Şimdi Ara

baskı balatanın bittiğini nasıl anlarsınız?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
65.411
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Son zamanlarda araç çalışırken hani yarım debriyaj yapıp araç kalkerken bir titreme sesi var ya şimdi o sesten eliyor, araba rölantide iken, aynı zaman da fanı açtığındada geliyor..Bu sesin baskı balata ile alakası varmı? debriyaja basınca sanki biraz daha fazla geliyor gibi geldi (emin değilim, bana öyle geliyorda olabilir)

    BASKI BALATANIN BİTTİĞİ / DEĞİŞMESİ GEREKTİĞİNİ NASIL ANLARIZ??

    Araç; Getz 2005, 1.3 gls benzinlidir..



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Baskı Balatanın Bittiğini Nasıl Anlarsınız?

    Baskı balata, aracınızın motor gücünü tekerleklere ileten önemli bir parçadır. Baskı balata bittiğinde, araç performansında bazı belirtiler ortaya çıkar ve bu belirtilere dikkat ederek baskı balatanın bittiğini anlayabilirsiniz.

    İşte baskı balatanın bittiğini gösteren bazı belirtiler:

    • Vites Değişimlerinde Zorluk: Baskı balata bittiğinde, vites değiştirmek zorlaşabilir ve vitesler geç veya hiç değişmeyebilir.
    • Sarsıntı ve Titreme: Baskı balata bittiğinde, araç hareket halindeyken veya vites değiştirirken sarsıntı veya titreme hissedebilirsiniz.
    • Motor Devrinde Artış: Baskı balata bittiğinde, araç hareket halindeyken motor devri beklenenden daha fazla artabilir.
    • Araç Hareket Etmez: En belirgin belirti, baskı balata tamamen bittiğinde aracın hareket etmemesi veya çok yavaş hareket etmesidir.
    • Yanık Kokusu: Baskı balata aşırı derecede aşındığında, yanık bir koku alabilirsiniz.

    Dizel Araçlarda Baskı Balata Bittiğini Nasıl Anlarsınız?

    Dizel araçlarda baskı balata bittiğinde, belirtiler benzinli araçlara benzer, ancak bazı ek belirtiler de görülebilir:

    • Egzozdan Siyah Duman Çıkması: Baskı balata bittiğinde, egzozdan siyah duman çıkabilir.
    • Motor Arıza Lambasının Yanması: Bazı durumlarda, baskı balata bittiğinde motor arıza lambası yanabilir.

    Baskı balatanın bittiğini fark ettiğinizde, en kısa sürede bir servise giderek kontrol ettirmeniz önemlidir. Bitmiş bir baskı balata ile araç kullanmak, aracınıza ve kendinize zarar verebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 5. vitese tak el frenini çek gaza yavaşça asılarak debriyajı kaldır. debriyajı kaldırdığın zmaan araç hala çalışıyorsa bitiktir.. stop ettiyse sağlamdır
  • Debriyaj eskisine göre daha yukarıda kavrıyorsa,
    sertleşmişse,
    motor devrindeki artışla hızdaki artış arasındaki paralellik bozulmuşsa (motor devri artıyor fakat hız yerinde sayıyor, nazlanıyorsa) bir kontrol ettirmekte fayda var.

    Bir de aracın kilometresi ne kadar?

    Eski arabam, bende de 2004 modeli vardı, 55.000 km'de satmıştım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rstknksl

    Debriyaj eskisine göre daha yukarıda kavrıyorsa,
    sertleşmişse,
    motor devrindeki artışla hızdaki artış arasındaki paralellik bozulmuşsa (motor devri artıyor fakat hız yerinde sayıyor, nazlanıyorsa) bir kontrol ettirmekte fayda var.

    Bir de aracın kilometresi ne kadar?

    Eski arabam, bende de 2004 modeli vardı, 55.000 km'de satmıştım.

    Araç şu an 61.800 km de..Performansından pekte memnun değilim, biraz nazlanıyor gibi?
  • Debriyajdaki sertlik ve kalkislardaki vuruntu ilk belirti bana gore. Kendi aracimda da ayni sikayetlerim vardi, 60bin km de degistirdim balatayi. Su an gayet memnunum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    5. vitese tak el frenini çek gaza yavaşça asılarak debriyajı kaldır. debriyajı kaldırdığın zmaan araç hala çalışıyorsa bitiktir.. stop ettiyse sağlamdır

    bu doğrumu hocam gerçekten ona göre bende deneyim kolay yolmuş bilmiyordum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guven.kacar

    quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    5. vitese tak el frenini çek gaza yavaşça asılarak debriyajı kaldır. debriyajı kaldırdığın zmaan araç hala çalışıyorsa bitiktir.. stop ettiyse sağlamdır

    bu doğrumu hocam gerçekten ona göre bende deneyim kolay yolmuş bilmiyordum

    Alıntıları Göster
    periyodik bakımda ustanın "baskı balata bitmiş abi" demesiyle

    zamanında bakımları yaptırınca sorun olmaz herhalde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zaman Ötesi

    periyodik bakımda ustanın "baskı balata bitmiş abi" demesiyle

    zamanında bakımları yaptırınca sorun olmaz herhalde

    Alıntıları Göster
    arabayı düze çekersin çalışır vaziyette vitesi 1 e takarsın eger araç çok zor kalkıyor aşırı titreme yapıyor, rolanti devri araç stop edecekmiş gibi düşürüyorsa bitti bitecektir.

    Baskı balatası biten (yani kaçıran) araç zor hareket eder.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guven.kacar

    quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    5. vitese tak el frenini çek gaza yavaşça asılarak debriyajı kaldır. debriyajı kaldırdığın zmaan araç hala çalışıyorsa bitiktir.. stop ettiyse sağlamdır

    bu doğrumu hocam gerçekten ona göre bende deneyim kolay yolmuş bilmiyordum

    evet hocam ama bu yöntem bitik baskı balata için geçerli. baskı veya balata zarar görmüştür kısmi olarak sorunludur ses yapar vs. gibi durumlar için geçerli değildir. zaten naskı balata bitikse hemen koku yapar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    quote:

    Orijinalden alıntı: guven.kacar

    quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    5. vitese tak el frenini çek gaza yavaşça asılarak debriyajı kaldır. debriyajı kaldırdığın zmaan araç hala çalışıyorsa bitiktir.. stop ettiyse sağlamdır

    bu doğrumu hocam gerçekten ona göre bende deneyim kolay yolmuş bilmiyordum

    evet hocam ama bu yöntem bitik baskı balata için geçerli. baskı veya balata zarar görmüştür kısmi olarak sorunludur ses yapar vs. gibi durumlar için geçerli değildir. zaten naskı balata bitikse hemen koku yapar

    Alıntıları Göster
    1. ve 2. vites geçişleri zor olur,debriyaj neredeyse en üstte kavramaya başlar,benim araçta olduğu gibi motordan dumanlarda çıkabilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    arabayı düze çekersin çalışır vaziyette vitesi 1 e takarsın eger araç çok zor kalkıyor aşırı titreme yapıyor, rolanti devri araç stop edecekmiş gibi düşürüyorsa bitti bitecektir.

    Baskı balatası biten (yani kaçıran) araç zor hareket eder.

    hııı demek istediğimde buydu kalkarken rölantide yarım debriyajda araba vuruntu yapıyor gibi bir ses yapıyor, stop edecek gibi..

    bu vuruntu sesi normalde de var + klimayı açtığımda daha da artıyor..
  • benimde baski balata bitiyor anlasilan...birde baski balata ,debriyaj ayni seymi???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uçanBalık

    benimde baski balata bitiyor anlasilan...birde baski balata ,debriyaj ayni seymi???

    debriyaj baskı balatayı bastıran yada ayıran pedal sadece.
  • muradisdan kullanıcısına yanıt
    eywallah...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uçanBalık

    eywallah...
    Bugün kırmızı ışıkta durdum. sonra 1 e takıp hareket etmek istediğimde araba ilerlemedi. sanki bişeyler biyerlere çarpıyormuş gibi ses gelmeye başladı. vitese geçiyor ama hareket etmiyor. baskı balata bitmiş olabilir mi?
    masrafı ne kadardır.
    araç 97 model golf 3
  • aracı 3000 devire getiriyorum 3. ve 4.vitese alıp kaldırmaya çalıştım silkeledi fakat stop etmedi.

    Sizce baskı balata bitmiş midir?


    Debriyaj sert değil gayet yumuşak aslında

  • MetuEs kullanıcısına yanıt

    Geçen bir video izlemiştim bu dediğiniz yöntem (araç dururken yüksek viteste kaldırmaya çalışmak) baskı balataya zararlıymış. Geçerli olanı araba 3. veya 4. viteste ortalama bir hızla giderken dip gaz yapılır, eğer devir anında sona dayanıyorsa baskı balata bitik demektir.

  • 5.viteste hangi akla hizmet kalkış deniyorsunuz? sağlam baskı balatanın içinden geçersiniz. tak 2' ye, titreyerek kalkıyorsa saglamdır. tatmin olmadın mı? tak 3'e kaldırır kaldırmaz stop ederse saglamdır.

  • MetuEs kullanıcısına yanıt

    balatayı yakmaya mı çalıştın?


    kumbaraya para atmaya başla, tedarikli ol üç vakte kadar sanayiye bir yol görünüyor sana...

  • JorgeSalcedo kullanıcısına yanıt

    Debriyajın kaçırıp kaçırmadığı o şekilde anlaşılır...

    Hareket halinde 3 veya 4.viteste ilerlerken gaz pedalına dip gaz yapıldığında şayet motor devir göstergesi hızla uyumsuz yükseliyor ise (araç hızlanmadan devir yükseliyorsa) debriyajın kaçırdığı anlaşılır.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.