Şimdi Ara

p0420 arıza kodu hk yardım ...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
1
Favori
41.080
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba
    aracımda bu arıza kodu ile ilgili sıkıntım var ve ne yazıkki çözüm bulamadık ben size konuyu özetleyeyim yardımcı olursanız çok sevinirim
    2009 model mazda 3 aracım var ve aracımda milano marka kit var p0420 katalizör dönüşüm oranı çok düşük bank 1 diye hata verip duruyor aracın yakıtı çekişi vs çok iyi yetkili servise gittim oksijen sensörü bozuk dedi başka bi servise gittim katalizör deişmesi lazım dedi başka bi yere gittim aracında bi sorun yok lpg den yanıyor kiti komple sök benzinde kullan bişey olmaz dedi :) aracın lpg kitinin sigortasını çekip sadece benzinde kullanınca lamba yine yandı işin garip tarafı ise lamba hep şu durumlarda yanıyor düz yolda gidiyorsunuz ya araca gaza bassanızda gidecek basmasanızda öyle ince bi çizgide yanıyor hep örnek düz yolda 100 km hızla giderken yol bilgisayarının 4 lt yi gösterdiği zamanlarda gaza basmakla basmamak arasındaki çizgide ... lambayı söndürüp gazı biraz fazla verince 400 500 km falan hiç yanmıyo taki gaza az basmaya başlayınca pat yanıyor ... aracı biraz zorlayıncada yani fazla gaz verince yüksek devirde kullanınca içeri hafif bi koku atıyo balata kokusu değil kesinlikle katalizör kokusu dediler ama tam bilmiyorum aracı aldığımdan beri var bu koku egzozcuya gittim katalizöründe hiç bi sıkıntı yok dedi ... oksijen sensörlerini söküp temizledik değişen bişey olmadı yanan lamba dışında hiç bir sorunum yok sizce bi sorunun kaynağı yada çözümü nedir ne önerirsiniz şimdiden teşekkür ederim iyi çalışmalar







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    P0420 Arıza Kodu: Çözüm ve Bilgiler

    P0420 arıza kodu, aracınızın katalitik konvertörünün verimsiz çalıştığını veya arızalı olduğunu gösterir. Bu arıza kodu, emisyonların artmasına ve aracınızın performansının düşmesine neden olabilir.

    P0420 Arıza Kodu Çözümü

    Bu arıza kodunu gidermek için yapabileceğiniz birkaç işlem vardır:

    • Oksijen Sensörlerini Kontrol Edin: Oksijen sensörleri, aracınızın yakıt-hava karışımını izler. Arızalı bir oksijen sensörü, katalitik konvertörün verimsiz çalışmasına neden olabilir.
    • EGR Valfini Temizleyin: EGR valfi, egzoz gazlarını tekrar motora yönlendirir. Arızalı bir EGR valfi, katalitik konvertörün kirlenmesine neden olabilir.
    • Katalitik Konvertörü Değiştirin: Katalitik konvertör arızalıysa değiştirilmesi gerekir. Bu, pahalı bir işlem olabilir.
    • LPG Sistemlerini Kontrol Edin (LPG'li Araçlar İçin): LPG'li araçlarda P0420 arıza kodu, LPG enjektörlerindeki bir sorundan kaynaklanabilir.

    Diğer Hususlar

    • P0420 arıza kodunun farklı araçlarda farklı anlamları olabilir. Aracınızın tam teşhisi için bir tamirciye danışmanız önerilir.
    • Bu arıza kodunu görmezden gelmeyin, çünkü bu emisyonların artmasına ve aracınızın performansının düşmesine neden olabilir.
    • Sorunu çözmek için zamanında önlem almak, daha pahalı onarımların önlenmesine yardımcı olabilir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • arkadaşlar yokmu aynı sorunu yaşayan yada fikir verebilecek kimse ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: syhmslgc

    arkadaşlar yokmu aynı sorunu yaşayan yada fikir verebilecek kimse ?
    Merhaba, benzinde de yaptığına göre direkt lpg ile alakalı olmayabilir. Arıza koduna göre katalizör yada oksijen sensörü görnüyor, tespitler doğru. Uzun yolda minimum yakıtta yürürken egt biraz yüksek olur, bu da oksijen sensörü ihtimalini kuvvetlendirir. OBD'den bağlanıp yolda sensör verileri incelenebilir. Aracınız kaç km de?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Elektronik

    Merhaba, benzinde de yaptığına göre direkt lpg ile alakalı olmayabilir. Arıza koduna göre katalizör yada oksijen sensörü görnüyor, tespitler doğru. Uzun yolda minimum yakıtta yürürken egt biraz yüksek olur, bu da oksijen sensörü ihtimalini kuvvetlendirir. OBD'den bağlanıp yolda sensör verileri incelenebilir. Aracınız kaç km de?

    Alıntıları Göster
    araç 76bin de ankaradayken yetkili servise de özel servise de gittim bi allahın kulu dur değerleri ölçeyim falan demedi hemen şu parça bozuk hemen değişelim dedi. ankarada meb başayara gittim 1, sensör bozuk değişmesi lazım dedi iyi tmm dedim değiştikten sonra sorunun gideceğinin garantisini veriyormusunuz dedim hayır dedi e ne anladım bu işten dedim garanti olsun diyorsanız 2 sensör birden değişecek dedi araçta lpg var katalizör diğer sensörüde bozmuş olabilir diyo adamların derdi sırf parça değiştirmek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: syhmslgc

    araç 76bin de ankaradayken yetkili servise de özel servise de gittim bi allahın kulu dur değerleri ölçeyim falan demedi hemen şu parça bozuk hemen değişelim dedi. ankarada meb başayara gittim 1, sensör bozuk değişmesi lazım dedi iyi tmm dedim değiştikten sonra sorunun gideceğinin garantisini veriyormusunuz dedim hayır dedi e ne anladım bu işten dedim garanti olsun diyorsanız 2 sensör birden değişecek dedi araçta lpg var katalizör diğer sensörüde bozmuş olabilir diyo adamların derdi sırf parça değiştirmek

    Alıntıları Göster
    Ezbere parça değiştirmeyin .
    Sn.msci ninde dediği gibi aracınıza PC ve OEBD cihazı bağlanarak yolda kontrol edilmeli ve yol ayarı yapılmalı.
    Tabii tercihinizi kullandığınız serviste bu donanım mevcut ise




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    Ezbere parça değiştirmeyin .
    Sn.msci ninde dediği gibi aracınıza PC ve OEBD cihazı bağlanarak yolda kontrol edilmeli ve yol ayarı yapılmalı.
    Tabii tercihinizi kullandığınız serviste bu donanım mevcut ise

    doğru düzgün bi servis veya ustaya denk gelene kadar bi parça değiştirmemeyi düşünüyorum bende
  • quote:

    Orijinalden alıntı: syhmslgc

    quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    Ezbere parça değiştirmeyin .
    Sn.msci ninde dediği gibi aracınıza PC ve OEBD cihazı bağlanarak yolda kontrol edilmeli ve yol ayarı yapılmalı.
    Tabii tercihinizi kullandığınız serviste bu donanım mevcut ise

    doğru düzgün bi servis veya ustaya denk gelene kadar bi parça değiştirmemeyi düşünüyorum bende

    Alıntıları Göster
    sensör değerlerini kontrol edin demiştiniz iş icabı şırnaktayım ve ne yazıkkı burda ne usta ne servis yok doğru düzgün :) kendim aldığım obd cihazı ile oksijen sensörü değerlerini inceledim kaba olarak ortaya çıkan değerler şöyle

    lpg kullanımı
    1 rolantide iken 1 ve 2 sensörün değerleri 0,9 voltta sabitleniyor
    2 araç viteste giderken ve gaz vermiyorken değerler 0,1 alt seviyede sabitleniyor
    3 gaza basmakla basmamak arası çok hafif gaz verildiğinde ( arıza lambası hep bu şekil kullanımın ardından yanıyor) yine 2 sensör de 0,9 volta sabitleniyor

    4 araca gazı normal yada fazla verince sensör değerleri dalgalanıyor yada alt voltajlarda sabitleniyor

    benzin kullanımı
    benzinde kulanınca gerek rolantide gerekse normal yolda giderken sensör değerleri normal 0.1 ve 0,9 volt aralarında dalgalanıyor. akıyor
    sensör değerlerini doğru yorumlayabiliyorsam araç lpg de rolantide zengin karışım yakıyor gibi ama lpg sigortasını çekip aracı sadece benzinde kullandığım zaman yine aynı arıza kodu ile karşılaşıyorum ve görüştüğüm her usta farklı bir yorum yapıyor.
    1. oksijen sensörü arızalı
    2. oksijen sensörü arızalı
    katalizör arızalı
    2 sensöründe arızalı
    lpg kiti araca bağlı olduğu sürece o lamba hep yanarmış kiti sökersem sorun kalmazmış (lpg kitim milano )
    sırf bunun için kalkıpta ezbere tüm sensörleri katalizörü ve lpg kitini değiştiremem yada söküp atamam
    yorumunuza ve yardımınıza ihtiyacım var
    şimdiden teşekkür ederim




  • Güncel. İşin ehli arkadaşların yardımını bekliyorum...
  • Güncel...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: syhmslgc

    Güncel...
    Hocam benim seat toledoda da aynı sorun var ve arıza lambam hep yanıyor.sana söylenenlerin hepsi banada söylendi lakin ben hiçbir sensörü değişmeden neredeyse 5 bim kilometredir aracıma biniyorum ve herhangibir sıkıntısına rastlamadım arıza lambasının yanmasının sadec bakınca sinirlerimi bozuyor o kadar:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esclavodedios

    Hocam benim seat toledoda da aynı sorun var ve arıza lambam hep yanıyor.sana söylenenlerin hepsi banada söylendi lakin ben hiçbir sensörü değişmeden neredeyse 5 bim kilometredir aracıma biniyorum ve herhangibir sıkıntısına rastlamadım arıza lambasının yanmasının sadec bakınca sinirlerimi bozuyor o kadar:)

    Benimde yanan lamba dışında hiçbir sıkıntım yok on dolara aldığım obd.cihszı ile 300 400 km de bir yandıkça söndürüyorum ama sorunun nerden kaynaklandığınıda bilmek istitorum ayrıca sizin aldığınız arıza kodu ne bilginiz varmı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi syhmslgc -- 5 Ekim 2012; 18:25:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: syhmslgc

    quote:

    Orijinalden alıntı: esclavodedios

    Hocam benim seat toledoda da aynı sorun var ve arıza lambam hep yanıyor.sana söylenenlerin hepsi banada söylendi lakin ben hiçbir sensörü değişmeden neredeyse 5 bim kilometredir aracıma biniyorum ve herhangibir sıkıntısına rastlamadım arıza lambasının yanmasının sadec bakınca sinirlerimi bozuyor o kadar:)

    Benimde yanan lamba dışında hiçbir sıkıntım yok on dolara aldığım obd.cihszı ile 300 400 km de bir yandıkça söndürüyorum ama sorunun nerden kaynaklandığınıda bilmek istitorum ayrıca sizin aldığınız arıza kodu ne bilginiz varmı

    Alıntıları Göster
    Sanayinin pek olmadığı bir memlekette olduğunuza göre aracınızın motoru soğukken Şırnaktaki araç muayene istasyonunda egzoz emisyon testi yaptırmak istediğinizi söyleyin(28 lira mı ne ücreti var).İlk olarak soğukken ölçsünler sonra araç biraz çalışsın zaten biraz gaz verirseniz motor ısınır bir de sıcakken ölçtürün( sıcakken ölçmek en doğrusu ama soğukkende mümkünse ölçtürün aldığınız cihazla ve oradaki cihazdaki değerlere bakın).Durumuda anlatırsınız size değerleri bilgisayarda yaparken gösterirler,ordaki ölçümde CO değeriniz 0'a yakın lamba değeride(oksijen sensörünün verdiği değer) 1 değerine çok yakın hatta 1 çıkmalı.Zaten tolerans sınırındaysa size derler araç emisyon testinden geçiyor diye.Eğer CO oranı yüksekse katalizör, lamda yüksekse oksijen sensörü arızalıdır

    Mazda 3 'ün tam değerlerini bilmiyorum ama diğer Mazdalar ile büyük ihtimal aynıdır 1.lambda sensörünün voltajı 0,1V ile 0,9V arasında değişir limit değerler ilki soğuk motor, son değer sıcak motor için, 2.oksijen sensörüde genelde sabit bir değer gösterir 0,4 veya 0,6V gibi.Aralarda pek oynamaz sabit değerde kalır.Yazdığınıza göre 2.sensör 0,9V gösteriyor.Bu değer olması gereken sabit değer mi sormak lazım? Servisi arayın yetkili formenden yardım isteyin.Sonuç alamazsanız genel merkezlerini ararsanız ordan da sonuç alamazsanız Mazda Japonyaya mail atın bu sensörün olması gereken voltaj değerini söylerler.Tabi internette aramada yapabilirsiniz.Fakat şu da var sorun direk sensörde değil sensörün kablosunda da olabilir.Bazen kablolar zarar görüyor,kablonun yenilenmesi lazım gelir.Ama sizin arıza kodunuz katalitik konvektörle alakalı.Ama sizin arıza kodunuz konvektörle alakalı;

    Arıza kodu P0420 katalitik konvektörün verimli çalışamadığı arızası, katalitikte arıza olabilir,kablolarda arıza olabilir,2.oksijen veya ısıtmalı oksijen sensöründe( adındanda anlaşılacağı üzere normal oksijen sensörünün ısıtmalısı artık aracında hangisi var bilemiyorum ıstımalı mı ısıtmasız mı bunu da öğrenirsin Mazdadan).Fakat şu var 2.oksijen sensörün arızalı ise mutlaka onunda arıza kodu vermesi lazım ( P036,P037,P038,P041 gibi).

    Çözüm olarak ya egzozunuzu komple söküp kargo ile göndereceksiniz ilgili yerlere ya da araç ile siz gideceksiniz.Ama nereye giderseniz gidin garanti vermek zorundalar.Eğer vermiyorlarsa direk yetkili servise gidin biraz fazla para verirsiniz ama en azından garantisi olur.Bu kadar pahalı parçaları garantisiz değiştirmeyin.Eğer sorun sadece katalitikse(emisyon testinde belli olur oksijen sensöründe olup olmadığı) aciliyeti yok,sonrada çözdürseniz olur arızayı.Son olarak LPG katalitiği bozmaz katalitiği eğer bir sorun yoksa parçada kalitesiz yakıt bozar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 5 Ekim 2012; 19:40:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Sanayinin pek olmadığı bir memlekette olduğunuza göre aracınızın motoru soğukken Şırnaktaki araç muayene istasyonunda egzoz emisyon testi yaptırmak istediğinizi söyleyin(28 lira mı ne ücreti var).İlk olarak soğukken ölçsünler sonra araç biraz çalışsın zaten biraz gaz verirseniz motor ısınır bir de sıcakken ölçtürün( sıcakken ölçmek en doğrusu ama soğukkende mümkünse ölçtürün aldığınız cihazla ve oradaki cihazdaki değerlere bakın).Durumuda anlatırsınız size değerleri bilgisayarda yaparken gösterirler,ordaki ölçümde CO değeriniz 0'a yakın lamba değeride(oksijen sensörünün verdiği değer) 1 değerine çok yakın hatta 1 çıkmalı.Zaten tolerans sınırındaysa size derler araç emisyon testinden geçiyor diye.Eğer CO oranı yüksekse katalizör, lamda yüksekse oksijen sensörü arızalıdır

    Mazda 3 'ün tam değerlerini bilmiyorum ama diğer Mazdalar ile büyük ihtimal aynıdır 1.lambda sensörünün voltajı 0,1V ile 0,9V arasında değişir limit değerler ilki soğuk motor, son değer sıcak motor için, 2.oksijen sensörüde genelde sabit bir değer gösterir 0,4 veya 0,6V gibi.Aralarda pek oynamaz sabit değerde kalır.Yazdığınıza göre 2.sensör 0,9V gösteriyor.Bu değer olması gereken sabit değer mi sormak lazım? Servisi arayın yetkili formenden yardım isteyin.Sonuç alamazsanız genel merkezlerini ararsanız ordan da sonuç alamazsanız Mazda Japonyaya mail atın bu sensörün olması gereken voltaj değerini söylerler.Tabi internette aramada yapabilirsiniz.Fakat şu da var sorun direk sensörde değil sensörün kablosunda da olabilir.Bazen kablolar zarar görüyor,kablonun yenilenmesi lazım gelir.Ama sizin arıza kodunuz katalitik konvektörle alakalı.Ama sizin arıza kodunuz konvektörle alakalı;

    Arıza kodu P0420 katalitik konvektörün verimli çalışamadığı arızası, katalitikte arıza olabilir,kablolarda arıza olabilir,2.oksijen veya ısıtmalı oksijen sensöründe( adındanda anlaşılacağı üzere normal oksijen sensörünün ısıtmalısı artık aracında hangisi var bilemiyorum ıstımalı mı ısıtmasız mı bunu da öğrenirsin Mazdadan).Fakat şu var 2.oksijen sensörün arızalı ise mutlaka onunda arıza kodu vermesi lazım ( P036,P037,P038,P041 gibi).

    Çözüm olarak ya egzozunuzu komple söküp kargo ile göndereceksiniz ilgili yerlere ya da araç ile siz gideceksiniz.Ama nereye giderseniz gidin garanti vermek zorundalar.Eğer vermiyorlarsa direk yetkili servise gidin biraz fazla para verirsiniz ama en azından garantisi olur.Bu kadar pahalı parçaları garantisiz değiştirmeyin.Eğer sorun sadece katalitikse(emisyon testinde belli olur oksijen sensöründe olup olmadığı) aciliyeti yok,sonrada çözdürseniz olur arızayı.Son olarak LPG katalitiği bozmaz katalitiği eğer bir sorun yoksa parçada kalitesiz yakıt bozar.

    Yazdığınız uzun ve ayrıntılı cevap için teşekkür ederim geçen egzoz.muayenesi için gittiğimde araç muayeneden geçememişti o sıra arıza lambası yanıyordu daha sonra arızayı sildirip tekrar ölçüm yaptık benzinde sorun çıkmadı ama lpg de değerler yüksek çıktı. Sonuç kağıdı yanımda değil ama hatırladığım kadarı ile lambda 1 seviyelerinde.normal , co değeri yüksek anornal çıkıyordu... Sensör değerleri sadece lpg de rolantide ve çok az gaz veriyorken iki sensör değeride 0.9 volta sabitleniyo onun haricinde normal kullanımda ve benzinde 0.1 0.9 volt arası dalgalanıyor ama şöyle bi durum dikkatimi çekti. Sizinde yazdığınız gibi ilk sensörün dalgalanıp ikinci sensörün.ise sabit ve 0.4– 0.6 değerlerinde olması gerekirken 2. Sensörün grafik hateketleri 1. Sensörün aynısı neredeyse sanki araçta katalitik.komvertör yokmuş gibi 2. Sensörde 1.sensörle paralel dalgalanıyor. Bu durumda katalizör görev yapmıyor diyebilir miyiz yada bu duruma sebep olabilecek başka bir arıza olabilirmi ? Araçta katalizörden şüphe ettirecek hiç.bir belirti yok.çekişi yakıtı çok çok iyi herhangi bir şıkırtı vs ses te egzozdan gelmiyor. Nerden nasıl anladılar bilmem ama gittiğim egzozcular katalizörün de hiç.bir sıkıntı yok dediler bu katalizörün sağlam mı arızalı mı olduğunu anlamanın yolu yokmudur ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: syhmslgc

    quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Sanayinin pek olmadığı bir memlekette olduğunuza göre aracınızın motoru soğukken Şırnaktaki araç muayene istasyonunda egzoz emisyon testi yaptırmak istediğinizi söyleyin(28 lira mı ne ücreti var).İlk olarak soğukken ölçsünler sonra araç biraz çalışsın zaten biraz gaz verirseniz motor ısınır bir de sıcakken ölçtürün( sıcakken ölçmek en doğrusu ama soğukkende mümkünse ölçtürün aldığınız cihazla ve oradaki cihazdaki değerlere bakın).Durumuda anlatırsınız size değerleri bilgisayarda yaparken gösterirler,ordaki ölçümde CO değeriniz 0'a yakın lamba değeride(oksijen sensörünün verdiği değer) 1 değerine çok yakın hatta 1 çıkmalı.Zaten tolerans sınırındaysa size derler araç emisyon testinden geçiyor diye.Eğer CO oranı yüksekse katalizör, lamda yüksekse oksijen sensörü arızalıdır

    Mazda 3 'ün tam değerlerini bilmiyorum ama diğer Mazdalar ile büyük ihtimal aynıdır 1.lambda sensörünün voltajı 0,1V ile 0,9V arasında değişir limit değerler ilki soğuk motor, son değer sıcak motor için, 2.oksijen sensörüde genelde sabit bir değer gösterir 0,4 veya 0,6V gibi.Aralarda pek oynamaz sabit değerde kalır.Yazdığınıza göre 2.sensör 0,9V gösteriyor.Bu değer olması gereken sabit değer mi sormak lazım? Servisi arayın yetkili formenden yardım isteyin.Sonuç alamazsanız genel merkezlerini ararsanız ordan da sonuç alamazsanız Mazda Japonyaya mail atın bu sensörün olması gereken voltaj değerini söylerler.Tabi internette aramada yapabilirsiniz.Fakat şu da var sorun direk sensörde değil sensörün kablosunda da olabilir.Bazen kablolar zarar görüyor,kablonun yenilenmesi lazım gelir.Ama sizin arıza kodunuz katalitik konvektörle alakalı.Ama sizin arıza kodunuz konvektörle alakalı;

    Arıza kodu P0420 katalitik konvektörün verimli çalışamadığı arızası, katalitikte arıza olabilir,kablolarda arıza olabilir,2.oksijen veya ısıtmalı oksijen sensöründe( adındanda anlaşılacağı üzere normal oksijen sensörünün ısıtmalısı artık aracında hangisi var bilemiyorum ıstımalı mı ısıtmasız mı bunu da öğrenirsin Mazdadan).Fakat şu var 2.oksijen sensörün arızalı ise mutlaka onunda arıza kodu vermesi lazım ( P036,P037,P038,P041 gibi).

    Çözüm olarak ya egzozunuzu komple söküp kargo ile göndereceksiniz ilgili yerlere ya da araç ile siz gideceksiniz.Ama nereye giderseniz gidin garanti vermek zorundalar.Eğer vermiyorlarsa direk yetkili servise gidin biraz fazla para verirsiniz ama en azından garantisi olur.Bu kadar pahalı parçaları garantisiz değiştirmeyin.Eğer sorun sadece katalitikse(emisyon testinde belli olur oksijen sensöründe olup olmadığı) aciliyeti yok,sonrada çözdürseniz olur arızayı.Son olarak LPG katalitiği bozmaz katalitiği eğer bir sorun yoksa parçada kalitesiz yakıt bozar.

    Yazdığınız uzun ve ayrıntılı cevap için teşekkür ederim geçen egzoz.muayenesi için gittiğimde araç muayeneden geçememişti o sıra arıza lambası yanıyordu daha sonra arızayı sildirip tekrar ölçüm yaptık benzinde sorun çıkmadı ama lpg de değerler yüksek çıktı. Sonuç kağıdı yanımda değil ama hatırladığım kadarı ile lambda 1 seviyelerinde.normal , co değeri yüksek anornal çıkıyordu... Sensör değerleri sadece lpg de rolantide ve çok az gaz veriyorken iki sensör değeride 0.9 volta sabitleniyo onun haricinde normal kullanımda ve benzinde 0.1 0.9 volt arası dalgalanıyor ama şöyle bi durum dikkatimi çekti. Sizinde yazdığınız gibi ilk sensörün dalgalanıp ikinci sensörün.ise sabit ve 0.4– 0.6 değerlerinde olması gerekirken 2. Sensörün grafik hateketleri 1. Sensörün aynısı neredeyse sanki araçta katalitik.komvertör yokmuş gibi 2. Sensörde 1.sensörle paralel dalgalanıyor. Bu durumda katalizör görev yapmıyor diyebilir miyiz yada bu duruma sebep olabilecek başka bir arıza olabilirmi ? Araçta katalizörden şüphe ettirecek hiç.bir belirti yok.çekişi yakıtı çok çok iyi herhangi bir şıkırtı vs ses te egzozdan gelmiyor. Nerden nasıl anladılar bilmem ama gittiğim egzozcular katalizörün de hiç.bir sıkıntı yok dediler bu katalizörün sağlam mı arızalı mı olduğunu anlamanın yolu yokmudur ?

    Alıntıları Göster
    Daha ayrıntılı egzoz emisyon değerleri ölçen cihaza takılır katalitiğin temizlediği gazlarına bakılır CO,NOx vs gibi eğer düşük ise işlevini yerine getiriyordur.Tabi katalitiğinde sorun olan aracın çekişi azalır,rampalarda zorlanır,siyah duman biraz daha fazla atar vs vs.

    Egzoz emisyonda LPG de sorun çıktı ise LPG ayarları iyi değildir,özelikle CO oranı fazla ise bu zamanla katalitiği ve oksijen sensörlerini bozar.Sobadan çok fazla çıkan karaduman olarak düşünün,kurum ne yapacak bacayı,sobayı zamanla tıkayacak.Sanırım sizin LPGniz iyi ayarlı değildi.

    2.sensörde şüpheli durum sergiliyor.2.sensör ve katalitikten birisi veya ikiside arızalı.Eğer sorun giderilmezse zamanla diğer oksijen sensörünü de bozar.Bir durumda kablolarda sorun olabilir.Hasar görmüştür.Veya oksijen sensörü kirlenmiştir temizlenirse sorun çözülür.

    İstanbul Maslakta Bosch Car (girişte hemen sanırım Mercedes servisinin yanıydı) türü yerler bu işlerden anlıyor,bir telefonla sor bakalım olmadı egzozu söktürü kargo ile gönderirsin onlar bakarlar ona göre bir çözüm bulursun.Birde İstanbulda Mazda Özaydın ve Mazda Evo genelde herkesin memnun olduğu servisler.İletişime geçin isterseniz.Böyle bir arıza ile mutlaka karşılaşmışlardır.




  • Dediğim gibi.aracın çekişinden yakıtından memnunum hiç bi sorun yok. Ankarada urazlar.boshc car servisinde sensörlere baktırmıştık sensörler sağlam katalizör işlev yapmıyor denmişti. Benim.aklıma takılan nokta şu iki sensörün.birbirine paralel hareketler göstermesi ve verilen arıza kodu.şüpheleri katalizöre yoğunlaştırıyor ama katalizördede sorun olsa yakıtı.çekişi falan değişir rampada yığılır kalırdı.bu şekilde bi sorun da yok araçta... Yarın bi belirttiğiniz servislerle bi görüşeyim dediğiniz gibi belki benzeri bi sorunla karşılaşmışlardır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: syhmslgc

    Dediğim gibi.aracın çekişinden yakıtından memnunum hiç bi sorun yok. Ankarada urazlar.boshc car servisinde sensörlere baktırmıştık sensörler sağlam katalizör işlev yapmıyor denmişti. Benim.aklıma takılan nokta şu iki sensörün.birbirine paralel hareketler göstermesi ve verilen arıza kodu.şüpheleri katalizöre yoğunlaştırıyor ama katalizördede sorun olsa yakıtı.çekişi falan değişir rampada yığılır kalırdı.bu şekilde bi sorun da yok araçta... Yarın bi belirttiğiniz servislerle bi görüşeyim dediğiniz gibi belki benzeri bi sorunla karşılaşmışlardır
    quote:

    ayrıca sizin aldığınız arıza kodu ne bilginiz varmı

    Kodun numarasını bilmiyorum ama 1 numaralı lambda sensörünün arızalı olduğunu gösteriyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esclavodedios

    quote:

    ayrıca sizin aldığınız arıza kodu ne bilginiz varmı

    Kodun numarasını bilmiyorum ama 1 numaralı lambda sensörünün arızalı olduğunu gösteriyordu.

    Alıntıları Göster
    işi çözdünüz sanırım. çözdükten sonra keşke yazsaydınızda aynı problemleri yaşayanlar için kaynak olsaydı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enverss

    işi çözdünüz sanırım. çözdükten sonra keşke yazsaydınızda aynı problemleri yaşayanlar için kaynak olsaydı.


    2012 den bu yana bu konuya cevap yazmamış olmam mı bu sorunun çözüldüğü düşündürüp bu şekilde atarlı bi mesaj atmanıza sebep oldu ?
    Konuya gelecek olursak ne yazıkki sorunu çözemedim 2013 haziranda aracı satıp başka bir araç aldım. Zaten sorun çözülmüş olsaydı mutlaka burda paylaşırdım.
    İyi forumlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: syhmslgc

    quote:

    Orijinalden alıntı: enverss

    işi çözdünüz sanırım. çözdükten sonra keşke yazsaydınızda aynı problemleri yaşayanlar için kaynak olsaydı.


    2012 den bu yana bu konuya cevap yazmamış olmam mı bu sorunun çözüldüğü düşündürüp bu şekilde atarlı bi mesaj atmanıza sebep oldu ?
    Konuya gelecek olursak ne yazıkki sorunu çözemedim 2013 haziranda aracı satıp başka bir araç aldım. Zaten sorun çözülmüş olsaydı mutlaka burda paylaşırdım.
    İyi forumlar...

    Alıntıları Göster
    Estafurullah Atarlı bir mesaj atmadım , öyle birşey de aklımdan geçmedi.
    2 aydır aynı problemle uğraşıyorum. yaşadığınız problem benimki ile birebir aynı .
    sattığınızı yazmadığınızdan işi çözdünüz sandım.
    10 ayrı ustadan sonra internetten yana yana çözüm arıyorum :)
    yanlış anladınız ama genede kusura bakmayın...




  • enverss kullanıcısına yanıt
    Est sorun yok hocam :)
    Dediğim gbi aracı sattım ha satmamış olsaydım da soruna çözüm bulabileceğimi sanmıyordum çünkü kaç yetkili kaç özel servis bi çözüm bulamadı gibi oksijen sensörü değişecek kimi katalizör değişecek vs dedi ama hiç biri bu parçalar değiştikten sonra sorun çözülecek diyemedi... en son görüştüğüm usta araç üstündeki lpg kiti ile araç beyninin uyumsuz çalıştığını kiti komple sökersem sorun kalmayacağını söylemişti. işin özeti çözümsüz bi sorun gibiydi benimkisi bende kendimce şöyle bi çözüm buldum 10 dolara yurt dışından obd cihazı aldım lamba yandıkça telefondan bağlanp söndürüyordum ... sizede tavsiye ederim :)
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.