Şimdi Ara

Rölanti dalgalanması - Stop Etme sorunu - Hararet Düşüklüğü (ss'li) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
6
Favori
50.756
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hararet müsürü değistikten sonra 9O'da sabit mi kalıyor simdi? benim bildiğim hararet müsürü sağlam termostat değismeli sonucu yazar mısın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeLLaT_1905

    hararet müsürü değistikten sonra 9O'da sabit mi kalıyor simdi? benim bildiğim hararet müsürü sağlam termostat değismeli sonucu yazar mısın?

    termostatın sağlam olduğunu söyledi usta. Sadece hararet müşürü değişti . ve şimdi 90 da sabit kaldı araç ısındıktan sonra. bir kıpırdama olmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: oto-danışman-expert

    termostat tamamen alakasız bi parçadır hocam... içi civa dolu bi valf...ısya bağlı olarak ısınan civa genleşir ve valfi açar suyun geçmesine müseade eder... soğuksa büzüşür ve kapanır su geçişine izin vermez.... 87 C* de kapatır 92C* de açar kendini.... elektirikle alakası yoktur... tek belirtisi hızlandıkça hararetin düşmesi ve aracın ısınamamasıdır.... sensör arızaları ile tamamen alakasızdır.... pc de çıkmaz.... bunu değiştikten sonra rölantide düzelme olmaz.... kelebekten ve buji ve kablolar temizlendikten sonra düzelecektir tahminimce

    Arkadaşın dediği doğru. Termostat mekanik parçadır. Fakat termostat yüzünden sürekli soğuyan motorun verisi, sağlıklı çalışan motor sıcaklık sensörüyle ecu ya iletildiğinde ecu da doğal olarak motorun soğuk olduğunu anlayacak ve ona göre tedbir alacaktır.

    Kısacası kendisi mekanik bir parçadır, fakat arızası durumunda yarattığı etki elektronik sistemdeki değerlerin değişmesine, doğal olarak da motorun da o değerlere göre çalışmasına neden olur. Kısacası hararet müşüründe problem yok. O gayet doğru ölçüyor. Sıkıntı termostatta.

    Fakat, termostat arızası durumunda soğuyan motorun da rölanti kontrol valfi, jikle gibi donanımları tetikleyip rölantiyi değiştireceğini de düşünüyorum. Fakat bu etkinin öyle aşırı derecede değişen bir rölantiye sebebiyet vermeyeceğini de söylemem gerekir. Ayrıca rölanti değişse de sallanma yapmaz, sadece rölanti devri artar. 900 yerine 1200 devirde çalışır mesela ama sabit çalışır. Sallanma problemi başka nedenlerden kaynaklanır.

    doğru bozuk termostat benzinde rölanti dalgalanması yapmaz fakat lpg li araçta yapar
    çünkü lpg için ısı önemli motor ısınmazsa rölanti
    dalgalanması yapıyor eski aracımda yaşadığım
    problem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bende aynı aracın 2000 modeli var,ve dediğiniz hararet göstergesi düşmesini bir kaç kez gördüm.araç normalde 90 da dururken,araç hızlandırmı mesela yüksek viteste yavaş sürdümmü(5. Vites 90)gösterge 70 kere doğru iniyor.ama rölanti dalgalanması falan yok.ustaya sordum ve forumda konu açtım,araç sakin ilerlediği için suyu soğutuyor ve bu yüzden hararet düşüyor ,denildi.şimdi bu konuyu okuyunca içime kurt düştü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bütün bunlar sana işçilik dahil ne kadara patladı ? Termostatta sorun olup olmadığını radyatörü yoklayarak anlayabilirsin.Geçen 2005 opel astra gördüm,sahibi hararet sıkıntısından yakınıyordu.Motoru çalıştırıp,biraz beklettim.Radyatör buz gibi,termostat yüzünden su radyatöre ulaşmıyordu.Hararet müşürü değiştikten sonra sorun ortadan kalktı ise termostatta sorun yoktur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -)KraL(-

    Bende aynı aracın 2000 modeli var,ve dediğiniz hararet göstergesi düşmesini bir kaç kez gördüm.araç normalde 90 da dururken,araç hızlandırmı mesela yüksek viteste yavaş sürdümmü(5. Vites 90)gösterge 70 kere doğru iniyor.ama rölanti dalgalanması falan yok.ustaya sordum ve forumda konu açtım,araç sakin ilerlediği için suyu soğutuyor ve bu yüzden hararet düşüyor ,denildi.şimdi bu konuyu okuyunca içime kurt düştü

    hava soğuksa belki 70 e düşebilr normal havada
    kesinlikle düşmemesi lazım herhızda sabit kalmalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Bütün bunlar sana işçilik dahil ne kadara patladı ? Termostatta sorun olup olmadığını radyatörü yoklayarak anlayabilirsin.Geçen 2005 opel astra gördüm,sahibi hararet sıkıntısından yakınıyordu.Motoru çalıştırıp,biraz beklettim.Radyatör buz gibi,termostat yüzünden su radyatöre ulaşmıyordu.Hararet müşürü değiştikten sonra sorun ortadan kalktı ise termostatta sorun yoktur.

    işçilik 25 lira verdim.

    Hararet Müşürü = 25 tl
    hava filtresinden gaz kelebeğine giden resimde görünün hava filtresi borusuna = 40 lira verdim . ( komple değişti )
    İşçilik ( gaz kelebeği temizliğii hareret müşürü, adaptasyon vs ) = 25 lira verdim.

    Aslında işçiliğe 20 verimiştim de , içim el vermedi adam o kadar uğraştı pc de. normalde sadece pc ye bağlamaya 20 felan alıyorlar sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -)KraL(-

    Bende aynı aracın 2000 modeli var,ve dediğiniz hararet göstergesi düşmesini bir kaç kez gördüm.araç normalde 90 da dururken,araç hızlandırmı mesela yüksek viteste yavaş sürdümmü(5. Vites 90)gösterge 70 kere doğru iniyor.ama rölanti dalgalanması falan yok.ustaya sordum ve forumda konu açtım,araç sakin ilerlediği için suyu soğutuyor ve bu yüzden hararet düşüyor ,denildi.şimdi bu konuyu okuyunca içime kurt düştü

    aracın kaç beygirlik ? bi de kaç litre lpg yakıyorsun ? eğer müşür arızalıysa fazla yakıtır. benım yakıt biraz artmıştı
  • 100 beygir,100 km de şehir dışı 7,5 civarı,yani 21 krş falan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Bütün bunlar sana işçilik dahil ne kadara patladı ? Termostatta sorun olup olmadığını radyatörü yoklayarak anlayabilirsin.Geçen 2005 opel astra gördüm,sahibi hararet sıkıntısından yakınıyordu.Motoru çalıştırıp,biraz beklettim.Radyatör buz gibi,termostat yüzünden su radyatöre ulaşmıyordu.Hararet müşürü değiştikten sonra sorun ortadan kalktı ise termostatta sorun yoktur.

    işçilik 25 lira verdim.

    Hararet Müşürü = 25 tl
    hava filtresinden gaz kelebeğine giden resimde görünün hava filtresi borusuna = 40 lira verdim . ( komple değişti )
    İşçilik ( gaz kelebeği temizliğii hareret müşürü, adaptasyon vs ) = 25 lira verdim.

    Aslında işçiliğe 20 verimiştim de , içim el vermedi adam o kadar uğraştı pc de. normalde sadece pc ye bağlamaya 20 felan alıyorlar sanırım.

    Termostatin saglam oldugunu nerden anladilar hocam ayni sorun bende deoldugu icin hararet musuru mu degisecek termostat mi onu ogrenmeye calisiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeLLaT_1905


    quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Bütün bunlar sana işçilik dahil ne kadara patladı ? Termostatta sorun olup olmadığını radyatörü yoklayarak anlayabilirsin.Geçen 2005 opel astra gördüm,sahibi hararet sıkıntısından yakınıyordu.Motoru çalıştırıp,biraz beklettim.Radyatör buz gibi,termostat yüzünden su radyatöre ulaşmıyordu.Hararet müşürü değiştikten sonra sorun ortadan kalktı ise termostatta sorun yoktur.

    işçilik 25 lira verdim.

    Hararet Müşürü = 25 tl
    hava filtresinden gaz kelebeğine giden resimde görünün hava filtresi borusuna = 40 lira verdim . ( komple değişti )
    İşçilik ( gaz kelebeği temizliğii hareret müşürü, adaptasyon vs ) = 25 lira verdim.

    Aslında işçiliğe 20 verimiştim de , içim el vermedi adam o kadar uğraştı pc de. normalde sadece pc ye bağlamaya 20 felan alıyorlar sanırım.

    Termostatin saglam oldugunu nerden anladilar hocam ayni sorun bende deoldugu icin hararet musuru mu degisecek termostat mi onu ogrenmeye calisiyorum

    motora giden biri motorun yanından giren biri de altından çıkan yani devir daim yapan boruları kontrol etti.elindeki ampermetre ile kabloları kontrol etti. kesin ve çok net konuştu, sorun müşürde dedi. bana da gösteri. ampermetrenın ucunu 4 kabloya tek tek değdirdiğinde 2 sinde değer artıyor. normalde 1 tanesınde değer olması gerekıyormuş. şase varmış müşürde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -)KraL(-

    100 beygir,100 km de şehir dışı 7,5 civarı,yani 21 krş falan

    yakıtın gayet iyi. Bence sorun yok. Şimdi ben BKC motor jetta da benzer bı konu ile ustaya danışmıştım, hız arttıkça rüzgar suyu soğutur demişti. o yuzden düşüp artması normal dedi. Ancak bugunku usta da diyor kı yavas yavas yukselır 89 da sabıt kalır. Aracın 8 valf olmasından kaynaklı olabılır mı ? yuksek hızlarda motor devrı 16 valflere gore daha yuksek oluyor. O yuzden yuksek hızlarda 8 vaflerde belkı motor sıcaklıgını azaltmak ıcın hava takviyesı alıyor olabilir.
  • Bende normal olduğunu düşünüyordum,bu konuyu okuyana dek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    quote:

    Orijinalden alıntı: CeLLaT_1905


    quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Bütün bunlar sana işçilik dahil ne kadara patladı ? Termostatta sorun olup olmadığını radyatörü yoklayarak anlayabilirsin.Geçen 2005 opel astra gördüm,sahibi hararet sıkıntısından yakınıyordu.Motoru çalıştırıp,biraz beklettim.Radyatör buz gibi,termostat yüzünden su radyatöre ulaşmıyordu.Hararet müşürü değiştikten sonra sorun ortadan kalktı ise termostatta sorun yoktur.

    işçilik 25 lira verdim.

    Hararet Müşürü = 25 tl
    hava filtresinden gaz kelebeğine giden resimde görünün hava filtresi borusuna = 40 lira verdim . ( komple değişti )
    İşçilik ( gaz kelebeği temizliğii hareret müşürü, adaptasyon vs ) = 25 lira verdim.

    Aslında işçiliğe 20 verimiştim de , içim el vermedi adam o kadar uğraştı pc de. normalde sadece pc ye bağlamaya 20 felan alıyorlar sanırım.

    Termostatin saglam oldugunu nerden anladilar hocam ayni sorun bende deoldugu icin hararet musuru mu degisecek termostat mi onu ogrenmeye calisiyorum

    motora giden biri motorun yanından giren biri de altından çıkan yani devir daim yapan boruları kontrol etti.elindeki ampermetre ile kabloları kontrol etti. kesin ve çok net konuştu, sorun müşürde dedi. bana da gösteri. ampermetrenın ucunu 4 kabloya tek tek değdirdiğinde 2 sinde değer artıyor. normalde 1 tanesınde değer olması gerekıyormuş. şase varmış müşürde.

    Sizi kandırmışlar zaten ikisindede değer artar azalır. 2 uc beyine ecuya sıcaklık bildirir. Diğer iki uç göstergeye müşür arızalı ise doğru okuyamaz göstergede düşüm yapabilir. Ama bu dğer meselesi




  • Ben elektrikten anlamam hocam zaten . Kandırma söz konusu değil. Ben anladığım kadarını anlattım. Termostatın arızalı olmadığını, müşürün arızalı olduğunu ve de değiştirdiğinde sorunumun kalmadını bilirim ben. Ben lafa değil icraata bakarım
  • erkmenson kullanıcısına yanıt
    3. Madde ile 5. Madde zaten ayni hocam maf sensoru diyoruz hatta

    Krank devir sensorune baktirin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    Ben elektrikten anlamam hocam zaten . Kandırma söz konusu değil. Ben anladığım kadarını anlattım. Termostatın arızalı olmadığını, müşürün arızalı olduğunu ve de değiştirdiğinde sorunumun kalmadını bilirim ben. Ben lafa değil icraata bakarım

    Şimdi sabit kalıyormu artık 90 da gösterge?Ne kadara mal oldu bu arada
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -)KraL(-

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    Ben elektrikten anlamam hocam zaten . Kandırma söz konusu değil. Ben anladığım kadarını anlattım. Termostatın arızalı olmadığını, müşürün arızalı olduğunu ve de değiştirdiğinde sorunumun kalmadını bilirim ben. Ben lafa değil icraata bakarım

    Şimdi sabit kalıyormu artık 90 da gösterge?Ne kadara mal oldu bu arada

    Evet bugunyine kullandım aracı 90 da sabıt kalıyor. Malıyet ise 25 lira müşür, 40 lira hava filtresi borusu ( kaçak vardı ) ,25 lira da gaz kelebeği temşizliği , avans ayarı ve işçilik toplam 90 lira.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetyasir45


    quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetyasir45

    doğrudan alakalı değil ama bu motorlara sahip çoğu modelde bu devir sorunu var, acaba kronik mi?

    volkswagen in bir çok aft ael aee ve akl motorlarında kronik sorun. motorun canı sıkılsa rölantiye vuruyor. bu nasıl motordur anlamış değilim

    teşekkürler, bu kadar kapsamlı olduğunu bilmiyordum, ben golf 4 lerde çok sık rastlıyordum ama öğrendiğim iyi oldu, teşekkürler dostum

    Faydalı oldu, ben de bilmiyordum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hararet dusuklugu sorun mudur? Bizim arac genelde 80 derecede dolaniyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.