Şimdi Ara

Rölanti dalgalanması - Stop Etme sorunu - Hararet Düşüklüğü (ss'li)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
6
Favori
50.588
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 98 polo classic aracımda uzun süredir çözemedim bir rölanti dalgalanması ve stop etme problemi vardır. 2 aydır forumlarda tüm konuları okudum ve boş zamanlarımda yaklaşık 6 tane usta onlarca bilene göstermişliğim de var ancak hiçbirinin dediğini yapmadım. Hepsi ayrı telden konuşuyor çünkü. Neyse o kadar araştırmamın sonucu bu olayın meydana gelmesinin sebeplerini maddeler halinde yazıyorum :

    1- Gaz kelebeği tıkanıklığı
    2- Gaz kelebeği avans ayarı arızası
    3- hava akış sensörü arızası ( tıkalı)
    4- Lambda sensörü arızası
    5- Oksijen sensörü arızası
    6- Hararet müşürü arızası
    7- krank sensörü arızası
    8 - bujilerden diyen oldu
    9- buji kablolarından diyen oldu
    10- ateşleme bobininin diyeni duydum ve okudum
    11- hava filtresi borusundan motor üst kapağına giden anlam veremediğim bir borunun çatlaklığından diyen oldu ( sanırım o boru eski sistemlerde egr görevini görüyor)
    12- En büyük sensei usta diye gittiğim salak ustanın biri abartıp enjektör tıkanmış ondan deme cesaretini bile buldu.
    13- Fiat forumda marş motorunu değiştirdim sorun çözüldü diyen de gördüm.

    Her neyse gaz kelebeğini temizlettim ve avans ayarını yaptırdım, bir süre idare etti ancak tekrar rölantide dalgalanma ve stop etme sorunu ile karşılaştım.
    Bugün 500 km lik uzun yolumda bir şey dikkatimi çekti

    Yolculuğumun 475. km'sinde hararetin 55-60 civarı olduğunu farkettim.

     Rölanti dalgalanması - Stop Etme sorunu - Hararet Düşüklüğü (ss'li)


    480. km'de yani 5 km sonra hararet 89 civarına gelip düzeldi

     Rölanti dalgalanması - Stop Etme sorunu - Hararet Düşüklüğü (ss'li)


    3. km sonra kırmızı ışıkta durdum ve hararet bu sefer 72 civarındaydı

     Rölanti dalgalanması - Stop Etme sorunu - Hararet Düşüklüğü (ss'li)



    Sonuç olarak tüm şüphelerim yukarıda sıraladığım maddelerden 6. maddeye yoğunlaştı. Sizce sorun nerde







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Polo Rölanti Dalgalanması - Stop Etme Sorunu - Hararet Düşüklüğü

    Polo araçlarında görülen rölanti dalgalanması, stop etme ve hararet düşüklüğü sorunları, kullanıcılar arasında yaygın olarak karşılaşılan sorunlardır. Bu sorunlar, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir ve sürüş deneyimini olumsuz etkileyebilir.

    Rölanti Dalgalanması

    • Polo araçlarında rölanti dalgalanması, motor devrinin düzensiz bir şekilde artıp azalması olarak kendini gösterir. Bu sorun, genellikle hava akış sensöründeki arızalar, yakıt sistemindeki tıkanıklıklar veya ateşleme sistemindeki sorunlardan kaynaklanır.
    • Polo Rölanti Dalgalanması Çözümü: Rölanti dalgalanmasını gidermek için, hava akış sensörünün temizlenmesi veya değiştirilmesi, yakıt sisteminin kontrol edilmesi ve ateşleme sisteminin incelenmesi gerekebilir.

    Stop Etme Sorunu

    • Polo araçlarındaki stop etme sorunu, motorun rölantideyken veya düşük devirlerde çalışırken aniden durmasıdır. Bu sorun, yakıt pompası arızası, tıkalı yakıt filtresi veya hatalı ateşleme bobinlerinden kaynaklanabilir.
    • Polo Stop Etme Sorunu Çözümü: Stop etme sorununu çözmek için, yakıt pompasının kontrolü, yakıt filtresinin değiştirilmesi ve ateşleme bobinlerinin incelenmesi gerekir.

    Hararet Düşüklüğü

    • Polo araçlarında hararet düşüklüğü, motorun çalışma sıcaklığının olması gereken seviyenin altına düşmesidir. Bu sorun, termostat arızası, soğutma sıvısı sızıntısı veya soğutma fanı sorunlarından kaynaklanabilir.
    • Polo Hararet Düşüklüğü Çözümü: Hararet düşüklüğü sorununu gidermek için, termostatın değiştirilmesi, soğutma sıvısı sızıntılarının giderilmesi ve soğutma fanının kontrolü gereklidir.

    Yukarıda belirtilen sorunlarla karşılaşıyorsanız, aracınızı yetkili bir servise götürerek detaylı bir kontrolden geçirmeniz önerilir. Erken teşhis ve müdahale, bu sorunların daha ciddi sonuçlara yol açmasını önlemeye yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Motor sıcaklığı aslında sürekli dalgalıdir sadece biz onu sabit görürüz. Sizce de bu normal mi ? Sizinki galiba anlık olarak doğru sıcaklığı veriyor.
    Rolanti sorunu benim eski Broadwayde vardı elektrik ateşlemeli idi araç. Gazin kafası disbiritir kapağı Kablolar değişti ve sağlam bir gaz ayarindan sonra düzeldi. Ama sizin araçta karbiritor olmadığı için sorun elektronik aksamlarda olmalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batkent

    Motor sıcaklığı aslında sürekli dalgalıdir sadece biz onu sabit görürüz. Sizce de bu normal mi ? Sizinki galiba anlık olarak doğru sıcaklığı veriyor.
    Rolanti sorunu benim eski Broadwayde vardı elektrik ateşlemeli idi araç. Gazin kafası disbiritir kapağı Kablolar değişti ve sağlam bir gaz ayarindan sonra düzeldi. Ama sizin araçta karbiritor olmadığı için sorun elektronik aksamlarda olmalı
    bu işte termostatın parmağı olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Spirited

    bu işte termostatın parmağı olabilir.

    Alıntıları Göster
    Çok pislik bir arıza. Başka bir sitede şu alıntıyla karşılaştım :

    1. Sistemde hava kaçakları : hidrovak ve hortumlarında , kanister sistemi ve bağlantılarında , gaz kelebek gövdesi detaylarında ve bağlantılarında , egzost manifoldundan oksijen sensörüne kadar olan kısımda , contalarda , vakum hortumlarında hava kaçakları başlıca rolanti düzensizliği sebebidir

    2. Kirli gaz kelebek gövdesi , by-pass kanalı , rolanti valfi veya gaz kelebek pozisyon sensörü

    3. Kirli - arızalı enjektör

    4. Yakıt sisteminde düşük basınç : tıkanmış yakıt filtresi , arızalı yakıt pompası , arızalı benzin basınç regulatörü

    5. Fabrika değerlerine uygun olmayan buji , uygun olmayan tırnak aralığı , hasarlı izolatör

    6. Uygun olmayan buji kabloları : çatlak , yıpranmış , gereğinden yüksek dirence sahip kablolar

    7. Arızalı ateşleme modülü veya yetersiz enerji üreten ateşleme modülü

    8. Aşınmış süpap gaydı : yuvaya tam oturmayan süpap

    9. Silindirler arası sınırı aşan kompresyon farkı

    10. Arızalı hava akış debimetresi (sensörü)

    11. Krank pozisyon sensöründe kirlenme , soketinde gevşeklik , krank dişlisinde çapaklanma

    12. Fabrika tarafından hatalı kalibre edilmiş rolanti valfi

    13. Arızalı kanister selenoidi

    14. Arızalı veya uygun olmayan oksijen sensörü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Spirited

    bu işte termostatın parmağı olabilir.

    Nasıl ?
  • seat cordobamida satma sebeplerinden biri idi cok ugrastim en son lpg enjektorleri degisti bir hafta duzeldi yine aynı idi size sabır
  • Bujilerde bir sıkıntı varsa çekiş düşer egzosdan ağır bir yakıt kokusu gelir.
    Çekişte herhangi bir sorun yoksa herhangi bir yerde hava kaçağı vardır
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • erkmenson kullanıcısına yanıt
    hocam kesin olan motor ısısının hareket halinde düşmesi ve 90 C* de sabit kalmamasının tek nedeni termostatının arızalanmış ve açık kalmış olmasıdır... aracın geç ısınır ve hızlandıkça hararet düşer.... yoğun trafikte 90 C* de kalır.... termostat değişecek orası kesin... 40-60 tl parça fiyatı olmalı... en pahalı yerde 100 tl olur genellikle......

    rölanti dalgalanması için yukarıda saydığın sebeplerden biri veya birkaçı olması muhtemel... krank devir sensörü bi sebeptir.... boğaz kelebeği ayrı bi sebep... ilk boğaz kelebeği temizlenip takılır ve sorunun bitip bitmediğine bakılır... bujiler sökülür temizlenir gerekirse değişebilir... hava akışmetresi kontrol edilmeli..... yani ilk olarak aracın bilgisayara bağlanmalıdır... arıza varsa bi işaret orada verir... ona göre bakılmalı .. buradan tahmin yürütmek zordur.... ama termostat ölmüş... aracın biraz çok yakacaktır çalışma ısısını sabit tutamadığından




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oto-danışman-expert

    hocam kesin olan motor ısısının hareket halinde düşmesi ve 90 C* de sabit kalmamasının tek nedeni termostatının arızalanmış ve açık kalmış olmasıdır... aracın geç ısınır ve hızlandıkça hararet düşer.... yoğun trafikte 90 C* de kalır.... termostat değişecek orası kesin... 40-60 tl parça fiyatı olmalı... en pahalı yerde 100 tl olur genellikle......

    rölanti dalgalanması için yukarıda saydığın sebeplerden biri veya birkaçı olması muhtemel... krank devir sensörü bi sebeptir.... boğaz kelebeği ayrı bi sebep... ilk boğaz kelebeği temizlenip takılır ve sorunun bitip bitmediğine bakılır... bujiler sökülür temizlenir gerekirse değişebilir... hava akışmetresi kontrol edilmeli..... yani ilk olarak aracın bilgisayara bağlanmalıdır... arıza varsa bi işaret orada verir... ona göre bakılmalı .. buradan tahmin yürütmek zordur.... ama termostat ölmüş... aracın biraz çok yakacaktır çalışma ısısını sabit tutamadığından

    aynen katılıyorum çok güzel özetlemiş. +1




  • doğrudan alakalı değil ama bu motorlara sahip çoğu modelde bu devir sorunu var, acaba kronik mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oto-danışman-expert

    hocam kesin olan motor ısısının hareket halinde düşmesi ve 90 C* de sabit kalmamasının tek nedeni termostatının arızalanmış ve açık kalmış olmasıdır... aracın geç ısınır ve hızlandıkça hararet düşer.... yoğun trafikte 90 C* de kalır.... termostat değişecek orası kesin... 40-60 tl parça fiyatı olmalı... en pahalı yerde 100 tl olur genellikle......

    rölanti dalgalanması için yukarıda saydığın sebeplerden biri veya birkaçı olması muhtemel... krank devir sensörü bi sebeptir.... boğaz kelebeği ayrı bi sebep... ilk boğaz kelebeği temizlenip takılır ve sorunun bitip bitmediğine bakılır... bujiler sökülür temizlenir gerekirse değişebilir... hava akışmetresi kontrol edilmeli..... yani ilk olarak aracın bilgisayara bağlanmalıdır... arıza varsa bi işaret orada verir... ona göre bakılmalı .. buradan tahmin yürütmek zordur.... ama termostat ölmüş... aracın biraz çok yakacaktır çalışma ısısını sabit tutamadığından

    Aynen katılmakla birlikte çekişte bir sorun da varsa oksijen ve lambda sensörlerine debakılmalıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oto-danışman-expert

    hocam kesin olan motor ısısının hareket halinde düşmesi ve 90 C* de sabit kalmamasının tek nedeni termostatının arızalanmış ve açık kalmış olmasıdır... aracın geç ısınır ve hızlandıkça hararet düşer.... yoğun trafikte 90 C* de kalır.... termostat değişecek orası kesin... 40-60 tl parça fiyatı olmalı... en pahalı yerde 100 tl olur genellikle......

    rölanti dalgalanması için yukarıda saydığın sebeplerden biri veya birkaçı olması muhtemel... krank devir sensörü bi sebeptir.... boğaz kelebeği ayrı bi sebep... ilk boğaz kelebeği temizlenip takılır ve sorunun bitip bitmediğine bakılır... bujiler sökülür temizlenir gerekirse değişebilir... hava akışmetresi kontrol edilmeli..... yani ilk olarak aracın bilgisayara bağlanmalıdır... arıza varsa bi işaret orada verir... ona göre bakılmalı .. buradan tahmin yürütmek zordur.... ama termostat ölmüş... aracın biraz çok yakacaktır çalışma ısısını sabit tutamadığından

    araç bazen fazla yakıyor bazen çok az yakıyor. 1 hafta az 1 hafta cok desem doğrudur. Araç makınaya baglandı ancak sorun bulamadı. Sorun bulamadığı için acaba hararet müşüründen mi dedim arızaı ? cunku hararet musur arızası pc ye baglanınca gorulmuyormuş. Ustanın bırı lambda arızalı gorunuyor dedı ancak ozel servıse gıttım lambda saglam gosterıyor dedı. O da olmadı. Kafayı yıyecem. çözulmeyecek gıbı ! Nerden başlasam sizce ? ya da başlamayıp satsam mı ? satsam da içime sinmez, satacağım kişiye yazık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetyasir45

    doğrudan alakalı değil ama bu motorlara sahip çoğu modelde bu devir sorunu var, acaba kronik mi?

    volkswagen in bir çok aft ael aee ve akl motorlarında kronik sorun. motorun canı sıkılsa rölantiye vuruyor. bu nasıl motordur anlamış değilim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetyasir45

    doğrudan alakalı değil ama bu motorlara sahip çoğu modelde bu devir sorunu var, acaba kronik mi?

    volkswagen in bir çok aft ael aee ve akl motorlarında kronik sorun. motorun canı sıkılsa rölantiye vuruyor. bu nasıl motordur anlamış değilim

    teşekkürler, bu kadar kapsamlı olduğunu bilmiyordum, ben golf 4 lerde çok sık rastlıyordum ama öğrendiğim iyi oldu, teşekkürler dostum




  • erkmenson kullanıcısına yanıt
    o kadar telaş etme hocam... termostat değişecek hararet göstergesi yerinde duracak... müşürle ilgili bi sorun yok ki.. niye değiştireceksin.... ikincisi termostat sökülmüşken boğaz kelebeğini temizleyecekler ve krank devir sensörüne bi bakacaklar... bujilerini söküp temizleyip bi bakacaklar... buji kablolarında oksitlenme varsa temizleyecekler... hava akışmetresine bi bakacaklar... dikkat edin narin bi şeydir hava akışmetresi... aracın enjeksiyonsuz olsa subap ayarı yapar aynı dalgalanmayı ve düzensiz çalışmayı... yoksa hepsi için ayrı işçilik ödersin... ustalar bunu çok severler... bi parçayı yapıp diğerini bi sonra yaparlar her birine ayrı işçilik alırlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oto-danışman-expert

    o kadar telaş etme hocam... termostat değişecek hararet göstergesi yerinde duracak... müşürle ilgili bi sorun yok ki.. niye değiştireceksin.... ikincisi termostat sökülmüşken boğaz kelebeğini temizleyecekler ve krank devir sensörüne bi bakacaklar... bujilerini söküp temizleyip bi bakacaklar... buji kablolarında oksitlenme varsa temizleyecekler... hava akışmetresine bi bakacaklar... dikkat edin narin bi şeydir hava akışmetresi... aracın enjeksiyonsuz olsa subap ayarı yapar aynı dalgalanmayı ve düzensiz çalışmayı... yoksa hepsi için ayrı işçilik ödersin... ustalar bunu çok severler... bi parçayı yapıp diğerini bi sonra yaparlar her birine ayrı işçilik alırlar...

    Bir şey daha ekliyeyim. sorunu hem lpg de yapıyor hem benzinde. hava kaçağı olabilir mi sizce bir yerlerde ?




  • erkmenson kullanıcısına yanıt
    bi ihtimal.... her iki yakıtta da yapıyorsa devir sensörü aklıma geliyor.... ama önce boğaz kelebek temizliği gerekiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oto-danışman-expert

    o kadar telaş etme hocam... termostat değişecek hararet göstergesi yerinde duracak... müşürle ilgili bi sorun yok ki.. niye değiştireceksin.... ikincisi termostat sökülmüşken boğaz kelebeğini temizleyecekler ve krank devir sensörüne bi bakacaklar... bujilerini söküp temizleyip bi bakacaklar... buji kablolarında oksitlenme varsa temizleyecekler... hava akışmetresine bi bakacaklar... dikkat edin narin bi şeydir hava akışmetresi... aracın enjeksiyonsuz olsa subap ayarı yapar aynı dalgalanmayı ve düzensiz çalışmayı... yoksa hepsi için ayrı işçilik ödersin... ustalar bunu çok severler... bi parçayı yapıp diğerini bi sonra yaparlar her birine ayrı işçilik alırlar...
    Termostat arızası yüzünden motor sıcak soğuk arasında gidip geliyor. Dolayısıyla araç zengin karışım hazırlıyor bazen. Bu nedenle aracınız çok yakıyor. Rölantide dalgalanmanız da otomatik jikle yüzünden olabilir. Bir ihtimal.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oto-danışman-expert

    bi ihtimal.... her iki yakıtta da yapıyorsa devir sensörü aklıma geliyor.... ama önce boğaz kelebek temizliği gerekiyor

    yarın termostat değişip gaz kelebği ve maf sensörünü temızletıp avans ayarını yaptırayım o zaman.

    Otomatik jikle nasıl bir sorun verir ? @msansertekin
  • erkmenson kullanıcısına yanıt
    hiç sorun verdiğini duymadım hocam.... boğaz kelebeği ayarlar o deviri ve jikle dediğini... likle karburatörlü araçlarda olur... seninkinde yok
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.