Şimdi Ara

MOTOR SÜBAP LASTİĞİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
59.857
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar buradan daha öncede yazmıştım aracım 1000 km 1 litre kadar yağ eksiltiyor.Kompresyonunu ölçtürdüm usta iyi demişti şimdi bilen arkadaşlardan ricam motor sübap lastiğinin değişme km si veya yılı varmıdır.(normal lastiklerin raf ömrü 4 yıl olduğunu düşünürsek) sübap lastiklerinin yıpranmış olmasından 1 lt yağ eksiltirmi,lastikleri değiştirecek olsam bana ne kadara mal olur.aracım opel 1998 model 1.6



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Subap Lastiği Hakkında Bilgiler

    Motor subap lastikleri, motorun subaplarında bulunan ve yanma odasına hava ve yakıt girmesi ile atık gazların dışarı atılmasını sağlayan kritik bileşenlerdir. Bu lastikler, subapın sapı ile kılavuzu arasında sızdırmazlık sağlar ve motorun düzgün çalışması için çok önemlidir.

    Motor Subap Lastiği Arızası Belirtileri

    Subap lastiklerinde arıza meydana geldiğinde, aşağıdaki belirtiler görülebilir:

    • Motor çalışma sırasında dengesizleşebilir veya stop edebilir.
    • Motor rölantideyken veya düşük hızlarda çalışırken egzozdan mavi duman çıkabilir.
    • Motorun gücü azalabilir ve yakıt tüketimi artabilir.

    Subap Lastiği Arızası Nedenleri

    Subap lastiklerinde arıza meydana gelmesinin birkaç nedeni olabilir:

    • Aşırı ısı ve basınç
    • Motor yağı eksikliği veya kirliliği
    • Sürekli yüksek devirlerde motor çalıştırma
    • Subapların yanlış ayarlanması

    Subap Lastikleri Bozulursa Ne Olur?

    Bozuk subap lastikleri, motorun ciddi şekilde hasar görmesine neden olabilir. Yanma odasına yağ sızabilir ve bu da motorun aşınmasına ve tutulmasına neden olabilir. Ayrıca, atık gazlar yanma odasına geri dönebilir ve bu da motorun performansını düşürür ve yakıt tüketimini artırır.

    Subap Lastiği Değişimi

    Bozuk subap lastikleri, derhal değiştirilmelidir. Subap lastiği değişimi, uzmanlık gerektiren bir işlemdir ve bir otomotiv tamircisi tarafından yapılmalıdır.

    Subap Lastiği Onarıcı

    Subap lastiklerini onarmak için kullanılan özel ürünler mevcuttur. Ancak, bu ürünler yalnızca küçük kaçakları onarmak için geçici bir çözüm sağlar. Kalıcı bir onarım için subap lastiklerinin değiştirilmesi gerekir.

    Subap Lastikleri Yağ Kaçırıyor

    Subap lastiklerinden yağ kaçağı, subap sapı kılavuzlarının aşınması veya hasar görmesi nedeniyle oluşabilir. Yağ kaçağı zamanla daha da kötüleşebilir ve motora ciddi zararlar verebilir.

    Motor Subap Lastiği Arızası Nasıl Anlaşılır?

    Motor subap lastiği arızası, genellikle yukarıda belirtilen semptomların birçoğunun aynı anda görülmesiyle anlaşılır. Arızadan şüpheleniliyorsa, motorun bir otomotiv tamircisi tarafından kontrol edilmesi önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • arkadaşım sübap lastikleri kendileri pek bi para tutmaz ama işçiliği zor ben 97 clionun motoru yapılırken iki kere değiştirmek zorunda kalmıştım ama sübap lastiği yağ kaçırırsa zaten bujileri yağlar ve bujin çalışmaz onla bi alakası olacağını zannetmiyorum aracında lpg var ise o kadar yağ eksiltmesi normal benim eski cliodea 1000 km de 1 litre yağ eksiltiyodu vede motor yeni yapılmıştı lpg araç yağ yakar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: komador

    Arkadaşlar buradan daha öncede yazmıştım aracım 1000 km 1 litre kadar yağ eksiltiyor.Kompresyonunu ölçtürdüm usta iyi demişti şimdi bilen arkadaşlardan ricam motor sübap lastiğinin değişme km si veya yılı varmıdır.(normal lastiklerin raf ömrü 4 yıl olduğunu düşünürsek) sübap lastiklerinin yıpranmış olmasından 1 lt yağ eksiltirmi,lastikleri değiştirecek olsam bana ne kadara mal olur.aracım opel 1998 model 1.6




  • Orjinalden alıntı: yahyademirci

    arkadaşım sübap lastikleri kendileri pek bi para tutmaz ama işçiliği zor ben 97 clionun motoru yapılırken iki kere değiştirmek zorunda kalmıştım ama sübap lastiği yağ kaçırırsa zaten bujileri yağlar ve bujin çalışmaz onla bi alakası olacağını zannetmiyorum aracında lpg var ise o kadar yağ eksiltmesi normal benim eski cliodea 1000 km de 1 litre yağ eksiltiyodu vede motor yeni yapılmıştı lpg araç yağ yakar.
    Orjinalden alıntı: komador

    yahya kardeş aracım sıralı lpg li buradan yağ eksiltmesi ile ilgili olarak daha önce yazmıştım bazı arkadaşlar 1000 km de 1 lt normal bazıları çok anormal karşıladılar.arabayı alalı 1,5 yıl oldu lpg yi aldığımda taktırdım o günden bu güne yağ ekleyip biniyorum.bazı arkadaşlar kendi araçlarının hiç yağ eksiltmediğini söyleyince tereddüt ediyorum.ayrıca cevabınız için çok teşşekkür ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yahyademirci

    arkadaşım sübap lastikleri kendileri pek bi para tutmaz ama işçiliği zor ben 97 clionun motoru yapılırken iki kere değiştirmek zorunda kalmıştım ama sübap lastiği yağ kaçırırsa zaten bujileri yağlar ve bujin çalışmaz onla bi alakası olacağını zannetmiyorum aracında lpg var ise o kadar yağ eksiltmesi normal benim eski cliodea 1000 km de 1 litre yağ eksiltiyodu vede motor yeni yapılmıştı lpg araç yağ yakar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: komador

    Arkadaşlar buradan daha öncede yazmıştım aracım 1000 km 1 litre kadar yağ eksiltiyor.Kompresyonunu ölçtürdüm usta iyi demişti şimdi bilen arkadaşlardan ricam motor sübap lastiğinin değişme km si veya yılı varmıdır.(normal lastiklerin raf ömrü 4 yıl olduğunu düşünürsek) sübap lastiklerinin yıpranmış olmasından 1 lt yağ eksiltirmi,lastikleri değiştirecek olsam bana ne kadara mal olur.aracım opel 1998 model 1.6




    Subap lastiği özelliğini kaybedip yağ kaçırırsa bujiyi yağlamaz. Subap milinden silindirin içine yağ gireceği doğrudur ama çeşmeden akan su gibi de bir akış olmaz. Sızan yağ az miktarda olacaktır. Bu da silindirin içinde yanıp dışarı atılır. Kompresyon oranı normal çıktı diyorsunuz ama muhtemelen sizin sorununuz piston segmanlarından kaynaklanıyordur. Pistonun etrafında kompresyon kaçırmayı önleyici segman ile birlikte yağ kaçırmayı önleyici segman da bulunur. Yağ sızdırmazlık segmanı bozuldu ise yağı sızıdırır ama diğer segmanların düzgün çalışması nedeniyle kompresyon azalması yaşanmayabilir.




  • Orjinalden alıntı: metalok
    Subap lastiği özelliğini kaybedip yağ kaçırırsa bujiyi yağlamaz. Subap milinden silindirin içine yağ gireceği doğrudur ama çeşmeden akan su gibi de bir akış olmaz. Sızan yağ az miktarda olacaktır. Bu da silindirin içinde yanıp dışarı atılır. Kompresyon oranı normal çıktı diyorsunuz ama muhtemelen sizin sorununuz piston segmanlarından kaynaklanıyordur. Pistonun etrafında kompresyon kaçırmayı önleyici segman ile birlikte yağ kaçırmayı önleyici segman da bulunur. Yağ sızdırmazlık segmanı bozuldu ise yağı sızıdırır ama diğer segmanların düzgün çalışması nedeniyle kompresyon azalması yaşanmayabilir.

    Teşekkürler metalok arkadaşım.Peki subap milinden yağ azalması 1000 km de araçta ne kadar yağ eksiltebilir.Aracımın motorunu biraz fazla sıkıştırıyorum bu sürüş tarzıyla ne kadar eksiltebilir sizce.




  • Eğer subap milleri langur lungur boşluk yapmadı ise 0,5lt bile eksiltmez. Eğer radyatöre yağ vermiyorsa, silindir kapağı ile bloğu arasından yağ sızmıyorsa, kartel contası da sızdırmıyorsa; bir litre yağ eksilmesi segman kaynaklı olur.
  • metalok arkadaşım bahsettiğiniz yağ sızmaları yoktur. vermiş olduğunuz bilgilere ve ilgilerinize çok teşekkür ediyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: komador

    metalok arkadaşım bahsettiğiniz yağ sızmaları yoktur. vermiş olduğunuz bilgilere ve ilgilerinize çok teşekkür ediyorum


    anlaşılan yağ segmanlardan gelen yağ sızdırma sorunu
  • kardasım bn tamırcıyım aracın yag eksıltıyosa ıkı sebebi var? ya motorda ya kaçagı yada sibop lastıklerı....sabahları yada motor soguk ken egzosa mavi duman gıbı seyler gelır sibop lastıklerii olabılır
  • asrın hortu

    sibop lastıklerı bitikise hem cok yag yakımı olur hemde arabada hıssedılır bır cekıs kaybı ve yakıt sarfıyatı olur
  • Selamınaleyküm ben foruma yeni kayıtoldum 2006 caddy sahibiyiyim dediğiniz gibi özellikle sabahları hatta gün içinde motor sıcaklen dahi ilk marşta beyaz duman atıyor. Ustalar turbo Boğazı'nda yağlama var turbo yağ basıyor dediler ağzındaki hortumu çıkartıp baktı ayrıca Sinop lastikleri değişecek dediler araçta 2000 km 1lt gibi yağ eksiltme ve beyaz duman var fakat herhangi bir performans kaybı tekleme yada anormal bir ses yok motor açıldıktan sonra sibop,lastikleri,sibop pusval,turbo Sekman diye gider diyor sekmanları sanmam ama üst kapaktan 3000 tl gibi göze al diyor. ne yapma lı. bu şekilde binmelimi.kurcalatmadan. ihmal ettirmeden açtırmalımı Ayrıca daha öncede turbo bozuk araç kullandım bunun turbo bozuk gibide değil yada eli kulağındamı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bulacaktır -- 6 Mayıs 2014; 19:46:04 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam yağ yakmasının en büyük sebebi subap lastikleri veya keçelerden yağ sızdırmasıdır... aracınızı lifte kaldırtın ve altına dikkatli bakınız... bir yerinden damlama akma terleme yapıyor mu? eğer bunlar yoksa üst kapak tamiratı ve revizyonu ile aracınızdaki yağ eksiltme kompresyon kaçırması vs gibi sorunlar tamamen ortadan kalkar.... üst kapak revizyonu aracına göre değişmekle beraber ortalama 150 söken usta ve 150 kapakçı para alır ve subap lastikleri değişir.... bununla beraber tüm ayrıntı parçalar triger v kayışı devirdaim termostat antifriz motor yağı kapak contası vs değişir ....aracınız yep yeni olur.....

    eğer yağlama segmanı kompresyon segmanı vs veya gömleklerdeki aşınma nedeni ile yağ eksiltme varsa o zaman masraf biraz daha artar ve sadece segman atarak araç yağ eksiltmeyi keser...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.