Şimdi Ara

P0300 arıza kodu çözümü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
3
Cevap
0
Favori
14.256
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aksilik ya tam da şehir dışına çıktığımda 45 derece sıcakta Lacetti 1.6 aracım 1. Ve 2. Viteslerde silkelemeye ve rölantide devir düşümü yapıp bazen de stop ediyordu.

    Bu arızayı yaşamadan 500 mt önce, BP de olsa tanımadığım akaryakıt istasyonu olduğu için 20 liralık LPG almıştım.

    İlk başta sorunun nedeni olarak kirli LPG diye düşündüm ama bir süre sonra sorunun Benzinde de yaptığını farkedince sorunun LPG ile alakası olmadığını anladım.

    Yaşadığım şehre dönüş yolunda çoğunlukla 5. vites ile geldiğim için hiç bir arıza hissetmedim ama ışıklarda kalkmak baya zorladı.

    Ertesi gün bilgisayara bağlattım ve arıza kodu olarak P0300 ve P0122 yi okuduk.

    P0122 gaz kelebeği arızası idi bagajdaki balata spreyini sıktık, gerçi daha 1 ay önce temizlemiştim. Sorun çözülmedi.

    Motor plastik kapağını kaldırınca, motor üst kapak contasının yağ sızdırdığını gördük.

    Buji kablolarını söktüğümüzde 3. Yuvanın yağ ile dolduğunu farkettik. Bez ve balata spreyi ile buji ve kablolarını temizledik. Yerlerine geri taktığkmızda saat gibi olmuştu araba.

    Vaktim olmadığı için haftaya tamir ettirmek için şimdiden malzemeleri aldım.

    Değişime pek gerek yoktu ama yinede 4 buji(Bosch) (40TL)

    Motor üst kapak contası (30TL)

    yarım litre yağ eksitmiş daha 5000km oldu ama yinede komple yağıda değiştireceğim. Castrol magnatec 10/40 yağ 65TL
    10Tl yağ filtresi aldım.

    LPG li araçlar daha yüksek motor ısısı ürettikleri için bu conta daha çabuk eskiyor.

    Birde bu sene sıcaklar bastırdığı için sürekli klima açık, haliyle motora fazladan baya bir yük biniyor ve conta çok daha çabuk eskiyor.

    Kısacası P0300 hatası nedenleri

    - Yağ kaçağı nedeniyle tam iletkenlik sağlanamayıp tam ateşleme yapılamaması,

    - buji arızası

    - buji kablosu arızası

    - ateşleme bobini arızası

    - söz konusu silindir hava emiş problemi

    Olarak sıralayabilirim.


    Bilenbilir lacettiler binde bir fan açar.

    Bu sene sıcaklar fazla olduğu için yıllardır duymadığım kadar fan sesi duydum. Bu arıza çok normal.

    Tamda Darbe girişimi zamanı başka ilde kalmak pek iyi olmazdı. Yinede evime kadar getirdi benim dül dül sağolsun.

    ----

    Bu ara klima demişken özellikle klima filtrenizi yani polen filtrenizi alırken sadece filtre satan yerlerden, (mann veya fil filtre v.s.)gibi, yerlerden alın (fiyat olarak çok daha ucuz oluyor) ve SATICIYA PETEK DOKULU istiyorum deyin.

    Her aracın fabrika çıkış polen filtresi petek dokuludur. Yani spor ayakkabıların bez yerlerinin üzerindeki petek resmi gibi.

    Lacettilerde kartondan kıytırık bir polen filtresi alırdım hep 20 liraya.

    Bu kez tesadüfen fill filtenin önünden geçerken aldım. Plastik çerçeveliydi. Bu ne dedim adama, yanlış verdin dedim:)

    Adam aracının gabrika çıkışıda plastiktir, hiç bukadar iyisini takmadınmı dedi:) içimden dedim fiyatı geçirecek :) 15 lira dedi ve aldım taktım. İlk hafta yazın ortasında hasta oldum. 2 gün yatmak zorunda kaldım. İie gidemdim :(

    Yıllarca ne çekmişim klimadan. Klima kompresörü öldü artık eskidi araba derken Adana sıcağında 10 yıllık klimayı sürekli çalıştıramadım ş.içi trafiğinde...

    Umarım faydası olmştur. Herkesi öptüm silindiri arızalılar sizi:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi termometre -- 17 Temmuz 2016; 21:22:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    P0300 Arıza Kodu Çözümü

    P0300 arıza kodu, aracınızın motorunda birden fazla silindirinde rastgele ateşleme kesintileri olduğunu gösteren bir DTC'dir (Arıza Tanı Kodu). Bu kod, çeşitli araç modellerinde ve markalarında, örneğin Chevrolet, Opel ve diğerlerinde görülebilir.

    P0300 kodu, ateşleme sistemindeki sorunlardan kaynaklanabilir:

    • Arızalı bujiler
    • Arızalı ateşleme bobinleri
    • Hasarlı ateşleme kabloları
    • Arızalı ateşleme modülü

    Bu arızalı bileşenler, silindirlere yeterli kıvılcım sağlanmasını engelleyerek rastgele ateşleme kesintilerine neden olabilir.

    P0300 arıza kodunu gidermek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Arızalı Bujileri Değiştir: Bujiler, ateşleme sisteminin önemli bir parçasıdır ve periyodik olarak değiştirilmeleri gerekir. Arızalı veya aşınmış bujiler ateşleme kesintilerine neden olabilir.
    • Ateşleme Bobinlerini Kontrol Et: Ateşleme bobinleri, bujilere yüksek voltaj gönderir. Arızalı bobinler, yetersiz kıvılcım sağlayarak ateşleme kesintilerine yol açabilir.
    • Ateşleme Kablolarını İncele: Ateşleme kabloları, ateşleme bobinlerini bujilere bağlar. Hasarlı veya gevşek kablolar, kıvılcımda kesintilere neden olabilir.
    • Ateşleme Modülünü Test Et: Ateşleme modülü, ateşleme sistemini kontrol eder. Arızalı bir modül, yanlış ateşleme sinyalleri göndererek ateşleme kesintilerine neden olabilir.

    Dikkat: Bu adımları uygulamadan önce aracının kullanım kılavuzuna başvurman ve uygun güvenlik önlemlerini alman önemlidir.

    P0300 arıza kodunu zamanında gidermek, motorun performansını artırmana, yakıt verimliliğini iyileştirmene ve daha ciddi motor hasarlarını önlemene yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Verdiğiniz bilgiler icin teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • P0300 arıza kodu, aracınızın  motor kontrol ünitesi (ECU) tarafından tespit edilen birden fazla silindirde düzensiz ateşleme (misfire) olduğunu ifade eder. Bu kod,  aracın motorunun sağlıklı bir şekilde çalışmadığını ve ateşleme sisteminde bir sorun olduğunu gösterir.


    kaynak ; https://arabalarca.com.tr/p0300-ariza-kodu-nedir/





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.