Şimdi Ara

Soğutma suyu seviyesi sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
2
Favori
100.698
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • öncelikle herkese iyi günler

    aracımın pazar günü su seviyelerine baktığımda soğutma suyunda bir parmak kadar bir su olduğunu gördüm ve yaklaşık 1 litre (max çizgisine kadar) su ekledim ertesi gün 15 km yol yapmıştım baktım su seviyesi tekrar min seviyesinin biraz altına düşmüş sonra biraz daha su ekledim max seviyesine çıkardım araç yaklaşık 20-30 km yol yaptıktan sonra su seviyesine bir baktım max çizgisinin 2-3 cm üzerinde bu seferde şırınga yardımıyla yaklaşık 200ml su çektim min ile max çizgisinin ortasında bıraktım bugün gene baktığımda ise min çizgisinin biraz altına inmişti

    bu aracın derdi ne sizce

    1.3 multijet doblo



  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Maksimum ve minumum seviyesini iyi doğru ayarlamak için motor sıcakken yada kontağı yeni kapatmışken ölçüm yapın.

    Motor sıcak durumdayken hatta 90 derecede olsun ölçüm yaptığınızda devir daim yapılmış olduğundan soğutma suyu seviyesini doğru ayarlarsınız.Diğer durumda devir daim olmadığından seviye düşük görünür.

    Birde yaz kış aracınıza uygun olan antifiriz mutlaka kullanın kışın donmayı yazın harareti düşürür

    aslına bakarsanız şöyle birşey yaptım araç yoldan geldikten sonra seviyeye baktım tam ortadaydı kapağını bi açtım su 2-3 santim yükseldi ve max çizgisini geçti kafam çok karıştı kapağı açınca nasıl oldu da su yükseldi anlamadım

    Alıntıları Göster
    genleşme kabı, adı üzerinde, ısınan suyun genleşmesi için kullanılan kaptır. su soğukken max-min çizgileri arasında duran su elbette ki ısınınca genleşip max çizgisini geçer. max çizgisini geçti diye ordan su almak hatanın biri, su sıcakken o kapağı açmak ise hatanın en babası olmuş... biraz daha sıcak olsa fışkıran su sizi yakar bile. ayrıca bu sayede muhtemeldir ki soğutma sistemine hava da yaptırmış oldunuz...

    kapak kapalıyken sistemde bekleyen sıcak su, kapak açılınca yükselir doğal olarak, çünkü kapak kapalıyken kapalı devre olan sistemde basıncı artan su güvenli bir şekilde baskılanıyordur. siz ısınmış sistemin her hangi bir yerinde bir delik açtığınızda sıkışmış olan su basıncı açığa çıkar ve su seviyesi yükselir, kapaktan ve sistemden fışkırır vs...

    bir daha sakın o kapağı motor sıcak iken açmayın...


    suyun eksilmesine gelince;

    soğutma sisteminin kapalı devre çalıştığını söyledik. dolayısıyla o devre içindeki su, (buharlaşma kayıplarını saymazsanız) herhangi bir açıktan sistem dışına kaçmadığı sürece eksilmez. buharlaşma gibi nedenlerle bir miktar eksilir ama bu çok az bir miktar olmalıdır.

    eğer bariz bir eksilme varsa, sistemdeki su bir şekilde sistem dışına çıkıyor demektir. bunun 2 ana noktası var;

    1) hortum, kelepçe ve ek yerlerindeki kaçaklar
    2) silindir üst kapak contası...

    kelepçe ve hortumlardan olan kaçaklar çoğunlukla araç park edildikten sonra aracın altına sızacağından görülmesi kolay olan kaçaklardır. eğer bu tür bir kaçak yoksa o zaman kapak contasına bakılmalıdır.

    silindir üst kapak contasından oluşan kaçakların ise uzman biri tarafından kontrol edilmesi gerekir. çünkü contadan kaynaklı kaçaklarda su, yağ haznesine kaçıp ora motor yağıyla karışabilir ya da yanma odalarına kaçıp oradan dışarıya atılır.

    bu durumun yağda su karışımı görülmesi, eksozda beyaz duman, eksoz çıkışında su damlaları gibi belirtileri olur ancak dediğim gibi bunlar bir uzman tarafından kontrol edilip değerlendilirmelidir çünkü bu belirtiler başka sebeplerden de görülebilir bazen...

    velhasılı, siz aracı bir uzmana gösterin br an önce. eğer conta sorunu varsa bu şekilde kullanım daha fazla hasara neden olabilir.

    eksilen suyunuzu motor soğukken tamamlayın ve ısındıktan sonra sistemi açmayın sakın. su seviyesi fazla olursa, fazla olan kısım genleşme kabının kapağından tahliye edilir zaten. bu konularda acemisiniz anlaşılan, o nedenle ben size kontrol tavsiyelerinde bulunmak istemiyorum, siz bir an önce birisine gösterin aracı...
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Soğutma Suyu Seviyesi Sorunu: Bilmeniz Gerekenler

    Motorlu araçların soğutma sistemleri, motorun aşırı ısınmasını önlemek için çok önemlidir. Soğutma suyu seviyesinin düzenli olarak kontrol edilmesi, aracınızın düzgün çalışması için hayati önem taşır.

    Motor Suyu Seviyesi Ne Kadar Olmalı?

    Her araç modeli için önerilen soğutma suyu seviyesi değişebilir. Genel olarak, soğuk motorlarda su seviyesi, yedek su deposunun "MIN" ve "MAX" işaretleri arasında olmalıdır.

    Motor Sıcakken Su Seviyesi

    Motor çalıştığında, soğutma suyu ısınır ve genleşir. Bu nedenle, motor sıcakken su seviyesi geçici olarak yükselecektir. Motor soğudukça, su seviyesi de düşecektir.

    Motor Suyu Kapağını Açınca Su Yükseliyor

    Motor sıcakken su seviyesi, soğutma suyu kapağı açıldığında yükselebilir. Bunun nedeni, genleşen suyun kapağın altından dışarı çıkmaya çalışmasıdır.

    Motor Sıcakken Su Seviyesi Düşüyor

    Motor sıcakken su seviyesinin düşmesi, sızıntı veya buharlaşma gibi bir sorun olduğuna işaret edebilir. Bu durumda, sızıntı olup olmadığını kontrol etmeli ve gerekirse soğutma sistemini tamir ettirmelisiniz.

    Yedek Su Deposu Su Seviyesi

    Yedek su deposu, soğutma sisteminden taşan soğutma suyunu depolar. Yedek su deposunun su seviyesi, gerektiğinde soğutma sistemine eklenebilmesi için "MIN" seviyesinin üzerinde olmalıdır.

    Motor Su Seviyesi Neden Yükselir?

    Motor su seviyesinin yükselmesinin birkaç nedeni olabilir:

    • Silindir kapağı contası kaçakları
    • Silindir bloğu çatlakları
    • Su pompası arızası

    Bu sorunlar, soğutma sistemine egzoz gazlarının kaçmasına neden olabilir ve bu da su seviyesinin yükselmesine neden olur.

    Soğutma suyu seviyesi sorunları gözlemliyorsanız, aracınızı yetkili bir servise götürerek kontrol ettirmeniz önerilir. Bu sorunları erken teşhis etmek ve onarmak, daha ciddi sorunların önlenmesine yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    öncelikle herkese iyi günler

    aracımın pazar günü su seviyelerine baktığımda soğutma suyunda bir parmak kadar bir su olduğunu gördüm ve yaklaşık 1 litre (max çizgisine kadar) su ekledim ertesi gün 15 km yol yapmıştım baktım su seviyesi tekrar min seviyesinin biraz altına düşmüş sonra biraz daha su ekledim max seviyesine çıkardım araç yaklaşık 20-30 km yol yaptıktan sonra su seviyesine bir baktım max çizgisinin 2-3 cm üzerinde bu seferde şırınga yardımıyla yaklaşık 200ml su çektim min ile max çizgisinin ortasında bıraktım bugün gene baktığımda ise min çizgisinin biraz altına inmişti

    bu aracın derdi ne sizce

    1.3 multijet doblo

    eğer herhangi bir yerde sızıntı yoksa , üst kapak kontrol edilmeli , conta vs




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FthGTI

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    öncelikle herkese iyi günler

    aracımın pazar günü su seviyelerine baktığımda soğutma suyunda bir parmak kadar bir su olduğunu gördüm ve yaklaşık 1 litre (max çizgisine kadar) su ekledim ertesi gün 15 km yol yapmıştım baktım su seviyesi tekrar min seviyesinin biraz altına düşmüş sonra biraz daha su ekledim max seviyesine çıkardım araç yaklaşık 20-30 km yol yaptıktan sonra su seviyesine bir baktım max çizgisinin 2-3 cm üzerinde bu seferde şırınga yardımıyla yaklaşık 200ml su çektim min ile max çizgisinin ortasında bıraktım bugün gene baktığımda ise min çizgisinin biraz altına inmişti

    bu aracın derdi ne sizce

    1.3 multijet doblo

    eğer herhangi bir yerde sızıntı yoksa , üst kapak kontrol edilmeli , conta vs
    Derdini pek anlayamadım da :/ Fazla olan suyu niye aldınız ki hocam, :/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: greencher

    Derdini pek anlayamadım da :/ Fazla olan suyu niye aldınız ki hocam, :/

    max çizgisinden yukarıdaydı seviye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    quote:

    Orijinalden alıntı: greencher

    Derdini pek anlayamadım da :/ Fazla olan suyu niye aldınız ki hocam, :/

    max çizgisinden yukarıdaydı seviye

    Yukarıda olması bir sıkıntı oluşturmuyor bildiğim kadarıyla ondan dedim...
  • Aynı sorun benim araçta da var. Su sızıntısı var bunu bir hafta sonra bulabildik. Egzoztan su atıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nativist

    Aynı sorun benim araçta da var. Su sızıntısı var bunu bir hafta sonra bulabildik. Egzoztan su atıyor.
    Maksimum ve minumum seviyesini iyi doğru ayarlamak için motor sıcakken yada kontağı yeni kapatmışken ölçüm yapın.

    Motor sıcak durumdayken hatta 90 derecede olsun ölçüm yaptığınızda devir daim yapılmış olduğundan soğutma suyu seviyesini doğru ayarlarsınız.Diğer durumda devir daim olmadığından seviye düşük görünür.

    Birde yaz kış aracınıza uygun olan antifiriz mutlaka kullanın kışın donmayı yazın harareti düşürür
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Maksimum ve minumum seviyesini iyi doğru ayarlamak için motor sıcakken yada kontağı yeni kapatmışken ölçüm yapın.

    Motor sıcak durumdayken hatta 90 derecede olsun ölçüm yaptığınızda devir daim yapılmış olduğundan soğutma suyu seviyesini doğru ayarlarsınız.Diğer durumda devir daim olmadığından seviye düşük görünür.

    Birde yaz kış aracınıza uygun olan antifiriz mutlaka kullanın kışın donmayı yazın harareti düşürür

    aslına bakarsanız şöyle birşey yaptım araç yoldan geldikten sonra seviyeye baktım tam ortadaydı kapağını bi açtım su 2-3 santim yükseldi ve max çizgisini geçti kafam çok karıştı kapağı açınca nasıl oldu da su yükseldi anlamadım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Maksimum ve minumum seviyesini iyi doğru ayarlamak için motor sıcakken yada kontağı yeni kapatmışken ölçüm yapın.

    Motor sıcak durumdayken hatta 90 derecede olsun ölçüm yaptığınızda devir daim yapılmış olduğundan soğutma suyu seviyesini doğru ayarlarsınız.Diğer durumda devir daim olmadığından seviye düşük görünür.

    Birde yaz kış aracınıza uygun olan antifiriz mutlaka kullanın kışın donmayı yazın harareti düşürür

    aslına bakarsanız şöyle birşey yaptım araç yoldan geldikten sonra seviyeye baktım tam ortadaydı kapağını bi açtım su 2-3 santim yükseldi ve max çizgisini geçti kafam çok karıştı kapağı açınca nasıl oldu da su yükseldi anlamadım

    Alıntıları Göster
    Soğutma suyu tesisatı içinde basınç vardır. Su ısındıkça radyatör kapağı belirli bir basınca (1kg./cm2) kadar tutar. Daha sonra kapak basınçlı suyu ufak ufak tahliye bidonuna gönderir. Siz motor sıcakken tahliye bidonunun kapağını açarsanız basıncın dışarı doğru hareket etmesine yardımcı olursunuz ve tahliye kabındaki su yükselebilir bu normaldir. Motor sıcakken su dolaşım tesisatına dokunmayın, hiçbir kapağı açmayın.

    Eğer silindir kapak contasında ya da kapakta su tesisatına bir kompresyon kaçağı yok ise, yani motor sağlıklı ve sorunsuz ise radyatör kapağını motor soğukken açın, eğer radyatör suyu eksik ise motoru çalıştırın. Bir kaç kez fan devreye girip kapanacak kadar çalışsın motor. Bu arada su eksildikçe radyatöre ufak ufak antifiriz ilave edin. Fan birkaç kez açtıktan sonra motoru stop edin, motor durunca su aniden yükselecek ve biraz radyatör kapağından taşma olacak. 5-10 dakika kadar bekleyin, bu seferde su çekilecek ve miktar olarak radyatörde eksik kalacak. Eksik suyu antifiriz ile tamamlayın, radyatör kapağını sıkıca kapayın, tahliye bidonuna üzerindeki max çizgisini geçmeyecek kadar su ilave edin.

    Böylece soğutma tesisatındaki havayı almış oldunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Maksimum ve minumum seviyesini iyi doğru ayarlamak için motor sıcakken yada kontağı yeni kapatmışken ölçüm yapın.

    Motor sıcak durumdayken hatta 90 derecede olsun ölçüm yaptığınızda devir daim yapılmış olduğundan soğutma suyu seviyesini doğru ayarlarsınız.Diğer durumda devir daim olmadığından seviye düşük görünür.

    Birde yaz kış aracınıza uygun olan antifiriz mutlaka kullanın kışın donmayı yazın harareti düşürür

    aslına bakarsanız şöyle birşey yaptım araç yoldan geldikten sonra seviyeye baktım tam ortadaydı kapağını bi açtım su 2-3 santim yükseldi ve max çizgisini geçti kafam çok karıştı kapağı açınca nasıl oldu da su yükseldi anlamadım

    Alıntıları Göster
    genleşme kabı, adı üzerinde, ısınan suyun genleşmesi için kullanılan kaptır. su soğukken max-min çizgileri arasında duran su elbette ki ısınınca genleşip max çizgisini geçer. max çizgisini geçti diye ordan su almak hatanın biri, su sıcakken o kapağı açmak ise hatanın en babası olmuş... biraz daha sıcak olsa fışkıran su sizi yakar bile. ayrıca bu sayede muhtemeldir ki soğutma sistemine hava da yaptırmış oldunuz...

    kapak kapalıyken sistemde bekleyen sıcak su, kapak açılınca yükselir doğal olarak, çünkü kapak kapalıyken kapalı devre olan sistemde basıncı artan su güvenli bir şekilde baskılanıyordur. siz ısınmış sistemin her hangi bir yerinde bir delik açtığınızda sıkışmış olan su basıncı açığa çıkar ve su seviyesi yükselir, kapaktan ve sistemden fışkırır vs...

    bir daha sakın o kapağı motor sıcak iken açmayın...


    suyun eksilmesine gelince;

    soğutma sisteminin kapalı devre çalıştığını söyledik. dolayısıyla o devre içindeki su, (buharlaşma kayıplarını saymazsanız) herhangi bir açıktan sistem dışına kaçmadığı sürece eksilmez. buharlaşma gibi nedenlerle bir miktar eksilir ama bu çok az bir miktar olmalıdır.

    eğer bariz bir eksilme varsa, sistemdeki su bir şekilde sistem dışına çıkıyor demektir. bunun 2 ana noktası var;

    1) hortum, kelepçe ve ek yerlerindeki kaçaklar
    2) silindir üst kapak contası...

    kelepçe ve hortumlardan olan kaçaklar çoğunlukla araç park edildikten sonra aracın altına sızacağından görülmesi kolay olan kaçaklardır. eğer bu tür bir kaçak yoksa o zaman kapak contasına bakılmalıdır.

    silindir üst kapak contasından oluşan kaçakların ise uzman biri tarafından kontrol edilmesi gerekir. çünkü contadan kaynaklı kaçaklarda su, yağ haznesine kaçıp ora motor yağıyla karışabilir ya da yanma odalarına kaçıp oradan dışarıya atılır.

    bu durumun yağda su karışımı görülmesi, eksozda beyaz duman, eksoz çıkışında su damlaları gibi belirtileri olur ancak dediğim gibi bunlar bir uzman tarafından kontrol edilip değerlendilirmelidir çünkü bu belirtiler başka sebeplerden de görülebilir bazen...

    velhasılı, siz aracı bir uzmana gösterin br an önce. eğer conta sorunu varsa bu şekilde kullanım daha fazla hasara neden olabilir.

    eksilen suyunuzu motor soğukken tamamlayın ve ısındıktan sonra sistemi açmayın sakın. su seviyesi fazla olursa, fazla olan kısım genleşme kabının kapağından tahliye edilir zaten. bu konularda acemisiniz anlaşılan, o nedenle ben size kontrol tavsiyelerinde bulunmak istemiyorum, siz bir an önce birisine gösterin aracı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 27 Ağustos 2013; 15:52:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Soğutma suyu tesisatı içinde basınç vardır. Su ısındıkça radyatör kapağı belirli bir basınca (1kg./cm2) kadar tutar. Daha sonra kapak basınçlı suyu ufak ufak tahliye bidonuna gönderir. Siz motor sıcakken tahliye bidonunun kapağını açarsanız basıncın dışarı doğru hareket etmesine yardımcı olursunuz ve tahliye kabındaki su yükselebilir bu normaldir. Motor sıcakken su dolaşım tesisatına dokunmayın, hiçbir kapağı açmayın.

    Eğer silindir kapak contasında ya da kapakta su tesisatına bir kompresyon kaçağı yok ise, yani motor sağlıklı ve sorunsuz ise radyatör kapağını motor soğukken açın, eğer radyatör suyu eksik ise motoru çalıştırın. Bir kaç kez fan devreye girip kapanacak kadar çalışsın motor. Bu arada su eksildikçe radyatöre ufak ufak antifiriz ilave edin. Fan birkaç kez açtıktan sonra motoru stop edin, motor durunca su aniden yükselecek ve biraz radyatör kapağından taşma olacak. 5-10 dakika kadar bekleyin, bu seferde su çekilecek ve miktar olarak radyatörde eksik kalacak. Eksik suyu antifiriz ile tamamlayın, radyatör kapağını sıkıca kapayın, tahliye bidonuna üzerindeki max çizgisini geçmeyecek kadar su ilave edin.

    Böylece soğutma tesisatındaki havayı almış oldunuz.

    Hocam merhaba. Mesajınızı gördüğüm için yeni konu açmadan sormak istedim. Bugün antifriz seviyesini net olarak görmek için motor soğutma suyu kapağını açmak istedim ve tesadüfen farkettim ki radyatör genleşme tankının kapağı sıkışmış ve açılmıyor, dönmüyor. En son yetkili serviste bakım görmüştü. Acaba orada kapağı fazla mı sıktılar veya kapakla bir işleri oldu mu bilemiyorum. Araç soğukken denedim ama aynı. Fazla zorlamak istemedim ama normal değil. Ne yapmam lazım?



    Diğer arkadaşlar da yardımcı olurlarsa sevinirim.



    Teşekkürler.




  • Her zaman için soruna basitte başlayın. Ilk önce hortumlara bakın, yıpranma, gevşeme, sürtünmeden dolayı delinme vb basit ama önemli sorunları olabilir. Tanıdığım birinin aynı sizin gibi sıkıntısı vardı, sürtünmeden dolayı ufak ufak sızdırdığı için eksiltme yapıyordu. Ins ağır bir sıkıntısı yoktur
  • Merak ettim de sım sıcacık motorun radyatör kapağı neden açılıp su seviyesine bakılır?
  • hava yapmıştır.bişey yoktur.
  • aracımın genleşme kabının kapağına eski sahibi delik açmıs bunun zararı varmıdır
  • Benim Broadway hortumları bir güzel teker teker patlattı.eskimistir dedik. Araba çalışırken kalorifer tesisatından su sesi geliyordu. Sonra havasını aldılar. Suyunda yağ karışımı yoktu. Motor su tankından genlesme kabı deniyor sanırım orada yağ karışması yok. Çalışırken su tankından hava kabarcığı geliyor conta da sorun var dediler. Başka bir ustaya gittim. O havasını bir daha aldı. Bu sefer hava kabarcığı çalışırken gelmedi. Bujileri kontrol etti. Conta yanmaya başlasa buji uçları korozyona uğrar dedi. Bu gün su tankının kapağını açtım calistirdim su seviyesi yükseldi ve taştı. Kabarcikte geliyor gibiydi. Sanırım conta yanık. Yağ karışması yok. Başka neden olabilir bilmiyorum. 450 TL yi bulurmuş.
  • Ünlemeli Ü kullanıcısına yanıt
    her conta yanmasında illa su ile yağ birbirine karışacak diye bir kural yok. contanın hasar aldığı yere ve hasar durumuna göre, yağ-su karışımı olabileceği gibi, yağ-su karışmadan soğutma suyunun yanma odalarına sızması, silindir kompresyonlarının soğutma sistemine kaçması gibi tekil belirtiler de görülebilir.

    ustanızın dediği "conta yanığı olsa bujilerde korozyon olurdu" durumu, soğutma suyu yanma odalarına sızıp orda hava-yakıt karışımı ile yandığında meydana gelir. bu durumda eksozdan beyaz renkli su buharını gösteren duman çıkışı da gözlenebilir ileri seviyede. ama su yanma odalarında yanarken buji uçlarında, kıvılcımla temas ettiği için orada kireçlenmeye benzer kalıntılar bırakır. ustanızın bahsettiği böyle bir conta hasarıdır. ama bu durum yoksa conta sağlamdır diyemez kimse. bu belirti yoktur ama başka belirtiler vardır belki de. bir usta sadece buji uçlarına bakıp nasıl cona sağlam diyebilir, anlamak güç. o zaman ustanın ustalığını sorgulama safhası başlar işte orada...


    sizin durumunuza gelince. sistem sürekli hava yapıyor, havasını alıyorsunuz ama yine hava yapıyor anlaşıldığı kadarıyla. bu durumda conta hasarına hükmedilebilir çünkü soğutma sistemi kapalı devre bir sistemdir. yani normal çalışma durumunda dışarıdan bir etken etkili olmadıkça ordaki su azalmaz, çoğalmaz, içine hava, yağ ya da başka bir şey karışamaz. ama sizinkine hava karışıyor. o oranda bir havanın, üstelik tahliye edilmesine rağmen tekrar tekrar o sisteme dolabileceği ve üstelik de hortum patlatacak derecede yüksek basınç ve yüksek oranda gelebileceği tek yer var; silindirleriniz.

    özetle, contanız, silindir uçlarından bir yerden hasar almış ve dolayısıyla silindirde sıkışan havayı orada tutamıyor, soğutma sistemine kaçırıyor. yani motorunuz, conta hasarından dolayı soğutma sistemine kompresyon kaçırıyor. hasar daha fazla büyümeden ve motoru daha fazla yemeden, acil olarak açılmalı ve tedavisi yapılmalı.

    ama ustanızı iyi seçin. o sadece buji uçlarına bakıp conta sağlam diyenden uzak durun. motor açmak, kapatmak bir takım bilgi ve tecrübeler ister. kapak saplamalarının sökülme ve takılma sıraları, yeni contanın doğru hizalanması, saplama vidalarının doğru torkta ve daha da önemlisi kalibrasyonu doğru bir tork anahtarıyla sıkılması gibi bir takım ince işçiliklerin doğru yapılması gerekir...




  • Mrb arkadaşlar.Aracım palio 1.2 16V. Şöyle bir durum var: Soğutma sıvısı her zaman dipte ya da 1-2 parmak yukarıda duruyor. Bir yerde gözle görülür kaçak göçek yok.Araba soğukken kapağı açınca aniden içine su doluyor ve bir miktar daha yükseliyor. Bugun ilginç bir olay oldu.bir yere gittim. Arabayı park ettikten sonra yaklaşık 45 50 dk sonra baktım.su seviyesi her zamanki gibi çok aşağıdaydı. Kapağı açtım.Açar açmaz aniden su dolmaya başladı,max seviyesini geçti. Daha sonra tekrar eski seviyesine geri geldi.bu su nereye gidiyor geliyor acaba.kaç ustaya gösterdim.hiç biri çözemedi.sadece bir tanesi contadan bahsetti.sorun nedir?Eğer contadansa maliyeti ne olur?Bu arada hararette bir sorun yok.gösterge her zaman ortada...Tskler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Asikkb -- 6 Kasım 2018; 17:49:45 >
  • Asikkb kullanıcısına yanıt
    hocam merhaba bendede kango var 1.5 aynı sorun usta devirdayım pompasında veya üst kapak conta sorunu olabilir dedi incelememiz lazım dedi. Salı günü bırakacağım aracı ustaya. siz çözüm buldunuzmu nedir durum
  • Devridaim pompası değişti.Düzeldi sayılır.Sen ne yaptın
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.