Şimdi Ara

Baskı Balata Bitmiş mi Anlama Testi (sanayi içerir)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
6.468
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • bugün sanayi tarafından geçerken vites problemim için bi uğrayım dedim.vites bazen zor geçiyordu,fikir alayım en azından dedim.ama hata ettim sanırım.

    aracın baskı balata bitmeye yakın,bunu zaten biliyodum.ilk gördüğüm yere girdim,durumu izah ettim.baskı balatanın ömrünü doldurmak üzere olduğunu,sorunu bu yapar mı diye sordum,sormaz olaydım.

    adam geçti direksiyona,çalıştırdı,çekti el frenini,başladı kök gaz vites değiştirmeye.1-2-3-4 tak tak atıyo.bi baktım kaputtan bembeyaz duman yükseliyo,görüyo musun bitmiş diyo gaza basmaya devam ederek.4te bile stop etmiyo diyo.tamam dedim iyice sıyırma,indi öyle.balata kokusu hala burnumda.

    şimdi benim kafama takılan,tamam arabayı zorlarsın kontrol etmek için,stop etmiyosa doğru bitmiştir fakat zaten 1;ben bittiğini biliyorum 2; bu kadar zorlayınca altnda art niyet aramaz mı insan.hazır gelmişken şurda balatanın işi bitsin,bize de iş çıksın mantığı mı yok mudur?

    yoksa ben mi çok tilkiyim,bu işin doğrusu bu mudur? lütfen beni aydınlatın sevgili dh forumdaşları...







  • 1-2-3-4 değiştirmesi gereksiz olmuş. Sadece 4 veya 5. viteste kontrol etmesi yeterliydi. Kontrol yöntemini soruyorsanız evet o şekilde yapılıyor. Vitese zor geçmenin sebebi vites halatı, debriyaj halatı veya senkromeç dişlileri olabilir. Senkromeç dişlisi arızasında vitese geçerken ığğk şeklinde bir uğultu duyulur.
  • Ömrü bitmeye yakın az kaldıysa çalıştırıp 4. 5. viteste kalkmaya çalışsaydı yeterdi :) Kimse benim aracımda burnout yapamaz :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    1-2-3-4 değiştirmesi gereksiz olmuş. Sadece 4 veya 5. viteste kontrol etmesi yeterliydi. Kontrol yöntemini soruyorsanız evet o şekilde yapılıyor. Vitese zor geçmenin sebebi vites halatı, debriyaj halatı veya senkromeç dişlileri olabilir. Senkromeç dişlisi arızasında vitese geçerken ığğk şeklinde bir uğultu duyulur.

    vites sadece motor fanı çalışırken ya da klima açıkken zorlanıyo.herhangi bi ses gelmiyo fakat yapışkan bi madde sürülmüş gibi zorlanıyo.baskı balata yapar dedi bugun gösterdiğim kişi.sebep bu da olabilir mi?

    ayrıca meslektaş sayılırız.ben de elk. elktronik müh. öğrencisiyim pek başarılı olamasam da.




  • Vitesin zor geçmesinin muhtemel sebeplerini yazıyorum. Baskı balatayı değiştirdikten sonra hala sorun devam ederse, baktıracağınız ilk şey senkromeçler ve vites kolu ayarıdır.

    1. Debriyaj baskı balatasının ömrünü doldurması

    2. Debriyaj telinin ayarsızlığı

    3. Şanzıman dişlilerindeki aşınmalar (hor kullanlmış ve yüksek kilometreli araçlarda özellikle)

    4. Senkromeçlerin aşınması, kırılması (özellikle araç tam durmadan vitesi zorlayarak 1'e atarsanız)

    5. Debriyaj pedalının altına paspas girmesi
  • Bu arada debriyaj baskı balatanın bittiğini anlaması için o kadar heyecana gerek yoktu. 4 ve ya 5. vitese alıp el frenini çektiğinde kalkmaya çalışması yeterlidir. Sizin araca uyguladığı yöntemle sağlam olan balatayı bile yakabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 19 Ekim 2012; 14:22:39 >
  • Baskı balata yerine o adamı takıcaksın şanzımana. Sonra el frenini çekip beşinci vitese taktıktan sonra basıcaksın gaza.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Baskı Balata NASIL HEMEN BİTER?
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Bu arada debriyaj baskı balatanın bittiğini anlaması için o kadar heyecana gerek yoktu. 4 ve ya 5. vitese alıp el frenini çektiğinde kalkmaya çalışması yeterlidir. Sizin araca uyguladığı yöntemle sağlam olan balatayı bile yakabilir.

    aynen.sinirlendiğim nokta da orası zaten.hani driftçiler lastik yakar da bembeyaz duman çıkar ya,aynı renk duman motordan çıktı işte.

    bu arada yazdıklarınızı dikkate alcam,çok teşekkür ederim.önce debriyaj setini değiştirelim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: capricemylove

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Bu arada debriyaj baskı balatanın bittiğini anlaması için o kadar heyecana gerek yoktu. 4 ve ya 5. vitese alıp el frenini çektiğinde kalkmaya çalışması yeterlidir. Sizin araca uyguladığı yöntemle sağlam olan balatayı bile yakabilir.

    aynen.sinirlendiğim nokta da orası zaten.hani driftçiler lastik yakar da bembeyaz duman çıkar ya,aynı renk duman motordan çıktı işte.

    bu arada yazdıklarınızı dikkate alcam,çok teşekkür ederim.önce debriyaj setini değiştirelim

    Rica ederim. Daha sonra tekrar buraya yazarsınız. Yardımcı olmaya çalışırız. İlerde sizinle aynı sorunu yaşayacak kişilere güzel bir rehber bırakmış olursunuz.




  • Ben ikinci el araba alacağım zaman geçerdim direksiyona, takardım bire, başlardım hafiften yürümeye. Daha sonra sol ayağımla frene basarken diğer yandan da gaz verirdim, her şey o anda belli olurdu. Eğer balata bitmişse zaten kaydıracaktır.
  • Ve böylee ömrünü tüketmesine yardımcı olmuş arkadaş
  • debriyaj setini değiştirdim arkadaşlar ama beklediğim sonucu alamadım.

    debriyaj bariz yumuşadı,yukardan güzel kavrıyor ama motor fanı açtığında vites sertleşmesi hala devam ediyor,demekki debriyajdan değilmiş :)

    sachs marka set:200 tl + 130 tl işçilik

    saygılar.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.