobini sigortasını sökmeniz motor durunca akü kutup başını sökmeniz daha uygundur.

    valla zaten dediğim gibi arabayı vitese atıyorum ve öle stop ediyorum.sonra araba durunca normal olarak hala kontak yarım acık halinde olduğundan yani gösterge ekranı acık olduğundan kapansın diye akü kutup başını söküp tekrar takıyorum.
    elektrikciye mi yoksa bir motorcuya mı göstersem bilemedim.benimde kontak bozuk diye aklıma geldi ama bu sorun 5 gün üst üste yaptı sonra 1 gün yapmadı ve sonra yeniden yapmaya başladı.eğer kontak bozuk olsaydı o zaman neden o 1 gün düzeldi anlamış değilim

    Kontak anahtarı mekanik bir yapı olduğundan bu sorun oluşmuş olabilir. Eğer dediğiniz gibiyse sorun röleden değil, röle olsa her zaman aynı sorunu yaşarsınız. Kontak mekanizmasında kontak termiği denen bir parça var onuda kontrol ederler zaten gerekirse değişir.
    Elektrikçiye götürmeniz lazım mekanik arıza değil, elektrik arızası.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    quote:

    Orijinalden alıntı: seckin6161

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: seckin6161

    94 model escort cl var bende
    karbüratörlü
    arabanın kontağını kapatıyorum ama araba calışmaya devam ediyor stop etmiyor..kafayı yemek üzereyim.mecbur vitese atıp stop ediyorum sonra aküyü söküp yeniden takıyorum.sorunun ana kaynağı nedir ve nasıl tamir olacak?


    telefonlada bilgi verecek bir arkadaşım varsa yazsın numarasını ben arayacağım teşekkürler

    Ateşlemeye giden elektrik kesilmiyordur. Kontağı kapattığınızda kontak anahtarının IGN (ignition-ateşleme) bağlantısında elektrik olmaması gerekir varsa bujilere elektrik gideceğinden motor stop etmez. Bu sorunun diğer kaynağıda ateşleme rölesidir. İkisinin kontrol edilmesi lazım.
    Motor çalışırken aküyü sökmek sakıncalıdır stop etmek için ateşleme bobini sigortasını sökmeniz motor durunca akü kutup başını sökmeniz daha uygundur.

    valla zaten dediğim gibi arabayı vitese atıyorum ve öle stop ediyorum.sonra araba durunca normal olarak hala kontak yarım acık halinde olduğundan yani gösterge ekranı acık olduğundan kapansın diye akü kutup başını söküp tekrar takıyorum.
    elektrikciye mi yoksa bir motorcuya mı göstersem bilemedim.benimde kontak bozuk diye aklıma geldi ama bu sorun 5 gün üst üste yaptı sonra 1 gün yapmadı ve sonra yeniden yapmaya başladı.eğer kontak bozuk olsaydı o zaman neden o 1 gün düzeldi anlamış değilim

    Kontak anahtarı mekanik bir yapı olduğundan bu sorun oluşmuş olabilir. Eğer dediğiniz gibiyse sorun röleden değil, röle olsa her zaman aynı sorunu yaşarsınız. Kontak mekanizmasında kontak termiği denen bir parça var onuda kontrol ederler zaten gerekirse değişir.
    Elektrikçiye götürmeniz lazım mekanik arıza değil, elektrik arızası.

    Alıntıları Göster
    çözüm. direksiyon altı plastiik sökülür. kontağa kadar giden vidalar sökülür ve kontak kabloları işaretlenerek yarinden çıkarılır. sonra kontak takılır .ve hepsi sırayla yerine takılır.

    akü kutuplarını sökmeyi unutma.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: @KlavYE@

    çözüm. direksiyon altı plastiik sökülür. kontağa kadar giden vidalar sökülür ve kontak kabloları işaretlenerek yarinden çıkarılır. sonra kontak takılır .ve hepsi sırayla yerine takılır.

    akü kutuplarını sökmeyi unutma.

    Alıntıları Göster
    Selamlar...

    3 gün önce 2001 model 1.4 benzinli otomatik vites Polo almak nasip oldu... Dün ve bugün ben de aynı sorunu yaşadım. Kontağı kapatmama rağmen araç sanki boş viteste gibi çalışır durumda kalıyor. 1-2 kez tekrar kontağı açıp kapatınca düzeliyor. Bazen de hiç sıkıntı olmadan kapatıp gidiyorum. İlk arabam ve 3 gün oldu alalı. Pek de anlamadığım için paylaşmak istedim. Sanırım servise götürmeden çözülebilecek bir sorun değil. Daha fazla bilgi alabilir ya da çözüm yolunu bulabilirsem sizinle de paylaşırım. İyi akşamlar...

    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sabahander

    Selamlar...

    3 gün önce 2001 model 1.4 benzinli otomatik vites Polo almak nasip oldu... Dün ve bugün ben de aynı sorunu yaşadım. Kontağı kapatmama rağmen araç sanki boş viteste gibi çalışır durumda kalıyor. 1-2 kez tekrar kontağı açıp kapatınca düzeliyor. Bazen de hiç sıkıntı olmadan kapatıp gidiyorum. İlk arabam ve 3 gün oldu alalı. Pek de anlamadığım için paylaşmak istedim. Sanırım servise götürmeden çözülebilecek bir sorun değil. Daha fazla bilgi alabilir ya da çözüm yolunu bulabilirsem sizinle de paylaşırım. İyi akşamlar...

    Saygılar...

    Alıntıları Göster
    Kontak anahtarından olma ihtimali yüksek. Fakat araç stop eder gibi olduktan sonra rolantideki gibi sakin değil hafif titremeli düzensiz bir şekilde kısa süre çalışıp stop ediyorsa Avans veya sente ile alakalı da olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Kontak anahtarından olma ihtimali yüksek. Fakat araç stop eder gibi olduktan sonra rolantideki gibi sakin değil hafif titremeli düzensiz bir şekilde kısa süre çalışıp stop ediyorsa Avans veya sente ile alakalı da olabilir.

    yok 14 km gidiyorum sonra kontağı ceviriyorum ama araba boş viteste dururken çalışmaya devam ediyor.sonra 1.vitese atıyorum ve stop ettiriyorum.tabi titreyerek araba duruyor.bu arada hala gösterge ekranı acık kalıyor yani el freni işareti,akü işareti vs hala acık vaziyette bekliyor..bende gidip akünün 1 kutup başını söküp yeniden takıyorum ve gösterge kapanmış oluyor.durum bu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seckin6161

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Kontak anahtarından olma ihtimali yüksek. Fakat araç stop eder gibi olduktan sonra rolantideki gibi sakin değil hafif titremeli düzensiz bir şekilde kısa süre çalışıp stop ediyorsa Avans veya sente ile alakalı da olabilir.

    yok 14 km gidiyorum sonra kontağı ceviriyorum ama araba boş viteste dururken çalışmaya devam ediyor.sonra 1.vitese atıyorum ve stop ettiriyorum.tabi titreyerek araba duruyor.bu arada hala gösterge ekranı acık kalıyor yani el freni işareti,akü işareti vs hala acık vaziyette bekliyor..bende gidip akünün 1 kutup başını söküp yeniden takıyorum ve gösterge kapanmış oluyor.durum bu.

    Büyük ihtimalle kontak anahtarında problem var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: seckin6161

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Kontak anahtarından olma ihtimali yüksek. Fakat araç stop eder gibi olduktan sonra rolantideki gibi sakin değil hafif titremeli düzensiz bir şekilde kısa süre çalışıp stop ediyorsa Avans veya sente ile alakalı da olabilir.

    yok 14 km gidiyorum sonra kontağı ceviriyorum ama araba boş viteste dururken çalışmaya devam ediyor.sonra 1.vitese atıyorum ve stop ettiriyorum.tabi titreyerek araba duruyor.bu arada hala gösterge ekranı acık kalıyor yani el freni işareti,akü işareti vs hala acık vaziyette bekliyor..bende gidip akünün 1 kutup başını söküp yeniden takıyorum ve gösterge kapanmış oluyor.durum bu.

    Kontak anahtarı veya kontak termiği. Multimetreniz varsa ilk mesakımda belirttiğim gibi direksiyonun altındaki plastiği söküp IGN kablosu ile şase arasında kontak kapalıyken elektrik var mı yokmu kontrol edin. Multimetre yoksa ufak bir 12 VOLT lambada kullanabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    quote:

    Orijinalden alıntı: seckin6161

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Kontak anahtarından olma ihtimali yüksek. Fakat araç stop eder gibi olduktan sonra rolantideki gibi sakin değil hafif titremeli düzensiz bir şekilde kısa süre çalışıp stop ediyorsa Avans veya sente ile alakalı da olabilir.

    yok 14 km gidiyorum sonra kontağı ceviriyorum ama araba boş viteste dururken çalışmaya devam ediyor.sonra 1.vitese atıyorum ve stop ettiriyorum.tabi titreyerek araba duruyor.bu arada hala gösterge ekranı acık kalıyor yani el freni işareti,akü işareti vs hala acık vaziyette bekliyor..bende gidip akünün 1 kutup başını söküp yeniden takıyorum ve gösterge kapanmış oluyor.durum bu.

    Kontak anahtarı veya kontak termiği. Multimetreniz varsa ilk mesakımda belirttiğim gibi direksiyonun altındaki plastiği söküp IGN kablosu ile şase arasında kontak kapalıyken elektrik var mı yokmu kontrol edin. Multimetre yoksa ufak bir 12 VOLT lambada kullanabilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    elektrikciye gittim sgorta kutusuna baktı bir sigortayı cıkardı sigortaya bağlı başka bir kablo vardı söktü yeniden sigortaya bağladı sigortayı yerine taktı ve kontak calışmaya başladı.ama 2 saat sonra yeniden kontak kapanmamaya başladı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: seckin6161

    elektrikciye gittim sgorta kutusuna baktı bir sigortayı cıkardı sigortaya bağlı başka bir kablo vardı söktü yeniden sigortaya bağladı sigortayı yerine taktı ve kontak calışmaya başladı.ama 2 saat sonra yeniden kontak kapanmamaya başladı

    Hocam senin sıkıntın sigorta falan değil, kontak anahtarı veya kontak termiği. Direksiyonun altındaki plastiği söküp motor çalışırken kontağı kapatacak dediğiniz arıza olursa kontağın IGN terminalinde elektrik olması gerekir orayı ölçecek (lamba bağlayarakda olur)
    Eğer dedğim gibi olursa arızayı giderir zaten. Yok baktınız elektrik yok o zamanda ateşleme rölesine baktıracaksınız. Ama ara sıra bu arızayı yapıyorsa röle değilde kontak olması ihtimali daha yüksektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sabahander

    Selamlar...

    3 gün önce 2001 model 1.4 benzinli otomatik vites Polo almak nasip oldu... Dün ve bugün ben de aynı sorunu yaşadım. Kontağı kapatmama rağmen araç sanki boş viteste gibi çalışır durumda kalıyor. 1-2 kez tekrar kontağı açıp kapatınca düzeliyor. Bazen de hiç sıkıntı olmadan kapatıp gidiyorum. İlk arabam ve 3 gün oldu alalı. Pek de anlamadığım için paylaşmak istedim. Sanırım servise götürmeden çözülebilecek bir sorun değil. Daha fazla bilgi alabilir ya da çözüm yolunu bulabilirsem sizinle de paylaşırım. İyi akşamlar...

    Saygılar...

    ustad hayırlı olsun bu arada
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadiruysal

    quote:

    Orijinalden alıntı: sabahander

    Selamlar...

    3 gün önce 2001 model 1.4 benzinli otomatik vites Polo almak nasip oldu... Dün ve bugün ben de aynı sorunu yaşadım. Kontağı kapatmama rağmen araç sanki boş viteste gibi çalışır durumda kalıyor. 1-2 kez tekrar kontağı açıp kapatınca düzeliyor. Bazen de hiç sıkıntı olmadan kapatıp gidiyorum. İlk arabam ve 3 gün oldu alalı. Pek de anlamadığım için paylaşmak istedim. Sanırım servise götürmeden çözülebilecek bir sorun değil. Daha fazla bilgi alabilir ya da çözüm yolunu bulabilirsem sizinle de paylaşırım. İyi akşamlar...

    Saygılar...

    ustad hayırlı olsun bu arada

    Teşekkür ederim... Yardımlarınız ve ilginiz için ayrıca teşekkürker...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sabahander

    quote:

    Orijinalden alıntı: kadiruysal

    quote:

    Orijinalden alıntı: sabahander

    Selamlar...

    3 gün önce 2001 model 1.4 benzinli otomatik vites Polo almak nasip oldu... Dün ve bugün ben de aynı sorunu yaşadım. Kontağı kapatmama rağmen araç sanki boş viteste gibi çalışır durumda kalıyor. 1-2 kez tekrar kontağı açıp kapatınca düzeliyor. Bazen de hiç sıkıntı olmadan kapatıp gidiyorum. İlk arabam ve 3 gün oldu alalı. Pek de anlamadığım için paylaşmak istedim. Sanırım servise götürmeden çözülebilecek bir sorun değil. Daha fazla bilgi alabilir ya da çözüm yolunu bulabilirsem sizinle de paylaşırım. İyi akşamlar...

    Saygılar...

    ustad hayırlı olsun bu arada

    Teşekkür ederim... Yardımlarınız ve ilginiz için ayrıca teşekkürker...

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar konuyu hortlatayım dedim bende deşöyle bi sorun var.
    aracım fiat marea 1998 model 1.6 16 v.
    Kontağı kapatıyorum ekran ışıkları falan hepsi sönüyor fakata raba çalışmaya devam ediyor taki tekrar yarım kontak yapana kadar.
    Bide her zaman olmuyor bu sorun bazen oluyor bazen olmuyor.
    Şimdiden yardımlarınız için teşekkürler




  • Sorunuza soru sormuş gibi olmim de opel aracım var ve aracın kontağını açtım ardından marşa bastım ve araç çalışmadı anahtar boşa döndü anahtarı çıkarttığımda ise kontak açıkmışcasına ışıklar yanıyodu bunun sebebi nedendir?
  • Daha önce başımıza geldi, araçta tesisat varsa bir yerden şase alıyor ve araç kontak kapatsa da çalışmaya devam ediyor.Aracı bir gözden geçirin derim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ordulu520

    Sorunuza soru sormuş gibi olmim de opel aracım var ve aracın kontağını açtım ardından marşa bastım ve araç çalışmadı anahtar boşa döndü anahtarı çıkarttığımda ise kontak açıkmışcasına ışıklar yanıyodu bunun sebebi nedendir?

    Sordun ama?



    şaka :) senin kontak dağılmış bi kontak temizleyici sık içine düzelmezse acılacak.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.