Şimdi Ara

Turbo manifolda yağ basıyor, motor yağım eksiliyor!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
0
Favori
64.610
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni başlayan bu problemle karşı karşıyayım. Durumu bu sabah aracı şanzuman bakımına götürdüğümde fark ettik. Yağ kaçırıyordu, motor yağı olduğunu sandım. Çünkü yağ çubuğunu çekince eksildiğini gördüm. Sonra şanzuman körüğü olduğunu anladık ancak yağ eksilttiği için onada baktırdım. Şuanda turbonun yağı manifolda verdiğini öğrendim. Yakında motora verir, çok büyük masraf açar dediler.

    Tamiri ortalama olarak 600 700 lira civarı denildi. Eğer yapılması gerekiyorsa yaptıracağız kaçarı yok artık..
    Bana bu durumda önerileriniz nelerdir?


    Birde merak ettiğim yeni bir turbo taktırmak daha sağlıklı ancak gereksiz mi olur?
    Yeni turbo 800-1000 lira arasında orjinali. Yada daha performanslı garrett gibi marka turbolara mı yönlenmek gerekir. Gerektiğinde aracımın gazına basan bir insanım ve sürekli şehiriçi kullanıyorum. Ancak gördüğüm max. devir 3500, belki çok sinirlenmiş panitaj çektirmişimdir 4000 devir. Daha üstü olmaz.
    Tavsiyelerinizi bekliyorum, garip, salak ve şaşkın bir haldeyim..







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Turbo Manifolda Yağ Basması ve Çözümleri

    Turbo manifoldunda yağ basması, araçlarda karşılaşılan yaygın sorunlardan biridir. Bu durum, motor yağının eksilmesine ve ciddi motor hasarlarına yol açabilir.

    Turbo Yağ Basmasının Nedenleri

    • Arızalı Turbo Yağ Besleme Hattı: Turboya yağ sağlayan hattaki çatlaklar veya sızıntılar, yağ basmasına neden olabilir.
    • Yıpranmış Turbo Yağ Contaları: Turbo contaları zamanla yıpranarak yağ sızıntısına yol açabilir.
    • Yüksek Krank Karteri Basıncı: Krank karterinde aşırı basınç, turbo contalarına zarar verebilir ve yağ basmasına neden olabilir.
    • Arızalı PCV Valfi: PCV valfi, krank karterindeki fazla basıncı serbest bırakır. Bu valf arızalanırsa, krank karteri basıncının artmasına ve turbo yağ contalarına zarar vermesine neden olabilir.

    Turbo Yağ Basmasının Belirtileri

    • Motor yağında eksilme
    • Turbo manifoldunda yağ sızıntısı
    • Motor bölmesinde mavi veya beyaz duman
    • Motor performansında düşüş
    • Egzozda yağ kokusu

    Turbo Yağ Basmasının Sonuçları

    Turbo yağ basması, aşağıdakiler gibi ciddi sorunlara yol açabilir:

    • Motorun aşırı ısınması
    • Pistonlara veya yataklara zarar
    • Turbo arızası
    • Maliyetli onarımlar

    Turbo Yağ Basmasıyla Nasıl Başa Çıkılır

    Turbo yağ basmasını çözmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Arızalı parçaları tespit et ve değiştir: Arızalı yağ besleme hattı, contalar, PCV valfi veya diğer parçaları belirle ve değiştir.
    • Krank karteri basıncını kontrol et: PCV valfini kontrol et ve gerekirse değiştir. Ayrıca, krank karteri havalandırma sistemindeki tıkanıklıkları temizle.
    • Motor yağını ve filtresini düzenli olarak değiştir: Temiz motor yağı ve filtreler, turbo contalarını yağlamak ve aşınmayı önlemek için önemlidir.

    Turbo yağ basması sorununu çözmek, motorunuzun sağlığı ve performansı için çok önemlidir. Bu sorunu erkenden tespit edip çözerek maliyetli onarımlardan ve daha ciddi sorunlardan kaçınabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Maddi açıdan sorun olmayacaksa daha büyük tribünlü bir turbo ve chip ile aracınız çok daha keyifli hale gelebilir. Aracınız turbo dizel sanırım max. 4000 çeviririm demişsiniz. Öyleyse sakin kullanımda yakıt tüketiminizde de belirgin bir artış olmaz. Performans istemiyorsanız tamir ettirmek daha mantıklı sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ByWRX

    Maddi açıdan sorun olmayacaksa daha büyük tribünlü bir turbo ve chip ile aracınız çok daha keyifli hale gelebilir. Aracınız turbo dizel sanırım max. 4000 çeviririm demişsiniz. Öyleyse sakin kullanımda yakıt tüketiminizde de belirgin bir artış olmaz. Performans istemiyorsanız tamir ettirmek daha mantıklı sanırım.
    Özür dilerim, çoğunluk biliyor aracımı ancak belirtmem gerekirdi. Dacia Logan 1.5 dci AmiancePack, 2006 model, 117000 de.

    Madiyat olarak şuanda 1000 lira bulabilirim. 1500 belki çok zorlarsam, o da chiple.. Chip tuning zaten yaptıracağım birşey, sadece henüz zamanı değil, ancak 2 ay içerisinde kesin yapılacak. Ben bu turbo piyasasını nereden takip edebilirim?

    Birde merak ettiğim bütün turbolar uyumlu mudur? Yani daha büyük tribünlü bir turboyu tamam aldım, ama takılmasında bir uyuşmama durumu olur mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Özür dilerim, çoğunluk biliyor aracımı ancak belirtmem gerekirdi. Dacia Logan 1.5 dci AmiancePack, 2006 model, 117000 de.

    Madiyat olarak şuanda 1000 lira bulabilirim. 1500 belki çok zorlarsam, o da chiple.. Chip tuning zaten yaptıracağım birşey, sadece henüz zamanı değil, ancak 2 ay içerisinde kesin yapılacak. Ben bu turbo piyasasını nereden takip edebilirim?

    Birde merak ettiğim bütün turbolar uyumlu mudur? Yani daha büyük tribünlü bir turboyu tamam aldım, ama takılmasında bir uyuşmama durumu olur mu?

    Alıntıları Göster
    Bugün Mekanik Turbo' ya gittim. Sektörde ismi duyulmuş yerlerden birisi. Çok ilgili karşıladılar ve uygun fiyatlar sundular.
    Aracımın turbosunuda inceleme şansı buldum. Gerçekten çok küçükmüş.
    Önce üstünkörü konuştuk, tamirlik durum varsa 300 lira 1 yıl garantili, değişim durumu varsa 600 lira tam garanti. (hava kaçırma, yağ basma gibi)

    Peki dedik, öyleyse açalım kaputu, bir bakın duruma göre değerlendirmeyi yaparız.
    Açıldı kaput, turbo sesini dinlediler, turbo salyangozunun üstünde yağ vardı.

    Sesinde bir problem olmadığını, gayet sağlıklı çalıştığını belirttiler. Yağ içinse, araca konulmuş fazla yağı turbodan atmış olabileceğini söylediler. Yağ çubuğunu çektik, dün 4 litre koymuş olmamıza rağmen çizginin az üstündeydi.
    Turboya su tutturmamı yani yıkatmamı söylediler. Diğer kısımları kapatıp dikkatli bir şekilde tabi. Bana her ne kadar sağlıklı gelmesede peki dedim. Yeniden yağlama yapıp yapmayacağını görmek için temizletmemi söylediler. Diğer türlü temizleme için sökmek gerekiyormuş.

    Eğer yağ eksilmesi fazla olursa yeniden gideceğiz ve bu sefer sökülecek turbo.
    Şimdilik bir sıkıntı yok gibi, haftaya tekrar kontrol edilecek..

    Tirübünü 1 liradan az daha büyük ya




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Bugün Mekanik Turbo' ya gittim. Sektörde ismi duyulmuş yerlerden birisi. Çok ilgili karşıladılar ve uygun fiyatlar sundular.
    Aracımın turbosunuda inceleme şansı buldum. Gerçekten çok küçükmüş.
    Önce üstünkörü konuştuk, tamirlik durum varsa 300 lira 1 yıl garantili, değişim durumu varsa 600 lira tam garanti. (hava kaçırma, yağ basma gibi)

    Peki dedik, öyleyse açalım kaputu, bir bakın duruma göre değerlendirmeyi yaparız.
    Açıldı kaput, turbo sesini dinlediler, turbo salyangozunun üstünde yağ vardı.

    Sesinde bir problem olmadığını, gayet sağlıklı çalıştığını belirttiler. Yağ içinse, araca konulmuş fazla yağı turbodan atmış olabileceğini söylediler. Yağ çubuğunu çektik, dün 4 litre koymuş olmamıza rağmen çizginin az üstündeydi.
    Turboya su tutturmamı yani yıkatmamı söylediler. Diğer kısımları kapatıp dikkatli bir şekilde tabi. Bana her ne kadar sağlıklı gelmesede peki dedim. Yeniden yağlama yapıp yapmayacağını görmek için temizletmemi söylediler. Diğer türlü temizleme için sökmek gerekiyormuş.

    Eğer yağ eksilmesi fazla olursa yeniden gideceğiz ve bu sefer sökülecek turbo.
    Şimdilik bir sıkıntı yok gibi, haftaya tekrar kontrol edilecek..

    Tirübünü 1 liradan az daha büyük ya

    Alıntıları Göster
    Fındık turbo diyorlar genelde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    Fındık turbo diyorlar genelde.

    Alıntıları Göster
    Umarım sorununuz çözülür değişime onarıma gerek kalmaz.
    Evet normaldir. Rolantide bile döner o turbo zaten :) Lag sıfıra yakın, düşük devirlerde canlı olması için o kadar küçük. Sonuçta performans değil ekonomi arabası. Bence 117.000 de motorun turbosunu büyütüp, chip tuning yaptırıp yormaya gerek yok. İlerde sıkıntı yaratabilir. Basınç arttıkça motorun ömrü kısalır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ByWRX

    Umarım sorununuz çözülür değişime onarıma gerek kalmaz.
    Evet normaldir. Rolantide bile döner o turbo zaten :) Lag sıfıra yakın, düşük devirlerde canlı olması için o kadar küçük. Sonuçta performans değil ekonomi arabası. Bence 117.000 de motorun turbosunu büyütüp, chip tuning yaptırıp yormaya gerek yok. İlerde sıkıntı yaratabilir. Basınç arttıkça motorun ömrü kısalır...

    Alıntıları Göster
    Chiple 65den 90a hp, 160 dan 200e torq yükseliyor. Yaptırmayayım mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Chiple 65den 90a hp, 160 dan 200e torq yükseliyor. Yaptırmayayım mı?

    Alıntıları Göster
    Motor sağlığı açısından, sonradan büyük masraf açmaması için hayır. İllede performans derseniz yaptırın tabi. Enjektörlerin püskürtme ayarlarıyla oynanacak; daha yüksek basınçla ve daha çok miktarda yakıt püskürtecek. Zaten yorgun olan enjektörler işeme yapabilir ilerde 4 tanesi en iyi ihtimalle 800 tl tutar. Turbonun basıncı da artacaktır motorun sıkıştırma oranı da artacak tabii.. bunların tümü motorun ömrünü kısaltmaya sebep...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ByWRX

    Motor sağlığı açısından, sonradan büyük masraf açmaması için hayır. İllede performans derseniz yaptırın tabi. Enjektörlerin püskürtme ayarlarıyla oynanacak; daha yüksek basınçla ve daha çok miktarda yakıt püskürtecek. Zaten yorgun olan enjektörler işeme yapabilir ilerde 4 tanesi en iyi ihtimalle 800 tl tutar. Turbonun basıncı da artacaktır motorun sıkıştırma oranı da artacak tabii.. bunların tümü motorun ömrünü kısaltmaya sebep...

    Alıntıları Göster
    Hararet yapmasının turbo ile bir bağlantısı varmıdır?
    İlk defa bugün aracım iki kere hararet yaptı. Çekişten düştü ve 20 liralık mazot almıştım sabah 17 kmde 1 diş düştü.. 2 diş gösterdiğinde ikiside sönene kadar 95-100 km yol yapıyorum ben




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Hararet yapmasının turbo ile bir bağlantısı varmıdır?
    İlk defa bugün aracım iki kere hararet yaptı. Çekişten düştü ve 20 liralık mazot almıştım sabah 17 kmde 1 diş düştü.. 2 diş gösterdiğinde ikiside sönene kadar 95-100 km yol yapıyorum ben


    Turbo da bir sorun olduğunda aracın çekişinden ve sesinden çok rahat anlarsınız. Ondan değildir sanıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Hararet yapmasının turbo ile bir bağlantısı varmıdır?
    İlk defa bugün aracım iki kere hararet yaptı. Çekişten düştü ve 20 liralık mazot almıştım sabah 17 kmde 1 diş düştü.. 2 diş gösterdiğinde ikiside sönene kadar 95-100 km yol yapıyorum ben




    hararetin turbodan kaynaklandıgını sanmıyorum.Turbo borusu patlak ise ses yapar( eksoz patlak gibi ) çok yakar ve çekişte % 70 varan düşüş yaşarsın.1.5ler 4.25 lt yağkonur.Ne eksik ne fazla . turbo salyangozunda terleme şeklindeki yağlanma normal olup sendeki derecesi nedir bilmiyorum.motorunu basınç testine sok (üfleme) varise yagı turboya verebilir.ilk etepta turboyu değiştirmeden bunları yaptırırsan gereksiz masraftan kurtulursun.S on olarak üfleme var ise motorun kötü durumda demektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kürek

    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Hararet yapmasının turbo ile bir bağlantısı varmıdır?
    İlk defa bugün aracım iki kere hararet yaptı. Çekişten düştü ve 20 liralık mazot almıştım sabah 17 kmde 1 diş düştü.. 2 diş gösterdiğinde ikiside sönene kadar 95-100 km yol yapıyorum ben




    hararetin turbodan kaynaklandıgını sanmıyorum.Turbo borusu patlak ise ses yapar( eksoz patlak gibi ) çok yakar ve çekişte % 70 varan düşüş yaşarsın.1.5ler 4.25 lt yağkonur.Ne eksik ne fazla . turbo salyangozunda terleme şeklindeki yağlanma normal olup sendeki derecesi nedir bilmiyorum.motorunu basınç testine sok (üfleme) varise yagı turboya verebilir.ilk etepta turboyu değiştirmeden bunları yaptırırsan gereksiz masraftan kurtulursun.S on olarak üfleme var ise motorun kötü durumda demektir.

    Alıntıları Göster
    Bana 1 hafta gez dolaş yağı sık sık kontrol et, tekrar bakalım dediler. Turbo üzerinde terlemeden daha fazla yağ var. Hani yağ attığı konusunda herkes hem fikir, ancak yağın fazlasını atmış olabilir dediler. Yağım tam şuan, eksilme olursa tekrar koşuşturmaya başlayacağız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Bana 1 hafta gez dolaş yağı sık sık kontrol et, tekrar bakalım dediler. Turbo üzerinde terlemeden daha fazla yağ var. Hani yağ attığı konusunda herkes hem fikir, ancak yağın fazlasını atmış olabilir dediler. Yağım tam şuan, eksilme olursa tekrar koşuşturmaya başlayacağız.

    hort olacak ama ne yaptınız hocam aracın son durumu nedir?
  • Aracın turboya bir miktar yağ vermesi normal bir durumdur.Benim araçta da motordan gelen bir hortum var.Hava filtresi ile turbo arasındaki hortuma bağlanıyor ve oradan turboya bir miktar yağ veriyor.Hatta o yağ zamanla turbonun oradan ve intrcooler hortumlarının oradan az az dışarı sızmaya başlıyor ki bende öyle.
    Aracım mazda 3 dizel(1.6 focus motorlu) 39 bin km de(sıfır almıştım)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ronon Dex

    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Bana 1 hafta gez dolaş yağı sık sık kontrol et, tekrar bakalım dediler. Turbo üzerinde terlemeden daha fazla yağ var. Hani yağ attığı konusunda herkes hem fikir, ancak yağın fazlasını atmış olabilir dediler. Yağım tam şuan, eksilme olursa tekrar koşuşturmaya başlayacağız.

    hort olacak ama ne yaptınız hocam aracın son durumu nedir?

    Alıntıları Göster
    güzel bir bilgi verdiğin için teşekkürler. bende yüksek km de(237binde şuan 244bin küsür) turbo dizel motor aldığımdan dolayı turbosunun bozulması durumunda yenisini ve büyük olanını sıfır taktırırım diye düşünüyorum performans açısından bazen basarım 170km/h 4000ddk ya kadar lazım da oluyor motor temizlik açısından. ama chip istemem şahsen kötü yorumlar aldım duydum. garret turbo olunca performans anlamına mı geliyor bu?




  • nuri37781 N kullanıcısına yanıt
    Hem büyük turbo takacam diyorsunuz hemde chip yani yazılım yaptırmicam diyorsunuz. Bu söylediğinizden teknik bilginizin çok az yada hiç yok olduğu anlaşılıyor. Sorarım size büyük turboyu taktınız ve motora giden hava miktarını artırdınız, artan hava oranında yakıt vermezseniz ne olur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Hem büyük turbo takacam diyorsunuz hemde chip yani yazılım yaptırmicam diyorsunuz. Bu söylediğinizden teknik bilginizin çok az yada hiç yok olduğu anlaşılıyor. Sorarım size büyük turboyu taktınız ve motora giden hava miktarını artırdınız, artan hava oranında yakıt vermezseniz ne olur?

    bilmem ? tavsiyelere uyarım. bilgim yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nuri37781

    quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Hem büyük turbo takacam diyorsunuz hemde chip yani yazılım yaptırmicam diyorsunuz. Bu söylediğinizden teknik bilginizin çok az yada hiç yok olduğu anlaşılıyor. Sorarım size büyük turboyu taktınız ve motora giden hava miktarını artırdınız, artan hava oranında yakıt vermezseniz ne olur?

    bilmem ? tavsiyelere uyarım. bilgim yok.

    Alıntıları Göster
    Cevap vereyim motoru darmadağın edersiniz. İdeal bir hava/yakıt karışım oranı vardır, havayı artırırsanız yakıtı da artırmanız gerekir. Ayrıca büyük turboyla basacağınız hava artacak, tubodan hava sıcak çıktığından intercooler denen bir hava soğutucu bulunur, artan sıcak hava miktarı paralelinde mevcut intercooleriniz o miktarda havayı soğutmakta yetersiz kalacağından intercoolerinizi değiştirerek daha büyük olanını takmanız gerekecektir.
    Siz en iyisi orjinalden devam edin turbonuz bozulursa da orjinaliyle değiştirin. Yapmayı düşündüğünüz işlem ileri seviyede modifikasyona giriyor, size göre değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Cevap vereyim motoru darmadağın edersiniz. İdeal bir hava/yakıt karışım oranı vardır, havayı artırırsanız yakıtı da artırmanız gerekir. Ayrıca büyük turboyla basacağınız hava artacak, tubodan hava sıcak çıktığından intercooler denen bir hava soğutucu bulunur, artan sıcak hava miktarı paralelinde mevcut intercooleriniz o miktarda havayı soğutmakta yetersiz kalacağından intercoolerinizi değiştirerek daha büyük olanını takmanız gerekecektir.
    Siz en iyisi orjinalden devam edin turbonuz bozulursa da orjinaliyle değiştirin. Yapmayı düşündüğünüz işlem ileri seviyede modifikasyona giriyor, size göre değil.

    Alıntıları Göster
    Şu dci lerin turbolarını dayanıklı yapsalar on numara olacak.Ticaride kangoo modelleri bayağı turbo problemi yaşadığından tutulmuyor,fiat grubu tercih ediliyor.Aynı şekilde binek modellerde de aşırı yüklenince veya değişim km gelmeden turbolar baş ağrıtmaya başlıyor.2010 1.4 tjet linea m vardı,eski sahibi bayağı hor kullanmış aracın cam silecek kolu bile çalışmıyordu.Aldığımda yağ değişim km si geçmiş,bujiler ömrünü tamamlamış,çukura sert girdiğinden torsiyon çok az yamulmuş...kısacası araca eşeğe biner gibi binmişti.

    Bu haline rağmen motorla alakalı ne arıza yaşadım ne de aracı sıkıştırmama rağmen sorunla karşılaştım.Dyno da araç 92-94 beygir veriyordu,80.000 ve 1 senelik lpg li olmasına rağmen.Tamiri pek sağlıklı olmaz,önermiyorlar.Randıman alınmıyormuş,kısa süre sonra gene arızayla karşılaşıyormuş.Binici iseniz hiç tamire girmeyin,tamirci 2 yıl garanti veriyorsa sanmam yaptırın Sıfır parçanın yanılmıyorsam üreticiden azami 2 yıl garantisini olması lazım,400 tl daha verip faturalı alıp sıfır taktırın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ronon Dex

    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Bana 1 hafta gez dolaş yağı sık sık kontrol et, tekrar bakalım dediler. Turbo üzerinde terlemeden daha fazla yağ var. Hani yağ attığı konusunda herkes hem fikir, ancak yağın fazlasını atmış olabilir dediler. Yağım tam şuan, eksilme olursa tekrar koşuşturmaya başlayacağız.

    hort olacak ama ne yaptınız hocam aracın son durumu nedir?

    Turbo hala canavar hiç bir sıkıntı yok
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.