Şimdi Ara

Rölanti dalgalanması - Stop Etme sorunu - Hararet Düşüklüğü (ss'li) (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
103
Cevap
6
Favori
50.756
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim aracim gec isiniyor ve ruzgari gordu mu 60a kadar dusuyordu hararet ustaya soylemeden gittim termostatimla antifrizimi aldim usta sunlari degistirelim dedim 10 lira aldi simdi mis gibi 5 dkda araba ideal 90a ulasiyor ve hic kimildamiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rolanti dalgalanması opel ve vw.lerde sıkça görülen bi sorun zaten
    bence de aracın lpg.ye adapte olamamasından kaynaklanıyor

    misalen ben 2004 borayı en son makinaya bağlattığımda oksijen basınç sensöründen arıza verdi. bu parça 290 lira ve değiştirildikten sonra yine aynı mesele...
    yine makinaya bağlandı, bu sefer başka biyerinden arıza gösterdi şu anda tam anımsayamıyorum.
    boğaz ışığı yandıktan sonra epc ışığıda yanmakta. boğaz kelebeğini değiştirsek 450 lira ve sorun çözülmezse diye korkuyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tandem_78

    rolanti dalgalanması opel ve vw.lerde sıkça görülen bi sorun zaten
    bence de aracın lpg.ye adapte olamamasından kaynaklanıyor

    misalen ben 2004 borayı en son makinaya bağlattığımda oksijen basınç sensöründen arıza verdi. bu parça 290 lira ve değiştirildikten sonra yine aynı mesele...
    yine makinaya bağlandı, bu sefer başka biyerinden arıza gösterdi şu anda tam anımsayamıyorum.
    boğaz ışığı yandıktan sonra epc ışığıda yanmakta. boğaz kelebeğini değiştirsek 450 lira ve sorun çözülmezse diye korkuyorum

    motor kodun akl mi ? 8 valf mi 16 valf mi ?
  • maalesef parçalar sağlam ama her kafadan bir ses cıkıyor. lpg li oldugu için servislerde bakmıyor. sanayiye mahkum kalıyorsun. değiştirdiğin parcanın hesabını soramıyorsun. sinir harbinden başka bişey değil.

    bahsettiğin ayarları yapabilecek kitler asırı pahalı. sonradan müdahale edecek ve bu sorunları çözecek bir ustada bence yok.

    allah yardımcınız olsun. lpgli arac sahiplerinin işi zor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    quote:

    Orijinalden alıntı: tandem_78

    rolanti dalgalanması opel ve vw.lerde sıkça görülen bi sorun zaten
    bence de aracın lpg.ye adapte olamamasından kaynaklanıyor

    misalen ben 2004 borayı en son makinaya bağlattığımda oksijen basınç sensöründen arıza verdi. bu parça 290 lira ve değiştirildikten sonra yine aynı mesele...
    yine makinaya bağlandı, bu sefer başka biyerinden arıza gösterdi şu anda tam anımsayamıyorum.
    boğaz ışığı yandıktan sonra epc ışığıda yanmakta. boğaz kelebeğini değiştirsek 450 lira ve sorun çözülmezse diye korkuyorum

    motor kodun akl mi ? 8 valf mi 16 valf mi ?

    2002 model ve üstü tüm golf 4 ve boralar 16v bcb motorludur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tandem_78

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    quote:

    Orijinalden alıntı: tandem_78

    rolanti dalgalanması opel ve vw.lerde sıkça görülen bi sorun zaten
    bence de aracın lpg.ye adapte olamamasından kaynaklanıyor

    misalen ben 2004 borayı en son makinaya bağlattığımda oksijen basınç sensöründen arıza verdi. bu parça 290 lira ve değiştirildikten sonra yine aynı mesele...
    yine makinaya bağlandı, bu sefer başka biyerinden arıza gösterdi şu anda tam anımsayamıyorum.
    boğaz ışığı yandıktan sonra epc ışığıda yanmakta. boğaz kelebeğini değiştirsek 450 lira ve sorun çözülmezse diye korkuyorum

    motor kodun akl mi ? 8 valf mi 16 valf mi ?

    2002 model ve üstü tüm golf 4 ve boralar 16v bcb motorludur

    hocam bilgisayarla disbritor avans ayarını yaptırın.




  • benim aracın muhtemelen boğaz kelebeğinin değişmesi lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tandem_78

    benim aracın muhtemelen boğaz kelebeğinin değişmesi lazım

    öyle diyorsun da çok güvendiğim bir makina mühendisi arkadaşım o boğaz kelebeğini zırt pırt değişiyorlar , o parça kolay bozulacak bir parça değil diyor. sadece kötü, tozlu, nemli, vs vs pislikten dolayı kir tutar, temizlenir geçer gider diyo. Bi de boğaz kelebeğini değişmek 300 lira, benim sana dediğim kalibrasyon 20 lira. önce sence hangisinden başlanmalı ?
  • üzülerek bu durumun içine ben de düşmüş bulunmakta oldugumu bildirmek isterim ..bugün 7 temmuz pazar olayın başlangıcı 4 haziran . aracım seat ibiza 1,6 75 ps aee mootor . aracım benzinli hiç tüp taktırmadım . lpg ile alakası olmadığını düşünüyorum . olayın başlangıcı şöyle oldu köye gittim giderken hiç bir sorun yoktu . sadece park ederken etraf toprak ve mıcır karışımı olduğu için biraz patnaj felan cektim oda baya bi toz toprak etti etrafı baya bi toz kalktı yani her neyse uzatmıyım akşam oldu aradan en az bi 9-10 saat geçti . aracı çalıştırdığım anda bi sorun oldugunu anladım otomatik jikle eğer stop etmemin ardından 2-3 saat ten fazla geçtiyse devreye girip rolantiyi ilk etapta 1000 devir yada motor cok soğuksa 1200-1500 arasına çıkarıyordu. çalıştırdım rolanti direk 300-600 arasında motor titreyerek çalışıyordu. hemen endişelendim stop ettim tekrar denedim yine aynı :( moralim baya bozuldu . ertesi gün özel servisin birine gittim kronik bi olay dedi. direk bilgisayara bağladı aracı hiç çalıştırmadan bilgisayardan arıza testi yaptı . direk boğaz kelebek arızası verdi:( dedi temizlersek düzeliyoo ama değiştirmen gerekiyor dedi usta direk neyse sökmeden yüzeysel temizledi üstten . sonrada hava filtren çok tozlu ister temizleyeyim ister dğişeyim dedi bende salaklık deiştir dedim :( belki bi faydası olur dedim . değiştirdi topladı tekrar test yaptı sorun gözükmüyordu rolantide normale döndü taaki eşimi işten almaya giderken arabayı tekrar çalıştırana kadar yine aynı rölantide dalgalanma hatta ışıkta boşa atıp ayağımı gazdan cekince stop etmeye kadar gidiyor ... sizce bende termostata yada müşürlere baktırmam gerekiyormu olayın başlangıç şekline göre




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetyasir45

    doğrudan alakalı değil ama bu motorlara sahip çoğu modelde bu devir sorunu var, acaba kronik mi?

    volkswagen in bir çok aft ael aee ve akl motorlarında kronik sorun. motorun canı sıkılsa rölantiye vuruyor. bu nasıl motordur anlamış değilim

    Aslında bu motorun en büyük düşmanı LPG diyebilirim. Çünkü bende benzinlisi vardı, tüp yoktu yani anlayacağınız, rölantide en ufak bir dalgalanmaya şahit olmadım. Boğaz kelebeğim kirliydi, araç boşa atınca stop ediyordu ama hiç bir zaman rölantinin gezindiğini ya da marşta aracın zorlandığını görmedim.
    Bir de bu Polo'larda sıcaklık 89 da sabit durmalıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zumbik

    üzülerek bu durumun içine ben de düşmüş bulunmakta oldugumu bildirmek isterim ..bugün 7 temmuz pazar olayın başlangıcı 4 haziran . aracım seat ibiza 1,6 75 ps aee mootor . aracım benzinli hiç tüp taktırmadım . lpg ile alakası olmadığını düşünüyorum . olayın başlangıcı şöyle oldu köye gittim giderken hiç bir sorun yoktu . sadece park ederken etraf toprak ve mıcır karışımı olduğu için biraz patnaj felan cektim oda baya bi toz toprak etti etrafı baya bi toz kalktı yani her neyse uzatmıyım akşam oldu aradan en az bi 9-10 saat geçti . aracı çalıştırdığım anda bi sorun oldugunu anladım otomatik jikle eğer stop etmemin ardından 2-3 saat ten fazla geçtiyse devreye girip rolantiyi ilk etapta 1000 devir yada motor cok soğuksa 1200-1500 arasına çıkarıyordu. çalıştırdım rolanti direk 300-600 arasında motor titreyerek çalışıyordu. hemen endişelendim stop ettim tekrar denedim yine aynı :( moralim baya bozuldu . ertesi gün özel servisin birine gittim kronik bi olay dedi. direk bilgisayara bağladı aracı hiç çalıştırmadan bilgisayardan arıza testi yaptı . direk boğaz kelebek arızası verdi:( dedi temizlersek düzeliyoo ama değiştirmen gerekiyor dedi usta direk neyse sökmeden yüzeysel temizledi üstten . sonrada hava filtren çok tozlu ister temizleyeyim ister dğişeyim dedi bende salaklık deiştir dedim :( belki bi faydası olur dedim . değiştirdi topladı tekrar test yaptı sorun gözükmüyordu rolantide normale döndü taaki eşimi işten almaya giderken arabayı tekrar çalıştırana kadar yine aynı rölantide dalgalanma hatta ışıkta boşa atıp ayağımı gazdan cekince stop etmeye kadar gidiyor ... sizce bende termostata yada müşürlere baktırmam gerekiyormu olayın başlangıç şekline göre

    Yukarda da ayrıntılı olarak inceledim. Bu sorun boğaz kelebeği ya da hava akış metre ya da başka bir şeyden değil. Bu sorun tamamen beynin yanlış elektrik akımı ve hava akımı göndermesinden.

    uzun zamandır bu sorunla uğraşan bir kardeşin olarak sana tavsiyem, ustaların bir şey bilmediğini kabulleneceksin. Çünkü onlar makineye takar, arıza burada der. Hayır alakası yok. Bu araç için değil. İddaa ediyorum, isteyen istediği ustayı getirsin tartışırım da. Bu sorun tamamen avans ile alakalıdır. distribütör hava-ateşleme ayarını tutturamıyor ve dolayısıyla beyin yanlış kod gönderiyor. Sadece distribütör değil. Bu lanet parça ile beraber çalışan 3 parça daha var. Arıza bunlardan birinde. Hem de çok eminim. ( buji kabloları, bujiler ve ateşleme bobini iyice kontrol edilmeli)

    - Krank devir sensörü
    - Egzantrik sensörü ( not: krank devir sensörü ile aynı değildir, aynı işi yapar ancak biri kranka biri kam milinden ölçüm yapar. )
    - Distribütör ve avans ayarı. ( not boğaz kelebği avasn ve kalibrasyonu değil direk disbtorun pc ile avansının yapılması )
    - Bir de düşük ihtmal olsa da oksijen sensörü

    Olayın gerçekleşmesini anlatayım :
    1- bu sensörlerden biri arızalıdır. Aslında krank ve egzantrik sensörnün biri arızalansa diğeri beyne ne kadar elektrik göndereceğini söylese de arıza çıkmaz. Asıl sorun birnin doğru diğerinin yanlış kod göndermesi. Tek tek iptal edilip denenmesi lazım. Ya da paralar çıkarılıp dışarda sğlam bir elektriçinin kontrol etmesi lazım.
    2- Aracı kaldırırken stop ederseniz egzantrık mili sente kaçırması olarak algılayıp yine yanlış kod gönderebilir.
    3- distribütör içindeki kömürler arızalanıp harman edilecek hava-elektrik akımını tam ayarlayamayabilir .

    Kaç usta ile kavga ettim , derdimi anlatamadım, kaç parça değiştiler tahmin edemezsin. Vag-com distribütör arızasını görmğyor o yüzden gaz kelebeği potonsiyetmre arızası veriyor. Usta da iddda ediyor . Potansiyetmetre arızası verıyor diyor. Bi naneden çaktıkları yok.

    Hararette ya da motor fanında ya da motor suyunda dengesizlik varsa hararet müşürün değiş öncelikle. Çok pahalı bir parça değil. Kendin elinle de değişebilirsin.

    Not: eski boğaz kelebiğini atma, buradan ihtiyacı olan birine satabilirsin. bi yardımın dokunur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    quote:

    Orijinalden alıntı: zumbik

    üzülerek bu durumun içine ben de düşmüş bulunmakta oldugumu bildirmek isterim ..bugün 7 temmuz pazar olayın başlangıcı 4 haziran . aracım seat ibiza 1,6 75 ps aee mootor . aracım benzinli hiç tüp taktırmadım . lpg ile alakası olmadığını düşünüyorum . olayın başlangıcı şöyle oldu köye gittim giderken hiç bir sorun yoktu . sadece park ederken etraf toprak ve mıcır karışımı olduğu için biraz patnaj felan cektim oda baya bi toz toprak etti etrafı baya bi toz kalktı yani her neyse uzatmıyım akşam oldu aradan en az bi 9-10 saat geçti . aracı çalıştırdığım anda bi sorun oldugunu anladım otomatik jikle eğer stop etmemin ardından 2-3 saat ten fazla geçtiyse devreye girip rolantiyi ilk etapta 1000 devir yada motor cok soğuksa 1200-1500 arasına çıkarıyordu. çalıştırdım rolanti direk 300-600 arasında motor titreyerek çalışıyordu. hemen endişelendim stop ettim tekrar denedim yine aynı :( moralim baya bozuldu . ertesi gün özel servisin birine gittim kronik bi olay dedi. direk bilgisayara bağladı aracı hiç çalıştırmadan bilgisayardan arıza testi yaptı . direk boğaz kelebek arızası verdi:( dedi temizlersek düzeliyoo ama değiştirmen gerekiyor dedi usta direk neyse sökmeden yüzeysel temizledi üstten . sonrada hava filtren çok tozlu ister temizleyeyim ister dğişeyim dedi bende salaklık deiştir dedim :( belki bi faydası olur dedim . değiştirdi topladı tekrar test yaptı sorun gözükmüyordu rolantide normale döndü taaki eşimi işten almaya giderken arabayı tekrar çalıştırana kadar yine aynı rölantide dalgalanma hatta ışıkta boşa atıp ayağımı gazdan cekince stop etmeye kadar gidiyor ... sizce bende termostata yada müşürlere baktırmam gerekiyormu olayın başlangıç şekline göre

    Yukarda da ayrıntılı olarak inceledim. Bu sorun boğaz kelebeği ya da hava akış metre ya da başka bir şeyden değil. Bu sorun tamamen beynin yanlış elektrik akımı ve hava akımı göndermesinden.

    uzun zamandır bu sorunla uğraşan bir kardeşin olarak sana tavsiyem, ustaların bir şey bilmediğini kabulleneceksin. Çünkü onlar makineye takar, arıza burada der. Hayır alakası yok. Bu araç için değil. İddaa ediyorum, isteyen istediği ustayı getirsin tartışırım da. Bu sorun tamamen avans ile alakalıdır. distribütör hava-ateşleme ayarını tutturamıyor ve dolayısıyla beyin yanlış kod gönderiyor. Sadece distribütör değil. Bu lanet parça ile beraber çalışan 3 parça daha var. Arıza bunlardan birinde. Hem de çok eminim. ( buji kabloları, bujiler ve ateşleme bobini iyice kontrol edilmeli)

    - Krank devir sensörü
    - Egzantrik sensörü ( not: krank devir sensörü ile aynı değildir, aynı işi yapar ancak biri kranka biri kam milinden ölçüm yapar. )
    - Distribütör ve avans ayarı. ( not boğaz kelebği avasn ve kalibrasyonu değil direk disbtorun pc ile avansının yapılması )
    - Bir de düşük ihtmal olsa da oksijen sensörü

    Olayın gerçekleşmesini anlatayım :
    1- bu sensörlerden biri arızalıdır. Aslında krank ve egzantrik sensörnün biri arızalansa diğeri beyne ne kadar elektrik göndereceğini söylese de arıza çıkmaz. Asıl sorun birnin doğru diğerinin yanlış kod göndermesi. Tek tek iptal edilip denenmesi lazım. Ya da paralar çıkarılıp dışarda sğlam bir elektriçinin kontrol etmesi lazım.
    2- Aracı kaldırırken stop ederseniz egzantrık mili sente kaçırması olarak algılayıp yine yanlış kod gönderebilir.
    3- distribütör içindeki kömürler arızalanıp harman edilecek hava-elektrik akımını tam ayarlayamayabilir .

    Kaç usta ile kavga ettim , derdimi anlatamadım, kaç parça değiştiler tahmin edemezsin. Vag-com distribütör arızasını görmğyor o yüzden gaz kelebeği potonsiyetmre arızası veriyor. Usta da iddda ediyor . Potansiyetmetre arızası verıyor diyor. Bi naneden çaktıkları yok.

    Hararette ya da motor fanında ya da motor suyunda dengesizlik varsa hararet müşürün değiş öncelikle. Çok pahalı bir parça değil. Kendin elinle de değişebilirsin.

    Not: eski boğaz kelebiğini atma, buradan ihtiyacı olan birine satabilirsin. bi yardımın dokunur.

    oyle bir enteresan bi durum ki araç kendini toparladı sadece tek sorun kaldı motor soğukken otomatik jikle çalışmıyor yani motorun sıcaklığına göre normalde soğukkken açması lazım ama açmıyor direk tirtreyerek gaz vermeyince stop ederek çalışıyor ama 3-5 dakka geçsin düzeliyor ben de burdan sunu çıkarıyorum aracın o sıcaklığı ölçen zımbırtısı atıyorum takılmış kalmış 70 derecede soğukkende 70 görüyor beyin noluyor jikle açmıyor ama bu tip motorlarda (benimki 1,6 aee 75 hp motor) motor hemen ısınıyor 70 e gelince de motor rolantide çalışıyor. ama söylediğimi çürütecek ayrı bi durum var bu sefer çok ısınınca da hararet yapması lazım yapmıyor ısınınca fan açıyor normal bi şekilde kafayı yiyecem :) elim sıkışık suan hararet müşürüne bile ayıracak param kalmadı ramazan malum işim gereği ramazanda yatıyorum . aracımı ben alalı 3 ay oldu aldığım arkadaş almanyadan orjinal distribütör ve oksijen sensörü getirtmiş dayısı aracılığıyla taktırmış eskisi arızalanmışta faturası kargo belgesini bile gösterdi distiribütör de daha yepyeni gıcır gıcır :D
    suan böyle idare ediyorum ama ilk işim ramazandan sonra hararet ve termostadı deiştirecem gerekmese bile.




  • Arkadaşlar siteye yeni üye olmam ve bu araçlar konusunda paylaşmak istediğim ve benim de karşılaştığım bazı sorunlar hakkında belki faydası olur hasebiyle yazmak istiyorum.Öncelikle 2 yıl kadar önce 1998 model Polo Classic 1.6 AFT motor aracım var. Kullanan arkadaşların ya da almayı düşünenlerin merak ettiği bu aracın kronik sorunları üzerine güzel ve açıklayıcı pek çok mesaj yazılmış. erkmenson arkadaşıma da bana faydası dokunduğu için ayrıca teşekk ür ederim.


    Aracımın hikayesi şöyle:Aracı bir aile sıfır km 1998 yılında alır. Evin oğlu kullanır ve galiba albay olması sebebiyle çok fazla km yapamamıştır. ben aracı 2012 yılı sonunda aldığımda araç 105.000km de idi. Orjinal olduğunu düşündüğüm bir kaç sebebim de var. Neyse aracın 2. araç olması sebebiyle satmaya karar vermişler ve kurban olarak da ben çıkmışım karşılarına. Aracı ilk ekspertize gösterdiğimde hava akışmetresi arızalı olmasından dolayı satan adama bunu değiştirttim. Orjinaline yüksek bir fiyat istediklerinden dolayı yan sanayi takıldı. O an için b üt ün sorunlar düzelmiş gibiydi.

    Adapazarına bu araçla geldim. Yeniden frenlerini göstermek üzere sanayiye gittiğimde ön fren balatalarının neredeyse hiç kalmadığını ve metalin metale sürtünmesiyle aracı kullandığımı anlayıp disklerle beraber değiştirdim. Aradan bir kaç ay geçmeden motorun yüksek devire çıkmakta zorlandığını ve boğulma benzeri bir sorun yaşadığını gördüm. Yeniden gittiğimde o ilk aldığımda takılan hava akışmetresinin arızalandığını ve değişmesi gerektiğini söylediler. Çıkma bir parça bulduk ve takıldı. Sorun düzeldi. Halen üzerinde bu parça var. Yalnız takılan bu parçanın farklı olduğu gözüme takıldı. Yan sanayi gri metal iken bu parça siyah plastik görünümlü. Sonradan öğreniyorum takılan aynı yıllara ait passat ya da golf hava akışmetresiymiş. Neyse bu konuda sıkıntım kalmadı çok şükür.

    Aradan 6 ay geçti. Araç istemsiz bir şekilde teklemeye başladı. Hatta bir müddet sonra sürekli stop etmeler fln. Ben bu aracı bu sorunlu haliyle 3 ay boyunca kullanmaya çalıştım. Her kasisten geçtiğimde stop ediyor kasisten geçtikten sonra gaza basmama rağmen bişey motoru tutuyor haldur huldur ileri geri sallanmalar fln. araca ben git diyorum o gitmem diyor özetlemem gerekirse:)

    İlk olarak bahsedildiği gibi bujiler buji kabloları rölanti motoru ya da farklı bir ismi olabilir bilmiyorum, distribütör kapağı (çatlak olması sebebiyle) değişti. Sorun düzeldi mi? tabiki de HAYIR. LPG sisteminden olabilir düşüncesiyle bir LPG servisine gittim. Üzerinde artık imalatı bile kalmamış ismini ilk defa duyduğum DİAGO marka 2008 yılında takılmış olan LPG sistemi vardı. LPG filtresi tıkanmış ve haliyle sırasıyla 1. enjektörü tıkamış. ve 2. enjektöre de gitmek üzereymiş. Enjektörleri 250TLye yenisiyle değiştirdim. Tabiki bu silkeleme sorunu hala çözülmedi. :) Bu silkeleme sorununu biraz daha açacak olursak şehir içi yavaşlama anında debriyaja basmakla birlikte stop etme sonrasında gaz yeme konusunda diretme şeklinde olurken,şehir dışında ise şu şekilde oluyordu. Devir saati fırıldak gibi 3000-4000 devirden bi anda sıfıra d üş üp yeniden toparlıyordu. Bunun nedeni de aracın 90-100km hızla giderken stop etmesi ve viteste olması sebebiyle yeniden vurup çalışmasıymış. Bu sorunu büyük bir lütufla çözmeyi başardım. Bazı tavsiye edilen çözüm yöntemleri şöyleydi:
    -boğaz kelebeği arızalı,bilgisayara bağlayınca gözüküyor değişmesi lazım.
    -elektrik kaçağı var bırakman lazım aracı. biz 2-3 gün bütün kabloları elden geçiricez nerede kaçak varsa buluruz. (çıkan masraf boş kağıda imza atılmış senet gibi ne patlarsa artık)
    -tüpün elektrik tesisatını sök. bakalım benzinde de yapıyor mu? hatta bitanesi abi koca araba ben nerden bulayım elektrik sorunu nerden çıkıyor. hepsine bakamam ki.. (adamdaki çaresizliğin son noktası artık) –

    sorun çözümü:
    –sadece bu şekilde çözümsüz arızalarla ilgilenen deli bir elektrikçi buldum.
    -çıkma sağlam boğaz kelebeği ile denenmiş ve sorunun boğaz kelebeğinden olmadığı anlaşılmış. (haybeden değişecekmiş anlayacağınız)
    -tüpün bağlantıları sökülmüş ve arızanın devam ettiği görülmüş.
    –en son aracın beyniyle alakalı olduğu düşünülüp kontrol edildiğinde arıza bulunmuş oldu.
    –bana söylenen abi aracın boğaz kelebeğini kontrol eden kısmı bozulmuş. parça değiştirip düzelttik. krank sönsörün de arızalıymış değiştirdik. ki bunu değiştirmek gerçekten zahmetli. aracın önünde yağ filtresinin altında yağ filtresi sökülmeden el yanaşmayan bir yer de. ve bir de şase yapan bi yer varmış onu da düzelttik. (nerede olduğunu bilemiyorum)
    bütün masraflar 500TL.

    ve daha 2 gün öncesinde başıma gelen olay şu şekilde. bayram arefesi herkesin iş almaktan kaçtığı bir zamanda araçta motor ısındıktan sonra bazen bir müddet gidince bazen sıcak motoru yeni çalıştırdığımda rölanti problemi başladı. ayağımla gaz verince silkeleyip alıyor ve sonrasında güzel çekiyor düzeliyor fakat ayağımı gazdan çekince küt diye gaz kesip bir anda yığılıp yavaşlamaya başlıyor. stop etme sorunu yok burda. eğer 3.viteste 40-50km arası hani ne gaz yer ne de yemez durumu olduğu hızlarda giderken de allahım böyle bir silkeleme yok. motor gazı alıyor bırakıyor alıyor bırakıyor. biz arabanın için de bir öne bir arkaya bir öne bir arkaya. sadece ben varken yapsa küfredip gene bineceğim. ama misafirin oluyor saçmalıyor araba yani.
    Araç bu halde iken durduğumda ise rölanti normalmiş gibi gözüküyor ta ki ben gaz verene kadar. 2 kez pedalı 3000 devre kadar basıp çekiyorum motorun rölanti düşüyor 300-400 arasına haldur huldur yeniden bir iki sallanıyor ve toparlıyor. (yine sanayiye gittiğimde bana dicekler ki boğaz kelebeği)

    bu sorunumu da şu şekilde çözdüm. erkmenson arkadaşımın paylaşmış olduğu resimlerde olduğu gibi boğaz kelebeği ve hava akışmetresi arasındaki plastik büyük hava borusuna bağlanan egzos manifoldundan çıkan parmak kalınlığında nispeten ince bir hava borusu var. tahminen 10cm uzunluğunda. bu parça manifold tarafından sağlamken diğer bağlantı yerinden kırılmış ve kafasına göre sallanıyor. gidip hemen ustaya gösterdim. hortumu çekip çıkardığımızda manifoldun ağzından galiba sibop takılı olması sebebiyle ıslık şeklinde hava çıkmaya başladı. ve motor başladı bi güzel titremeye,silkelemeye,sallanmaya fln. aracı durdurup bu sökülen 10cmlik ince boruya baktiğimızda içine metal bir parça sokup tıkamışlar. içindeki metali çıkardık. bu borunun bitişiğindeki galiba F şeklinde 20-25cm uzunluğundaki diğer kauçuk boruyu da parçalamış. Büyük hava borusunu ve bu bahsettiğim 20-25 cmlik F boruyu değiştirdik. Hazır açılmışken hava akışmetre ve boğaz kelebeğini sprey temizleyiciyle (markasını bilemiyorum) yüzeysel sökmeden temizlettim. Ve çalıştırmayla birlikte herşey düzeldi çok şükür :)

    Takılan metalin de sebebini galiba buldum. Araç 3000 devirden sonra yüksek hızda eski haline göre nispeten daha zor devir alıyor. Bu benim için sorun değil önceki halini düşünürsek :) ve tahmin ediyorum bu boruyu tıkamayla boğaz kelebeğini egzosdan gelen kirli havaya engel olarak kandırmaya çalışarak aracın daha fazla temiz hava ve haliyle daha fazla yakmasına sebep oluyordu.

    Herşeyi özetleyecek olursak:
    –kırk yerinde elektronik parça olan,herşeyi yorumlamaya ve bilgi toplamaya ihtiyacı olan bir beyni olan aracı hortumun içine metal tıkamakla kandıramazsın.
    –boğaz kelebeği belki bilgisayar ayarı ile düzelecekken (hatta geçtim ağrızalı olsun),onu bu yöntemlerle değiştirmeye çalış ,araç düzelmiş gibi olsun,sonra başka yerden rölanti sorunu patlak verir.

    Yani herkes biliyor ki her araç zamanla aşınır ve ömrünü tamamlar sonuçta insan yapımı. ama siz yıl içinde onu aşındırdığınızdan daha fazla bakım yaparsanız herhangi bir sorun yaşamazsınız. ben benden önceki bakımı yapılmayan 15 senenin acısını 2 yılda çıkardım ve arabam çok şükür canavar gibi oldu.

    Bu aracı olan arkadaşlara tavsiyem:
    –her motor sorununda boğaz kelebeği değişmesi gerek diyenlere inanmayın. boğaz kelebeği aracı kurum gibi. ona ne söylenirse onu yapar. ve elektronik olarak boğaz kelebeğini besleyen pekçok sensörün arızası bilgisayara bağlandığında gözükmez. sadece boğaz kelebeği arızası verir.
    –motordan bir usta kadar anlamanız gerekmiyor. kısa bir kaç taktik vermem gerekirse gittiğiniz ustaya şunu sorun:
    –daha önce buna benzer bişey başına geldi mi diye sorduğunuzda kaçamak cevaplar veriyor ve bilmiyorum diyorsa hemen ordan uzaklaşın. sizin aracı büyük ihtimal düzeltemeyecektir.
    –parça değişmesi gerek dendiğinde şunu sorun sonrasında kesinlikle düzelecek mi? bilemem sonra gene bi bakmamız gerek diyorsa bu da size haybeden yere belki de hiçbir sorunu olmayan parçanızı değiştirtiyor olabilir.
    – aracınızı iyi dinleyin. arıza ne zaman,hangi sıklıkla, düşük hız- yüksek hız, benzinde mi LPGde mi yapıyor, düşük devir yüksek devirde mi, dururken mi, yokuş yukarı ya da düz yol gibi temel sizin mantığınıza da yatan ortamları sorgulayarak teşhis etmeye çalışın. böylelikle ustayı birazcık daha sıkıştırabilir, sorununuzu bilip bilmediğini sorgulayabilir,ve inşallah kandırılmaktan kurtulabilirsiniz.

    herkese kazasız, arızasız, güzel günler diliyorum.




  • namesis1900 N kullanıcısına yanıt
    Güzel özetlemişsin. Ben de çok çektim ama bu araç beni usta yaptı demişsin ya araç çukura girince stop ediyor diye. aslında genel stop etme sebebi krank devir sensörünün krankı okuyamaması. belki temizlyeıp takmak duzeltebılırdı ama zahmet iş oldugu ıcın rıske gırmedım degıstım.

    AYRICA BUYUK HARFLERLE YAZIYORUMM BURASI ÖNEMLİ !!!!

    Disbrtorun içinde TEVZİİ MAKARASI var . Bu ateşlemeyi bujilere eşit ve zamanlı dağıtmaya yarayan bi dalga. Bu namussuz parça dengesiz çalıştırıyor arabayı. hava akış metre olarak Hitachi marka tavsıye ederım. bpgaz kelebıgını boşuna degısmeyın, hıc bır arızası yok . Tek sorun unutmayın kı dısbtorde :) avans ayarını vag -com dan 7. gruba Hall Sender bolume girip 6-60-92 rakamlarına yakın olarak sabıtleyın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erkmenson -- 11 Ocak 2016; 15:36:07 >
  • Arkadaşlar;

    sitede dolaşırken konu ilgimi çekti hepsini okudum. öncelikle elimden geldiği kadar yardımcı olurum (doktorun hastayı görmeden tedavi etmesi gibi). bu araçlar beyinli araç.
    kontağı açtığınızda müşürden sıcaklık bilgisini alır ve aracın marşına bastığınzda rölantiyi bu bilgiye istinaden düzenler.
    distribitörün altında bulunan hall devir sensörü hangi bujiye ne zaman ateşleme yapacağına karar veri. erkmenson arkadaşım hall sensörü ayarı hakkında bilgi vermiş. bu bilgiyi denemenizi tavsiye ederim.
    ancak 6-60 veya 6-59 farketmez bu ayarı tutturamıyorsanız ya hall sensörü arızalı yada beyin arızalı başka biryere bakmayın. aracınız boştayken 4000devirden sonra gazı kesiyorsa kesinlikle bu iki parçadan birisi arızalı.
    (hall devir sensörü araç senteye alınarak yapılır. aracı senteye almadan kesinlikle ve kesinlikle yapılmaz.

    termostat beyne bağlı değildir basit bir çalışma şekli vardır. yolda giderken hararet düşüyor durunca yükseliyorsa termostat açık kalmıştır.

    lambda sensörü çok sık arıza açan bir parça değildir bu konuya pek fazla değinmeye gerek yok.

    boğaz kelebeği geniş bir konudur buna değineyim.

    boğaz kelebeği de aslında çok sık arıza açmaz ustalar birkere öğrenmiş hemen değiştirelim mantığındalar. aslında temizletip ayar yapılsa normale dönöyor ve daha sonra araç tekrar sorun çıkartıyorsa kelebeği hemen değişimine gitmeyin.
    bilin ki yeni taktığınız kelebekte bir süre sonra aynı şeyi yapacak. bu sorun müşürden gelen ısı bilgisiyle alakalı olma olasılığı daha yüksek.

    sonuç olarak aracın arızasını bulmak kolay yeterki biraz hassas olun biraz da hisli olun ve araca bindiğinizde sıkıntıya doğru biraz daha yoğunlaşın. kolaylıkla bulabilieceğinize inanıyorum.

    yinede fırsat buldukça sizlere yardım ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: basicboy

    Arkadaşlar;

    sitede dolaşırken konu ilgimi çekti hepsini okudum. öncelikle elimden geldiği kadar yardımcı olurum (doktorun hastayı görmeden tedavi etmesi gibi). bu araçlar beyinli araç.
    kontağı açtığınızda müşürden sıcaklık bilgisini alır ve aracın marşına bastığınzda rölantiyi bu bilgiye istinaden düzenler.
    distribitörün altında bulunan hall devir sensörü hangi bujiye ne zaman ateşleme yapacağına karar veri. erkmenson arkadaşım hall sensörü ayarı hakkında bilgi vermiş. bu bilgiyi denemenizi tavsiye ederim.
    ancak 6-60 veya 6-59 farketmez bu ayarı tutturamıyorsanız ya hall sensörü arızalı yada beyin arızalı başka biryere bakmayın. aracınız boştayken 4000devirden sonra gazı kesiyorsa kesinlikle bu iki parçadan birisi arızalı.
    (hall devir sensörü araç senteye alınarak yapılır. aracı senteye almadan kesinlikle ve kesinlikle yapılmaz.

    termostat beyne bağlı değildir basit bir çalışma şekli vardır. yolda giderken hararet düşüyor durunca yükseliyorsa termostat açık kalmıştır.

    lambda sensörü çok sık arıza açan bir parça değildir bu konuya pek fazla değinmeye gerek yok.

    boğaz kelebeği geniş bir konudur buna değineyim.

    boğaz kelebeği de aslında çok sık arıza açmaz ustalar birkere öğrenmiş hemen değiştirelim mantığındalar. aslında temizletip ayar yapılsa normale dönöyor ve daha sonra araç tekrar sorun çıkartıyorsa kelebeği hemen değişimine gitmeyin.
    bilin ki yeni taktığınız kelebekte bir süre sonra aynı şeyi yapacak. bu sorun müşürden gelen ısı bilgisiyle alakalı olma olasılığı daha yüksek.

    sonuç olarak aracın arızasını bulmak kolay yeterki biraz hassas olun biraz da hisli olun ve araca bindiğinizde sıkıntıya doğru biraz daha yoğunlaşın. kolaylıkla bulabilieceğinize inanıyorum.

    yinede fırsat buldukça sizlere yardım ederim.

    Siz usta mısınız? Ben de şöyle bir sıkıntı var motor isindiktan sonra yani hararet normal seviyesine geldiğinde özellikle sıkışık trafikte ve düşük hızlarda (1-2. vites) vites küçültmek veya durmak için debriyaja bastigimda devir düşüyor bazen toparlıyor normal seviyesine geliyor bazen de toparlayamiyor stop ediyor , boğaz kelebeginden dediler temizlettim hiç bisi değişmedi, gaz ayarindan dediler iki ayrı yerde ayar yaptırdım yine bir şey değişmedi bu konuda ki yorumunuz nedir , teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mutluakbulut -- 17 Aralık 2014; 11:13:01 >




  • Ne yetkili servis, ne özel servis hiçbir ustaya %100 güvenmem motor konularında. Onlar için çok basit, abi sorun bunda şunda yada ötekinde deyip. Size bir sürü parça sayıyorlar. Sonra da ihtimal dahilinde sıralıyorlar ve diyorlar ki şundan değiştirmeye başlayacağız, sorun çözülene kadar. Sonuç olarak 3-5 parça değişiyor, ne o ustaya baktırdık sorunu çözdü...
  • mutluakbulut kullanıcısına yanıt
    Boğaz kelebeği ihtimali de var ama boğaz kelebeği olsa motor soğukken de yapardı. anladığım kadarıyla sizin rölantide dalgalanma oluyor.
    gaz ayarı olsa araç 30 veya 35 derece sıcaklığa ulaştığında gaz devreye girer. eğer soğukken dalgalanma yapmıyorsa gaz beyin emiş kısmından gaz geliyor olabilir. tabi aracı görmeden konuştuğumu dikkate alınız.
    bence önce hararet müşüründen şüphelenin derim. çünkü hararet müşürü beyne ısı bilgisini aktarırı beyinde bu bilgiye göre rölantisini ayarlar.
    müşürden düzgün bilgi gelmiyorsa bu dalgalanmaları yapabilir. tahmin ediyorumki çok soğuk havalarda sabah sık sık değil ama bazen ilk marşta arabayıda zorladığını tahmin ediyorum.
    eğer bu tahminimi doğrularsan kesinlikle müşüre baktır. müşür arızası bilgisayardan görülmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: basicboy

    Boğaz kelebeği ihtimali de var ama boğaz kelebeği olsa motor soğukken de yapardı. anladığım kadarıyla sizin rölantide dalgalanma oluyor.
    gaz ayarı olsa araç 30 veya 35 derece sıcaklığa ulaştığında gaz devreye girer. eğer soğukken dalgalanma yapmıyorsa gaz beyin emiş kısmından gaz geliyor olabilir. tabi aracı görmeden konuştuğumu dikkate alınız.
    bence önce hararet müşüründen şüphelenin derim. çünkü hararet müşürü beyne ısı bilgisini aktarırı beyinde bu bilgiye göre rölantisini ayarlar.
    müşürden düzgün bilgi gelmiyorsa bu dalgalanmaları yapabilir. tahmin ediyorumki çok soğuk havalarda sabah sık sık değil ama bazen ilk marşta arabayıda zorladığını tahmin ediyorum.
    eğer bu tahminimi doğrularsan kesinlikle müşüre baktır. müşür arızası bilgisayardan görülmez.

    Hocam suana kadar hiç calismamazlik yapmadı hep tek marsta alır , bir de bu olay sadece lpg de oluyor benzinde olmuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arkadaşlar;

    ben sadece merakımdan girmiştim buraya ama aracı görmeden sadece sizin anlattıklarınıza göre yorumlamaya çalışıyorum. mutluakbulut arkadaşım. istersen bi müşürü göster derim. sonuçta aracın ısı bilgisi hem motor beyni hemde tüp beyni için gerekli bilgileri veren parça. eğer onda bi sıkıntı yoksa çalışma şekli olarak lpg ve benzin de farklı farklı oluyorsa enjektörlere bi baktır derim. tüp filitresinede baktır.

    diğer kullanıcı arkadaşlar. tek amacım elimden geldiği kadar yardımcı olabilmek. bu işten 5 kuruş çıkarım olmaz amacım yardımlaşmak.
    doktora mesaj atıp "karnım ağrıyo neyim var gibi oluyor" ama burdanda bu kadar oluyor.

    bir sorun ile ilgili bir sürü parçadan dolayı yapabiliyor. soru cevap soru cevap derken doğru parçaya doğru gideriz. sizin ustalarınızda bu soruları size sormuyor kendisi deneyip bakıyor. örneğin ilk marşta nasıl çalışıyor. 4000 devirde nasıl ses veriyor. tüpte veya benzinde bir kaç test yapıyor.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.