Şimdi Ara

PCV valfi bu hortum ne işe yarıyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
39.724
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar motorun üst kapağından çıkan buharı hani şu yağ konulan kapağın orda bi hortum var vede emme hava girişine gidiyor orda bir boru var bu ne işe yarar neden kirli pis isli gazı emme manifoltuna gönderirler anlamış değilim motora zararı varmıdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 12 Aralık 2007; 2:56:12 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    PCV Valfi ve Hortumu: İşlevleri ve Sorunları

    Motor aracınızın verimli ve düzgün çalışmasını sağlamak için PCV valfi (Pozitif Karter Havalandırma Valfi) ve yağ buhar hortumu kritik öneme sahiptir. Bu bileşenler, motorun verimli çalışmasını sağlamak ve zararlı emisyonları azaltmak için bir arada çalışır.

    PCV Valfinin İşlevi:

    • PCV valfi, motorun karterinde biriken gazları ve buharları emerek motora geri yönlendirir.
    • Bu gazlar arasında yağ buharı, yakıt buharı ve su buharı bulunur.
    • PCV valfi, bu gazların motora geri yönlendirilmesini sağlayarak emisyonların azaltılmasına ve motor yağının kirlenmesinin önlenmesine yardımcı olur.

    Yağ Buhar Hortumunun İşlevi:

    • Yağ buhar hortumu, PCV valfinden motora giden gazları ve buharları taşır.
    • Hortum, bu gazları emme manifolduna yönlendirir, burada tekrar yanma işlemine girerler.

    PCV Valfi Bozulursa Ne Olur?

    PCV valfi bozulduğunda veya arızalandığında, aşağıdaki sorunlarla karşılaşabilirsiniz:

    • Motor havalandırma sistemindeki basınç artabilir, bu da motor hava tahliye hortumundan yağ gelmesine neden olabilir.
    • Yağ buhar hortumu tıkanırsa, karterde basınç birikerek motor contalarında sızıntılara yol açabilir.
    • Bozuk bir PCV valfi, motor performansını düşürebilir, yakıt verimliliğini azaltabilir ve zararlı emisyonları artırabilir.

    Motor Havalandırma Hortumu Ne İşe Yarar?

    • Motor havalandırma hortumu, motorda biriken zararlı gazları ve buharları dışarı atar.
    • Bu gazlar arasında yağ buharı, yakıt buharı ve su buharı bulunur.
    • Motor havalandırma hortumu, bu gazların zararsız bir şekilde atmosfere salınmasını sağlar.

    PCV valfi ve yağ buhar hortumunun düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerekirse değiştirilmesi, motorunuzun verimli çalışmasını ve zararlı emisyonların azaltılmasını sağlamak için çok önemlidir. Bu bileşenlerin arızalanması ciddi sorunlara yol açabileceğinden, herhangi bir sorun tespit ederseniz derhal bir oto tamircisine başvurmalısınız.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • kompresyon kaçağını yok etmek için olabilir mi? hava basıncını sabitlemek için sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    kompresyon kaçağını yok etmek için olabilir mi? hava basıncını sabitlemek için sanırım.
    Sübab sistemi çalışırken oluşan ısıya bağlı olarak meydana gelen yağ buharı, aslında motora bir zararı yoktur. Ancak bu buharı dışarıya vermek yerine hava filtresine göndererek, emiş esnasında ek dolgu sağlamak amacıyla motora gönderilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgakmg

    Sübab sistemi çalışırken oluşan ısıya bağlı olarak meydana gelen yağ buharı, aslında motora bir zararı yoktur. Ancak bu buharı dışarıya vermek yerine hava filtresine göndererek, emiş esnasında ek dolgu sağlamak amacıyla motora gönderilir.

    Alıntıları Göster
    aracım dizel ve o çıkan gaz siyahımsı sayılır , onu emme kısmından çıkartıp dışarıya versem iyi olmazmı ? sakıncasımı olur yoksa faydasımı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    aracım dizel ve o çıkan gaz siyahımsı sayılır , onu emme kısmından çıkartıp dışarıya versem iyi olmazmı ? sakıncasımı olur yoksa faydasımı ?

    Alıntıları Göster
    PCV SUPABI

    Yanma sonucunda çoğu paslandırıcı özelliğe bir takım gazlar ve buharlar oluşur. Bu gazların bazıları segmanlarıda geçerek krankın çalıştığı bölüme gider. Eğer kendi hallerinde krank bölümünde bırakırsanız paslanma, çürüme ve tortu gibi birçok olumsuzluğa sebep olurlar. Bunun için oradan atılmaları gerekir. Eskiden bir boru ile direk atmosfere atılırdılar. 1960'larda hava kirliliği problemi ile karşılaşınca PCV (Positive Crankcase Ventilation = Krank bölümü havalandırma) sistemi geliştirilmiştir.
    bu hortumun görevi tamamen bu işleme yardımcı olmaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    PCV SUPABI

    Yanma sonucunda çoğu paslandırıcı özelliğe bir takım gazlar ve buharlar oluşur. Bu gazların bazıları segmanlarıda geçerek krankın çalıştığı bölüme gider. Eğer kendi hallerinde krank bölümünde bırakırsanız paslanma, çürüme ve tortu gibi birçok olumsuzluğa sebep olurlar. Bunun için oradan atılmaları gerekir. Eskiden bir boru ile direk atmosfere atılırdılar. 1960'larda hava kirliliği problemi ile karşılaşınca PCV (Positive Crankcase Ventilation = Krank bölümü havalandırma) sistemi geliştirilmiştir.
    bu hortumun görevi tamamen bu işleme yardımcı olmaktır.

    Alıntıları Göster
    demekki dışarı vermemin bi sakıncası yok , peki yağ buharıda buradan atılıyor aceba bunu dışarı verirsek araba yağ yakarmı eksiltirmi ? yoksa kendi motor içinde sirküle etmesi en iyisimi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 12 Aralık 2007; 2:58:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    demekki dışarı vermemin bi sakıncası yok , peki yağ buharıda buradan atılıyor aceba bunu dışarı verirsek araba yağ yakarmı eksiltirmi ? yoksa kendi motor içinde sirküle etmesi en iyisimi ?

    Alıntıları Göster
    bu arada emme manifoltuna giden yağ buharları vs kirli gazlar kurum oluşumuna neden oluyormuş ayrıca emme manifoltunda kurum oluşması sonucu subaplar vs. tortuyla doluyormuş , sırf çevreye zarar vermeyecek diye motora böyle işkence etmenin manası varmıdır ? çok ilginç buldum işin gerçeği , zaten eksozdan dışarı biz istemesekte çevreye zarar veren gazlar atmıyormuyuz ? çevreye zarar vermek istemiyorsak hiç araba kullanmayalım öyle değilmi ? evet arkadaşlar otomobil uzmanları mühendisleri nerdesiniz ? konuyu iyice kafaya taktım şimdi , olmazsa bi boruyla dışarı sallıycam o pis gazı bu gidişle . Bu arada aracım 2004 model dizel clio 70.000 km de ve motorunu en uzun süre verimli şekilde kullanmak istiyorum




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bu ne hortumu?
    5 yıl önce açıldı
    egzost spirali nedir ne işe yarar
    19 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    bu arada emme manifoltuna giden yağ buharları vs kirli gazlar kurum oluşumuna neden oluyormuş ayrıca emme manifoltunda kurum oluşması sonucu subaplar vs. tortuyla doluyormuş , sırf çevreye zarar vermeyecek diye motora böyle işkence etmenin manası varmıdır ? çok ilginç buldum işin gerçeği , zaten eksozdan dışarı biz istemesekte çevreye zarar veren gazlar atmıyormuyuz ? çevreye zarar vermek istemiyorsak hiç araba kullanmayalım öyle değilmi ? evet arkadaşlar otomobil uzmanları mühendisleri nerdesiniz ? konuyu iyice kafaya taktım şimdi , olmazsa bi boruyla dışarı sallıycam o pis gazı bu gidişle . Bu arada aracım 2004 model dizel clio 70.000 km de ve motorunu en uzun süre verimli şekilde kullanmak istiyorum

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    bu arada emme manifoltuna giden yağ buharları vs kirli gazlar kurum oluşumuna neden oluyormuş ayrıca emme manifoltunda kurum oluşması sonucu subaplar vs. tortuyla doluyormuş , sırf çevreye zarar vermeyecek diye motora böyle işkence etmenin manası varmıdır ? çok ilginç buldum işin gerçeği , zaten eksozdan dışarı biz istemesekte çevreye zarar veren gazlar atmıyormuyuz ? çevreye zarar vermek istemiyorsak hiç araba kullanmayalım öyle değilmi ? evet arkadaşlar otomobil uzmanları mühendisleri nerdesiniz ? konuyu iyice kafaya taktım şimdi , olmazsa bi boruyla dışarı sallıycam o pis gazı bu gidişle . Bu arada aracım 2004 model dizel clio 70.000 km de ve motorunu en uzun süre verimli şekilde kullanmak istiyorum


    sağlıklı bir motorda emme manifolduna ciddi miktarda bir yağ buharı veya gaz kaçağı olmaz..o yüzden bu bahsettiğiniz olayda bir yanlışlık var..emme manifoldu içerisindeki debimetre silindirdeki yakıt miktarına göre optimum hava miktarını ayarlar ve yanma odasına gönderir ve yanma esnasında emme manifold ağzı kapatılır egzoz manifoldu açılır..pcv veya diğer yollardan tahliye edilen gazı dışarı verdiğinizde egzoz emisyonlarını bozarsınız..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    bu arada emme manifoltuna giden yağ buharları vs kirli gazlar kurum oluşumuna neden oluyormuş ayrıca emme manifoltunda kurum oluşması sonucu subaplar vs. tortuyla doluyormuş , sırf çevreye zarar vermeyecek diye motora böyle işkence etmenin manası varmıdır ? çok ilginç buldum işin gerçeği , zaten eksozdan dışarı biz istemesekte çevreye zarar veren gazlar atmıyormuyuz ? çevreye zarar vermek istemiyorsak hiç araba kullanmayalım öyle değilmi ? evet arkadaşlar otomobil uzmanları mühendisleri nerdesiniz ? konuyu iyice kafaya taktım şimdi , olmazsa bi boruyla dışarı sallıycam o pis gazı bu gidişle . Bu arada aracım 2004 model dizel clio 70.000 km de ve motorunu en uzun süre verimli şekilde kullanmak istiyorum


    sağlıklı bir motorda emme manifolduna ciddi miktarda bir yağ buharı veya gaz kaçağı olmaz..o yüzden bu bahsettiğiniz olayda bir yanlışlık var..emme manifoldu içerisindeki debimetre silindirdeki yakıt miktarına göre optimum hava miktarını ayarlar ve yanma odasına gönderir ve yanma esnasında emme manifold ağzı kapatılır egzoz manifoldu açılır..pcv veya diğer yollardan tahliye edilen gazı dışarı verdiğinizde egzoz emisyonlarını bozarsınız..

    Alıntıları Göster
    Bir ilave yapmak istiyorum, yağ buharlarının yanı sıra yanmadan kartere ve sibopların üzerine kaçan yakıt buharlarını da tekrar emme manifolduna göndermiş oluyor bu sistem, böylece hem motor ömrüne hem de egzoz emisyon değerlerine de katkısı oluyor diye biliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gergy

    Bir ilave yapmak istiyorum, yağ buharlarının yanı sıra yanmadan kartere ve sibopların üzerine kaçan yakıt buharlarını da tekrar emme manifolduna göndermiş oluyor bu sistem, böylece hem motor ömrüne hem de egzoz emisyon değerlerine de katkısı oluyor diye biliyorum.

    Alıntıları Göster
    yani araba biraz daha fazla yakar öylemidir ? BİRDE DİKKAT ETTİM ARACIMIN TEMİZ HAVA GİRİŞİNE VERİLMİŞ BU BORU , YANİ TURBOYA DA GİRİYOR KİRLİ GAZLAR VEDE YAĞ BUHARI

    PEKİ BU DUMAN ZARAR VERMEZMİ TURBOYA YAĞ BUHARIDA ZARAR VERMEZMİ ZAMANLA , SIRF ÇEVREYİ DÜŞÜNECEZ DİYE MOTORUMUZUN ÖMRÜ KISALMASIN



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 13 Aralık 2007; 9:26:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    yani araba biraz daha fazla yakar öylemidir ? BİRDE DİKKAT ETTİM ARACIMIN TEMİZ HAVA GİRİŞİNE VERİLMİŞ BU BORU , YANİ TURBOYA DA GİRİYOR KİRLİ GAZLAR VEDE YAĞ BUHARI

    PEKİ BU DUMAN ZARAR VERMEZMİ TURBOYA YAĞ BUHARIDA ZARAR VERMEZMİ ZAMANLA , SIRF ÇEVREYİ DÜŞÜNECEZ DİYE MOTORUMUZUN ÖMRÜ KISALMASIN

    Alıntıları Göster
    SON DURUMU YAZIYORUM ARACIMIN ALTINA 2 METRE HORTUM UZATTIM 5 YTL VE 0,5 KRŞ A İSE KELEPÇE ALDIM ŞU ANDA KİRLİ GAZLAR VE YAĞ BUHARI DIŞARI ATILIYOR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 13 Aralık 2007; 9:31:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    SON DURUMU YAZIYORUM ARACIMIN ALTINA 2 METRE HORTUM UZATTIM 5 YTL VE 0,5 KRŞ A İSE KELEPÇE ALDIM ŞU ANDA KİRLİ GAZLAR VE YAĞ BUHARI DIŞARI ATILIYOR

    Alıntıları Göster
    UMARIM ZARARI OLMAZ ARACA
  • güncel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    SON DURUMU YAZIYORUM ARACIMIN ALTINA 2 METRE HORTUM UZATTIM 5 YTL VE 0,5 KRŞ A İSE KELEPÇE ALDIM ŞU ANDA KİRLİ GAZLAR VE YAĞ BUHARI DIŞARI ATILIYOR



    Özgün bir çalışma

    Son durum nedir acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    SON DURUMU YAZIYORUM ARACIMIN ALTINA 2 METRE HORTUM UZATTIM 5 YTL VE 0,5 KRŞ A İSE KELEPÇE ALDIM ŞU ANDA KİRLİ GAZLAR VE YAĞ BUHARI DIŞARI ATILIYOR

    Hocam son durum ne şu anda? Benim aracımda da aynı motor var ve bu hortumun hava filtresine giren kısmında yağlanma ve kremimsi birikintiler oluşmaya başladı ve bunlar dışarı çıkıyor birleşme yerinden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 58_transporter_58


    quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    SON DURUMU YAZIYORUM ARACIMIN ALTINA 2 METRE HORTUM UZATTIM 5 YTL VE 0,5 KRŞ A İSE KELEPÇE ALDIM ŞU ANDA KİRLİ GAZLAR VE YAĞ BUHARI DIŞARI ATILIYOR

    Hocam son durum ne şu anda? Benim aracımda da aynı motor var ve bu hortumun hava filtresine giren kısmında yağlanma ve kremimsi birikintiler oluşmaya başladı ve bunlar dışarı çıkıyor birleşme yerinden.

    Son durum eski haline getirdim kullanıyorum aracımı çünkü içeri kaloriferden koku verdi bu hortumu eksoza kadar uzatsak sorun çözülecek , Arkadaşlar araca bir zararı yok gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    quote:

    Orijinalden alıntı: 58_transporter_58


    quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    SON DURUMU YAZIYORUM ARACIMIN ALTINA 2 METRE HORTUM UZATTIM 5 YTL VE 0,5 KRŞ A İSE KELEPÇE ALDIM ŞU ANDA KİRLİ GAZLAR VE YAĞ BUHARI DIŞARI ATILIYOR

    Hocam son durum ne şu anda? Benim aracımda da aynı motor var ve bu hortumun hava filtresine giren kısmında yağlanma ve kremimsi birikintiler oluşmaya başladı ve bunlar dışarı çıkıyor birleşme yerinden.

    Son durum eski haline getirdim kullanıyorum aracımı çünkü içeri kaloriferden koku verdi bu hortumu eksoza kadar uzatsak sorun çözülecek , Arkadaşlar araca bir zararı yok gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz .

    Teşekkür ederim hocam.O tarihten beri aynı aracı kullanmanızı da takdir ettim, inşallah ben de uzun yıllar kullanabilirim aracımı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 58_transporter_58

    quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    quote:

    Orijinalden alıntı: 58_transporter_58


    quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    SON DURUMU YAZIYORUM ARACIMIN ALTINA 2 METRE HORTUM UZATTIM 5 YTL VE 0,5 KRŞ A İSE KELEPÇE ALDIM ŞU ANDA KİRLİ GAZLAR VE YAĞ BUHARI DIŞARI ATILIYOR

    Hocam son durum ne şu anda? Benim aracımda da aynı motor var ve bu hortumun hava filtresine giren kısmında yağlanma ve kremimsi birikintiler oluşmaya başladı ve bunlar dışarı çıkıyor birleşme yerinden.

    Son durum eski haline getirdim kullanıyorum aracımı çünkü içeri kaloriferden koku verdi bu hortumu eksoza kadar uzatsak sorun çözülecek , Arkadaşlar araca bir zararı yok gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz .

    Teşekkür ederim hocam.O tarihten beri aynı aracı kullanmanızı da takdir ettim, inşallah ben de uzun yıllar kullanabilirim aracımı

    Alıntıları Göster
    Bozuk PCV valfi aracın aşırı derecede yağ yakmasına daha doğrusu yağ eksiltmesine sebep oluyormuş.

    Eğer bir araç çok yağ yakıyor veya çok yağ eksiltiyorsa öncelikle bu valfi değiştirmek gerekliymiş. PCV valfinin fiyatı da 20-30TL civarı imiş:

    Fixing An Oil Burning Engine For 10 Bucks - Yağ yakan/eksilten bir aracı 20TL'ye tamir etmek
    http://www.youtube.com/watch?v=1Z4yek9oTfE





  • quote:

    Orijinalden alıntı: arda4

    Bozuk PCV valfi aracın aşırı derecede yağ yakmasına daha doğrusu yağ eksiltmesine sebep oluyormuş.

    Eğer bir araç çok yağ yakıyor veya çok yağ eksiltiyorsa öncelikle bu valfi değiştirmek gerekliymiş. PCV valfinin fiyatı da 20-30TL civarı imiş:

    Fixing An Oil Burning Engine For 10 Bucks - Yağ yakan/eksilten bir aracı 20TL'ye tamir etmek
    http://www.youtube.com/watch?v=1Z4yek9oTfE



    Alıntıları Göster
    Yağ buharını doğrudan havaya saldığınızda motor yağının ömrü azalıyor. PCV sisteminin amacı buharı vakumla daha verimli bir şekilde çekmektir. Kendi aracımda üç noktalı sistem var.

    Yağ buharı doğrudan karbüratöre gidiyor. Emme manifolduna inen hortum da valfi açıp kapatıyor. Bendeki sistem arızalı olduğu için üç adet hortum, bir adet eğri T ve bir adet de subap alacağım.

    Özellikle emme manifoldu tarafındaki kırık boru değiştiğinde arabamın çekişinin artacağını düşünüyorum.




  • mendel50 M kullanıcısına yanıt

    araca zararı yoksada çevreye ve akciğerlerimize zararı var, bir nevi kul hakkına giriyorsunuz diye düşünüyorum.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.