bi ihtimal.... her iki yakıtta da yapıyorsa devir sensörü aklıma geliyor.... ama önce boğaz kelebek temizliği gerekiyor
yarın termostat değişip gaz kelebği ve maf sensörünü temızletıp avans ayarını yaptırayım o zaman.
Otomatik jikle nasıl bir sorun verir ? @msansertekin
Araç sürekli gaz açıp kapatır. Otomatik jikle ise beyin tarafından kumanda edilir. Sizin araçta öyle mi bilmiyorum ama özellikle soğuk havalarda marşa bastığınızda rölantiyi 900 devirden 1100-1200 devire çıkartan meret bu otomatik jikledir. Rölanti kontrol valfi de olur.
Termostat değiştirmek bir ihtimal rölanti sorununuzu çözer eğer arıza başka yerde değilse , fakat hararet oynaması ve arada çok yakma sorununuzu 'kesinlikle' çözer.
erkmenson
kullanıcısına yanıt
krank ayrı bi parçadır eksantrik ayrı hocam... ikisi birbirinden farklı parçalar... sıraya göre temizllikleri bi yaptır sonra geçmezse o parçalara değişim yap...
quote:
Orijinalden alıntı: msansertekin
quote:
Orijinalden alıntı: erkmenson
quote:
Orijinalden alıntı: oto-danışman-expert
bi ihtimal.... her iki yakıtta da yapıyorsa devir sensörü aklıma geliyor.... ama önce boğaz kelebek temizliği gerekiyor
yarın termostat değişip gaz kelebği ve maf sensörünü temızletıp avans ayarını yaptırayım o zaman.
Otomatik jikle nasıl bir sorun verir ? @msansertekin
Araç sürekli gaz açıp kapatır. Otomatik jikle ise beyin tarafından kumanda edilir. Sizin araçta öyle mi bilmiyorum ama özellikle soğuk havalarda marşa bastığınızda rölantiyi 900 devirden 1100-1200 devire çıkartan meret bu otomatik jikledir. Rölanti kontrol valfi de olur.
Termostat değiştirmek bir ihtimal rölanti sorununuzu çözer eğer arıza başka yerde değilse , fakat hararet oynaması ve arada çok yakma sorununuzu 'kesinlikle' çözer.
Alıntıları Göster
bir kaç sorum var ?
1- beyin termostata bağlı değil de mi ? termostat bağımsız mı çalışıyor ? 2- başka bir elektrnoik ya da sensör arızası sanki termostatı arızalı gibi gösterebilir mi ? 3- termostat arızası pc ye bağlanınca anlışılır mı ?
konu dağılmasını istemiyorum ama beyin fırtınınası yapıp sorunu çözmeye çalışıyorum, yardımlarınızla tabli ki
erkmenson
kullanıcısına yanıt
termostat tamamen alakasız bi parçadır hocam... içi civa dolu bi valf...ısya bağlı olarak ısınan civa genleşir ve valfi açar suyun geçmesine müseade eder... soğuksa büzüşür ve kapanır su geçişine izin vermez.... 87 C* de kapatır 92C* de açar kendini.... elektirikle alakası yoktur... tek belirtisi hızlandıkça hararetin düşmesi ve aracın ısınamamasıdır.... sensör arızaları ile tamamen alakasızdır.... pc de çıkmaz.... bunu değiştikten sonra rölantide düzelme olmaz.... kelebekten ve buji ve kablolar temizlendikten sonra düzelecektir tahminimce
erkmenson
kullanıcısına yanıt
bu hararet göstergesinin çok çabuk değişmesi normal değil ise; ya hararet müşürü yanlış bilgi veriyor, yada beyin (varsa) müşürün gönderdiği veriyi yanlış okuyor, buda gönderilecek hava yakıt miktarının ayarını bozuyor olabilir. eğer bu hararet değişimi normal ise; Aşınmış subap ve kompressor kaçırıyor Ama bu durumda yine hararet değişimi ortaya çıkacaktır yani çabuk ısınıp çabuk soğuyacaktır
diye düşündüm sadece.
quote:
Orijinalden alıntı: Roq
bu hararet göstergesinin çok çabuk değişmesi normal değil ise; ya hararet müşürü yanlış bilgi veriyor, yada beyin (varsa) müşürün gönderdiği veriyi yanlış okuyor, buda gönderilecek hava yakıt miktarının ayarını bozuyor olabilir. eğer bu hararet değişimi normal ise; Aşınmış subap ve kompressor kaçırıyor Ama bu durumda yine hararet değişimi ortaya çıkacaktır yani çabuk ısınıp çabuk soğuyacaktır
diye düşündüm sadece.
ben de beyinin yanlış bilgi verdiği kanısına vardım ancak bir arıza sonucu muhakkak boyle bır hatayı yapıyor. zincirleme olmasından yana sıkıntılıyım.
şunu söylemeyi unuttum. yolculuğum bittiğinde aracın suyunu kontrol edeyim dedim. Kapağı açtığımda içerde basınç ve kaynama yoktu. kapaktakı suları elime damlattım çok da sıcak değildi. @oto-danışman-expert
erkmenson
kullanıcısına yanıt
kesinlikle termostat hocam... değiştir göreceksin zaten... bu arıza ile çok sık karşılaşırım..... herkes endişe eder ama basitçe çözülür.... dediklerimi bi yaptır sonra bize bildir istersen... sen termostatını al ve ustaya götür peşinen değişsin... arabadan anladığını düşünür ve kandırmaya çalışmaz..:)) tecrübeyle sabittir....:)))
quote:
Orijinalden alıntı: oto-danışman-expert
termostat tamamen alakasız bi parçadır hocam... içi civa dolu bi valf...ısya bağlı olarak ısınan civa genleşir ve valfi açar suyun geçmesine müseade eder... soğuksa büzüşür ve kapanır su geçişine izin vermez.... 87 C* de kapatır 92C* de açar kendini.... elektirikle alakası yoktur... tek belirtisi hızlandıkça hararetin düşmesi ve aracın ısınamamasıdır.... sensör arızaları ile tamamen alakasızdır.... pc de çıkmaz.... bunu değiştikten sonra rölantide düzelme olmaz.... kelebekten ve buji ve kablolar temizlendikten sonra düzelecektir tahminimce
Arkadaşın dediği doğru. Termostat mekanik parçadır. Fakat termostat yüzünden sürekli soğuyan motorun verisi, sağlıklı çalışan motor sıcaklık sensörüyle ecu ya iletildiğinde ecu da doğal olarak motorun soğuk olduğunu anlayacak ve ona göre tedbir alacaktır.
Kısacası kendisi mekanik bir parçadır, fakat arızası durumunda yarattığı etki elektronik sistemdeki değerlerin değişmesine, doğal olarak da motorun da o değerlere göre çalışmasına neden olur. Kısacası hararet müşüründe problem yok. O gayet doğru ölçüyor. Sıkıntı termostatta.
Fakat, termostat arızası durumunda soğuyan motorun da rölanti kontrol valfi, jikle gibi donanımları tetikleyip rölantiyi değiştireceğini de düşünüyorum. Fakat bu etkinin öyle aşırı derecede değişen bir rölantiye sebebiyet vermeyeceğini de söylemem gerekir. Ayrıca rölanti değişse de sallanma yapmaz, sadece rölanti devri artar. 900 yerine 1200 devirde çalışır mesela ama sabit çalışır. Sallanma problemi başka nedenlerden kaynaklanır.
quote:
Orijinalden alıntı: msansertekin
quote:
Orijinalden alıntı: oto-danışman-expert
termostat tamamen alakasız bi parçadır hocam... içi civa dolu bi valf...ısya bağlı olarak ısınan civa genleşir ve valfi açar suyun geçmesine müseade eder... soğuksa büzüşür ve kapanır su geçişine izin vermez.... 87 C* de kapatır 92C* de açar kendini.... elektirikle alakası yoktur... tek belirtisi hızlandıkça hararetin düşmesi ve aracın ısınamamasıdır.... sensör arızaları ile tamamen alakasızdır.... pc de çıkmaz.... bunu değiştikten sonra rölantide düzelme olmaz.... kelebekten ve buji ve kablolar temizlendikten sonra düzelecektir tahminimce
Arkadaşın dediği doğru. Termostat mekanik parçadır. Fakat termostat yüzünden sürekli soğuyan motorun verisi, sağlıklı çalışan motor sıcaklık sensörüyle ecu ya iletildiğinde ecu da doğal olarak motorun soğuk olduğunu anlayacak ve ona göre tedbir alacaktır.
Kısacası kendisi mekanik bir parçadır, fakat arızası durumunda yarattığı etki elektronik sistemdeki değerlerin değişmesine, doğal olarak da motorun da o değerlere göre çalışmasına neden olur. Kısacası hararet müşüründe problem yok. O gayet doğru ölçüyor. Sıkıntı termostatta.
Fakat, termostat arızası durumunda soğuyan motorun da rölanti kontrol valfi, jikle gibi donanımları tetikleyip rölantiyi değiştireceğini de düşünüyorum. Fakat bu etkinin öyle aşırı derecede değişen bir rölantiye sebebiyet vermeyeceğini de söylemem gerekir. Ayrıca rölanti değişse de sallanma yapmaz, sadece rölanti devri artar. 900 yerine 1200 devirde çalışır mesela ama sabit çalışır. Sallanma problemi başka nedenlerden kaynaklanır.
Çok acıklayıcı bilgiler oldu. Herkese teşekkür ediyorum. Yarın sanayiye gidelim bakalım, sorunlar çözülür umarım.
quote:
Orijinalden alıntı: msansertekin
quote:
Orijinalden alıntı: oto-danışman-expert
termostat tamamen alakasız bi parçadır hocam... içi civa dolu bi valf...ısya bağlı olarak ısınan civa genleşir ve valfi açar suyun geçmesine müseade eder... soğuksa büzüşür ve kapanır su geçişine izin vermez.... 87 C* de kapatır 92C* de açar kendini.... elektirikle alakası yoktur... tek belirtisi hızlandıkça hararetin düşmesi ve aracın ısınamamasıdır.... sensör arızaları ile tamamen alakasızdır.... pc de çıkmaz.... bunu değiştikten sonra rölantide düzelme olmaz.... kelebekten ve buji ve kablolar temizlendikten sonra düzelecektir tahminimce
Arkadaşın dediği doğru. Termostat mekanik parçadır. Fakat termostat yüzünden sürekli soğuyan motorun verisi, sağlıklı çalışan motor sıcaklık sensörüyle ecu ya iletildiğinde ecu da doğal olarak motorun soğuk olduğunu anlayacak ve ona göre tedbir alacaktır.
Kısacası kendisi mekanik bir parçadır, fakat arızası durumunda yarattığı etki elektronik sistemdeki değerlerin değişmesine, doğal olarak da motorun da o değerlere göre çalışmasına neden olur. Kısacası hararet müşüründe problem yok. O gayet doğru ölçüyor. Sıkıntı termostatta.
Fakat, termostat arızası durumunda soğuyan motorun da rölanti kontrol valfi, jikle gibi donanımları tetikleyip rölantiyi değiştireceğini de düşünüyorum. Fakat bu etkinin öyle aşırı derecede değişen bir rölantiye sebebiyet vermeyeceğini de söylemem gerekir. Ayrıca rölanti değişse de sallanma yapmaz, sadece rölanti devri artar. 900 yerine 1200 devirde çalışır mesela ama sabit çalışır. Sallanma problemi başka nedenlerden kaynaklanır.
Termostat değişimi + Hararet müşürü değişimi iş tamam.
quote:
Orijinalden alıntı: ZoomStar
Termostat değişimi + Hararet müşürü değişimi iş tamam.
Alıntıları Göster
şu anda benim aracımda da aynı sorun var. rölanti dalgalanması ve akabinde stop etmede var. aracım mazda 626. çok araştırdım yine aynı sorunun bir başka mazda da buldum. yukarıdaki saydıklarınızın hepsini arkadaş yaptırmış. gaz kelebeği değişimi, bujiler, buji kabloları bayağı uğraşmış netice tabi ki çözülmemiş. en sonunda bir ustanın tavsiyesi ile kompresyon testi yaptırınca silindirlerden birinde ki basıncın düşük olduğunu görmüşler. sizin de bahsettiğiniz gibi hava kaçağı. emme manifoldu contası yanmış. değiştirince geçmiş. ben değiştirmedim rölanti sensörü ve jiklenin soketlerini sökünce sabitlendi 800 900 değil se de 1000 devirde filan sabitlendi. bir sıkıntı olmuyor yakıtta filan sıkıntı yok. dediğim gibi siz bir test yaptırın belki hava kaçağıdır.
Hocam yazdiklarinizi okudum aracim ibiza 8v 75 beygir 1.6 eger 100 beygirlik degilse araciniz benimkiyle ayni motoru kullaniyor alm kodlu benim motor ayni sikintilari ben de yasadim/yasiyorum hararet dusmesi olayi bende var internette nereye baktiysam termostat arizalidir diyor ama ne hikmetse sordugum 3 usta da 80-90 km hizlarda giderken devrin dusmesi normal diyor ama 0a kadar indigi oluyor yazin sorun olmaz da kisin araba isinmaz Ve fazla yakar yorumlarini aldim ben bu hafta sonu termostatimi degistiricem eger istanbuldaysan bostanci sanayide vw tech ilkan ustaya git sadece derdini anlat ve git bi yerde cayini kahveni ic geldiginde arabani taniyamayacaksin arabayi teslim aldigimda bi elini opmedigim kaldi ustanin o derece yani forumlardabakarsan vw konusunda herkes hemen hemen ilkan ustayi onerir rolanti dalgalanmasi sorunu dedigin gibi kronik ve cozumu bogaz kelebegi temizligi ancak ayari da yapilmali ben 4 ay once temizletmistim hicbir sorun yoktu ama gecen gun ara ara dalgalandigini gordum lpgcide filtremi degistirirken regulatorun gaz kaciriyor suya gaz karistiyor regulator degismeli dedi 5 yillikti regulatof degisti ve su an gram rolantide oynama yok belki senin sorunun da bu olabilir
quote:
Orijinalden alıntı: CeLLaT_1905
Hocam yazdiklarinizi okudum aracim ibiza 8v 75 beygir 1.6 eger 100 beygirlik degilse araciniz benimkiyle ayni motoru kullaniyor alm kodlu benim motor ayni sikintilari ben de yasadim/yasiyorum hararet dusmesi olayi bende var internette nereye baktiysam termostat arizalidir diyor ama ne hikmetse sordugum 3 usta da 80-90 km hizlarda giderken devrin dusmesi normal diyor ama 0a kadar indigi oluyor yazin sorun olmaz da kisin araba isinmaz Ve fazla yakar yorumlarini aldim ben bu hafta sonu termostatimi degistiricem eger istanbuldaysan bostanci sanayide vw tech ilkan ustaya git sadece derdini anlat ve git bi yerde cayini kahveni ic geldiginde arabani taniyamayacaksin arabayi teslim aldigimda bi elini opmedigim kaldi ustanin o derece yani forumlardabakarsan vw konusunda herkes hemen hemen ilkan ustayi onerir rolanti dalgalanmasi sorunu dedigin gibi kronik ve cozumu bogaz kelebegi temizligi ancak ayari da yapilmali ben 4 ay once temizletmistim hicbir sorun yoktu ama gecen gun ara ara dalgalandigini gordum lpgcide filtremi degistirirken regulatorun gaz kaciriyor suya gaz karistiyor regulator degismeli dedi 5 yillikti regulatof degisti ve su an gram rolantide oynama yok belki senin sorunun da bu olabilir
Aracı götürdüm. özel servisti. Termostat için elektrikçi baktı. Ölçtü, biçti , sorunun hararet müşüründe olduğunu, eğer termostatta olsaydı iki borunun biri ya da ikisinden sıcaklık gelmezdidiye de yorumu ekledi. Hararet müşürünü değişti. Orjnalini bulamadım sanayide , 25 liraya kopyasını aldım. taktırdım
Sonra arıza için vag ve benzeri pc ler bağlandı . pc ekranında '' Gaz kelebeği statik '' arızası verdi. BURASI ÇOK ÖNEMLİ STATİK ARIZA.
Usta dedi ki gaz kelebeği değişecek dedi. Ben de ustam dur o en sonki yapacağımız şey. Sen hele bi boruları kontrol et, kaçak var mı yok mu diye. Adam bozuldu, hocam arıza açıkca belli dedi. Neyse karşılık ikna olamayınca '' abi sen dediğimi yap'' dedim . Değişme. Gaz kelebiğini temizle , kalibrasyon ( avans-adaptasyon ) yap dedim. Hocam arıza kodu verirken adaptosyon olmaz dedi. Sen kodu sil, sonra kalibre ayarlarını tek tek kontrol et motorun sıcaklık hava ayarlarını kontrol et derken uzun süre kamına ile ugrastı. Oncesınde de çırağa gaz kelebeğini temızlettı.
benim gözüme şu parça takıldı. elime aldım inceledim. Ufak bir kaçak buldum. Bu parçayı da değiştirttim.
şimdilik bir sıkıntı yok. Bakalım ilerleyen zamanlarda tekrar sorun çıkaracak mı ..
SONUÇ OLARAK ARIZALAR GAZ KELEBEĞİNDE DEĞİL ARKADAŞLAR. BUNLAR USTA FELAN DEĞİL. İDDAA EDİYORUM SERVİSTEKİLER BİLE ÇOK ANLAMIYOR. BUNLARIN TEK BİR MANTIĞI VAR DEĞİŞ. SİZİN TEK SORUNUNUZ ARAÇLARINIZ KALİBRASYON AYARLARI. ( gaz kelebeği kalibrasonu ). Çünkü bu pololarda elektrnik arızaların hemen hemen hepsi avans ayarını kaçırabiliyor.
erkmenson
kullanıcısına yanıt
Haklisin kardesim. Artik ustalik yok degistir sok at yenisini tak.... cogu araclardaki kronil arizayi ogrenmisler usta olmuslar boyle insan cok... insallah sorn cozulmustur tekrarlamaz.
quote:
Orijinalden alıntı: CeLLaT_1905
Hocam yazdiklarinizi okudum aracim ibiza 8v 75 beygir 1.6 eger 100 beygirlik degilse araciniz benimkiyle ayni motoru kullaniyor alm kodlu benim motor ayni sikintilari ben de yasadim/yasiyorum hararet dusmesi olayi bende var internette nereye baktiysam termostat arizalidir diyor ama ne hikmetse sordugum 3 usta da 80-90 km hizlarda giderken devrin dusmesi normal diyor ama 0a kadar indigi oluyor yazin sorun olmaz da kisin araba isinmaz Ve fazla yakar yorumlarini aldim ben bu hafta sonu termostatimi degistiricem eger istanbuldaysan bostanci sanayide vw tech ilkan ustaya git sadece derdini anlat ve git bi yerde cayini kahveni ic geldiginde arabani taniyamayacaksin arabayi teslim aldigimda bi elini opmedigim kaldi ustanin o derece yani forumlardabakarsan vw konusunda herkes hemen hemen ilkan ustayi onerir rolanti dalgalanmasi sorunu dedigin gibi kronik ve cozumu bogaz kelebegi temizligi ancak ayari da yapilmali ben 4 ay once temizletmistim hicbir sorun yoktu ama gecen gun ara ara dalgalandigini gordum lpgcide filtremi degistirirken regulatorun gaz kaciriyor suya gaz karistiyor regulator degismeli dedi 5 yillikti regulatof degisti ve su an gram rolantide oynama yok belki senin sorunun da bu olabilir
sorun başka olabilir ama hararet hızlanınca düşmemeli sabit kalmalı tamircilerin bir çoğu tersini söylüyor bilinçsizler
Kaçak var demiştim tutturmuşum .
erkmenson
kullanıcısına yanıt
hocqam termostat için elektirikçi mi baktı?.... nasıl yani..... hocam araç hızlandıkça hararetin düşmesi yoğun trafikte sabit kalması tek termostattan olur.... başka bi parça etkilemez... elektirikçi arkadaş müşürü değişmiş parasını hak etmiş...:)) hocam termostatını da değiş.. müşür hararet göstergesini dalgalandıramaz..... dalgalanmayı okur ve arıza kaydedebilir.... ama sorun termostattadır... müşür arızalansa ya sapıtır tavan yapar ya da gösterge kımıldamaz.... ama dikkatli davranman çok iyi olmuş... yoksa ustanın eline düşmeyegör....
quote:
Orijinalden alıntı: oto-danışman-expert
hocqam termostat için elektirikçi mi baktı?.... nasıl yani..... hocam araç hızlandıkça hararetin düşmesi yoğun trafikte sabit kalması tek termostattan olur.... başka bi parça etkilemez... elektirikçi arkadaş müşürü değişmiş parasını hak etmiş...:)) hocam termostatını da değiş.. müşür hararet göstergesini dalgalandıramaz..... dalgalanmayı okur ve arıza kaydedebilir.... ama sorun termostattadır... müşür arızalansa ya sapıtır tavan yapar ya da gösterge kımıldamaz.... ama dikkatli davranman çok iyi olmuş... yoksa ustanın eline düşmeyegör....
Tamam hocam okullar tatil olsun onu da değişeyim :) Yardımların için de çok sağol. İlerleyen günlerde arıza tetiklerse buradan haberdar ederim sizi de.
erkmenson
kullanıcısına yanıt
çok sevinirim haberdar edersen hocam... senin gibi dikkatli ve titiz kullanıcılar araçlarına her daim iyi bakarlar..... inşallah çok daha iyi arabalara sorunsuz arabalara binmek nasip olur sizlere...