Şimdi Ara

MOTOR HAVA ALIYOR DEDİ....

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
61.639
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba... 99 model toyota corolla terra(yuvarlak farlı,kırmızı renkli:) sahibiyim... Araçta voltran tüp takılı.

    Şöyle bir sorunum var;mesela kırmızı ışıkta durdum , viteside boşa alınca araç stop ediyor... Hararet ibresi ortalarda olunca bu sorunla karşılaşmıyorum fakat ibre dipteyse oluyor...

    bugun bi motor ustasına götürdüm, hem tüpte hemde benzinde çalıştırdım; araca baktı ve motor hava alıyor dedi, ileri tarafta toyota servisi vardı, ordanda ustayı çağırdı oda baktı ve evet hava alıyor gibi dedi...

    nedir arkadaşlar bu hava alma durumu... ne gibi zararları vardır. Son zamanlarda şehir içinde biraz çok yakıyor, sebebi bumu yoksa.

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler... Hepinize hayırlı bayramlar.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Hava Alıyor Dedikten Sonra Ne Olur?

    Motor hava alıyorsa, bu ciddi bir soruna işaret edebilir. Motorun hava alması aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli sorunlara neden olabilir:

    • Güç kaybı: Hava, motorun yakıtla verimli bir şekilde yanmasını engeller ve bu da güç kaybına yol açar.
    • Yüksek yakıt tüketimi: Hava, yakıtın verimli bir şekilde yanmasını önler ve bu da daha yüksek yakıt tüketimine neden olur.
    • Zor çalışma: Motorun hava alması, motorun zor çalışmasına ve daha fazla gürültü çıkarmasına neden olabilir.
    • Titreme: Motorun hava alması, titreşime ve rölanti sorunlarına neden olabilir.

    Arabanın hava aldığını şu belirtilerden anlayabilirsiniz:

    • Motor uyarı ışığı yanıyor: Hava kaçağı, motor uyarı ışığının yanmasına neden olabilir.
    • Düşük rölanti hızı: Motorun hava alması, düşük rölanti hızına ve hatta stop etmesine neden olabilir.
    • Zor çalışma: Motorun hava alması, motorun zor çalışmasına neden olabilir.
    • Yüksek yakıt tüketimi: Motorun hava alması, yakıt tüketiminde artışa neden olabilir.
    • Kararsız rölanti: Motorun hava alması, rölanti hızında dalgalanmalara neden olabilir.

    Motorunuzun hava alıp almadığını kontrol etmek için, hava giriş sistemini (hava filtresi, emme manifoldu vb.) çatlaklar veya gevşek bağlantılar açısından kontrol edebilirsiniz. Ayrıca, egzoz dumanını kontrol edebilir ve siyah veya mavi duman çıkıp çıkmadığına bakabilirsiniz. Bu, hava-yakıt karışımının zengin olduğunun ve motorda hava kaçağı olabileceğinin bir işareti olabilir.

    Motorda hava kaçağı varsa, sorunu gidermek için en kısa zamanda bir tamirciye başvurmalısınız. Hava kaçağını onarmak genellikle manifold contasının veya vakum hortumlarının değiştirilmesini içerir.

    Motorun fazla hava alması da sorunlara neden olabilir, çünkü bu durum da hava-yakıt karışımının zayıflamasına neden olur. Bu da aşağıdakilere yol açabilir:

    • Motor arızası: Motorun fazla hava alması, motorun arızalanmasına neden olabilir.
    • Oksijen sensörü sorunları: Motorun fazla hava alması, oksijen sensörü sorunlarına neden olabilir.
    • Katalitik konvertör hasarı: Motorun fazla hava alması, katalitik konvertörün hasar görmesine neden olabilir.

    Motorun fazla hava alıp almadığını kontrol etmek için, emme manifoldunda veya emme hortumlarında çatlaklar veya gevşek bağlantılar olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Ayrıca, egzoz dumanını kontrol edebilir ve gri veya beyaz duman çıkıp çıkmadığına bakabilirsiniz. Bu, hava-yakıt karışımının zayıf olduğunun ve motorda fazla hava olabileceğinin bir işareti olabilir.

    Motorda fazla hava varsa, sorunu gidermek için en kısa zamanda bir tamirciye başvurmalısınız. Fazla hava sorununu çözmek genellikle hava akış sensörünün veya vakum hortumlarının değiştirilmesini içerir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • yahu ben şu usta terminolojisini bir türlü anlayaladım gitti.

    motor hava almazsa çalışmaz ki.. tabi ki hava alacak.

    sormadınız mı peki ne olacak şimdi diye ustalara? motorun havasını nasıl keseceklermiş?

    hava filtresini tıkasınlar bari...

    geçmiş olsun...
  • üflemeyi kastetmiş olabilir belki...

    kompresyon kaçağı oluyor sanırım o.
  • üfleme durumunda, yani komprasyonun zayıflaması durumunda motor bizim ustaların tabiriyle üfler. ama bu durum herkes tarafından üfleme diye tabir edilir. ve bu durumun arkadaşın şikayetlerine yol açacağını sanmıyorum.

    üflemeye niye hava alıyor desinler ki?

    bence kendilerince başka bişey kastetmişler...
  • manifolddaki lpg deliklerinde kaçak mı var acaba? çünkü manifolt dışında aracın bir yerlerden hava alması makbul değil bildiğim kadarı ile
  • işte bu oldukça mantıklı.

    benim kafama yattı. yanlış açılan lpg enjektör delikleri bu sorunu oluşturmuş olabilir...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    işte bu oldukça mantıklı.

    benim kafama yattı. yanlış açılan lpg enjektör delikleri bu sorunu oluşturmuş olabilir...





    o zaman fazla yakmasının sebebi olarak alınması gerekenden fazla hava alınıp, bu havanında sensörün üzerinden geçmediğinden ECU nun yakıt hava karışımını hesaplayamadığı ve dolayısı ile her koşulda fakir karışım yanması olabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    işte bu oldukça mantıklı.

    benim kafama yattı. yanlış açılan lpg enjektör delikleri bu sorunu oluşturmuş olabilir...





    o zaman fazla yakmasının sebebi olarak alınması gerekenden fazla hava alınıp, bu havanında sensörün üzerinden geçmediğinden ECU nun yakıt hava karışımını hesaplayamadığı ve dolayısı ile her koşulda fakir karışım yanması olabilir.


    Evet arkadaşlar hepinize teşekkürler, sizler gibi işin ilmini bilen insanlardan yardım almak güzel oluyor... Hava alıyor derken arkadaşın belirttiği gibi motor başka bir yerden hava alıyormuş... usta, bana lpg nin garantisi devam ediyormu diye sordu, niye dediğimde bi parçasını göstererek bunda arıza olabilir dedi.. sonra benzinde çalıştırdım, o çalıştımadada bişeler sezdi ve motor hava alıyor dedi... araç konusunda herşeyin acemisi olduğum için teknik terimleri yazamıyorum ve farkındayım sorunu tam ifade edemedim.




  • Ben tam ifade etmesemde siz biraz anlamışsınızdır... bu sorun ciddimidir arkadaşlar... Ayrıca bugun serviste 4 buji değiştim 28 ytl verdim... sanki biraz kazıklandım gibi.... bilmemek ne kötü şey
  • ne kadar yakıyor üstad aracınız km de?
    quote:

    Orjinalden alıntı: mulkiyeli

    Arkadaşlar merhaba... 99 model toyota corolla terra(yuvarlak farlı,kırmızı renkli:) sahibiyim... Araçta voltran tüp takılı.

    Şöyle bir sorunum var;mesela kırmızı ışıkta durdum , viteside boşa alınca araç stop ediyor... Hararet ibresi ortalarda olunca bu sorunla karşılaşmıyorum fakat ibre dipteyse oluyor...

    bugun bi motor ustasına götürdüm, hem tüpte hemde benzinde çalıştırdım; araca baktı ve motor hava alıyor dedi, ileri tarafta toyota servisi vardı, ordanda ustayı çağırdı oda baktı ve evet hava alıyor gibi dedi...

    nedir arkadaşlar bu hava alma durumu... ne gibi zararları vardır. Son zamanlarda şehir içinde biraz çok yakıyor, sebebi bumu yoksa.

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler... Hepinize hayırlı bayramlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: parisss

    ne kadar yakıyor üstad aracınız km de?
    quote:

    Orjinalden alıntı: mulkiyeli

    Arkadaşlar merhaba... 99 model toyota corolla terra(yuvarlak farlı,kırmızı renkli:) sahibiyim... Araçta voltran tüp takılı.

    Şöyle bir sorunum var;mesela kırmızı ışıkta durdum , viteside boşa alınca araç stop ediyor... Hararet ibresi ortalarda olunca bu sorunla karşılaşmıyorum fakat ibre dipteyse oluyor...

    bugun bi motor ustasına götürdüm, hem tüpte hemde benzinde çalıştırdım; araca baktı ve motor hava alıyor dedi, ileri tarafta toyota servisi vardı, ordanda ustayı çağırdı oda baktı ve evet hava alıyor gibi dedi...

    nedir arkadaşlar bu hava alma durumu... ne gibi zararları vardır. Son zamanlarda şehir içinde biraz çok yakıyor, sebebi bumu yoksa.

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler... Hepinize hayırlı bayramlar.





    tüpte 220-230




  • sormayı unutmusum aracınız 1.3 mü 1.6 mı?
    quote:

    Orjinalden alıntı: mulkiyeli


    quote:

    Orjinalden alıntı: parisss

    ne kadar yakıyor üstad aracınız km de?
    quote:

    Orjinalden alıntı: mulkiyeli

    Arkadaşlar merhaba... 99 model toyota corolla terra(yuvarlak farlı,kırmızı renkli:) sahibiyim... Araçta voltran tüp takılı.

    Şöyle bir sorunum var;mesela kırmızı ışıkta durdum , viteside boşa alınca araç stop ediyor... Hararet ibresi ortalarda olunca bu sorunla karşılaşmıyorum fakat ibre dipteyse oluyor...

    bugun bi motor ustasına götürdüm, hem tüpte hemde benzinde çalıştırdım; araca baktı ve motor hava alıyor dedi, ileri tarafta toyota servisi vardı, ordanda ustayı çağırdı oda baktı ve evet hava alıyor gibi dedi...

    nedir arkadaşlar bu hava alma durumu... ne gibi zararları vardır. Son zamanlarda şehir içinde biraz çok yakıyor, sebebi bumu yoksa.

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler... Hepinize hayırlı bayramlar.





    tüpte 220-230




  • 1.6 normalde 150-160 yakıyordu.
  • Arkadaşlar bir internet sitesinde, muhtemelen bu soruna ilişkin çok güzel bir anlatım buldum. Sizlerlede paylaşayım:

    Sıkıntı yazılalı baya bir zaman olmuş , umarım çözülmüştür , konu ile ilgili yaptığımız bir tecrübeyi buraya aktarayım , belki daha sonra sıkıntıyı yaşayacak arkadaşlara yardımı olur.
    LPG dönüşümü sonrası edindiğimiz bilgi ve tecrübelerden sonra biz de yavaş yavaş çeşitli basit problemleri çözmeye başladık. Arkadaşıma ait 2000 model bir yeni kasa accent , aşağıda arkadaşın belirttiği , arızayı yapıyordu , yani LPG de iken ,kırmızı ışıklarda beklerken stop ediyor , benzinde ise kendini zor toparlıyordu , Arkadaş bir kaç defa ayar yaptırmış ancak problem giderilmemişti. Sorunun hem benzinde hem LPG de yapması , sorunun benzinde çalışmada olduğunu düşündürdü. Bu tip bir arızanın emme manifoltundan hava emerse olabileceğini düşündük. Belki emme manifoltunu LPG dönüşümü için delerlerken , çatlama kırılma olmuştur diyerek , manifoltu inceleddik çatlaklık falan yoktu . Bunun üzerine araba rölentide çalışırken emme manifoltunun üzerine yağ döktüm , yaklaşık yarım litre yağ döktüm , bir süre sonra 15-20 saniye egzost tan mavi duman atmaya başladı. Sorunu doğru tahmin etmişiz emme manifoltu dışarıdan hava alıyordu. Sanayiye gittik manifoltun sadece contasını değiştirecektik , usta baya eskimiş komple değiştirelim dedi , değiştirdik , herşey düzeldi. Ne LPG de Ne Benzinde Stop etme sorunu ortadan kalktı.

    Peki bunu nasıl bildik , Endüstri Meslek Liselerinin Motor bölümlerinde okutulan ders kitaplarından , Ben boş zamanlarımda bu kitapları okuyorum , ilgimi çeken yerlerin altını çiziyorum , oradan aklımda kalmıştı. Bu sorunu olana arkadaşlar bu yöntemi deneyerek manifoltta bir kaçak olup olmadığını anlayabilir.


    Kaynak:http://www.2a-lpg.com/forum/showthread.php/aracim-rolantide-stop-ediyor-1971/index.html




  • aracın hava alması yanma odasına gereğinden fazla havanın girmesine neden olduğu için fakir karışım oluşmasını sağlar ve aracınız yetersiz yakıt gelmesi yüzünden gerekli patlamayı sağlayamadığından dolayı sorun oluşturur tabi rolantide bunu dağa fazla hissedeceğinizden rahatsız kullanım oluşuyo gerekli alet edevatı olan bir serviste hem gözle hemde gaz analiz cihazıyla sorununuzu çözüm yoluna gide bilirler tabi hava alıyosa saygılar
  • evet arkadaşlar sorun bugun çözüldü elhamdülillah.... Babam aracı otogaz servisine götürmüş ve bi bağlantı yeri var oraya silikon çekmişler, sorun ortadan kalktı.. silikonlanan yerin resmini yakında eklerim.
  • pardon ama o fotoğrafını eklerim dediğiniz şey şimdi bana çok lazım resim nerede acaba?
    ben atiker beyni değiştirdim bozuk diye. fakat aşırı titreme var ve her türlü gaz ayarına rağmen ışıklarda veya park esnasında sürekli el freni kullanarak bir yandan gaza basmaktan bıktım.
  • emme manifoltu neresidir?
  • bende hava almaktan üfleme diye birşey anladım yada üfürüyo da der bazı ustalar .çözümü yıne ustaların elınde dostum
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.