Şimdi Ara

karbüratör hava mı alıyor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
2
Favori
78.289
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 94 şahin.
    selam arkadaşlar.
    araba benzindeyken rolantide dalgalanma oluyor, ara sıra eksozda patlamalar oluyor, arabayı kullanırken sanki yakıt kesiliyormuş gibi oluyor, ayrıca bazen debriyaj-fren yaptığımda motor stop ediyor. bir de araba benzinde , gazdan daha fazla yakıyor.
    uzun uğraşlardan sonra usta karbüratör hava alıyor ama ben anlamam dedi.
    karbüratör havayı nereden alır ?
    tamiri nasıl yapılır ?
    teşekürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi archaeologist -- 11 Ekim 2009; 22:07:07 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Karbüratör Hava Alırsa Ne Olur?

    Karbüratör, aracınızın motoruna doğru oranda hava ve yakıt karışımı sağlayan önemli bir bileşendir. Ancak karbüratör hava alırsa, bu durum motorun düzgün çalışmasını engelleyebilir ve çeşitli sorunlara yol açabilir.

    Karbüratörün hava almasının en yaygın nedenlerinden biri, karbüratör contalarının yırtılması veya hasar görmesidir. Bu, karbüratörün hava sızdırmasına neden olarak hava-yakıt karışımının dengesini bozar.

    Karbüratör Hava Alırsa Ne Olur?

    Karbüratör hava alırsa şu sorunlar ortaya çıkabilir:

    • Motorun rölantisi bozulur: Hava-yakıt karışımındaki hava miktarı arttığında, motor çok yağsız çalışır ve rölantide dengesiz hale gelir.
    • Motor performansı düşer: Hava-yakıt karışımı çok yağsız olduğunda, motor yeterince güç üretemez ve performansı düşer.
    • Yakıt tüketimi artar: Hava-yakıt karışımı çok yağsız olduğunda, motor gücünü korumak için daha fazla yakıt tüketir.
    • Egzoz emisyonları artar: Hava-yakıt karışımı çok yağsız olduğunda, motor daha fazla zararlı egzoz gazı yayar.

    Karbüratörün Hava Aldığı Nasıl Anlaşılır?

    Karbüratörün hava aldığından şüpheleniyorsan, şu belirtileri kontrol et:

    • Yüksek rölanti: Motor rölantide çok yüksek devire çıkıyor.
    • Zayıf hızlanma: Motor hızlanırken güçsüz hissediyor.
    • Artmış yakıt tüketimi: Yakıt deposu daha sık boşalıyor.
    • Karbüratörün etrafından hava sızıntısı sesi: Karbüratörün contaları hasar görmüşse, hava sızıntısı sesi duyabilirsin.

    Çözüm

    Karbüratörün hava aldığından şüpheleniyorsan, sorunu en kısa sürede çözmek için bir mekanikten yardım alman önemlidir. Mekanik, hasarlı contaları değiştirecek ve hava sızıntılarını giderecektir.

    Karbüratörün düzenli bakımı, hava almasını ve düzgün çalışmasını sağlamaya yardımcı olur. Karbüratörü düzenli olarak kontrol etmeli, contaları ve diğer bileşenleri aşınma veya hasar açısından incelemelisin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • karbüratör zaten hava almalıdır. bu sayede gereken benzin-hava karışımını sağlar. başka ustaya götürmeni tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ES3NT

    karbüratör zaten hava almalıdır. bu sayede gereken benzin-hava karışımını sağlar. başka ustaya götürmeni tavsiye ederim.
    herhalde öyle de. farklı bi yerden hava alıyor havayı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    herhalde öyle de. farklı bi yerden hava alıyor havayı.

    Alıntıları Göster
    birader naptın yaptırdınmı arabayı benim aracımda karbüratörden hava alıyor ilk çalıştırdığımda rolantide zor duruor frene basınca dewir saati oynuyor benzine geçince siyah duman atıyor belirtiler aynımıydı benimki ile kaça maal oldu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caglar_ertas_06

    birader naptın yaptırdınmı arabayı benim aracımda karbüratörden hava alıyor ilk çalıştırdığımda rolantide zor duruor frene basınca dewir saati oynuyor benzine geçince siyah duman atıyor belirtiler aynımıydı benimki ile kaça maal oldu ?

    Alıntıları Göster
    ya! bu aşağıdaki konuda geçen problem ve çözümü gibi olabilir mi benim sıkıntım. bu diyalogları başka bi siteden kopyalayıp yapıştırdım.

    Merhaba Arkadaşlar:
    6 kere gaz ayarı yaptırmama rağmen hala rolantim sabit durmuyor.Sabah çalıştırıyorum jikleyi çekmem gerekiyor.Yada gaza basmazsam stop ediyor.Hadimotor soğuk yeni çalışmış normal diyelim.Motor sıcakkende bir trafikte ışıkta durduğumda bi bakıyorum rolanti onun üzerinde.Diğer ışığa gidiyorum nerdeyse stop edecek titreyerek çalışıyor.Mutlaka bi ayarsızlık var.Bi arkadaşım karbüratör hava alıyorsa böyle yapar dedi.Ne demek bu nerden nası hava alır.Hava almazsa hava gaz karışımını nasıl yapacakki.Anlıyan bi arkadaş beni aydınlatsın lütfen.
    Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

    abicim aynısı benim arabada vardı hiç telaş yapma anlatıyorum.Karbüratör mili var karbüratör 3 parça olarak kabul et motora en yakın bölümde karböratör mili denilen karbüratörün baştan başa içinden geçen bi demir var; orası zamanla aşınıyor alt kelebeğe fazladan hava giriyor. ve yakıtı yüzde 30-40 arttırıyor. ben istanbulda aynı sorundan dolayı topkapıda bunun bizzat ustası var aldım karbüratörü(alt takımı) gittim topkapıya bi güsel torna kelebek sıfır yapıldı araba canavar gibi güven bana

    öyle alınarak yapılcak bişey değil dostum.karbüratör mili zaten kelebeğe bağlı ordan hava alıp almadığını milin oraya benzin işettirerek anlaşılır benzini işettiğinde kamış gibi bişeyle oraya; eğerki arabanın deviri sapıtıyor gibi düşüyorsa mildir genelde mildeki boşluktan yapar bu devir dengesizliğini.Yapman gereken bi karbüratörü söküp veya söktürüp alt takımlan bi tornacıya gitmen olcak çünkü o mil oraya lehim gibi bişeylen yapışıktır çıkarman zordur yanlış anlama takmasıda ayrı bi derttir kelebek ayarıda yapılacaktır zaten




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caglar_ertas_06

    birader naptın yaptırdınmı arabayı benim aracımda karbüratörden hava alıyor ilk çalıştırdığımda rolantide zor duruor frene basınca dewir saati oynuyor benzine geçince siyah duman atıyor belirtiler aynımıydı benimki ile kaça maal oldu ?

    bi karbüratör ustası bulsak ilgilenecez ama...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: caglar_ertas_06

    birader naptın yaptırdınmı arabayı benim aracımda karbüratörden hava alıyor ilk çalıştırdığımda rolantide zor duruor frene basınca dewir saati oynuyor benzine geçince siyah duman atıyor belirtiler aynımıydı benimki ile kaça maal oldu ?

    bi karbüratör ustası bulsak ilgilenecez ama...

    Alıntıları Göster
    arkadaşım usta ben anlamam dediyse eminim bu hava alma olayındanda anlamamış ve bir bahane sıkmış olabilir. ben ilk defa duyuyorum karbüratörün farklı bir yerden hava alacağını ve mantığıma yatmıyor. sorunun başka büyük ihtimalle. başka ustaya göstermende fayda var.
    ayrıca aklımdan geçen birşey var. cut off arızalı olabilir. sanayide arkadaşımın dükkanına rölanti dalgalanması şikayetiyle gelen bir kuşa bu teşhis konuldu ve sorun çözüldü. şimdi 94 şahinde cut off ne arar diyenler olabilir ama kendi aracımdan biliyorum var.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre.s43

    arkadaşım usta ben anlamam dediyse eminim bu hava alma olayındanda anlamamış ve bir bahane sıkmış olabilir. ben ilk defa duyuyorum karbüratörün farklı bir yerden hava alacağını ve mantığıma yatmıyor. sorunun başka büyük ihtimalle. başka ustaya göstermende fayda var.
    ayrıca aklımdan geçen birşey var. cut off arızalı olabilir. sanayide arkadaşımın dükkanına rölanti dalgalanması şikayetiyle gelen bir kuşa bu teşhis konuldu ve sorun çözüldü. şimdi 94 şahinde cut off ne arar diyenler olabilir ama kendi aracımdan biliyorum var.

    doğrusu ben de ilk defa duyuyorum cut of meselesini ama benim tek sıkıntım rolantide dalgalanma değil tabi.
    ayrıca bu dalgalanmayı sadece benzinde yapıyor benim araba. gazda yapmıyor. usta bu yüzden karbüratörden hava aldığını söyledi zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist


    quote:

    Orijinalden alıntı: emre.s43

    arkadaşım usta ben anlamam dediyse eminim bu hava alma olayındanda anlamamış ve bir bahane sıkmış olabilir. ben ilk defa duyuyorum karbüratörün farklı bir yerden hava alacağını ve mantığıma yatmıyor. sorunun başka büyük ihtimalle. başka ustaya göstermende fayda var.
    ayrıca aklımdan geçen birşey var. cut off arızalı olabilir. sanayide arkadaşımın dükkanına rölanti dalgalanması şikayetiyle gelen bir kuşa bu teşhis konuldu ve sorun çözüldü. şimdi 94 şahinde cut off ne arar diyenler olabilir ama kendi aracımdan biliyorum var.

    doğrusu ben de ilk defa duyuyorum cut of meselesini ama benim tek sıkıntım rolantide dalgalanma değil tabi.
    ayrıca bu dalgalanmayı sadece benzinde yapıyor benim araba. gazda yapmıyor. usta bu yüzden karbüratörden hava aldığını söyledi zaten.

    cut off sadece benzinde görev yapar zaten gazda devreye girmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre.s43


    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist


    quote:

    Orijinalden alıntı: emre.s43

    arkadaşım usta ben anlamam dediyse eminim bu hava alma olayındanda anlamamış ve bir bahane sıkmış olabilir. ben ilk defa duyuyorum karbüratörün farklı bir yerden hava alacağını ve mantığıma yatmıyor. sorunun başka büyük ihtimalle. başka ustaya göstermende fayda var.
    ayrıca aklımdan geçen birşey var. cut off arızalı olabilir. sanayide arkadaşımın dükkanına rölanti dalgalanması şikayetiyle gelen bir kuşa bu teşhis konuldu ve sorun çözüldü. şimdi 94 şahinde cut off ne arar diyenler olabilir ama kendi aracımdan biliyorum var.

    doğrusu ben de ilk defa duyuyorum cut of meselesini ama benim tek sıkıntım rolantide dalgalanma değil tabi.
    ayrıca bu dalgalanmayı sadece benzinde yapıyor benim araba. gazda yapmıyor. usta bu yüzden karbüratörden hava aldığını söyledi zaten.

    cut off sadece benzinde görev yapar zaten gazda devreye girmez.

    haaa !!! o zaman durumu ustaya bi söyleyelim bakalım ne diyecek ?
    bu arada bu cut off tam olarak ne iş yapar ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: emre.s43


    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist


    quote:

    Orijinalden alıntı: emre.s43

    arkadaşım usta ben anlamam dediyse eminim bu hava alma olayındanda anlamamış ve bir bahane sıkmış olabilir. ben ilk defa duyuyorum karbüratörün farklı bir yerden hava alacağını ve mantığıma yatmıyor. sorunun başka büyük ihtimalle. başka ustaya göstermende fayda var.
    ayrıca aklımdan geçen birşey var. cut off arızalı olabilir. sanayide arkadaşımın dükkanına rölanti dalgalanması şikayetiyle gelen bir kuşa bu teşhis konuldu ve sorun çözüldü. şimdi 94 şahinde cut off ne arar diyenler olabilir ama kendi aracımdan biliyorum var.

    doğrusu ben de ilk defa duyuyorum cut of meselesini ama benim tek sıkıntım rolantide dalgalanma değil tabi.
    ayrıca bu dalgalanmayı sadece benzinde yapıyor benim araba. gazda yapmıyor. usta bu yüzden karbüratörden hava aldığını söyledi zaten.

    cut off sadece benzinde görev yapar zaten gazda devreye girmez.

    haaa !!! o zaman durumu ustaya bi söyleyelim bakalım ne diyecek ?
    bu arada bu cut off tam olarak ne iş yapar ?

    Alıntıları Göster
    bayır aşağı bi üst vitese alıp gaza basmassan yakıtı keser ve ekonomi sağlar. aracın tekerlekleri döndüğü için zaten stop etmez ve yakıtsız pistonlar hareketine devam eder. aracın devri 1400 ün altına indiğinde devreden çıkar ve stop etmesini önler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ES3NT

    bayır aşağı bi üst vitese alıp gaza basmassan yakıtı keser ve ekonomi sağlar. aracın tekerlekleri döndüğü için zaten stop etmez ve yakıtsız pistonlar hareketine devam eder. aracın devri 1400 ün altına indiğinde devreden çıkar ve stop etmesini önler.

    Alıntıları Göster
    Gaz ayarının düzgün tutması için, hava filtresi değişimi, yağ değişimi, buji değişimlerinin yapılması gerekekir. Bunları değiştirmeden yaptığınız gaz ayarı tutmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: biuu

    Gaz ayarının düzgün tutması için, hava filtresi değişimi, yağ değişimi, buji değişimlerinin yapılması gerekekir. Bunları değiştirmeden yaptığınız gaz ayarı tutmaz.

    Alıntıları Göster
    Hava filtresinin tıkanması
    Emme manifoldunun çatlak olması
    Karbüratörün gaz kumandası, rölanti vidası, vs. ek yerlerinden hava alması gibi sorunlar rölantiyi etkiler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    Hava filtresinin tıkanması
    Emme manifoldunun çatlak olması
    Karbüratörün gaz kumandası, rölanti vidası, vs. ek yerlerinden hava alması gibi sorunlar rölantiyi etkiler.

    Alıntıları Göster
    ankara'da iseniz ostimde karbüratörcü necdet usta vardı bir zamanlar, eğer hala duruyorsa karbüratörü komple söküp içindeki diyaframları değiştirip, ayar yapıp geri takıyordu, bi bakın isterseniz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    ya! bu aşağıdaki konuda geçen problem ve çözümü gibi olabilir mi benim sıkıntım. bu diyalogları başka bi siteden kopyalayıp yapıştırdım.

    Merhaba Arkadaşlar:
    6 kere gaz ayarı yaptırmama rağmen hala rolantim sabit durmuyor.Sabah çalıştırıyorum jikleyi çekmem gerekiyor.Yada gaza basmazsam stop ediyor.Hadimotor soğuk yeni çalışmış normal diyelim.Motor sıcakkende bir trafikte ışıkta durduğumda bi bakıyorum rolanti onun üzerinde.Diğer ışığa gidiyorum nerdeyse stop edecek titreyerek çalışıyor.Mutlaka bi ayarsızlık var.Bi arkadaşım karbüratör hava alıyorsa böyle yapar dedi.Ne demek bu nerden nası hava alır.Hava almazsa hava gaz karışımını nasıl yapacakki.Anlıyan bi arkadaş beni aydınlatsın lütfen.
    Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

    abicim aynısı benim arabada vardı hiç telaş yapma anlatıyorum.Karbüratör mili var karbüratör 3 parça olarak kabul et motora en yakın bölümde karböratör mili denilen karbüratörün baştan başa içinden geçen bi demir var; orası zamanla aşınıyor alt kelebeğe fazladan hava giriyor. ve yakıtı yüzde 30-40 arttırıyor. ben istanbulda aynı sorundan dolayı topkapıda bunun bizzat ustası var aldım karbüratörü(alt takımı) gittim topkapıya bi güsel torna kelebek sıfır yapıldı araba canavar gibi güven bana

    öyle alınarak yapılcak bişey değil dostum.karbüratör mili zaten kelebeğe bağlı ordan hava alıp almadığını milin oraya benzin işettirerek anlaşılır benzini işettiğinde kamış gibi bişeyle oraya; eğerki arabanın deviri sapıtıyor gibi düşüyorsa mildir genelde mildeki boşluktan yapar bu devir dengesizliğini.Yapman gereken bi karbüratörü söküp veya söktürüp alt takımlan bi tornacıya gitmen olcak çünkü o mil oraya lehim gibi bişeylen yapışıktır çıkarman zordur yanlış anlama takmasıda ayrı bi derttir kelebek ayarıda yapılacaktır zaten

    Hocam çok işime yarayacak bilgiler paylaşmışsın.
    Derdimi şu konuda anlattım -->http://resim.donanimhaber.com/m_35043886/mpage_1/key_//tm.htm#35043886
    Ayrıca bu konuyu açan arkadaşın yaşadığı devir ve rolanti sorunları bendede oluyor.
    Ama tek kafamı kurcalayan şu,lpg ustası "Eğer karbüratörden hava alsa araba hiç çekmez,sorun orada değildir" dedi.O mu eksik biliyor yoksa doğru mu diyor anlamadım.Ama bir gerçek var araba havayı biryerlerden fazlasıyla alıyor,yeterli bilgim olmadığı için elim kolum bağlı kalıyorum.Açtığım konuda da bahsettim lpg de hava filtresi çıkışına bant kapatmadan gitmiyor araba.Benzinde ise arada ban olmasına rağmen aşırı bir durum olmadan gidiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kuşburnu -- 11 Ekim 2009; 14:53:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kuşburnu

    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    ya! bu aşağıdaki konuda geçen problem ve çözümü gibi olabilir mi benim sıkıntım. bu diyalogları başka bi siteden kopyalayıp yapıştırdım.

    Merhaba Arkadaşlar:
    6 kere gaz ayarı yaptırmama rağmen hala rolantim sabit durmuyor.Sabah çalıştırıyorum jikleyi çekmem gerekiyor.Yada gaza basmazsam stop ediyor.Hadimotor soğuk yeni çalışmış normal diyelim.Motor sıcakkende bir trafikte ışıkta durduğumda bi bakıyorum rolanti onun üzerinde.Diğer ışığa gidiyorum nerdeyse stop edecek titreyerek çalışıyor.Mutlaka bi ayarsızlık var.Bi arkadaşım karbüratör hava alıyorsa böyle yapar dedi.Ne demek bu nerden nası hava alır.Hava almazsa hava gaz karışımını nasıl yapacakki.Anlıyan bi arkadaş beni aydınlatsın lütfen.
    Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

    abicim aynısı benim arabada vardı hiç telaş yapma anlatıyorum.Karbüratör mili var karbüratör 3 parça olarak kabul et motora en yakın bölümde karböratör mili denilen karbüratörün baştan başa içinden geçen bi demir var; orası zamanla aşınıyor alt kelebeğe fazladan hava giriyor. ve yakıtı yüzde 30-40 arttırıyor. ben istanbulda aynı sorundan dolayı topkapıda bunun bizzat ustası var aldım karbüratörü(alt takımı) gittim topkapıya bi güsel torna kelebek sıfır yapıldı araba canavar gibi güven bana

    öyle alınarak yapılcak bişey değil dostum.karbüratör mili zaten kelebeğe bağlı ordan hava alıp almadığını milin oraya benzin işettirerek anlaşılır benzini işettiğinde kamış gibi bişeyle oraya; eğerki arabanın deviri sapıtıyor gibi düşüyorsa mildir genelde mildeki boşluktan yapar bu devir dengesizliğini.Yapman gereken bi karbüratörü söküp veya söktürüp alt takımlan bi tornacıya gitmen olcak çünkü o mil oraya lehim gibi bişeylen yapışıktır çıkarman zordur yanlış anlama takmasıda ayrı bi derttir kelebek ayarıda yapılacaktır zaten

    Hocam çok işime yarayacak bilgiler paylaşmışsın.
    Derdimi şu konuda anlattım -->http://resim.donanimhaber.com/m_35043886/mpage_1/key_//tm.htm#35043886
    Ayrıca bu konuyu açan arkadaşın yaşadığı devir ve rolanti sorunları bendede oluyor.
    Ama tek kafamı kurcalayan şu,lpg ustası "Eğer karbüratörden hava alsa araba hiç çekmez,sorun orada değildir" dedi.O mu eksik biliyor yoksa doğru mu diyor anlamadım.Ama bir gerçek var araba havayı biryerlerden fazlasıyla alıyor,yeterli bilgim olmadığı için elim kolum bağlı kalıyorum.Açtığım konuda da bahsettim lpg de hava filtresi çıkışına bant kapatmadan gitmiyor araba.Benzinde ise arada ban olmasına rağmen aşırı bir durum olmadan gidiyor.

    Alıntıları Göster
    Araba rölantide çalışırken hava filtresini çıkar, hava girişini elinle kapat. Motor stop etmiyorsa karbüratör hava alıyor demektir. Benim eski usta böyle bakıp hava alıyor demişti. Burdaki hava alıyor manası almaması gereken bi yerden hava alıyor manasında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desci

    Araba rölantide çalışırken hava filtresini çıkar, hava girişini elinle kapat. Motor stop etmiyorsa karbüratör hava alıyor demektir. Benim eski usta böyle bakıp hava alıyor demişti. Burdaki hava alıyor manası almaması gereken bi yerden hava alıyor manasında.

    benim arbada benzindeyken hava girişini tamamıyla kapatıyorum neredeyse rolantide bile değişiklik olmuyor ama gazda iken hava girişini yarım kapatsam motor stop ediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: toggy06

    ankara'da iseniz ostimde karbüratörcü necdet usta vardı bir zamanlar, eğer hala duruyorsa karbüratörü komple söküp içindeki diyaframları değiştirip, ayar yapıp geri takıyordu, bi bakın isterseniz...

    malesef ankara da değilim. bizim buradaki ustalar her şeyden anladıkları için, hiç bir şeyden tam olarak anlamıyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: toggy06

    ankara'da iseniz ostimde karbüratörcü necdet usta vardı bir zamanlar, eğer hala duruyorsa karbüratörü komple söküp içindeki diyaframları değiştirip, ayar yapıp geri takıyordu, bi bakın isterseniz...

    malesef ankara da değilim. bizim buradaki ustalar her şeyden anladıkları için, hiç bir şeyden tam olarak anlamıyorlar.

    Alıntıları Göster
    Yukarda bir yerde de yazıyordu karbüratördeki gaz kelebeğinin mili zamanla aşınabilir, buradan fazladan hava alınca karışım bozulur. Oraya gres sürülürse geçici olarak veya teşhis amaçlı bir çözüm sağlanabilir. Yalnız jikle kelebeğiyle karıştırmayın.

    Ikinci olarak, karbüratör manifolda bağlandığı yerdeki contadan hava alabilir. Karbüratörlü arabaların saplama vidaları ilk bir kaç bin km içinde yeniden sıkılırdı, biraz çalışan bir bağlantıdır.

    Üçüncü olarak karbüratör ve manifolda bağlı vakum hatlarından hava alabilir. Bunlar "cut-off" (veya "deceleration") valfine giden hatlar, benzin otm./jikle tertibatına giden vakum hatları veya fren takviyesine giden hatlar olabilir. Hepsinin, özellikle de bağlantı yerlerinin, kontrol edilmesi gerekir.

    Tıkalı yakıt filtresi veya aşınmış benzin pompası da kesiklik yapabilir.

    Sadece benzinle çalışırken kendini gösteren, ateşlemede bir zayıflık da olabilir ama bu bence daha zayıf bir ihtimal. Bujiler sökülüp durumlarına bakılmalı, tırnak aralıkları kontrol edilmeli. Bujiler elektrik almıyorsa önce kabloar kontrol edilmeli. Bujiler iyi ve elekrilk alıyorlarsa distr. kapağı ve tevzi makarası değiştirlmeli (veya kontrol edilmeli). Sonra platin (veya elektronikse silikon switch -eğer elek. beyin varsa sonra da referans sinyalleri), daha sonra indüksiyon bobini (dirençleri doğru mu, primer sekonder sargılar arası kısa devre varmı, 12V alıyor mu), bobinin toprak hattı... yani bujiden 12V a doğru sırayla bir kontrol yapılmalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Yukarda bir yerde de yazıyordu karbüratördeki gaz kelebeğinin mili zamanla aşınabilir, buradan fazladan hava alınca karışım bozulur. Oraya gres sürülürse geçici olarak veya teşhis amaçlı bir çözüm sağlanabilir. Yalnız jikle kelebeğiyle karıştırmayın.

    Ikinci olarak, karbüratör manifolda bağlandığı yerdeki contadan hava alabilir. Karbüratörlü arabaların saplama vidaları ilk bir kaç bin km içinde yeniden sıkılırdı, biraz çalışan bir bağlantıdır.

    Üçüncü olarak karbüratör ve manifolda bağlı vakum hatlarından hava alabilir. Bunlar "cut-off" (veya "deceleration") valfine giden hatlar, benzin otm./jikle tertibatına giden vakum hatları veya fren takviyesine giden hatlar olabilir. Hepsinin, özellikle de bağlantı yerlerinin, kontrol edilmesi gerekir.

    Tıkalı yakıt filtresi veya aşınmış benzin pompası da kesiklik yapabilir.

    Sadece benzinle çalışırken kendini gösteren, ateşlemede bir zayıflık da olabilir ama bu bence daha zayıf bir ihtimal. Bujiler sökülüp durumlarına bakılmalı, tırnak aralıkları kontrol edilmeli. Bujiler elektrik almıyorsa önce kabloar kontrol edilmeli. Bujiler iyi ve elekrilk alıyorlarsa distr. kapağı ve tevzi makarası değiştirlmeli (veya kontrol edilmeli). Sonra platin (veya elektronikse silikon switch -eğer elek. beyin varsa sonra da referans sinyalleri), daha sonra indüksiyon bobini (dirençleri doğru mu, primer sekonder sargılar arası kısa devre varmı, 12V alıyor mu), bobinin toprak hattı... yani bujiden 12V a doğru sırayla bir kontrol yapılmalı.

    Alıntıları Göster
    Benim arabam düz motor ve otomatik jikle düzenekli Weber 32 ADF karbüratör kullanılmış. Eğer sizin araçtaki karbüratör de aynıysa bir öneri verebilirim.

    Önümüzdeki günlerde deneyeceğim. Dün karbüratörün hava aldığını öğrendim ama emin olamadım. Anlamanın bir yolu hava girişini elle kapatmak fakat LPG takılı araçların filtre girişleri malumunuz bantlı. Bu yüzden söyleyeceğim yöntem daha mantıklı.

    Karbüratör ayarı için karışım ayar vidası kullanılır. Rölanti ayarında bahsettiğim vidayla oynanır. O vidanın durduğu yeri kaybetmemek şartıyla sıkarsanız aracın stop etmesi gerekirmiş. Sonra eski yerine alırsınız.

    Sonuca bakarsak vidayı sıktığınızda araç stop ederse karbüratör sağlamdır fakat stop etmezse karbüratör bir yerden hava alıyordur. Denemediğimiçin sonuç yazmıyorum.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.