Şimdi Ara

CVT şanzımanı nasıl kullanıyorsunuz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
4.348
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben hayatımda hiç kullanmadım sadece videolarına bakarak soruyorum. baktığım kadarıyla cvt şanzıman scooter kullanıyor gibi hissettiriyor, daha doğrusu bildiğin scooter gibi tek vites yolunda devam ediyor. özellikle atmosferik araç kullananlar için cvt şanzıman rezillik değil mi? bildiğin son devir sesi arabanın içinde yolculuk yapıyorsunuz. konfor olarak nasıl bir artısı var? aydınlatmanızı bekliyorum.




  • Türkiyede CVT araçların görece %70 den fazlasını japon ve atmosferik araçlar oluşturduğu için bunların hepside elbette performansı törpüleyen, üst devirlerde kabin gürültüsü veren ve performans konusunda zayıflar. Atmosferik-cvt birleşimi kötü bir kombinasyon evet.

    Tapagaz giderken kafa ütülemesinin sebebi tamamen japon araçların yalıtımdan ve kaliteden zayıf olmalarından ötürü. Kafa ütüleyen şey cvt değil aslında kabine alınan motor sesi. Bu konuda milletimiz cvtyi suçluyor.

    Ama şehir içinde ve sabit hız uzun yolda giderken bu şanzımandan konforlusu yok kimse eline su dökemez bi gerçek. Şehir içinde vitesin varlığını unutup elektrikli araç gibi gidiyorsunuz. Sadece şehir içi kullanıp yılda en fazla 1-2 defa uzun yola giden adamın cvtyi beğenmemesi için başka lüks sebepleri olması gerekir
    1.5 4 ileri tam otomatik, 1.6 cvt kullandım uzun süre. Şimdi de 2.0 6 ileri tam otomatik ve 1.33 manuel kullanıyorum. Cvt atmosferikle çok uyumlu. 1.6 ve altına mecbur olduğumuz için genelde cansız motorlara biniyoruz. Bu cansız motorlar illaki devre ihtiyaç duyuyor.

    Yaşadığım örnekleri anlatayım. Mesela bir yokuş var. 80l e çıkmanız lazım. Bunu manuel ya da tam otomatikte 3. Viteste, 4 bin devirde çıkmanız lazım. 4 e atınca yemiyor. Bu yokuşu cvt ile 3500 devirde çıkabilirsiniz. Tam otomatik olunca iyi bir şanzıman yoksa bir 4 e atar bir üçe atar. Yokuş çıkana kadar iki üç vites değiştirir.

    Şehir içini söylemeye gerek yok. Cvt kaymak gibi şanzıman. Daha konforlusu yok. istediğiniz hızda rahatça gidiyor.

    İşin ekonomi tarafında da cvt başarılı. Şehir içi sürekli düşük devirde gidiyor. Güç gerekmedikçe deviri minimuma indiriyor. 2000-2200 devirlerde 120-130hizlarla gitmek atmosferik araçlarda çok iyi.
  • Türkiyede CVT araçların görece %70 den fazlasını japon ve atmosferik araçlar oluşturduğu için bunların hepside elbette performansı törpüleyen, üst devirlerde kabin gürültüsü veren ve performans konusunda zayıflar. Atmosferik-cvt birleşimi kötü bir kombinasyon evet.

    Tapagaz giderken kafa ütülemesinin sebebi tamamen japon araçların yalıtımdan ve kaliteden zayıf olmalarından ötürü. Kafa ütüleyen şey cvt değil aslında kabine alınan motor sesi. Bu konuda milletimiz cvtyi suçluyor.

    Ama şehir içinde ve sabit hız uzun yolda giderken bu şanzımandan konforlusu yok kimse eline su dökemez bi gerçek. Şehir içinde vitesin varlığını unutup elektrikli araç gibi gidiyorsunuz. Sadece şehir içi kullanıp yılda en fazla 1-2 defa uzun yola giden adamın cvtyi beğenmemesi için başka lüks sebepleri olması gerekir




  • 1.5 4 ileri tam otomatik, 1.6 cvt kullandım uzun süre. Şimdi de 2.0 6 ileri tam otomatik ve 1.33 manuel kullanıyorum. Cvt atmosferikle çok uyumlu. 1.6 ve altına mecbur olduğumuz için genelde cansız motorlara biniyoruz. Bu cansız motorlar illaki devre ihtiyaç duyuyor.

    Yaşadığım örnekleri anlatayım. Mesela bir yokuş var. 80l e çıkmanız lazım. Bunu manuel ya da tam otomatikte 3. Viteste, 4 bin devirde çıkmanız lazım. 4 e atınca yemiyor. Bu yokuşu cvt ile 3500 devirde çıkabilirsiniz. Tam otomatik olunca iyi bir şanzıman yoksa bir 4 e atar bir üçe atar. Yokuş çıkana kadar iki üç vites değiştirir.

    Şehir içini söylemeye gerek yok. Cvt kaymak gibi şanzıman. Daha konforlusu yok. istediğiniz hızda rahatça gidiyor.

    İşin ekonomi tarafında da cvt başarılı. Şehir içi sürekli düşük devirde gidiyor. Güç gerekmedikçe deviri minimuma indiriyor. 2000-2200 devirlerde 120-130hizlarla gitmek atmosferik araçlarda çok iyi.




  • 2008den beri jazz cvt kullanıyorum, hayır rezillik değil.
  • Hali hazırda cvt ve dsg kullanıyoruz. İki araçta 2022 model, güncel şanzımanlar yani.

    Corollayı performansı düşünerek almadım, biliyordum hantal olacağını. Cvt şanzıman için de tepkileri iyi, vites büyütme küçütmede sapıtmıyor diyebilirim. Dsg de kullanım konforu açısından çok keyifli, sadece düşük devirde gitme olayı var onu da S moduna alarak hallediyorum.
  • Gaza basıyoruz gidiyor, frene basıyoruz duruyor. Hayırdır siz herkesi drag yarışı falan mı yapıyor sanıyorsunuz?
  • 2022 1.0 tce clio kullanıyorum. En büyük sebebi bütçemin ona yetmesi( zamanında sıfır almak istemiştim. Bulabildiğim araçlardan param ona yetmişti.) Ailemde de 1.6 cdti 2018 mokka x(orta paket olduğunu düşünüyorum) var. O aracı da kullandım. Kendi aracımı daha çok beğendim   Bida araba alacağım zaman. Test sürüşü yaparım. Cidden güzel bir his farkı varsa başka araçlara yönelebilirim. Şuan test sürüşü yapmazsam falan, yada test sürüşünde büyük fark görmezsem, gene cvt seçebilirim.

  • Bahsettiğiniz tekdüze bir kullanım olmuyor yapay vites geçişleri oluyor bazı araçlarda sanki 6-7 ileriymiş gibi hissettiriyor. Performanslı kullanımda (0-100 gibi) tabi ki motor maksimum gücü aldığı devirde sabit kalıp vites oranı değişiyor.
  • 1.2 atmosferik 3 silindirli motoru 2 bin devirde 100 km/s hızın üstünde yürütüyor daha ne olsun harika birşey.
  • ben de yakin zamanlarda cvt sanzimanli (1.3 tce 160 xtronic) bir araca gectim dsg leon’dan, acikcasi korkuyordum motor yuksek devirde sesli calisir yada zevksizdir ruhsuzdur diye sürekli yorum okumaktan ama çok daha konforlu geldi. Evet dsg’nin hizlanirken vites düsürüp alttan gelen gücü hissetmek hostu ama sehir icinde (özelikle yokuslarda nispeten düsük hizlarda cikarken) sacmaliyordu bazen, bunda hic bir sey yok akülü araba gibi sürüyorum o zevksizlik denilen sey hosuma bile gitti rahat yani
  • Daha yeni uzun yol yaptım Suzuki swift ile 2 bin devir 120 km civarı gayet sessiz şekilde yol alıyorsun çok memnunum ben hem uzun yol hemde şehir içi cvt den bir üst şekli elektrikli araç cvt nin bence


    CVT şanzımanı nasıl kullanıyorsunuz?
  • O kadar memnunum ki CVT'den. Bir sonraki aracım elektrikli olmadığı sürece kesinlikle yine CVT olacak.
    Şehir içinde yokuş çıkmadığım sürece 1200 ila 1500 devir arası gidiyor. Çok sessiz. Yokuş çıkarlen de en fazla 2000 deviri görüyor.
    Diyelim çevre yoluna bağlandım. Kalkıştan itibaren 80 km/h hıza çıkana kadar araç hep 1500 devirde. Çok konforlu bir şekilde hızlanıyor. Kesinlikle vites geçiş hissi yok. Kalkışta sadece 1 geçiş hissediyorsunuz o kadar.
    Uzun yolda 100 km/h 'e sabitliyorum. Düzde 2000 devirde gidiyor. Yokuş gelince 3000 devire çıkıyor. Çok çok dik yokuşlarda 3-5 sn 4000 deviri görüyor. Sonra yine 2000 e düşüyor. Ancak içerdekiler motor sesinin değişmesi dışında hiçbir vites geçişi hissetmiyor.
    Sütekli düşük devir gitmeye çalıştığından yakıt tüketimi çok düşük. Önceki açtığım konudan görebilirsiniz. 1.5 atmosferik corollaya uzun yolda 4.5 l/100 km den fazla yaktıramadım hala.
    Sahip olduğum aracı övmek için söylemiyor. Alın almayın benim için hiç önemli değil. Ancak aileseyseniz ve sakin bir kullanıcıysanız CVT biçilmiş kaftan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-86F0316EC -- 2 Temmuz 2023; 13:37:2 >




  • hybriddeki e-cvt'yi deneyin isterseniz bir de hocam 1200-1500 sabit tutup 90a kadar uzuyorsunuz 90-100 arası düz yolda 1200 çeviriyor 2000 devirde yol düzse 120-125lere rahatlıkla çıkılıyor
  • Önceden çok geriden gelmesi, kaçırma hissi oluyordu. o ilk Nissan primeralardaki 2.0 cvt modelde, palio speedgearlarda falan.. ama şuan sakin kullanıcı için mükemmel bir hale getirildi denebilir. genelde optimum devirlerde minimum kayıpla akıp gidiyor araçlar.


    hatta Yaristeki 10 ileri multidrive s cvtye sadece sakin kullanım anlamında değil tümüyle kusur bulamıyorum.. acayip hızlı sanal vites atıyor ve çok direkt manuel modda motor bağlantısı.. spor kullanım olarak da güzel, araç da ağır olmadığı için motor yetiyor ve cvt fazla devir yükseltmiyor da. sadece sanal oranın 10 olması saçma biraz, 8 oran yeter de artardı bile.

  • Konforlu sağlam (Nissan cvt hariç) vites geçişi nedir bilmeden kullanılan bir şanzıman. Atmosferik araç zaten hantal! (ki bence civic hiç de hantal değildi, sadece fazla güçlü değil) kalıyor, şanzıman patlak dsg olsa ne olur?
  • isimsiz755 kullanıcısına yanıt

    +1 taliant 1.0 turboda da şanzıman çok iyi seri.


    120den 150ye çıkışı bile farklı. sanırım memnun olmayanların hepsi atmosferik motor olanlar. turbo motorlu cvt xtronic şanzımanlardan herkes memnun CVT şanzımanı nasıl kullanıyorsunuz? 

  • 2 yıl qashqai cvt kullandım şehir içinde çok rahat vites geçişlerini hissetmiyorsun ama iş yüksek hızda sollamaya gelince bi çekiniyorsun araç 0.5 sn gaz yemiyor gibi oluyordu onun dışında hiç bir sorunu yoktu.

    Şimdi dsg kullanıyorum vites geçişleri hizlanmalar cvt ye göre çok iyi ama dur kalk ve düşük hızlarda şanzuman düşecek gibi sesler geliyor bazen

  • Araç atmosferik ise yokuşlarda 5000 6000 devire çıkarsa ayağını 1 cm geri çekersen 3000 devirde çıkabilirsin.

  • 80 bin kmdir CVT şanzımanlı Accent Blue kullanıyorum,atmosferik motorların kurtarıcısı niteliğinde bir şanzıman kesinlikle.Makyajsız Accent Blue'lardaki 4 ileri şanzımana göre verim hem performans hem tüketim olarak kesinlikle daha yüksek.Kullanırken sadece birkaç şeye dikkat etmek gerekiyor uzun ömürlü olsun diye.Ani kalkış yapmamak özellikle CVT zinciri için çok önemli,sürekli ani gaz hareketleri yapmamak ve gaza tutarlı basmak bu şanzımanların ömrünü oldukça uzatır.Bir de kullanım kılavuzunda yazan periyotlara göre kesinlikle yağ değişimini yaptırmak bu şanzımanın ömrünü uzatmaya epey bir yetiyor,önemli bir konu çünkü arıza yaparsa büyük masraflar açar.
  • Fc5 Civic de deneyimledim cvt. Bence gayet güzel ve akıcı uzun yolda da keyifli. Şuan Dsg kullanıyorum mesela dsg de titretme, gaz tepki yavaşlığı, çıkır çıkır vites değişme sesleri geliyor. Cvt honda özelinde tam kıvamında ve keyifli. Dsg tabi ki daha keyifli ne beklediğinize bağlı. Turbo bir araçta Cvt keyif vermeyebilir ama atmosferik araçta zaten yapması gerekeni sağlıyor
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.