Şimdi Ara

Marşa bastıktan hemen sonra gelen vıjjjjt diye ses

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
155.826
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar marşa bastıktan hemen sonra arabadan vıjjjt diye bir ses geliyor. Yaklaşık 1-2 saniye süreli, sonra hemen kayboluyor ses.
    Marş motorundan olabilir mi? Ya da vantilatör kayışından kaynaklanabilir mi?
    Bilgisi ya da deneyimi olan nedeni ve çözümü konusunda bilgi verirse sevinirim.
    Teşekkürler



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araç Marşı Basarken Gelen Sesler: Nedenleri ve Çözümleri

    Aracı çalıştırdığınızda marşa bastıktan hemen sonra gelen "vıjjjjt" diye bir ses duyuyorsanız, bu çeşitli nedenlerden kaynaklanıyor olabilir. Bu ses, halk arasında "marş kaçırma" veya "ilk marşta gelen ses" olarak da bilinir.

    Marş Basarken Gelen Sesin Nedenleri:

    • Marş Dinamosu Arızası: Marş dinamosu, motorun çalışması için gerekli gücü sağlayan bir elektrikli cihazdır. Zayıflamış veya arızalı bir marş dinamosu, marşa bastığınızda "vıjjjjt" diye bir ses çıkarabilir.
    • Arızalı Akü: Akü, marş dinamosuna güç sağlayan bir enerji kaynağıdır. Zayıf veya boşalmış bir akü, marş dinamosunun motora yeterli güç sağlamasını önleyerek "marş kaçırma" sesine neden olabilir.
    • Sıyırma veya Kayma: Marşa bastığınızda, marş dişlisi aracın volanıyla bağlantı kurar. Sıyırma veya kayma varsa, dişliler birbirine doğru düzgün kenetlenmeyebilir ve "sıyırma" sesi çıkartabilir.
    • Elektrik Bağlantı Problemleri: Marş dinamosu ve akü arasındaki gevşek veya hasarlı elektrik bağlantıları, marşa bastığınızda "tırrr" diye bir sese neden olabilir.

    Çözüm Önerileri:

    • Marş Dinamosunu Kontrol Ettir: Marş dinamosunun arızalı olup olmadığını belirlemek için bir tamirciye danışın.
    • Aküyü Test Ettir: Akünün gücünü ve durumunu bir akü test cihazı ile kontrol ettirin. Gerekirse aküyü değiştirin.
    • Dişlileri Kontrol Ettir: Marş dişlilerinin sıyırıp sıyırmadığını veya kayıp kaymadığını bir tamirciye kontrol ettirin.
    • Elektrik Bağlantılarını İnceleyin: Marş dinamosu ve akü arasındaki elektrik bağlantılarını kontrol edin ve gevşek veya hasarlı bağlantıları sıkın veya değiştirin.

    "Vıjjjjt" sesi, aracınızın çalışmama sorununa yol açabileceğinden, marşa bastığınızda bu sesi duyarsanız en kısa sürede bir tamirciyle iletişime geçmeniz önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Seninde sölediğin gibi sesin büyük bir olasılıgı kayışlardan kaynaklanıyo olabilir ama vantilatör kayışı olacağını sanmıyorum eğer ses kayıştansa büyük bir ihtimal ya marş kayışındandır.
  • bu v1jjt sesi bence pek aciklayici olmamis bu ses acaba 2 tane dislinin birbirine sürtmesi gibi birsey mi?
  • o ses genelde, motor çalıştıktan sonra dalgınlıkta tekrar kontağı çevirince çıkıyor.
    seninkide ona benzer bi problem olabilir, marş motoru çalıştırdıktan sonra yerine dönmesi uzun sürüyor heralde
    benim aklıma böyle bi yorum geldi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *Overdose*

    o ses genelde, motor çalıştıktan sonra dalgınlıkta tekrar kontağı çevirince çıkıyor.
    seninkide ona benzer bi problem olabilir, marş motoru çalıştırdıktan sonra yerine dönmesi uzun sürüyor heralde
    benim aklıma böyle bi yorum geldi
    2-3 güna racımı çalıştırmayayım.. daha sonra tek marşta alıyor fakat marşı hemen bırakmama rağmen ona benzer bi sesten benden geliyor.. daha sonraları oljuyor.. sanırım kayışlar iyice geriliyor ondan olabilir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FaBeRgE

    bu v1jjt sesi bence pek aciklayici olmamis bu ses acaba 2 tane dislinin birbirine sürtmesi gibi birsey mi?
    Vıjjt sesi dişlilerin birbirine sürtmesi gibi değil de sanki kayış sesi gibi geliyor bana. Diğer taraftan her ne kadar kontağı çevirir çevirmez elimi çekiyorsam da, arabayı bugün aldığım için acaba alışamadığımdan marş çok hassas ve daha çabuk marşı bırakmam mı gerekiyor deneyeceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *Overdose*

    o ses genelde, motor çalıştıktan sonra dalgınlıkta tekrar kontağı çevirince çıkıyor.
    seninkide ona benzer bi problem olabilir, marş motoru çalıştırdıktan sonra yerine dönmesi uzun sürüyor heralde
    benim aklıma böyle bi yorum geldi
    quote:

    Orjinalden alıntı: *Overdose*

    o ses genelde, motor çalıştıktan sonra dalgınlıkta tekrar kontağı çevirince çıkıyor.
    seninkide ona benzer bi problem olabilir, marş motoru çalıştırdıktan sonra yerine dönmesi uzun sürüyor heralde
    benim aklıma böyle bi yorum geldi


    Bende bunu kastediyorum hocam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oscarmiller

    Vıjjt sesi dişlilerin birbirine sürtmesi gibi değil de sanki kayış sesi gibi geliyor bana. Diğer taraftan her ne kadar kontağı çevirir çevirmez elimi çekiyorsam da, arabayı bugün aldığım için acaba alışamadığımdan marş çok hassas ve daha çabuk marşı bırakmam mı gerekiyor deneyeceğim.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: oscarmiller

    Vıjjt sesi dişlilerin birbirine sürtmesi gibi değil de sanki kayış sesi gibi geliyor bana. Diğer taraftan her ne kadar kontağı çevirir çevirmez elimi çekiyorsam da, arabayı bugün aldığım için acaba alışamadığımdan marş çok hassas ve daha çabuk marşı bırakmam mı gerekiyor deneyeceğim.



    bu ses her şart altında geliyor mu yani hava soğuk motor soğuk sıcak 2.marş 3. marş.. her durumda geliyor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    quote:

    Orjinalden alıntı: oscarmiller

    Vıjjt sesi dişlilerin birbirine sürtmesi gibi değil de sanki kayış sesi gibi geliyor bana. Diğer taraftan her ne kadar kontağı çevirir çevirmez elimi çekiyorsam da, arabayı bugün aldığım için acaba alışamadığımdan marş çok hassas ve daha çabuk marşı bırakmam mı gerekiyor deneyeceğim.



    bu ses her şart altında geliyor mu yani hava soğuk motor soğuk sıcak 2.marş 3. marş.. her durumda geliyor mu?

    Alıntıları Göster
    Bu ses bugün ilk çalıştırdığımda gelmedi ancak ondan sonra stop ettiğim ve marşa bastığım her durumda geliyor. Hatta kenara çektim kapatıp tekrar bastım yine geldi. Ama daha önce yoktu, bugün başladı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oscarmiller

    Bu ses bugün ilk çalıştırdığımda gelmedi ancak ondan sonra stop ettiğim ve marşa bastığım her durumda geliyor. Hatta kenara çektim kapatıp tekrar bastım yine geldi. Ama daha önce yoktu, bugün başladı.

    Alıntıları Göster
    marş dişlisini değiştir düzelir dişli yay tutuluk yapıyor olabilir benim tahminim 1-3 saniiyelik bir olaysa marş dişlisi takılıyor olabilir sök yaglat kurtarma dişli değişecektir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekaert

    marş dişlisini değiştir düzelir dişli yay tutuluk yapıyor olabilir benim tahminim 1-3 saniiyelik bir olaysa marş dişlisi takılıyor olabilir sök yaglat kurtarma dişli değişecektir

    Alıntıları Göster
    bence marşa basınca yani kontağı çevirince anahtarı geç bırakıyorsunuz ve bu ses oluyor aynı çalışan arabaya tekrar marşa basınca gelen ses gibi anladığım kadarıyla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cell-im

    bence marşa basınca yani kontağı çevirince anahtarı geç bırakıyorsunuz ve bu ses oluyor aynı çalışan arabaya tekrar marşa basınca gelen ses gibi anladığım kadarıyla.

    Alıntıları Göster
    Arabanın marş motoru çok hassassa olabilir, yani daha anlık elimi çekmem gerekiyor olabilir. Deneyeceğim.
    Marşa basıyorum motor alıyor ondan hemen 1 sn sonra 1-2 sn süreli vıjjjj şeklinde bir ses duyuyorum.Yani geri dönme esnasında sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oscarmiller

    Arabanın marş motoru çok hassassa olabilir, yani daha anlık elimi çekmem gerekiyor olabilir. Deneyeceğim.
    Marşa basıyorum motor alıyor ondan hemen 1 sn sonra 1-2 sn süreli vıjjjj şeklinde bir ses duyuyorum.Yani geri dönme esnasında sanırım.

    Alıntıları Göster
    Triger kayışıyla ilgisi olma ihtimali varmıdır? Araç 85.000 Km de Golf 2003 model. Değişim sinyalleri verir mi triger? Yoksa anında mı kopar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oscarmiller

    Triger kayışıyla ilgisi olma ihtimali varmıdır? Araç 85.000 Km de Golf 2003 model. Değişim sinyalleri verir mi triger? Yoksa anında mı kopar?

    Alıntıları Göster
    bu aslında benim birçok arabada gördüğüm bir durum. açıklayıcı bir cevap gelmesi lazımdı. yani gelse iyi olur. aynı şey bende de var.Eşim elini marşda uzun tutuyorda oluyor zannediyordum. ancak ben de dikkat ederek marşa basmama rağmen özellikle soğuk havalarda bu sesi duyuyorum. bende kayıştan olduğunu düşünüyorum ama hangisi bilmiyorum. marş motoruna bağlı bir kayışta yok bildiğim kadarıyla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tamay_aytam

    bu aslında benim birçok arabada gördüğüm bir durum. açıklayıcı bir cevap gelmesi lazımdı. yani gelse iyi olur. aynı şey bende de var.Eşim elini marşda uzun tutuyorda oluyor zannediyordum. ancak ben de dikkat ederek marşa basmama rağmen özellikle soğuk havalarda bu sesi duyuyorum. bende kayıştan olduğunu düşünüyorum ama hangisi bilmiyorum. marş motoruna bağlı bir kayışta yok bildiğim kadarıyla.

    Alıntıları Göster
    soğuk havalarda benim araçtan da bu ses geliyor. marşa uzun süre basmakla bi alakası yok çünkü motor sıcakken ya da hava soğuk değilken olmuyo bu ses. araç renault scenic 2,0 16v




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekaert

    marş dişlisini değiştir düzelir dişli yay tutuluk yapıyor olabilir benim tahminim 1-3 saniiyelik bir olaysa marş dişlisi takılıyor olabilir sök yaglat kurtarma dişli değişecektir

    Alıntıları Göster
    DOĞRU TESBİT...
    TEMİZLİK VE YAĞLAMA İLE DE KURTARABİLİR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: bekaert

    marş dişlisini değiştir düzelir dişli yay tutuluk yapıyor olabilir benim tahminim 1-3 saniiyelik bir olaysa marş dişlisi takılıyor olabilir sök yaglat kurtarma dişli değişecektir





  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    DOĞRU TESBİT...
    TEMİZLİK VE YAĞLAMA İLE DE KURTARABİLİR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: bekaert

    marş dişlisini değiştir düzelir dişli yay tutuluk yapıyor olabilir benim tahminim 1-3 saniiyelik bir olaysa marş dişlisi takılıyor olabilir sök yaglat kurtarma dişli değişecektir



    Alıntıları Göster
    hava soğuk olduğundan yağ donuyor olabilir o nedenle dişli geri gelmekte geç kalıyorda olabilir.. ama bnm araçta sadece ilk çalıştırmada aracın motoru buz gibiyken yapıyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    hava soğuk olduğundan yağ donuyor olabilir o nedenle dişli geri gelmekte geç kalıyorda olabilir.. ama bnm araçta sadece ilk çalıştırmada aracın motoru buz gibiyken yapıyor..

    Alıntıları Göster
    zaten ögle başlar ik önce soğuk motorda yapar sonra şikayet artar bir yaglatın bence
    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    hava soğuk olduğundan yağ donuyor olabilir o nedenle dişli geri gelmekte geç kalıyorda olabilir.. ama bnm araçta sadece ilk çalıştırmada aracın motoru buz gibiyken yapıyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fbilker1907

    Seninde sölediğin gibi sesin büyük bir olasılıgı kayışlardan kaynaklanıyo olabilir ama vantilatör kayışı olacağını sanmıyorum eğer ses kayıştansa büyük bir ihtimal ya marş kayışındandır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: fbilker1907

    Seninde sölediğin gibi sesin büyük bir olasılıgı kayışlardan kaynaklanıyo olabilir ama vantilatör kayışı olacağını sanmıyorum eğer ses kayıştansa büyük bir ihtimal ya marş kayışındandır.

    ""mars kayisi""mi o nerede oluyor yerinide bir tarif etsen ekzost bilyasinin yanindami
  • quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    quote:

    Orjinalden alıntı: fbilker1907

    Seninde sölediğin gibi sesin büyük bir olasılıgı kayışlardan kaynaklanıyo olabilir ama vantilatör kayışı olacağını sanmıyorum eğer ses kayıştansa büyük bir ihtimal ya marş kayışındandır.

    ""mars kayisi""mi o nerede oluyor yerinide bir tarif etsen ekzost bilyasinin yanindami

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar aynı sorunu ben de yaşıyorum son zamanlar
    benim anladığım kadarıyla ve eğer aynı sesten bahsediyorsak bu tamamen kayışlarla alakalı bir ses yani anahtarı fazla tutma falan değil çünkü o ses çok daha farklı biliyorum.
    arkadaşın anlattığı ses ciyaklama gibi çıkıyor ve çoğu araçta kışın şahit olmuşumdur
    soğuk havalarda büyük ihtimalle alternatör kayışında oluşan gerilmeden kaynaklı...
    zaten ilk motor devirlerinden sonra kayboluyor benimkinde de
    kayış gerginliği uyum sağlıyor sanırım.
    saygılar...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.