Şimdi Ara

İlk Çalıştırmada Egzozdan Beyaz Duman

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
1
Favori
235.956
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar,

    Bir süredir dikkat ediyorum; araba ilk çalıştırmada, egzozdan baya bir beyaz duman atıyor. Bu neye delalettir acaba? Önceden de böyle olsaydı farkederdim heralde, dediğim gibi bir süredir var sanırım bu durum.

    Ekleme:
    VW Polo 1.6, 1998 Model
    108 bin km de.

    Yağ eksiltme durumu, yazın genel bir bakım yaptırıp, yağı komple değiştirmiştim.
    5000 km sonra, memlekete gidince bir ustaya başka bi sebep için gittiğimiz de yağa da bakıverdi,
    1 litre eksiltmişti, tamamladık. (Farklı bir marka ile, normalde Würth konmuştu 10x40. Castrol ekledik üstüne, würth yoktu çünkü)
    Yani 5000-6000 km de 1 litre yaklaşık.


    Bu arada bu durumla bir ilgisi var mı hiç bilmiyorum ama, belki bir parametre olabilir diye söylemek istedim..
    Ayrıca yine bir süredir, aracımdaki başka bir şey:

    İlk çalıştırmada, araç rölantideyken, motordan hafiften olmaması gereken(!?) bir ses geliyor..
    çısssssss diye.. Sanki birşey birşeye sürtüyor falan gibi..
    Geçen haftasonu ustaya gittim bu sorun neden olabilir filan diye..
    Aksi gibi her zaman çıkan bu ses, orda çıkmadı bi türlü.. Bişey yapmadan geri döndüm tabi.
    Ertesi gün sabah aynı ses
    Sanırım bu sesi de motor ısınana kadar yapıyor..
    Yağı değiştiren ustaya zamanında bu sesin sebebini sorduğumda, bilmemne contaları mı/sübapları mı tam hatırlamıyorum değişmesi gerekebilir, aciliyeti yok, falan filan demişti.
    Tabi çok anlamadığım için he deyip geçtim.
    Sizce bu duman atma ile bu ses arasında bi bağlantı varmı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İlteriş Kutluk Kağan -- 22 Ekim 2008; 14:52:30 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araba İlk Çalışmada Beyaz Duman Atıyor: Nedenleri ve Çözümleri

    Araba ilk çalıştığında beyaz duman atması, yaygın bir sorundur. Bu dumanın birkaç olası nedeni olabilir ve çoğu zaman endişe verici değildir.

    Su Buharı:

    En yaygın neden su buharıdır. Motor soğukken, egzoz sisteminde yoğunlaşma meydana gelebilir. Motor çalıştığında, yoğunlaşmış su buharlaşarak beyaz duman oluşturur. Bu duman tipik olarak birkaç dakika içinde kaybolur.

    Yakıt Zengin Karışım:

    Arızalı bir yakıt enjektörü veya hava akış sensörü, motora çok fazla yakıt göndermesine neden olabilir. Bu zengin karışım, egzoz sisteminde yanmadan kalabilir ve beyaz duman oluşturabilir.

    Silindir Kafası Contası Sızıntısı:

    Silindir kafası contası, silindir bloğu ile silindir kapağı arasında bir sızdırmazlık sağlar. Bu conta hasar görürse, soğutma sıvısı yanma odasına sızabilir ve beyaz duman oluşturabilir. Bu durumda, duman genellikle tatlı kokuludur.

    EGR Sistemi Arızası:

    EGR (Egzoz Gazı Devridaimi) sistemi, egzoz gazlarını tekrar motora yönlendirerek emisyonları azaltmaya yardımcı olur. Bu sistem arızalanırsa, egzoz gazları motora geri dönmeyebilir ve beyaz duman oluşturabilir.

    Arızalı Turboşarj:

    Turboşarj, motorun daha fazla güç üretmesine yardımcı olur. Arızalı bir turboşarj, yağ sızıntısına neden olabilir ve bu yağ egzoz sistemine geçerek beyaz duman oluşturabilir.

    Çözümler:

    Beyaz dumanın nedenini belirlemek için bir tamirciye başvurmalısınız. Yaygın çözümler şunları içerir:

    • Su buharı için endişelenmemelisiniz.
    • Yakıt karışımını ayarlamak için yakıt enjektörlerini veya hava akış sensörünü değiştirmek.
    • Hasarlı silindir kafası contasını değiştirmek.
    • EGR sistemini onarmak.
    • Arızalı turboşarjı değiştirmek.

    Araba ilk çalıştığında beyaz duman atması, genellikle ciddi bir sorun değildir. Ancak duman birkaç dakika sonra kaybolmuyorsa veya başka belirtilerle birlikte görülüyorsa, bir tamirciye başvurmalısınız.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • havalar soğukken yapması normal ama sıcak havadada yapıyorsa motor soğutma suyu yanma odsına karısıyor olabilir yani conta yakmıs olabilir ,
    yağ yakan araçta mavi duman atar açık mavi özellikle güneş ışığında belli olur mavimsi duman , aracınız kaç km de eğer daha once hararet vs yaptıysa conta yakmıs olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkpls

    havalar soğukken yapması normal ama sıcak havadada yapıyorsa motor soğutma suyu yanma odsına karısıyor olabilir yani conta yakmıs olabilir ,
    yağ yakan araçta mavi duman atar açık mavi özellikle güneş ışığında belli olur mavimsi duman , aracınız kaç km de eğer daha once hararet vs yaptıysa conta yakmıs olabilir
    quote:

    Orjinalden alıntı: brkpls

    havalar soğukken yapması normal ama sıcak havadada yapıyorsa motor soğutma suyu yanma odsına karısıyor olabilir yani conta yakmıs olabilir ,
    yağ yakan araçta mavi duman atar açık mavi özellikle güneş ışığında belli olur mavimsi duman , aracınız kaç km de eğer daha once hararet vs yaptıysa conta yakmıs olabilir


    Detayları ilk mesaja ekledim.
    Onun dışında; sıcak havada da yapmıştı işte..
    Bu arada hararet filan yapmadı daha önce..
    Bu conta yakma olayı dediğiniz nedir, ne değildir? Kaça malolur değişmesi..
    Tabi sorun başka birşey de olabilir ama en azından buysa, kaça patlar merak ettim.
    Büyük bir sorun mu yani ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: İlteriş Kutluk Kağan

    quote:

    Orjinalden alıntı: brkpls

    havalar soğukken yapması normal ama sıcak havadada yapıyorsa motor soğutma suyu yanma odsına karısıyor olabilir yani conta yakmıs olabilir ,
    yağ yakan araçta mavi duman atar açık mavi özellikle güneş ışığında belli olur mavimsi duman , aracınız kaç km de eğer daha once hararet vs yaptıysa conta yakmıs olabilir


    Detayları ilk mesaja ekledim.
    Onun dışında; sıcak havada da yapmıştı işte..
    Bu arada hararet filan yapmadı daha önce..
    Bu conta yakma olayı dediğiniz nedir, ne değildir? Kaça malolur değişmesi..
    Tabi sorun başka birşey de olabilir ama en azından buysa, kaça patlar merak ettim.
    Büyük bir sorun mu yani ?

    Alıntıları Göster
    Şundan anlayan bir allahın kulu yokmu?




  • Araç boştayken devirli devirli gaz ver.her devirde duman atıyorsa;(motor soğukken ilk çalıştırmalarda normaldir özellikle havalar soğuduğunda )

    1-Motor yağı baya bir eksilmiştir.
    2-Yanma odasına su giriyordur.(Bu genelde yüksek devirlerde olur)
    3-Segmanlardan yağ kaçırıp yağ yakıyordur.

    Contada yanmış olabilir.Conta ucuz (ortalama 30 lira civarı)ama çoğu bütün para işçiliğe gidiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fetih

    Araç boştayken devirli devirli gaz ver.her devirde duman atıyorsa;(motor soğukken ilk çalıştırmalarda normaldir özellikle havalar soğuduğunda )

    1-Motor yağı baya bir eksilmiştir.
    2-Yanma odasına su giriyordur.(Bu genelde yüksek devirlerde olur)
    3-Segmanlardan yağ kaçırıp yağ yakıyordur.

    Contada yanmış olabilir.Conta ucuz (ortalama 30 lira civarı)ama çoğu bütün para işçiliğe gidiyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Fetih

    Araç boştayken devirli devirli gaz ver.her devirde duman atıyorsa;(motor soğukken ilk çalıştırmalarda normaldir özellikle havalar soğuduğunda )

    1-Motor yağı baya bir eksilmiştir.
    2-Yanma odasına su giriyordur.(Bu genelde yüksek devirlerde olur)
    3-Segmanlardan yağ kaçırıp yağ yakıyordur.

    Contada yanmış olabilir.Conta ucuz (ortalama 30 lira civarı)ama çoğu bütün para işçiliğe gidiyor.


    Teşekkürler. Dediğinizi bir deneyim bakayım, bir de yağ seviyesini kontrol ederim.
    Sonucu burada paylaşırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fetih

    Araç boştayken devirli devirli gaz ver.her devirde duman atıyorsa;(motor soğukken ilk çalıştırmalarda normaldir özellikle havalar soğuduğunda )

    1-Motor yağı baya bir eksilmiştir.
    2-Yanma odasına su giriyordur.(Bu genelde yüksek devirlerde olur)
    3-Segmanlardan yağ kaçırıp yağ yakıyordur.

    Contada yanmış olabilir.Conta ucuz (ortalama 30 lira civarı)ama çoğu bütün para işçiliğe gidiyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Fetih

    Araç boştayken devirli devirli gaz ver.her devirde duman atıyorsa;(motor soğukken ilk çalıştırmalarda normaldir özellikle havalar soğuduğunda )

    1-Motor yağı baya bir eksilmiştir.
    2-Yanma odasına su giriyordur.(Bu genelde yüksek devirlerde olur)
    3-Segmanlardan yağ kaçırıp yağ yakıyordur.

    Contada yanmış olabilir.Conta ucuz (ortalama 30 lira civarı)ama çoğu bütün para işçiliğe gidiyor.


    Sabahleyin kontrol etme amaçlı, aracın yanına gitim, kontağı açtım ve marşa bastım, sonra indim arabadan egzosa bakmak için,

    herhangi birşey yok.. Sonra araca binip devirli gaz vermeye başladım, boştayken, ortalık deli gibi duman altı oldu..

    Motor yağının seviyesine baktım; minimum çizgisinde hemen hemen.. Muhtemelen yağ mı yakıyor, yağ mı kaçırıyor anlamadım, daha birkaç bin km önce 1 litre üstüne tamamlamıştık.

    Sizce sorun ne olabilir, Ne yapmalıyım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: İlteriş Kutluk Kağan

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fetih

    Araç boştayken devirli devirli gaz ver.her devirde duman atıyorsa;(motor soğukken ilk çalıştırmalarda normaldir özellikle havalar soğuduğunda )

    1-Motor yağı baya bir eksilmiştir.
    2-Yanma odasına su giriyordur.(Bu genelde yüksek devirlerde olur)
    3-Segmanlardan yağ kaçırıp yağ yakıyordur.

    Contada yanmış olabilir.Conta ucuz (ortalama 30 lira civarı)ama çoğu bütün para işçiliğe gidiyor.


    Sabahleyin kontrol etme amaçlı, aracın yanına gitim, kontağı açtım ve marşa bastım, sonra indim arabadan egzosa bakmak için,

    herhangi birşey yok.. Sonra araca binip devirli gaz vermeye başladım, boştayken, ortalık deli gibi duman altı oldu..

    Motor yağının seviyesine baktım; minimum çizgisinde hemen hemen.. Muhtemelen yağ mı yakıyor, yağ mı kaçırıyor anlamadım, daha birkaç bin km önce 1 litre üstüne tamamlamıştık.

    Sizce sorun ne olabilir, Ne yapmalıyım.

    Alıntıları Göster
    Aynı sorun bende de var.Ama beniki 5000-6000 gibi üst devirlerde yapıyor.Benimkinin segmanları değişecek.Yağ azalmışsa ya dediğim gibi segmanlar değişecek yada rektefe zamanı gelmiştir.Ya da bunlardan başka bir sorunu var.

    Yağı tamamlayıp birdaha dene istersen...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fetih -- 24 Ekim 2008; 14:15:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fetih

    Aynı sorun bende de var.Ama beniki 5000-6000 gibi üst devirlerde yapıyor.Benimkinin segmanları değişecek.Yağ azalmışsa ya dediğim gibi segmanlar değişecek yada rektefe zamanı gelmiştir.Ya da bunlardan başka bir sorunu var.

    Yağı tamamlayıp birdaha dene istersen...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Fetih

    Aynı sorun bende de var.Ama beniki 5000-6000 gibi üst devirlerde yapıyor.Benimkinin segmanları değişecek.Yağ azalmışsa ya dediğim gibi segmanlar değişecek yada rektefe zamanı gelmiştir.Ya da bunlardan başka bir sorunu var.

    Yağı tamamlayıp birdaha dene istersen...


    Araba daha 108 bin Km de?
    Dediğin gibi yağı suyu bir tamamlatıp denesem iyi olacak galiba..
    Su seviyesi de minimum da görünüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: İlteriş Kutluk Kağan

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fetih

    Aynı sorun bende de var.Ama beniki 5000-6000 gibi üst devirlerde yapıyor.Benimkinin segmanları değişecek.Yağ azalmışsa ya dediğim gibi segmanlar değişecek yada rektefe zamanı gelmiştir.Ya da bunlardan başka bir sorunu var.

    Yağı tamamlayıp birdaha dene istersen...


    Araba daha 108 bin Km de?
    Dediğin gibi yağı suyu bir tamamlatıp denesem iyi olacak galiba..
    Su seviyesi de minimum da görünüyor.

    Alıntıları Göster
    önce sübaplara baksınlar direk segmanlara dalmasınlar.eğer sorun sübap kaynaklı ise kaver rektefiyesi yeterli olur.boşuna motoru dağıtmasınlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: figor44

    önce sübaplara baksınlar direk segmanlara dalmasınlar.eğer sorun sübap kaynaklı ise kaver rektefiyesi yeterli olur.boşuna motoru dağıtmasınlar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: figor44

    önce sübaplara baksınlar direk segmanlara dalmasınlar.eğer sorun sübap kaynaklı ise kaver rektefiyesi yeterli olur.boşuna motoru dağıtmasınlar.


    sübap dediğin nedir hocam. sibop lastiklerinin değişmesinden mi bahsediyorsun?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: İlteriş Kutluk Kağan

    quote:

    Orjinalden alıntı: figor44

    önce sübaplara baksınlar direk segmanlara dalmasınlar.eğer sorun sübap kaynaklı ise kaver rektefiyesi yeterli olur.boşuna motoru dağıtmasınlar.


    sübap dediğin nedir hocam. sibop lastiklerinin değişmesinden mi bahsediyorsun?

    Alıntıları Göster
    yoğun mavi duman çıkarsa motordan bilinki motor yağ yakıyordur
    yoğun siyah duman çıkarsa motordan bilinki motorun hava filtresi kirlenmişdir
    yoğun beyaz duman çıkıyorsa motordan bilinki motor çok benzin yakıyordur

    demiş biri ne kadar doğru bilmem




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RECEP____KOVBOY

    yoğun mavi duman çıkarsa motordan bilinki motor yağ yakıyordur
    yoğun siyah duman çıkarsa motordan bilinki motorun hava filtresi kirlenmişdir
    yoğun beyaz duman çıkıyorsa motordan bilinki motor çok benzin yakıyordur

    demiş biri ne kadar doğru bilmem

    Alıntıları Göster
    "yoğu beyaz duman çıkıyorsa bilinki motor çok benzin yakıyordur" bu doğru değil yoğun siyah duman varsa zengin karısım problemi vardır yani asırı benzin tüketmi vardır .
    beyaz duman soğuk havada normal ama sıcak havadada var ise motor içerisinde bi arızaya delalettir , conta segman vs.
    bu arada süpaplar 4 zamanlı motorlarda yakıtı çekmeye ve eksoz gazını atmaya yarayan parçalardır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkpls

    "yoğu beyaz duman çıkıyorsa bilinki motor çok benzin yakıyordur" bu doğru değil yoğun siyah duman varsa zengin karısım problemi vardır yani asırı benzin tüketmi vardır .
    beyaz duman soğuk havada normal ama sıcak havadada var ise motor içerisinde bi arızaya delalettir , conta segman vs.
    bu arada süpaplar 4 zamanlı motorlarda yakıtı çekmeye ve eksoz gazını atmaya yarayan parçalardır

    Alıntıları Göster
    Bizde de şahin var 91 model.Geçen gün aşağıya gittim çalıştırmak için çalıştırınca beyaz duman atmaya başladı.Fakat 5-10 dk sonra tekrar çalıştırdım bu sefer normaldi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sirigmus

    Bizde de şahin var 91 model.Geçen gün aşağıya gittim çalıştırmak için çalıştırınca beyaz duman atmaya başladı.Fakat 5-10 dk sonra tekrar çalıştırdım bu sefer normaldi.

    Alıntıları Göster
    bu sorun bizde de olmuştu vede motorun üst kapak contasını yakmıştık sanırım bi onları kontrol ettirirlersen sorun çözülebilirbelki ama tam bende bimiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayv35

    bu sorun bizde de olmuştu vede motorun üst kapak contasını yakmıştık sanırım bi onları kontrol ettirirlersen sorun çözülebilirbelki ama tam bende bimiyorum

    Alıntıları Göster
    aynısı benim şahinde de olmuştu bir fazlasıyla.. oda araba ısınırken radyatörden köpürerek yedek su deposuna su geliyordu,telefon açtığımda usta, contayı yakmışsın gel değiştirelim dedi,hiç de öyle ucuz değil... conta,taşlama,işçilik falan filan derken 150 gitti ya!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alihace

    aynısı benim şahinde de olmuştu bir fazlasıyla.. oda araba ısınırken radyatörden köpürerek yedek su deposuna su geliyordu,telefon açtığımda usta, contayı yakmışsın gel değiştirelim dedi,hiç de öyle ucuz değil... conta,taşlama,işçilik falan filan derken 150 gitti ya!

    Alıntıları Göster
    konu eski ama gündemden düşmeyecek bi konu en azından kış aylarında

    aynı sorun benim aracım da da var havalar soğuduğundan beri beyaz duman veya buhar atıyor geçen conta takımını değiştirdikten sonra motor ısınmasına rağmen yine beyaz duman devam etti ve arabanın ön tarafını yokuş yukarı bıraktığımda egsozdan su geldiğini gördüm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: munadi_52

    konu eski ama gündemden düşmeyecek bi konu en azından kış aylarında

    aynı sorun benim aracım da da var havalar soğuduğundan beri beyaz duman veya buhar atıyor geçen conta takımını değiştirdikten sonra motor ısınmasına rağmen yine beyaz duman devam etti ve arabanın ön tarafını yokuş yukarı bıraktığımda egsozdan su geldiğini gördüm

    birazda ben up layım konuyu..
    aynı sıkını bnm 99 poloda da var, yağı suyu normal, büyük ihtimal arkadaşın bahsettiği gibi soğuk havalar yüzünden, gece -10 görmeye basladk simdiden,,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: davacu

    quote:

    Orijinalden alıntı: munadi_52

    konu eski ama gündemden düşmeyecek bi konu en azından kış aylarında

    aynı sorun benim aracım da da var havalar soğuduğundan beri beyaz duman veya buhar atıyor geçen conta takımını değiştirdikten sonra motor ısınmasına rağmen yine beyaz duman devam etti ve arabanın ön tarafını yokuş yukarı bıraktığımda egsozdan su geldiğini gördüm

    birazda ben up layım konuyu..
    aynı sıkını bnm 99 poloda da var, yağı suyu normal, büyük ihtimal arkadaşın bahsettiği gibi soğuk havalar yüzünden, gece -10 görmeye basladk simdiden,,

    Alıntıları Göster
    eski arabamdaki sorunun aynısı araban yağ yakmanın ilk evresinde, geçmiş olsun. bir kaç aya kadar iyice yakmaya başlar.




  • Hort olacak ama, benim 98 model arabamda da aynı sorun var. ilk çalışmada duman altı oluyor ortalık sonra düzeliyor, kışın hareret yapmıştı bir ara acaba ondan mı
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.