Şimdi Ara

Baskı Balata NASIL HEMEN BİTER?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
59.036
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bir arkadaşımın 2006 Hyundai Era si var 16 bin km önce baskı balatalari değişmiş 16 km sonra ses geliyor diye gittiği serviste baskı balatalarin bittiğini söylemişler. Arkadaşa yokuşlarda debriyaşı motorun hemen hissedeceği bir seviyeye getirip öyle mi kalkdiriyorsun demişler evet demiş Nedeni bu demişler. Baskı balatanin ömrü 50-60 bin km değil mi?

    Bende korktum şimdi 7.2010 da değişti baskı balata yokuşlarda geri kaçırmamak İcin yeşil ışığın yanacagi zaman debriyaji motorun hissettiği hafiften titredigi seviyeye getirip yeşil yaninca ayağı mi frenden çekip gaz veriyorum ve böylelikle araba bir cm bile kaymıyor eğer bu yanlış bir aliskanliksa işim zor nasıl alışacağım yokuşlarda kaldırmaya SİZİN PRATİGİNİZ NEDİR BU KONUDA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Neferzade -- 7 Nisan 2011; 0:14:51 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Baskı Balata Neden Hemen Biter?

    Baskı balata, aracınızın debriyaj sisteminin önemli bir bileşenidir ve aracınızın sorunsuz çalışması için düzgün çalışması gerekir. Ancak, baskı balataları çeşitli nedenlerle erken bozulabilir ve bu durum aracınızın performansını önemli ölçüde etkileyebilir.

    Baskı Balatanın Erken Bitmesine Neden Olan Faktörler:

    • Agresif Sürüş: Hızlı kalkışlar, ani frenlemeler ve yüksek devirlerde sürüş, baskı balatası üzerinde aşırı yük oluşturarak erken aşınmasına neden olabilir.
    • Aşırı Yükleme: Aracınızı aşırı yüklemek, baskı balatası üzerinde daha fazla baskı oluşturur ve ömrünü kısaltır.
    • Kaydırmalı Debriyaj: Debriyajı kaydırmak, baskı balatası yüzeyinin sürtünme malzemesini hızlı bir şekilde aşındırır.
    • Yağ Kontaminasyonu: Debriyaj sistemindeki yağ sızıntısı, baskı balatası malzemesini kirleterek tutuşunu azaltabilir.
    • Yetersiz Bakım: Baskı balatası düzenli olarak kontrol edilmeli ve gerekirse değiştirilmelidir. Bakım eksikliği, erken bozulmaya yol açabilir.

    Baskı Balatanın Sıyrılmasına, Kırılmasına veya Bozulmasına Neden Olan Diğer Etkenler:

    • Üretim Hataları: Bazı durumlarda, baskı balatası üretim hataları nedeniyle erken bozulabilir.
    • Aşırı Isı: Uzun süreli veya aşırı ısı, baskı balatasının aşınmasına katkıda bulunabilir.
    • Şanzıman Sorunları: Şanzımandaki sorunlar, baskı balatası üzerinde anormal yükler oluşturarak erken bozulmasına neden olabilir.

    Baskı Balatanızı Uzun Ömürlü Kullanmak İçin İpuçları:

    • Aracınızı agresif bir şekilde sürmekten kaçının.
    • Aracınızı aşırı yüklemeyin.
    • Debriyajdan kaçının.
    • Debriyaj sisteminizi yağ sızıntısı açısından düzenli olarak kontrol edin.
    • Baskı balatasını üreticinin önerilerine göre değiştirin.

    Bu ipuçlarını takip ederek, baskı balatanızın ömrünü uzatabilir ve aracınızın sorunsuz çalışmasını sağlayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: polimex

    Arkadaşlar bir arkadaşımın 2006 Hyundai Era si var 16 bin km önce baskı balatalari değişmiş 16 km sonra ses geliyor diye gittiği serviste baskı balatalarin bittiğini söylemişler. Arkadaşa yokuşlarda debriyaşı motorun hemen hissedeceği bir seviyeye getirip öyle mi kalkdiriyorsun demişler evet demiş Nedeni bu demişler. Baskı balatanin ömrü 50-60 bin km değil mi?

    Bende korktum şimdi 7.2010 da değişti baskı balata yokuşlarda geri kaçırmamak İcin yeşil ışığın yanacagi zaman debriyaji motorun hissettiği hafiften titredigi seviyeye getirip yeşil yaninca ayağı mi frenden çekip gaz veriyorum ve böylelikle araba bir cm bile kaymıyor eğer bu yanlış bir aliskanliksa işim zor nasıl alışacağım yokuşlarda kaldırmaya SİZİN PRATİGİNİZ NEDİR BU KONUDA


    Türk şoförlerimizin Baskı balatayı çabucak bitirme nedenleri:


    Işıklarda dur kalklarda frene basmayıp aracı uzun süre özellikle yokuşta kavrama noktasında tutarak debriyaja yük bindirmeleri

    Debriyajdan ayağı çok hızlı çekerek vuruntu yapmak, sonuçta debriyaj bir ayıraçtır basarkende çekerkende yavaş hareket edeceksin

    Debriyajı gerektikçe kullanmalı sıksık debriyaja basmamalı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CoMMaNDeRCX

    quote:

    Orijinalden alıntı: polimex

    Arkadaşlar bir arkadaşımın 2006 Hyundai Era si var 16 bin km önce baskı balatalari değişmiş 16 km sonra ses geliyor diye gittiği serviste baskı balatalarin bittiğini söylemişler. Arkadaşa yokuşlarda debriyaşı motorun hemen hissedeceği bir seviyeye getirip öyle mi kalkdiriyorsun demişler evet demiş Nedeni bu demişler. Baskı balatanin ömrü 50-60 bin km değil mi?

    Bende korktum şimdi 7.2010 da değişti baskı balata yokuşlarda geri kaçırmamak İcin yeşil ışığın yanacagi zaman debriyaji motorun hissettiği hafiften titredigi seviyeye getirip yeşil yaninca ayağı mi frenden çekip gaz veriyorum ve böylelikle araba bir cm bile kaymıyor eğer bu yanlış bir aliskanliksa işim zor nasıl alışacağım yokuşlarda kaldırmaya SİZİN PRATİGİNİZ NEDİR BU KONUDA


    Türk şoförlerimizin Baskı balatayı çabucak bitirme nedenleri:


    Işıklarda dur kalklarda frene basmayıp aracı uzun süre özellikle yokuşta kavrama noktasında tutarak debriyaja yük bindirmeleri

    Debriyajdan ayağı çok hızlı çekerek vuruntu yapmak, sonuçta debriyaj bir ayıraçtır basarkende çekerkende yavaş hareket edeceksin

    Debriyajı gerektikçe kullanmalı sıksık debriyaja basmamalı
    Bir de ayagini surekli debriyajin ustunde tutanlar var farketmeden basilmis oluyor az da olsa. Bu da bir sebep olabilir bence.
    Ayrica turbo araclardaki yuksek tork da cabuk bitirebilir dikkatli kullanilmazsa. Benzinli gibi yuksek devirde kaldirmak zarar verir debriyaja.




  • Ben çok dik yokuşlarda el frenini çekerim kalkış anında aracımı düz yolda kaldırır gibi kaldırırım araç kavramayı yaptıktan sonra el frenini indirir devam ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iakbay06

    Ben çok dik yokuşlarda el frenini çekerim kalkış anında aracımı düz yolda kaldırır gibi kaldırırım araç kavramayı yaptıktan sonra el frenini indirir devam ederim.
    1. yol

    1. araç ayak freni ile durdurulur, tercihen bu sırada veya daha önce debriyaja tam basılır ve eğer kalkışta aracı geri kaçırma korkusu varsa ayak frendeyken el freni aracı sabit tutacak kadar çekilir.
    2. Eğer bekleme 15 20 snden fazla sürecekse vites boşa atılır ve sol ayak debriyajdan çekilir.
    3. hareket edileceği zaman vites 1e atılır, debriyaj kavrama noktasına getirilir.
    4. motorun titrediği hissedildiği anda hafifçe gaz verilir.
    5. el freni indirilir ve bu anda debriyajı biraz daha kaldırıp, biraz daha gaz vererek araç hareket ettirilir.

    2. yol ( debriyajın seviyesini refleksif olarak kavramak gerekir.)

    1. araç durdurulur, vites boşa atılır ve ayak frendedir.
    2. hareket edileceği zaman vites 1e atılır. debriyajın kavrama noktası refleksimiz olduğu için kavrama
    noktasına kadar kaldırıp kavrama yapılacağı anda motor titremeden ayak frenden çekilir ve gaz verilir.
    3. gaz verilirken düz yolda kalkış yapıyormuş gibi kalkış yapılır.

    2. yol aracı tanımayı gerektiriyor, yokuş pratiği yaparak bu sorun aşılabilir.


    Hayırlı yolculuk.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaCKeRBoY64 -- 7 Nisan 2011; 1:14:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    1. yol

    1. araç ayak freni ile durdurulur, tercihen bu sırada veya daha önce debriyaja tam basılır ve eğer kalkışta aracı geri kaçırma korkusu varsa ayak frendeyken el freni aracı sabit tutacak kadar çekilir.
    2. Eğer bekleme 15 20 snden fazla sürecekse vites boşa atılır ve sol ayak debriyajdan çekilir.
    3. hareket edileceği zaman vites 1e atılır, debriyaj kavrama noktasına getirilir.
    4. motorun titrediği hissedildiği anda hafifçe gaz verilir.
    5. el freni indirilir ve bu anda debriyajı biraz daha kaldırıp, biraz daha gaz vererek araç hareket ettirilir.

    2. yol ( debriyajın seviyesini refleksif olarak kavramak gerekir.)

    1. araç durdurulur, vites boşa atılır ve ayak frendedir.
    2. hareket edileceği zaman vites 1e atılır. debriyajın kavrama noktası refleksimiz olduğu için kavrama
    noktasına kadar kaldırıp kavrama yapılacağı anda motor titremeden ayak frenden çekilir ve gaz verilir.
    3. gaz verilirken düz yolda kalkış yapıyormuş gibi kalkış yapılır.

    2. yol aracı tanımayı gerektiriyor, yokuş pratiği yaparak bu sorun aşılabilir.


    Hayırlı yolculuk.

    Alıntıları Göster
    50.000 de debriyaj mı biter ya . debriyaj bitmesinin en büyük etkeni rampalarda aracı kavrama noktasında tutmak ve seyir halindeyken ayağın debriyajın üstünde tutuluyo olması . bunu şehir içi hiç baskı balata değiştirmeden 275.000 km yapan biri olarak söylüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsndynasty

    50.000 de debriyaj mı biter ya . debriyaj bitmesinin en büyük etkeni rampalarda aracı kavrama noktasında tutmak ve seyir halindeyken ayağın debriyajın üstünde tutuluyo olması . bunu şehir içi hiç baskı balata değiştirmeden 275.000 km yapan biri olarak söylüyorum.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşınız zoru başarmış muhtemelen.Araba kullanmayı adamakıllı öğrenseydi bunlar gelmezdi başına

    Yokuşta kaldıramıyorsanız en kötü ihtimalle el freni kullanın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dentex Dentex -- 7 Nisan 2011; 7:58:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsndynasty

    50.000 de debriyaj mı biter ya . debriyaj bitmesinin en büyük etkeni rampalarda aracı kavrama noktasında tutmak ve seyir halindeyken ayağın debriyajın üstünde tutuluyo olması . bunu şehir içi hiç baskı balata değiştirmeden 275.000 km yapan biri olarak söylüyorum.

    Alıntıları Göster
    turbolu ve dusuk hacimli araclar alt devirlerde yetersiz kaldiklari icin ozellikle el freni ile kalkmayi tercih etmeli bence. ayrica el freni daha guvenli geliyor. dalgin, yorgun olsaniz, o sirada baska birsey de dusunseniz el freni ile araci kolay kolay geri kacirmazsiniz.

    bunun beceriklilikle alakasi yok. bazi arkadaslar el freni ile kalkmayi acemilik olarak gormus ama bence tam tersi. baski balatasinin ne kadar pahali oldugunu bilenler el freni kullanir

    bu aynen acemi soforler yolda yavas gider algisina benziyor. tam tersi benim etrafimdan gordugum, usta soforler daha sakin ve yumusak kullaniyor. genelde babasinin arabasini kullanan yeni yetme gencler ve acemiler sert kullaniyor araci.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    turbolu ve dusuk hacimli araclar alt devirlerde yetersiz kaldiklari icin ozellikle el freni ile kalkmayi tercih etmeli bence. ayrica el freni daha guvenli geliyor. dalgin, yorgun olsaniz, o sirada baska birsey de dusunseniz el freni ile araci kolay kolay geri kacirmazsiniz.

    bunun beceriklilikle alakasi yok. bazi arkadaslar el freni ile kalkmayi acemilik olarak gormus ama bence tam tersi. baski balatasinin ne kadar pahali oldugunu bilenler el freni kullanir

    bu aynen acemi soforler yolda yavas gider algisina benziyor. tam tersi benim etrafimdan gordugum, usta soforler daha sakin ve yumusak kullaniyor. genelde babasinin arabasini kullanan yeni yetme gencler ve acemiler sert kullaniyor araci.

    Alıntıları Göster
    yokuşlarda yüklü iken bırak geri kaysın biraz yavaş ve tatlı tatlı kalkmaya çalış eğer kaymamak zorunda kalırsan el frenini kullan sert duruş ve kalkış yapma en büyük düşmanlarından biri bi de lastik çekmek tabi yarım debriaj asla yapma vitese girince araba al ayağını basmıyorm diye üstünde bile tutma ayağına en az temas bile zarar verir eğer aracını sıfır aldın çok erken bittiyse baskı teknik arıza olabilir baskısında yumuşatıcı katkı malzemesi bulunmayan araçlar bu konuda çok hassastır dersenki niye yok mu madde kansorojen




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haydar_007

    yokuşlarda yüklü iken bırak geri kaysın biraz yavaş ve tatlı tatlı kalkmaya çalış eğer kaymamak zorunda kalırsan el frenini kullan sert duruş ve kalkış yapma en büyük düşmanlarından biri bi de lastik çekmek tabi yarım debriaj asla yapma vitese girince araba al ayağını basmıyorm diye üstünde bile tutma ayağına en az temas bile zarar verir eğer aracını sıfır aldın çok erken bittiyse baskı teknik arıza olabilir baskısında yumuşatıcı katkı malzemesi bulunmayan araçlar bu konuda çok hassastır dersenki niye yok mu madde kansorojen

    Alıntıları Göster
    benim arkdasımda da ısuzu kamyonet var daha 17 binde gecen gün servise gitti baskı balata bitmiş demişler cok şaşırdım daha 17 binde arac. demek ki kullanısta sorun var benim aracım 92.600 de daha şansuman yagı degişmedi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9997

    benim arkdasımda da ısuzu kamyonet var daha 17 binde gecen gün servise gitti baskı balata bitmiş demişler cok şaşırdım daha 17 binde arac. demek ki kullanısta sorun var benim aracım 92.600 de daha şansuman yagı degişmedi

    Alıntıları Göster
    hem ağır hem güçsüz araçlarda baskı balata çabuk biter (örnek vectra c 1.6) , çünkü hem devirli kalkman gerekir hem de araç ağırdır ve baskı balataya çok yük biner. bir de arkadaşların ifade ettiği gibi seyahat esnasında ayağı debriyajın üstünde tutmamak gerekir...




  • Dikkat etmek mutlaka önemli de bazı araçlar bu konuda çok hassas. Hatta garanti kapsamında değiştirilenler bile var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emr256

    Dikkat etmek mutlaka önemli de bazı araçlar bu konuda çok hassas. Hatta garanti kapsamında değiştirilenler bile var.
    Arkadaş ne söylesek boş, bizim milletimiz baskı balata yeme konusunda USTA !!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haydar_007

    yokuşlarda yüklü iken bırak geri kaysın biraz yavaş ve tatlı tatlı kalkmaya çalış eğer kaymamak zorunda kalırsan el frenini kullan sert duruş ve kalkış yapma en büyük düşmanlarından biri bi de lastik çekmek tabi yarım debriaj asla yapma vitese girince araba al ayağını basmıyorm diye üstünde bile tutma ayağına en az temas bile zarar verir eğer aracını sıfır aldın çok erken bittiyse baskı teknik arıza olabilir baskısında yumuşatıcı katkı malzemesi bulunmayan araçlar bu konuda çok hassastır dersenki niye yok mu madde kansorojen

    Alıntıları Göster
    3. yol arabayı satıp otomatik vites al..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emr256

    Dikkat etmek mutlaka önemli de bazı araçlar bu konuda çok hassas. Hatta garanti kapsamında değiştirilenler bile var.
    araç aşırı yüklü ve dik bi yokuşta bende balataları sıyırdım sandım baya bi koku ve duman çıkmıştı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RECEP____KOVBOY

    araç aşırı yüklü ve dik bi yokuşta bende balataları sıyırdım sandım baya bi koku ve duman çıkmıştı

    Alıntıları Göster
    balata ömrü (fren olsun, debriyaj olsun farketmez) birincil olarak kullanıcı (hatalı kullanımlar ve kullanım-trafik yoğunluğu) ile tali olarak ise üretim kalitesiyle alakalı...

    kalitesiz bir balatayı yanlış kullanarak bin km'de bile biterebileceğiniz gibi, iyi bir balatayı, doğru kullanım yöntemleri ile 100 bin km'den fazla da kullanabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze
    araç aşırı yüklü ve dik bi yokuşta bende balataları sıyırdım sandım baya bi koku ve duman çıkmıştı

    Koku duman niye oluyor özellikle Koku niye oluyor acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: polimex


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze
    araç aşırı yüklü ve dik bi yokuşta bende balataları sıyırdım sandım baya bi koku ve duman çıkmıştı

    Koku duman niye oluyor özellikle Koku niye oluyor acaba



    normalde debriyajı bıraktığınız zaman yani kavramayı tamamladığınız zaman, debriyaj balatası, volanta yapışır ve onunla "beraber, birlikte" dönmeye başlar. dolayısıyla sürtünmesi kesilir. oysa, bahsi geçtiği şekilde yarım debriyaj ya da benzer durumlarda, balata volanta tam olarak yapışıp onunla senkron dönmez, volant daha hızlı dönerken, balata daha yavaş döner. dolayısıyla birbirine sürekli bir sürtünme halinde olurlar (tıpkı taş motoru ile fayans ya da beton zemini zımparalamak gibi). bu durumda daha hızlı dönen ve sert demir olan volant, yumuşak olan debriyaj balatasından yemeye başlar. balata süratle ısınır ve hem bu ısıdan dolayı hem de sürtünmeyle yüzeyinden ayrılan malzemeden dolayı ortama "balata kokusu" yayılır (plastik bir maddeyi ısıttığınızda plastik kokması gibi).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: polimex


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze
    araç aşırı yüklü ve dik bi yokuşta bende balataları sıyırdım sandım baya bi koku ve duman çıkmıştı

    Koku duman niye oluyor özellikle Koku niye oluyor acaba



    normalde debriyajı bıraktığınız zaman yani kavramayı tamamladığınız zaman, debriyaj balatası, volanta yapışır ve onunla "beraber, birlikte" dönmeye başlar. dolayısıyla sürtünmesi kesilir. oysa, bahsi geçtiği şekilde yarım debriyaj ya da benzer durumlarda, balata volanta tam olarak yapışıp onunla senkron dönmez, volant daha hızlı dönerken, balata daha yavaş döner. dolayısıyla birbirine sürekli bir sürtünme halinde olurlar (tıpkı taş motoru ile fayans ya da beton zemini zımparalamak gibi). bu durumda daha hızlı dönen ve sert demir olan volant, yumuşak olan debriyaj balatasından yemeye başlar. balata süratle ısınır ve hem bu ısıdan dolayı hem de sürtünmeyle yüzeyinden ayrılan malzemeden dolayı ortama "balata kokusu" yayılır (plastik bir maddeyi ısıttığınızda plastik kokması gibi).

    Teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Neferzade

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: polimex


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze
    araç aşırı yüklü ve dik bi yokuşta bende balataları sıyırdım sandım baya bi koku ve duman çıkmıştı

    Koku duman niye oluyor özellikle Koku niye oluyor acaba



    normalde debriyajı bıraktığınız zaman yani kavramayı tamamladığınız zaman, debriyaj balatası, volanta yapışır ve onunla "beraber, birlikte" dönmeye başlar. dolayısıyla sürtünmesi kesilir. oysa, bahsi geçtiği şekilde yarım debriyaj ya da benzer durumlarda, balata volanta tam olarak yapışıp onunla senkron dönmez, volant daha hızlı dönerken, balata daha yavaş döner. dolayısıyla birbirine sürekli bir sürtünme halinde olurlar (tıpkı taş motoru ile fayans ya da beton zemini zımparalamak gibi). bu durumda daha hızlı dönen ve sert demir olan volant, yumuşak olan debriyaj balatasından yemeye başlar. balata süratle ısınır ve hem bu ısıdan dolayı hem de sürtünmeyle yüzeyinden ayrılan malzemeden dolayı ortama "balata kokusu" yayılır (plastik bir maddeyi ısıttığınızda plastik kokması gibi).

    Teşekkürler

    Alıntıları Göster
    Ayağınız devamlı debriyajın üstündeyse, ışıklarda hep debriyajda bekliyorsanız, vites geçişlerinde ayağınızı hızlı şekilde debriyajdan çekiyorsanız, özellikle yokuşlarda debriyajı uzun süre kavrama noktasında tutuyorsanız, gereğinden fazla ve hatalı şekilde debriyajı kullanıyorsanız kısa sürede baskı balata biter. Yokuşlarda aracın hiçbir şekilde geri kaçmaması gerekiyorsa el freni çekmek daha mantıklı olur (özellikle çok dik yokuşlarda ve arkanızda mesafe yoksa, mesefa varsa zaten az bişey geri kaçması sorun değil) yada çok kısa süreliğine kavrama yardımıyla kalkabilirsiniz(aracı ne kadar iyi tanırsanız o kadar az yük biner), normal durumlarda zaten kavrama noktasında kalkmaya gerek olmaz.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.