Şimdi Ara

[ÇÖZÜLDÜ] Motor Isındıkça Alt Devirde Tekleme ve Silkeleme Problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.310
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba aracım 1983 karbüratörlü Golf mk1 LPG'li. Aracımda motoru ilk çalıştırmada ve soğukken bir sıkıntı yaşamıyorum ancak yaklaşık olarak 8-10 km gibi bir menzil gittikten sonra özellikle alt devirlerde tekleme ve silkeleme yapmaya başlıyor. Yoğun trafik olan yerlere girdiğimde kalkışta, 2. 3. ve 4. viteslerin kendi devir aralıklarında gaz pedalına hafifçe dokunsam dahi teklemeye başlıyor ve bu tekleme bazen sanki vuruntu gibi ancak sessiz sert bir şekilde gerçekleşiyor. Buji, buji kabloları, meksefe ve platin değişti avans ayarı yapıldı. İnternette benzer problem yaşayanların bir kısmı ateşleme bobini ve bir kısmıda regülatör (beyin) olarak yol göstermiş ancak bu sorunu daha önce yaşayan ve çözen birileri daha net birşekilde beni aydınlatabilirse çok memnun olurum. Şimdiden zaman ayırdığınız için teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BrahmanS -- 30 Nisan 2020; 12:34:14 >



  • AFR

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onyargisiz

    AFR
    Belirtmeyi unutmuşum benim hatam.Gaz ayarına da baktırdım ancak bir değişiklik olmadı ne yazıkki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BrahmanS

    Belirtmeyi unutmuşum benim hatam.Gaz ayarına da baktırdım ancak bir değişiklik olmadı ne yazıkki.

    Alıntıları Göster
    Regülatör kaç yıllık hocam.regulator değişimi işini çözer eğer eskiyse

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nazaman

    Regülatör kaç yıllık hocam.regulator değişimi işini çözer eğer eskiyse

    Alıntıları Göster
    Tam emin değilim ben yeni aldım aracı ama yanılmıyorsam 2-3 yıl kadar önce takıtrdığını söyledi arkadaş.

    Bir sorum daha olacak.Elimde eski aracımdan kalan regülaör var acaba bunların hepsi birbirine uyumlu mudur?

    Düzeltme: Mühendisler odasına ait lpg ruhsatını buldum verildiği tarih olarak 2011 yazıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BrahmanS -- 24 Nisan 2020; 8:35:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karbüratör ayarı, gaz regülatörü hatta bazı regülatörlerde motor suyu ısındıkça içerden gaza su verdiği bile olabiliyor probleme bir seçenek olarak ekleyebiliriz, eğer bunlarda sorun yoksa motor ısındıkça subaplarda sorun yapıyor olabilir veya conta problemi olabilir bazısı diyecek ki conta ne alaka? ısındıkça silindir aralarından kaçırma yapabiliyor, aracınız su eksiltiyor mu kapakta çatlak varsa silindirlere su verip yine bu sorunu ortaya çıkarır onun dışında başka bir sorun olacağını düşünmüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erencoe

    Karbüratör ayarı, gaz regülatörü hatta bazı regülatörlerde motor suyu ısındıkça içerden gaza su verdiği bile olabiliyor probleme bir seçenek olarak ekleyebiliriz, eğer bunlarda sorun yoksa motor ısındıkça subaplarda sorun yapıyor olabilir veya conta problemi olabilir bazısı diyecek ki conta ne alaka? ısındıkça silindir aralarından kaçırma yapabiliyor, aracınız su eksiltiyor mu kapakta çatlak varsa silindirlere su verip yine bu sorunu ortaya çıkarır onun dışında başka bir sorun olacağını düşünmüyorum
    Yanıtınız için teşekkür ederim öncelikle. Aracı aldıktan sonra karbüratör ayarı subap ayarlarını yaptırdım. Üst kapak yeni yapıldı. Su eksilmesi yok. Benzinde böyle bir problem yapmıyor. Sanırım son çare regülatör değişimi gibi görünüyor. Pazartesi günü gelişmeleri akataracağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • aynısı oldu hem bujıler hem atesleme bobını sorunu cıktı
  • Vakit ayırıp fikir paylaşan arkadaşlara teşekkür ederim. Sorunum fazla hava girişi çıktı. Hava filtresi ucunun bir bölümünü bildiğimiz koli bantıyla kapattık ve herşey düzeldi. Umarım ileride bu sorunu yaşayanlara yardımcı olur. İyi günler.
  • Fazla hava giriyorsa madem LPG ayarı ona göre yapılıp fazladan güç alınırdi şaka bir yana venturi boğazına baktılar mı aracın bana pek mantıklı bir çözüm gibi gelmedi eskidende yapilirdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam dikkat edin koli bandi yapistirdiginiz yerden, toz ve sicaklik gibi dış etmenlere bağlı olarak, kopup motora kaçmasın! Başınıza dert açabilir. Alternatif yollar aramanızı tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzin lpg ikisindede yapiyomu.?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • koli bandı falan olmaz hocam kesinlikle söktürün derim .işi bilmez lpg ciler için en basit çözüm o.oraya mikser takılacak bunun şekli budur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sert3333

    Hocam dikkat edin koli bandi yapistirdiginiz yerden, toz ve sicaklik gibi dış etmenlere bağlı olarak, kopup motora kaçmasın! Başınıza dert açabilir. Alternatif yollar aramanızı tavsiye ederim.
    Daha sonra sağlamlaştıracağım teşekkürler


    @SEHZADE63 Benzinde bir problem yapmıyor.

    @alpikom Teşekkür ederim cevabınız için öncelikle, lpg ci de aynısını söyledi. 3-4 gün kullan birdaha yaparsa gel yeni mikser sipariş edeceğiz yada karbüratör delinecek bunun kesin çözümü bu ama böyle kullanmanda da bir sıkıntı olmaz diye belirtmişti. Bende birkaç gündür sürüyorum özellikle şehiriçi trafikte dur kalk yaparak bir problem yaşamadım. Sorunumda çözüldüğü için oynamak ve kurcalatmak istemedim. Bant yapıştırılan kısım için ısıya daha dayanıklı bir çözüm bulacağım ileride.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.