Şimdi Ara

Bu balatalar bitik mi bi bakar mısınız ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
50
Cevap
0
Favori
6.898
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • servis balatalar bitmiş senin dedi, değiştirdi. anlamam ama mantık yürütünce sanki bitmemiş gibi anlamadım neresi bitmiş. çıkarılan parçalar bunlar.

    dipnot: ön ve arka balatalar da değişti

    edit 1: araç 1.6 dizel otomatik opel astra k

    Bu balatalar bitik mi bi bakar mısınız ?

    Bu balatalar bitik mi bi bakar mısınız ?
    Bu balatalar bitik mi bi bakar mısınız ?
    Bu balatalar bitik mi bi bakar mısınız ?
    Bu balatalar bitik mi bi bakar mısınız ?
    Bu balatalar bitik mi bi bakar mısınız ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aykut12344 -- 11 Kasım 2017; 18:44:25 >







  • Bitmiş bunlar tam zamanında değiştirmişin bunlarla bi 5 bin km daha yapsan diskleri yamulturdu
    Edit: mobilden tam görememişim bu balatalar yarım daha idare ederdi.Ama bir kaçı fena hırpalanmış eşit eskimemiş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-A2C4E36DE -- 11 Kasım 2017; 18:4:18 >
  • Daha çok giderdi bu balatalar. Erken değişim olmuş.

    Not: Ustanızı değiştirin bence. Para almak için yapmayacakları yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cesmuru -- 11 Kasım 2017; 18:4:25 >
  • erken değişmiş gözüküyor.
  • Daha yarim durumdaki balatayi degistirmisler. Yazik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru

    Daha çok giderdi bu balatalar. Erken değişim olmuş.

    Not: Ustanızı değiştirin bence. Para almak için yapmayacakları yok.

    yetkili servis değiştirdi. 30 bin km otomatik astra aracım. şimdi şikayet etmek istiyorum eğer böyle bir durum var ise. balatalar daha giderdi bana da öyle geldi. yani belli daha yarısı duruyor nerdeyse. doğru düşünüyorum değil mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru

    Daha çok giderdi bu balatalar. Erken değişim olmuş.

    Not: Ustanızı değiştirin bence. Para almak için yapmayacakları yok.

    yetkili servis değiştirdi. çok net şekilde balatalarınız bitti dedi. şimdi şikayet etmek istiyorum elimde de gayet güzel bu belge niteliğinde şeyi göstereceğim. çok teşekkürler bilgi için.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bu Araba Bu Fiyat Eder Mi?
    2 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Nerden baksan en az 10 bin km götürür bu. O kadar var yani. Erken değiştirmişler
  • Balata bitip diski çizse bu seferde servis benim balatalarımı neden değişyirmedi olcak, değişmesi iyi olmuş
  • Bir bu kadar daha götürür, erken balata değişimi balata sertleşmesinden olur genelde. Eğer ses yapıyor, fren tutmuyor çabuk kilitliyor gibi bir şikayetle gittiysen ve gerçekten balatanın yapısı bozulduysa değişmesi gerek. Fakat anladığım kadarıyla aracının yaşı düşük, kilometresi de düşük gereksiz bir değişim olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Bir bu kadar daha götürür, erken balata değişimi balata sertleşmesinden olur genelde. Eğer ses yapıyor, fren tutmuyor çabuk kilitliyor gibi bir şikayetle gittiysen ve gerçekten balatanın yapısı bozulduysa değişmesi gerek. Fakat anladığım kadarıyla aracının yaşı düşük, kilometresi de düşük gereksiz bir değişim olmuş.

    hiçbir ses yoktu. frenlerde gayet normaldi. tabi ki ilk günkü gibi değildi ama çok fark yoktu. hatta balatalar bitti deyince çok şaşırdım. emin misiniz diye sordum.
  • Fren balatasinin standartı yok ki kimi 20 binde bitirir. Kimi 100bin den fazla kullanır.

    Kullanım şekli kullanım yeri çok ömrü belirleyen faktörler

    Ama siz 30 bin km de bu halde getirdiginizi varsarsak bir sonraki bakıma kadar rahat rahat giderdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yolcu07

    Fren balatasinin standartı yok ki kimi 20 binde bitirir. Kimi 100bin den fazla kullanır.

    Kullanım şekli kullanım yeri çok ömrü belirleyen faktörler

    Ama siz 30 bin km de bu halde getirdiginizi varsarsak bir sonraki bakıma kadar rahat rahat giderdi.

    kendimi biliyorum, öyle sert fren yapan biri değilim. sakin araç kullanırım bi anda frene basmaktansa yavaş ve uzun süreli frene basarım. buna rağmen 30 bin deyince şaşırdım açıkçası. balatalar duruyor yani bide baktım dikkatli hiç farklı bir erime filan yok. gayet pürüzsüz ve eşit erimişler.
  • metinTasci M kullanıcısına yanıt
    45 bin bakımını görmez miydi bu balatalar ? araç dizel otomatik 2016 model opel astra k
  • O zaman kesin giderdi. Ama şuan yapılacak çok bişey yok bence hem fren diskinizin ömrü uzadı hemde fren performansı daha iyi olmuştur. Sonuçta güvenlik ekipmanı kazasiz belasiz sürüşler dilerim.
  • Eğer gözüm beni yanıltmiyorsa balatalar 5 mm civarında gibi ben bu seviyeye gelen balatalari ustam degismeyelim daha gider dese bile değiştiriyorum çünkü benim kullandığım arabada 60.000 km de bu hale geliyorlar yani suyunu çıkarayım desem 100.000 km çok rahat kullanırım ama bu sefer diske zarar verme durumu olabilir frenlemede bir sıkıntı olabilir diye ihtiyat anlamında ben zorla değiştirtiyorum (ustamla ciddi anlamda cebellesmisligim vardır hatta bu sene 62.000 km de önler bu halde arkalar çok daha iyi haldeydi adam bana söylenene söylene önleri takdi sıra arkalara gelince yok ya ben bunları degsitirmem git kime degistirtiyorsan değiştir diyince degismedik)

    Ama siz bu hale 30.000 km de gelmisseniz ortalama olarak 15.000 km daha bu balatayla devam edebilirdiniz şikayet Edip etmemek sizin bileceğiniz iş takdir sizin.

    Peki ne kadar ücret aldılar balatalar icin.?




  • Kenarlarında metal göstergeler var. Perçinli, parlak "L" şeklinde küçük metaller. Balata kalınlığı onların seviyesine kadar güvenlidir. Balatalar iyice aşındığında bu metal diskin dışına sürtünüp ses yapar. Diske bir zararı olmaz. Ama kullanılmaya devam ederse balatanının içinde, balatayı tutan perçinler çıkar ve diskleri çizer. Daha kötüsü zor bir inişte balatalar parçalanabilir.

    Balataları düz bir zemine koyup, metal göstergelerle arada kalan mesafeyi görebilirsiniz. Fotograflarda perspektif etkisi yanıltıyor, bir şey diyemiyorum ama birkaç milimetre kaldıysa değiştirmekle iyi etmiş. Neticede ucuz (veya ucuz olması gereken) bir sarf malzemesi. En çok aşınmış olana göre aynı aksta değişim yapılır.

    Asıl mesele şu: Bu arabaların bakım aralıkları aslında 50bin km falan. Bakım planlaması da ona göre tasarlanmış. Balatalar makul bir sürüşle 50bin km gidiyordur. Fakat bizimkiler ekseriyetle kullanmasını bilmediklerinden ve endüstri denetimi olmadığından ithalatçı istediği seviyeye çekebiliyor. 30 bin veya 20bin km diyor mesela. Şimdi 30bin bakımında kalan balata sonraki bakıma kadar idare edebilir mi belli değil. teknisyen işini yapıyor, değiştiriyor. Ama geriye kalan da ziyan oluyor. Aynı durum bizim Fiat'ta da var.




  • Astra j aracımın 30bin bakımı için yetkili servise gitmiştim. Bana balatalar bitik yine bi kaç bin km sonra gel dediler çok yüksek fiyat verdikleri için kendim kaliteli balata alıp sanayide değiştirmeye gittim. Usta bunlar daha yeni değiştirmeyelim istersen demişti.

    Bi daha servise gitmedim tüm parçaları kendim aldım sanayide değiştirtttim.
  • Balataların ortasındaki kanal kaybolduysa ya da kaybolmaya başladıysa değiştirilir. Balatalar arasinda fark çok fazla ise balataların hepsinin değiştirilmesi ve bu duruma sebep olan arızanın giderilmesi gerekir.
  • Bu balatalar bi 15.000 daha giderdi hiç değilse. Hangi servis bu işi yapan?
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.