Şimdi Ara

GAZ DA RÖLANTİDE TİTREME VE STOP SORUNU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
3.815
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Beyler aracım Honda civic vtec es 2004 model otomatik. Araçta gaz da rölantide titreme ve bazen stop sorunu var. Normalden de çok fazla yakma sorunu var. Normalde 22-25 krş arası yakan araç şu an 35-45 krş arası seyrediyor şehir içi. Şehir dışında uzun yolda problem yok. 19-20 krş yakıyor.

    Öncelikle dün gaz filtresini değiştirdikten sonra araçta ki rölantide titreme sorunu baya bi azaldı. Ayrıca gaz filtresini değiştirmeden önce 1 ve 2 vitesler de geçişlerde vurma yapıyordu. Bu sorunda ortadan kalktı gibi birşey. Tabi bahsettiğim sorunlar tamamen çözülmüş değil. Az biraz araştırma yaptığım da subay ayarı-gaz ayarı-Boğaz kelebeği temizlenmesi-enjektörlerin değişmesi vs gibi çözüm önerileri sunmuşlar. LPG markası da landirenzo. Tiksindim bu markadan sürekli bu sorunları çıkaran bi markaymış. Bu arada araç benzinde hiç bir sorun çıkarmıyor. Var mı daha önce başına gelen sorun nasıl çözüldü ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cehili -- 22 Aralık 2017; 20:47:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Slm

    Landirenzo italyan markası ve türkiye de birçok araç markası ile anlaşma yapıp araçların yetkili servislerde LPG dönüşümü yapıldığı bir marka. enjektörlerindeki sesten dolayı benim de çok hazetmediğim marka fakat kötü bir marka değil. Aracınızda rölantiye de titreme problemi olduğunu söylemişsiniz. bunun sebeblerinden bir tanesi de LPG enjektörlerindeki arızada olabilir. landirenzo servisine giderek enjektörlerinizi kontrol ettirmenizde fayda var, veya eğer aracınız motor arıza lambası yakıyorsa titreyerek çalışırken, muhtemelen herhangi bir veya birden fazla silindirde misfire arıza kodu verecektir ( ör: silindir1 missfire , random or multiple missfire algılandı gibi ) . buradan hangi silindirde ateşleme atladığını tespit edip o göze çıkan enjektörde arıza olduğunu tespit edebilirsiniz.

    Eğer silindir çalışmasında herhangi bir problem yoksa yapılacak en mantıklı şey supap ayarı yaptırmatır, zira honda araçlara yılda bir kez supap ayarı yapmakta fayda var. motorunuz çok daha stabil çalışacaktır. boğaz kelebeği demişsiniz, eğer aracınızın devir saatinde herhangi bir dalgalanma yoksa kelebeği elletmemeniz de fayda var. çünkü hava filitresi-kelebek arası hotumu çıkarıp balata spreyini sıkıp temizleyecekler, yanlış! kelebeğin tamamen soğuduktan sonra sökülüp özel solüsyonlarla temizlenip daha sonra adaptasyon yapılması lazım. tabi bunu yapmıyorlar. sonrasında motor devrinin 2000 dev/dk veya üzeri çalışması problemi ortaya çıkabiliyor, daha sonra yetkili honda servisine gidip 70-100 tl arası verip kalibrasyon yaptırmak zorunda kalabilirsiniz, sizi daha çok üzer. son olarak dedim gibi supap ayarı sizin probleminizi çözer gibi duruyor.




  • OnurKarabıyık O kullanıcısına yanıt
    Merhaba



    Motor arıza lambası şu an yanık durumda. Ama 30-40 km benzinde gidince sönüyor. Sonra tekrar lpg alınca biraz km yaptıktan sonra tekrar yanıyor. Devir saatinde rölantide Işık’larda durduğumda oynama oluyor ki bu da titremeye sebep veriyor. Enjektörden yaparsa 800 tl fiyat veriyorlar orijinali ile değişmeye. Uyumlu takarsak 350 tl dediler.



    Ama sorun gaz filtresini değiştirmeden önce ki halinden %90 azaldı. Titremeyi çok nadir yapmaya başladı. Normal de her lambada titriyen araba şimdi 20 lambada 1-2 kere titriyor. Acaba bi gaz ayarı yaptırıp hava filtresini değiştirsem tamamen düzelir mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cehili C kullanıcısına yanıt
    dediğim gibi LPG de ateşleme atlıyor gibi gözüküyor, lambayı yakıyor, benzine geçince 30-40 km gibi kısa mesafede problem olmadığı için söndürüyor. tabi bunlar varsayım. net sonuç eğer bana motor arıza kodunu okutup yazarsanız gelir. motor arıza koduna göre hangi silindirde ateşleme atladığına göre o silindirin enjektörünün bozuk olduğunu söyleyebiliriz. sadece tek başına o silindirin enjektörünü değiştirerek probleminizi diğer enjektörlerde sırayla bozulana kadar çözebilirsiniz. internetten gördüğüm enjektörün tanesi 160tl - 200tl arası. tek alır daha küçük masrafla değiştirip günü kurtarırsınız, diğer enjektörler de bozuldukça değiştirip 800tl'yi parça parça ödersiniz. bence tabi karar sizin. o 350 tl dedikleri 3ohm'luk piyasadaki enjektörlerdendir. bosch'un yerini tutmaz
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.