Şimdi Ara

Baskı Balata Bitik olduğu nerden anlarız ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
1
Favori
20.714
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar aracım lpg de ve benzınde gitmiyor skoda pickup var 96 model vardı,kabriyatörlu simdi mpi 2001 model aldım simdiki aracım gitmiyorr. benzındede lpg yiğiliyor bujılere baktım bişe yok her yere baktım yok. baskı balatamı bitik acaba öncek aracımla 2'inci videsle ciktiğim yerleri mpi ile 1 duşuyor fikirlerinizi bekliyorum..



  • 5. viteste kalkmaya çalışın. Eğer STOP ediyorsa bitmemiş demektir.

    Ben öyle biliyorum.
  • Eğer sert kalkışlarda guğğk diye ses geliyorsa ve debriyaj titriyorsa bitmiştir.
  • hafif eğimli Yokuşta frene basmadan debriyaj ile arabayı sabit tutmaya çalışın eğer geri kaçırıyorsa bitmiş demektir diye biliyorum bende

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oyle bir sorunum yok ozaman bu yığılma neden yapıyor anlamadım gitdi yaa
  • hocam koku gelir , debriyaj taş gibi olur , geç kavrar , yolda giderken viteste sakin şekilde gaza ani yüklendiğiniz zaman arabanın devri yükselir ama hızı yükselmez kavrama kaçırır yani. bunlar debriyajın bittiğini gösterir.
  • Peki hocam aracıma gaz verip biraktımmı gaza tekrar bastımmı yığılyor geç acılıyor bide, cözemedım biturlu bu sorunu bide benzındeyken soğukken pat pat ediyor ısındımı bişe yok
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    5. viteste kalkmaya çalışın. Eğer STOP ediyorsa bitmemiş demektir.

    Ben öyle biliyorum.

    +1
  • debriyaj pedalında boşluk neden oluşur peki?
  • Hafif bir rampada henüz tam devri gelmemişken (biraz erken) 2. vitese alıp tam gaz verin. Eğer araç devir atma yapıyorsa ve siz gazdan çektiğinizde tekrar kavrıyorsa debriyaj balatanız kaçırıyordur.

    Durduğunuz yerde el frenini çekip 1. viteste kalkmaya çalışın, stop ederse iyi, kavrıyormuş gibi zorlar ama motor devir çevirmeye devam ederse balatanız kaçırıyordur.

    Birkaç değişik yöntemle daha anlayabilirsiniz ama bunlar yeterli.
  • Arabanın sanki tansiyonu düşmüş gibi hareket etmek istemez....Böyle olduğunda bilin ki balatalar gitmiştir....
  • Çok basit...1- yakıt tüketimin çok artar. 2- Araba vites geçişlerinde bağırır...Çünkü volan boşa dönüyor..Motor gücünü tekerlere iletemiyor..Vites balatası kaydırıyor..3 - Bütün vites geçişlerinde araba önce bir salınır, sonra yavaş yavaş bağırarak hızlanmaya başlar..4- Bir yokuşa git fren yap dur...1 le kalkarken araba kalkamaz..Olduğu yerde silkelenir, ve bağırır...Sonra yavaş yavaş sanki arkasından biri itiyormuş gibi aheste yürümeye başlar..5 - Leş gibi balata kokusu her zaman arabada duyulur.. Bunları defalarca yaşadım...Saygılarımla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 7 Temmuz 2012; 12:50:30 >
  • Kardeş aracımda yığılma oluyor bide lpg durdummu kalkmıyor benzınde kalkış iyi ama hızlanma dediğin gibi arkadan biri itikliyo sonra birden acılıyor.
  • Servise git LPG musluğunu azıcık açtır. Gazdan tasarruf yapacağım diye çok kısmışlardır..
  • Benzindede geç toparlıyo kendisi ama lpg iyi.
  • 5. viteste dene stop etmesi lazım. Ustalar öyle bakıyor genelde.
  • Merhaba bendede aynı sorunlar vardı 91 Model taunus gt araca tam gaz yaptığımız halde araba çok zor hızlanıyordu gazdan çekince araba yığılıyordu gazda kötü benzinde biraz daha iyiydi sorun 3 silindirdeki buji kırılmıştı o yüzden araba hiç çekmiyordu yaptırdık aradan 1 2 ay geçti gene aynı sorun ortaya çıktı.herhangi bir tamirciye götürdük baktı etti subaplar sıkmış 700 tl den aşağı yapılmaz demişti biz kabul etmedik arabayı aldık daha sonra bir arkadaşımı çağırdığımda distribütör kapağını açtı baktığımızda kabloların temas ettiği metal yüzeyler oksit yaptığını gördük ve zımpara yardımıyla temizledik sorun ortadan kalktı araba eskisi gibi çalışıyordu,En sonunda sattık kurtulduk .Sorun Bujiler olabilir bujileri değiştirdiniz mi hava filtresi tıkalı olabilir karbüratör hava alıyor olabilir alıp almadığını öğrenmek için araba rölantide çalışıyor iken hava filtresini çıkartın ardından elinizle gaz kelebeklerini kapatın araç istop ediyorsa karbüratör sağlam, hava almıyor demektir.benzindeyken pat pat yapıyor dediniz bu avans ayarı bozukluğundan yakıtın zamanında yanmamasından kaynaklanır.Bunun sonucu fakir karışım ,En son ihtimalle subaplar sıkmışta olabilir o yüzden tekleme yapıyor olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -^-AHMET-^- -- 9 Temmuz 2012; 2:26:20 >




  • 1. Balatası bitmek üzere olan bir araçta ilk görülen tepki kalkışlarda titreme yapmaya başlamasıdır. Aracınız balatadan ötürü yeni yeni titremeye başlamışsa bir müddet daha idare edebilirsiniz. Ancak ilerleyen aşamalarda siz gaza bastığınızda aracınız eskisi gibi hızlanamayacaktır. Motor devri yükseldiği halde hız olması gerektiği gibi yükselmeyecektir. Özellikle dik yokuşları çıkarken bu durum dahada belirginleşecek ve motor devri sabit kaldığı halde aracınız hızdan düşecektir. Bu aşınmanın ileri aşamalarıdır ve fazla beklemeden bir servise gitmenizde fayda vardır. Zira balata sizi ansızın yolda bırakabilir. Yada balatanın bitmesi durumunda baskı volan dişlisine zarar verecek ve ekstra masraf açacaktır. Bazı araçların volanı tornayla düzeltilebilsede yeni nesil araçların pek çoğunun volanı tornaya uygun değildir ve oldukçada pahalıdırlar. Aşınma bu noktaya gelmeden bir an önce balatanızı değiştirmeniz ekonomik olacaktır. Aşınmış balata ayrıca yakıtıda ciddi oranda yükseltecektir. Aracınız güçlü ise sizi eskisi gibi koltuğa yağıştırmayacak ve eskisi gibi hızlanamayacaktır. Balatanız aşındıkça önce geri vitesten başlayarak vites geçişleride zorlaşacak ve daha sesli hale gelebilecektir.

    2. Aracınızı dik bir yokuşa park edip el firenini çekin. Aracınızı geri vitese takın ve stop edin. Şimdi sadece frenle aracı sabit tutun ve yavaş yavaş ayağınızı frenden çekin. Motor aracı geri gitmekten alı koyacaktır. Ancak balatanız artık bitmişse motorunuz durduğu halde aracınız hafifte olsa geri kaçıracaktır. Kaçırma yoksa bir müddet daha kullanabilirsiniz. Yinede aşağıdaki bir kaç test ilede tastik almanız faydalı olacaktır.


    3. El fireninizi çekin ve aracınızı birinci viteste kalkmaya zorlayın. Önden çekişli bir araç el freni çekili olduğu halde kaldırılmaya çalışıldığında arka kısmını ciddi oranda yukarı kaldırır. Aracınız bu halde stop etmeye meylediyor ,aracınızın arkasını siz gaz verip çektikçe ciddi şekilde yukarı aşağı çekiyorsa balatanız bir müddet daha idare edebilirdir.

    4. El fireninizi çekin. Aracınızı dizel motorlu ise 3.000 Devire ,benzinli ise 4.000-4.500 devire kadar yükseltin ve ayağınızı yavaşça debriyajdan çekin. Aracınız hemen stop ediyorsa balatanız sağlamdır. Stop etmede yavaş davranıyorsa balatanızın değişim zamanı yaklaşıyordur ,stop etmiyor yada çok geç stop ediyorsa mutlaka değiştirilmelidir.

    5. Aracınızı düz bir yere park edin. Önü boş olsun. Dizel araçlarda 3.000 ,benzinli araçlarda 4000-4500 devire kadar yada daha yüksek devire motorunuzu getirin. Bu devirde 3 4 ve 5. viteslerde kalkmaya çalışın. 3 Viteste dahi kalkmıyorsa balatanız sağlamdır. 3. Viteste kalkıyor ama 4. Viteste kalkamıyorsa bir müddet idare edebilirsiniz ancak 5. viteste bile aracınız kalkıyorsa mutlaka vakit kaybetmeden değiştirmeniz gerekecektir.

    Balata sorununu andıran bir diğer sorunda hidrolik debriyajlı araçlarda oluşabilen hidrolik kaçağı ,yağ azalması ve balata yağlama gibi sorunlardır. Yağlanmış bir balatada tıpkı bitmiş bir balatanın verdiği uyarıları verir. Hidrolik merkezinin değişmesi gerekebilir.

    Pek çok model hidrolik debriyajlı araçta debriyaj bilyesi hidrolik merkezi görevide görür. Bilyanın sızdırmaya başlaması balatanızı yağlayacaktır. Buda aracınızı kullanılamaz hale getirebilir. Eksilen hidrolik yağı zamanla aracınızı vites değiştiremeyecek hale sokabilir. Bunun gibi durumlarla karşılaşmamak için biz balatanızı değiştirirken bahsi mevzu hidrolik merkezini- debriyaj bilyasınıda değiştirmenizi öneririz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    1. Balatası bitmek üzere olan bir araçta ilk görülen tepki kalkışlarda titreme yapmaya başlamasıdır. Aracınız balatadan ötürü yeni yeni titremeye başlamışsa bir müddet daha idare edebilirsiniz. Ancak ilerleyen aşamalarda siz gaza bastığınızda aracınız eskisi gibi hızlanamayacaktır. Motor devri yükseldiği halde hız olması gerektiği gibi yükselmeyecektir. Özellikle dik yokuşları çıkarken bu durum dahada belirginleşecek ve motor devri sabit kaldığı halde aracınız hızdan düşecektir. Bu aşınmanın ileri aşamalarıdır ve fazla beklemeden bir servise gitmenizde fayda vardır. Zira balata sizi ansızın yolda bırakabilir. Yada balatanın bitmesi durumunda baskı volan dişlisine zarar verecek ve ekstra masraf açacaktır. Bazı araçların volanı tornayla düzeltilebilsede yeni nesil araçların pek çoğunun volanı tornaya uygun değildir ve oldukçada pahalıdırlar. Aşınma bu noktaya gelmeden bir an önce balatanızı değiştirmeniz ekonomik olacaktır. Aşınmış balata ayrıca yakıtıda ciddi oranda yükseltecektir. Aracınız güçlü ise sizi eskisi gibi koltuğa yağıştırmayacak ve eskisi gibi hızlanamayacaktır. Balatanız aşındıkça önce geri vitesten başlayarak vites geçişleride zorlaşacak ve daha sesli hale gelebilecektir.

    2. Aracınızı dik bir yokuşa park edip el firenini çekin. Aracınızı geri vitese takın ve stop edin. Şimdi sadece frenle aracı sabit tutun ve yavaş yavaş ayağınızı frenden çekin. Motor aracı geri gitmekten alı koyacaktır. Ancak balatanız artık bitmişse motorunuz durduğu halde aracınız hafifte olsa geri kaçıracaktır. Kaçırma yoksa bir müddet daha kullanabilirsiniz. Yinede aşağıdaki bir kaç test ilede tastik almanız faydalı olacaktır.


    3. El fireninizi çekin ve aracınızı birinci viteste kalkmaya zorlayın. Önden çekişli bir araç el freni çekili olduğu halde kaldırılmaya çalışıldığında arka kısmını ciddi oranda yukarı kaldırır. Aracınız bu halde stop etmeye meylediyor ,aracınızın arkasını siz gaz verip çektikçe ciddi şekilde yukarı aşağı çekiyorsa balatanız bir müddet daha idare edebilirdir.

    4. El fireninizi çekin. Aracınızı dizel motorlu ise 3.000 Devire ,benzinli ise 4.000-4.500 devire kadar yükseltin ve ayağınızı yavaşça debriyajdan çekin. Aracınız hemen stop ediyorsa balatanız sağlamdır. Stop etmede yavaş davranıyorsa balatanızın değişim zamanı yaklaşıyordur ,stop etmiyor yada çok geç stop ediyorsa mutlaka değiştirilmelidir.

    5. Aracınızı düz bir yere park edin. Önü boş olsun. Dizel araçlarda 3.000 ,benzinli araçlarda 4000-4500 devire kadar yada daha yüksek devire motorunuzu getirin. Bu devirde 3 4 ve 5. viteslerde kalkmaya çalışın. 3 Viteste dahi kalkmıyorsa balatanız sağlamdır. 3. Viteste kalkıyor ama 4. Viteste kalkamıyorsa bir müddet idare edebilirsiniz ancak 5. viteste bile aracınız kalkıyorsa mutlaka vakit kaybetmeden değiştirmeniz gerekecektir.

    Balata sorununu andıran bir diğer sorunda hidrolik debriyajlı araçlarda oluşabilen hidrolik kaçağı ,yağ azalması ve balata yağlama gibi sorunlardır. Yağlanmış bir balatada tıpkı bitmiş bir balatanın verdiği uyarıları verir. Hidrolik merkezinin değişmesi gerekebilir.

    Pek çok model hidrolik debriyajlı araçta debriyaj bilyesi hidrolik merkezi görevide görür. Bilyanın sızdırmaya başlaması balatanızı yağlayacaktır. Buda aracınızı kullanılamaz hale getirebilir. Eksilen hidrolik yağı zamanla aracınızı vites değiştiremeyecek hale sokabilir. Bunun gibi durumlarla karşılaşmamak için biz balatanızı değiştirirken bahsi mevzu hidrolik merkezini- debriyaj bilyasınıda değiştirmenizi öneririz.

    2 sene önceki konuyu hortlattım ama vitese takıp denemeyi ben yaptım. Eğer baskı-balata bitikse araç hiç stop etmez gider mi yoksa debriyajın sonuna doğru gelindiğinde stop edebilir mi? Dizel 1.6 lineayı 3. vitese takıp, 3000dd getirdim, el frenini çekip gaza yüklendiğimde debriyajın neredeyse sonuna gelindiğinde araç durdu. Araç70bin km, fazla yakıttan şikayetçiyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anakondapower -- 13 Mayıs 2014; 8:31:21 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.