Şimdi Ara

Rölantide titreme ve Voltaj düzensizliği

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
2
Favori
31.770
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2004 focus 1.6 collection hb atikerli aracımı alalı neredeyse tam 1 sene olacak ve halen rölanti probleminden kurtulamadım.

    Sorunum tam olarak şu: Araçda benzinde yada LPG de gideyim hiç farketmiyor, problemler motor ısınıpta devir 1'in altında (0,8) devirde sabitlenince ortaya çıkıyor. Farları, yada herhangi elektrik kullanan bir ekipmanı açtığım anda motor direk titreme eğilimine giriyor. Bu titreme devir saatinde gözlenebilecek kadar büyük derecede değil, yalnızca aracın farlarının pır pır etmesinden ve nefes alıp veriyor gibi direksiyona yansıyan hırıltıdan anlışabiliyor. Sorun çok ileri derecede olmadığından götürdüğüm bir çok ford ustası bu kadar normal, LPG'dendir diyerek geçiştirdi. Kendisine çok güvendiğim ve daha önce başka bir aracıma Atiker kit takdırdığım bir LPG ustası ise çeşitli denemeler yaptı ve sorunun kesinlikle LPG sisteminde olmadığını, aracın rölanti valfinden kaynaklandığını söylemişti. Aracın daha önce boğaz kelebeği, rölanti valfi vb.. temizlenmişti ancak ne kadar iyi temizlendi bilemiyorum. Özellikle klima açık iken aracı viteste sürerken, boşa aldığım o ilk anlarda araç bir dip yapıyor stop edecekmiş gibi olup zor zoruna topluyor. Kışın bir kaç kez stop etmişliğide var. Birde farkettimki araçta elektrik donanımlar açık iken yolda 50 km hız üzeri yokuş aşağı giderken boşa aldığımda araç devrini yükseltip 1 civarında gitmesi gerekiyormuş sanırım çalışan ekipmanları elektriksel olarak besleyebilmek adına, ancak benim aracım bu özelliği her zaman kullanmıyor.Çoğunlukla boştaykende hırıltılı vaziyette 1'in altında bir devirle seyrediyor. Geçtiğimiz günlerde bazı arkadaşların önerisi üzerine aracın kutup başlarını sökerek benzin ecusunu sıfırlayıp 150 km kadar benzinle bindim ve daha sonrada gidip lpg kalibrasyonu yaptırdım bir ihtimal mi acaba diye. Ancak değişen hiçbirşey olmadı, bırakın LPG'deyken düzelmeyi, LPG sigortası sökük olarak benzinde kullandığım 150 km lık süre içerisindede aynı problemleri yaşamaya devam ettim. Sonuç olarak, belli ki bu arabada LPG kitinden kaynaklı bir durum yok. Arabanın herhangi bir yerden hava alması, kaçırmasıda söz konusu değil.(defalarca kontrol edildi.) Bu problemleri araştırdığımda bazı kişiler olayı şarj dinamosunun gönderdiği düzensiz voltaja bağlamış, bazılarıda rölanti valfine.

    Akü kutup başları üzerinden multimetre ile yaptığım ölçümlerde aşağıdaki verilere ulaştım.


    Benzinde LPGde

    Araç kapalıyken : 12.6 V - 12.8 V 12.6 V

    Rölantide herşey kapalıyken: 13.97 V 13.82 V

    Rölantide Farlar ve Fan açık iken: 13.95 V 13.82 V

    Rölantide Farlar ve Klima açık iken: 13.96 V 13.82 V

    3000 devirde ve herşey kapalıyken: 14.00 V 13.87 V

    3000 devirde ve herşey açık iken: 13.96 V 13.82 V


    Ayrıca ölçümler sırasında şunu farkettim, araç ne zaman titrese ölçüm cihazındada bir iniş çıkış oluyor. Yada o iniş çıkış olduğu için araç titriyor ikisinden biri :) Özellikle gaza basıp çektiğim esnada araba bir süre voltajı toparlayamıyor ve o sırada araç gerçekten yığılıyor. Bu kışın çok soğuk havalarda kavşaklara, ışıklara yanaşırken stop etmelere kadar varıyor. Sonuç olarak elektrik kullanan herhangi bir cihaz açık olduğunda aracın rölantisi ve voltaj değeri hiçbirzaman sabit kalamıyor, illa ki iniş çıkış var.

    Bu durumda yönlendirmek gibi olmasın ama, şarj dinamosu suçlu gibi duruyor, çükü daha önce sıfır akü takarak denemiştik ve değişen birşey olmamıştı. Ya şarj dinamosu ya da rölanti valfi ancak tamamen başka birşeyde olabilir.

    Yardım ve yorumlarınızı bekliyorum.

    Kendi çektiğim video:

    http://www.youtube.com/watch?v=rsfyGHVxkyM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Anarchy -- 16 Ağustos 2014; 20:41:44 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    Bu mesaj silindi.
    Aracın alternatörü bir şey hariç iyi durumda verdiğiniz değerler gayet iyi. Akünün boştaki gerilim değeri 12.6 V bu akünün %100 dolu olduğuna işaret. 13.8 Volt motor çalışırken görmeniz gereken normal değerler içerisinde. Farların pır pır etmesi diyot tablasında problem olduğuna işaret.(Gaza bastığınızda farlardaki titreme azalır veya yok olur) yalnız motorun dengesiz rölanti sorunu bundan değildir.

    Devirdeki dengesizliğin sebebi rölanti valfi ve manifold contası, oringler vs.. sızdırmazlık parçalarıdır. Eğer rölanti valfi düzgün çalışmazsa veya bir yerden hava alırsa motor bu şekilde düzensiz çalışır. Bu parçanın görevi motoru değişen dış etkilere(hava sıcaklığı, motora gelen ek yükler ) karşılık doğru ve sabit bir devirde çalıştırmaktır. Herhangi bir elektrikli aygıtı devreye aldığınızda alternatörün mekanik olarak motordan çektiği güç arttığı ve bunu dengeleyemediği için bu problem oluyor.

    Elektrikli aygıtlar ve özellikle klima devre dışı iken direksiyonu en sona kadar çevirip dayadığınızda da benzer bir titreme oluyor mu?

    Saygılar...
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Rölantide Titreme ve Voltaj Düzensizliği

    Araç rölantide çalışırken aşırı titreme ve voltaj dalgalanmaları yaşanması, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir. Bu sorunlar, araç sürüşünü tehlikeli hale getirebilir ve motorun ve elektrik sisteminin zarar görmesine yol açabilir.

    Şarj Dinamosu Arızası

    Şarj dinamosu, aracın elektrik sistemine güç sağlamaktan sorumludur. Arızalı bir şarj dinamosu, rölantiyi etkileyerek titremeye neden olabilir. Bunun nedeni, arızalı şarj dinamosunun yeterli güç sağlayamaması ve voltajın düzensizleşmesidir.

    Rölanti Motoru Bozukluğu

    Rölanti motoru, motorun rölantide sabit bir hızda çalışmasını sağlar. Bozuk bir rölanti motoru, titreme ve dengesiz rölansiye neden olabilir.

    Akü Zayıflığı

    Zayıf bir akü, rölantide titremeye neden olabilir. Akü, motorun marş alması için gereken gücü sağlamazsa, rölanti dalgalanmaları meydana gelebilir.

    Araçta Voltaj Dalgalanması

    Elektrik sistemindeki bir arıza, araçta voltaj dalgalanmalarına neden olabilir. Bu dalgalanmalar, rölanti sorunlarına, elektrikli cihazların arızalanmasına ve hatta yangın riskine yol açabilir.

    Bu sorunları gidermek için aracınızı bir tamirciye götürmeniz önerilir. Tamirci, sorunun kaynağını teşhis edecek ve uygun onarımları yapacaktır. Rölantide titreme ve voltaj dalgalanmalarını göz ardı etmek, daha ciddi sorunlara yol açabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Aracın alternatörü bir şey hariç iyi durumda verdiğiniz değerler gayet iyi. Akünün boştaki gerilim değeri 12.6 V bu akünün %100 dolu olduğuna işaret. 13.8 Volt motor çalışırken görmeniz gereken normal değerler içerisinde. Farların pır pır etmesi diyot tablasında problem olduğuna işaret.(Gaza bastığınızda farlardaki titreme azalır veya yok olur) yalnız motorun dengesiz rölanti sorunu bundan değildir.

    Devirdeki dengesizliğin sebebi rölanti valfi ve manifold contası, oringler vs.. sızdırmazlık parçalarıdır. Eğer rölanti valfi düzgün çalışmazsa veya bir yerden hava alırsa motor bu şekilde düzensiz çalışır. Bu parçanın görevi motoru değişen dış etkilere(hava sıcaklığı, motora gelen ek yükler ) karşılık doğru ve sabit bir devirde çalıştırmaktır. Herhangi bir elektrikli aygıtı devreye aldığınızda alternatörün mekanik olarak motordan çektiği güç arttığı ve bunu dengeleyemediği için bu problem oluyor.

    Elektrikli aygıtlar ve özellikle klima devre dışı iken direksiyonu en sona kadar çevirip dayadığınızda da benzer bir titreme oluyor mu?

    Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerosen -- 17 Ağustos 2014; 1:15:37 >




  • Büyük ihtimal ile sarj dinamosu problemli
  • Hocam aslına bakarsan rölanti devirinde bir düzensizlikte yok, yani devir saati rölantide iken aşağı yukarı hareket yapmıyor. Eğer öyle olsa direk rölanti valfini tekrar temizleyecektim ama yalnızca direksiyondaki ve farlardaki titreme ile anlaşılabiliyor. Rölanti devirindeki tek sıkıntı, aracı viteste kullanırken boşa attığınız o ilk anda oluyor, rölanti olması gerekenden fazla düşüp çıkıyor bir anda. Anlattıklarınıza göre suçlu sanki rölanti valfi gibi görünüyor. Şu aralar denemedim ancak eskiden direksiyonu çevirdiğimde de rölantinin baya titrediğini hatırlıyorum. Hatta bir kaç kez tam kavşaklardan rölantide dönerken araç stop etmişti. Özellikle Fren + direksiyon pompası + Farlar çok zorluyor sanırım.

    Birde bu farlardaki titremeyi vb.. diyot tablasına bağlamışsınız, bu parça alternatörün içindemi bulunuyor ? Değişimi vb.. mümkünmü ? ve kesinlikle bu parçanın arızalı olduğunu nasıl anlarız ?



    Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Anarchy -- 17 Ağustos 2014; 10:20:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anarchy

    Hocam aslına bakarsan rölanti devirinde bir düzensizlikte yok, yani devir saati rölantide iken aşağı yukarı hareket yapmıyor. Eğer öyle olsa direk rölanti valfini tekrar temizleyecektim ama yalnızca direksiyondaki ve farlardaki titreme ile anlaşılabiliyor. Rölanti devirindeki tek sıkıntı, aracı viteste kullanırken boşa attığınız o ilk anda oluyor, rölanti olması gerekenden fazla düşüp çıkıyor bir anda. Anlattıklarınıza göre suçlu sanki rölanti valfi gibi görünüyor. Şu aralar denemedim ancak eskiden direksiyonu çevirdiğimde de rölantinin baya titrediğini hatırlıyorum. Hatta bir kaç kez tam kavşaklardan rölantide dönerken araç stop etmişti. Özellikle Fren + direksiyon pompası + Farlar çok zorluyor sanırım.

    Birde bu farlardaki titremeyi vb.. diyot tablasına bağlamışsınız, bu parça alternatörün içindemi bulunuyor ? Değişimi vb.. mümkünmü ? ve kesinlikle bu parçanın arızalı olduğunu nasıl anlarız ?



    Teşekkürler.

    Rölanti valf arızasında devir saati belirli bir devirde takılabilir veya araç çok dengesiz çalışır, devir bir iner bir çıkar veya takılı kalır yüksek bir devirde. Sizdeki sorun bu kadar ciddi değil yazdıklarınıza göre.

    Diyot tablası alternatörün içinde bulunur. üzerinde genelde 6 adet diyot vardır. Kontrol için alternatörün sökülmesi gerekli. Dışardan kontrol sadece farlara bakılarak yapılabilir. Farlardaki titreme bu diyot tablası arızasına işarettir. Değişimi mümkündür elbette. Eğer direksiyon pompası elektrik tahrikli ise diyot tablası arızası onuda etkiler, en son cevabınızı okuduktan sonra bu sonuca vardım.

    Elektrikçi sadece voltmetre ile gerilim ölçerek kontrol yaparsa alternatördeki arızayı tespit edemeyecektir.

    Saygılar...




  • Evet dediğiniz gibi elektrikçi sadece akü ve şarj dinamosu üzerinden gerilim ölçerek tahminde bulunuyor. Birde birkaç kişi alternator regulatorundan(konjektör diyolar sanayii tabiriyle) de kaynaklanabileceğini söylemişti, bunun doğruluk payı nedir ? Ayrıca rölanti valfinin aracın rölantide olduğu süre dışındada gaz ayarlamak gibi bir görevi varmı?

    Ayrıca aracımda klima açıkken çok aşırı devirden düşme ve kesik kesik çekiş problemleride yaşıyorum. Hatta ve hatta son günlerde aracı soğuk ilk çalıştırmamdan sonra 1.viteste park yerinden çıkarken araç resmen ileri geri ileri geri at gibi gidip geliyor, zıplıyor adeta. Gaza basıp deviri, vitesi yükseltince bir süre sonra kayboluyor motor ısındıktan sonra.
  • Hocam 2 sene olmus ama sorunu cozebildiniz mi ayni sorun benim mazda lantiste var, akuyu degistirdim yine far vb actigimda soguk havalarda rolanti dusmesi ve stop etme durumu var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • burhandalkic B kullanıcısına yanıt
    Malesef problem halen devam etmektedir. Golf aldığım için focusu artık ailem kullanıyor onlarda pek hassas olmadıklarından sıkıntı yapmıyorlar ama hassas bünyeler için gerçekten sıkıntılı bir durum. Ne olursa olsun ben problemin çıkış kaynağının LPG kullanımına bağlı olduğu kanaatindeyim. Bundan sonra 5 TL benzinli arabaya binerim, az binerim ama LPG işine bulaşmam. Size bol şans dilerim çünkü gerçekten ihtiyacınız olacak :)
  • Konu sahibi arkadaşim. Araç duruyorsa şarj dinamosu kayışı gevşektir. Benim başıma geldi aynısı. Dinamoyu azıcık ayar üzerinden kayışı gerdirtecek şekilde konum değiştirdik sonuç mükemmel oldu. Şarj dinamosu düzgün akım veremeyince bujilerde ateşleme zayıf oluyor. Arac düşük devirde zor toparliyor. Voltaj olarak ölçunce herşey normal gözükür ama akım çekmeye gelince besleyemiyor gevşek kayış yüzünden. Problem çözülünce vay be dedim ulen kayış sen nelere kadirmişsin diye😀

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talhamahmut

    Konu sahibi arkadaşim. Araç duruyorsa şarj dinamosu kayışı gevşektir. Benim başıma geldi aynısı. Dinamoyu azıcık ayar üzerinden kayışı gerdirtecek şekilde konum değiştirdik sonuç mükemmel oldu. Şarj dinamosu düzgün akım veremeyince bujilerde ateşleme zayıf oluyor. Arac düşük devirde zor toparliyor. Voltaj olarak ölçunce herşey normal gözükür ama akım çekmeye gelince besleyemiyor gevşek kayış yüzünden. Problem çözülünce vay be dedim ulen kayış sen nelere kadirmişsin diye😀

    Aklıma hiç gelmemişti açıkcası. Araç duruyor babam kullanıyor, fırsat olursa bir kontrol ettirelim hocam sağol

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • talhamahmut T kullanıcısına yanıt
    Hocam kayışı gertdirtecek şekilde nasıl konum değiştirebiliriz. Bir amatör olarak yapılabilir mi yoksa elektrikçi mi gösterelim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.