Şimdi Ara

P0420 hata kodu (Katalitik konvertör değişmesine rağmen)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
36
Cevap
1
Favori
13.093
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracımın(Panda 2014 1.2 69hp) katalitik konvertörünü 108 km önce, dün değiştirdim ve bugün yine arıza lambası yandı. Obd bağlayıp bakınca yine p0420 hatası aldık. Fakat dün değiştirdikten sonra emisyon ölçümü yapan bir yere götürdük ve aracın emisyon değerlerinin normal olduğunu, emisyondan geçeceğini söyledi. Ben de katalitik işim çözüldü diye düşündüm. Bugün yine arıza verince ne yapacağımı, sorunu nerede arayacağımı bilemedim. Bu arada aracımda lpg var fakat uzun zamandır ( indirimlerden bu yana yaklaşık 2000 kmdir) sadece benzinle biniyorum lpg sigortamı bile sökmüştüm. Yardım ve tecrübelerinize dayalı bilgilerinizi bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Panda gıbı bır araca nıye lpg takıyorsunuzkı onu anlıyamadım ?
  • Takıln ürün orjinal mi yoksa yan sanayi mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vaya589 kullanıcısına yanıt
    7.5-8lt civarı yaktığı için taktırılıyor genelde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • defiant82 kullanıcısına yanıt
    Yan sanayi takıldı hocam. Fakat daha önce absürt çıkan emisyon degerleri düzeldi takılınca.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mgokhang

    Yan sanayi takıldı hocam. Fakat daha önce absürt çıkan emisyon degerleri düzeldi takılınca.
    Katalitik konvertörde orjinal olmadı mı düzen tutmuyo emisyondan geçsede obdde hata kodları çıkıyo ya boşaltacaksınız ya da paraya kıyıp orjinal taktırmalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: defiant82

    Katalitik konvertörde orjinal olmadı mı düzen tutmuyo emisyondan geçsede obdde hata kodları çıkıyo ya boşaltacaksınız ya da paraya kıyıp orjinal taktırmalı

    Alıntıları Göster
    Cevap için teşekkürler hocam Kardeşim aynı yerde aynı katalitikten taktırmış geçen yıl onun problemi çözüldü ve sorun yaşamadı ben de ona güvenerek değişim yaptırdım. Bir de şunu belirteyim orijinal katalitik varkende p0420 hatası veriyordu. Bir kaç egzozcuya götürdüm katalitik sağlam tamirciye git sensörlere baktır dedi. Tamirciler sensör arızalı olsa sensör hatası vereceğini söyledi ben de bununla mı uğraşacağım diye katalitiği boşalttırdım. Şimdi muayne var diye yenisini taktırdım yine aynı arıza koduyla karşılaştık. Kafam bu yüzden karıştı acaba başka yerde problem var o yüzden mi bu lamba yanıyor diye. Bu arada subaplarımıda değiştirmiştim yakın bir zamanda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bana da musallat oldu bu kod. Aracın değerleri normal katalitikte sıkıntı yok LPG'den dolayı da olabilir bilmiyorum. Yıllardır çok sayıda LPG'li araç kullandım hiç bu kod ile karşılaşmadım oda var. Araştırmalarım sonucu şöyle bir yolunu buldum.

    P0420 hata kodu (Katalitik konvertör değişmesine rağmen)

    Çıkış sensörüne takıldığı için sadece katalitik sensörünü aldatarak ışığı söndürüyormuş. İnternette yorumlar olumlu. Bugün ışığı söndürdüm tekrar yanarsa bunu takacağım.




  • Skayn kullanıcısına yanıt
    Bunu ben de buldum hocam. Ben sorun nereden çıkıyor onu merak ediyorum asıl. Katalitik konvertörü değiştirmeden 1800-1900 km önceden bu yana aracı hiç lpg ile kullanmama rağmen bu koddan kurtulamadım. Sizin araç nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracım C-Elysee 1.2 VTi motor. LPG takılı ama bir süredir benzinle kullanıyorum.
  • Ya Upstream veya downstream(kat giriş- çıkış) sensörler arızalıdır ya da katalizörde problem vardır, emisyon testlerinde araç yüke binmiyor, yüke bindiğinde kat yeterli sirkülasyonu sağlayamıyor olabilir, kat giriş çıkış basınç farkı ölçülmeli.
  • KaranlıktaYaşayanAdam kullanıcısına yanıt
    Hocam sensörde arıza olsa kat. arızası yanında onun kodunu da vermez mi? Ben de sadece kat arızası veriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Skayn kullanıcısına yanıt
    En son çare o aparatı takıp arıza lambasını görmeden binmek olacak galiba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mgokhang kullanıcısına yanıt
    katalitik konvertör olmayan araçlarda o aparat işe yarıyor ama siz masraf edip katalitik konvertörü yenilemişsiniz, emisyon normale dönmüş, arıza lambasının da sönmesi gerekiyor. p0420, sensör kaynaklı da yanabiliyor diye biliyorum. cep telefonunda okuduğumuz arıza kodları detay bilgileri vermiyor genelde, özel veya yetkili serviste fiat ın kendi programına bağlatırsanız muhtemelen sensör durumunu görebilirsiniz. ya da riske girip direkt 2. sensörü değiştirebilirsiniz de.
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Bank1 hatası veriyor hocam telefonda okuduğum arıza bi

    P0420 hata kodu (Katalitik konvertör değişmesine rağmen)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yetkili servis veya tam teşekküllü bir yere niye gitmiyorsunuz ki? Direk Katalitik konvektör arıza kodu diye birşey yoktur, giriş ve çıkışında oksijen müşürleri var onlar hata kodu verir, oradan giderek müşür veya katalitik olması ihtimaline karşı arızacılık başlar. Düzgün bir egzoz emisyon cihazına bağlanınca ki genelde LPG'cilerde olur orada değerlere bakarak katalitik olup olmadığı anlaşılır ki genelde arıza oksijen müşüründen çıkar katalitik kolay kolay arıza yapmaz.

    Eğer ucuz yollu yan sanayi bir katalitik takarsanız da işiniz şansa kalmış,bazen iyi çıkar bazen kısa zamanda hata verir. Oksijen sensörü,katalitik o bu derken servise gitme maliyetinden daha fazlası çıkar bir süre sonra.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 16 Nisan 2020; 0:18:32 >
  • mgokhang kullanıcısına yanıt
    p0420 doğrudan katalitik konvertör bozuk anlamına gelen bir hata değil, bank 1 yazmasına takılmayın. sensörler bozuk olabilir, sensör öncesinde egzoz kaçağı olabilir vs. katalitik konvertör sorunsuz ise bence sensördendir. yine de fiat programıyla arıza kodunun okutmanız daha iyi olur.
  • Cevaplar için teşekkürler. Kaputu açıp motor sesini dinledim bugün ve sanırım manifolt tarafından bir kaçak söz konusu oradan daha önce duymadığım bir hava sesi çıkıyor. En kısa zamanda baktıracağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Hocam cevap için sağolun. Yetkili servise de güvenemiyorum. Bundan 1.5 yıl önce, km olarakta 30000 km önce falan p0420 kodu almaya başlamıştım. Yetkili servis bana direkt kat değişecek işçilik dahil 6500 gibi bir fiyat söylemişti. Oradan çıkıp sanayiye geldim egzozcuları gezdim hepsi aynı ağızdan katalitikte problem olmadığını söyledi faket bir türlü neden sorun çıktığını bulamadık aradan 30000km geçti ve bir kez hararet yaptı araç bundan kısa zaman sonra son susturucuda şıkırtı başladı egzozcuya gittim susturucuda problem olmaz dedi susturucuyu söktü katalitik parçaları çıktı, katalitiği değiştirdik ama yine sürpriz! Lamba yandı ve aynı kod.
    Biraz uzattım ama katalitikte problem yokken servis kayalitik değişecek demişti ondan dolayı servise güvenim kalmadı açıkçası.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oksijen sensörünün verdiği değerler grafik olarak videoda mevcut. Değerleri yorumlayabilecek olan var mı?

    mehmet gökhan GÖKyoutube
    Sensör grafikleri
    https://www.youtube.com/watch?v=BaYP47CiujI&feature=youtu.be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.