|
Conta mı, Radyatördeki Hava mı?
Motor soğutma sistemlerindeki hava birikimi, ciddi sorunlara yol açabilecek yaygın bir sorundur. İşte hava birikiminin yaygın nedenleri ve belirtileri:
- Conta Arızası: Silindir kapağı contası veya emme manifoldu contası hasar gördüğünde, egzoz gazları soğutma sistemine sızabilir ve hava cepleri oluşturabilir.
- Radyatördeki Hava: Soğutma sistemine yeni sıvı eklerken veya radyatör hortumları değiştirilirken hava girebilir.
- Termostat Arızası: Termostat düzgün çalışmadığında, soğutma sıvısı gerektiği gibi dolaşmayabilir ve hava cepleri oluşabilir.
- Yedek Su Deposu Hava Yapıyor: Yedek su deposu tıkalıysa veya hasar görmüşse, soğutma sistemine hava girebilir.
Belirtiler:
- Motor suyu seviyesinde aşırı düşüş
- Radyatörden veya yedek su deposundan hava kabarcıkları çıkması
- Gaza basınca radyatörden su atması
- Motor aşırı ısınması
- Isıtma sisteminin düzgün çalışmaması
Teşhis ve Çözüm:
Hava birikiminin kaynağını belirlemek için bir tamirciye başvurmak önemlidir. Yaygın teşhis ve çözüm yöntemleri şunlardır:
- Soğutma Sisteminin Hava Akıtımı: Soğutma sistemindeki hava, bir radyatör yıkama makinesi veya hava tahliye vidası kullanılarak giderilebilir.
- Conta Değişimi: Hasarlı contalar, hava sızıntısını önlemek için değiştirilmelidir.
- Termostat Değişimi: Arızalı termostatlar, soğutma sisteminin düzgün çalışmasını sağlamak için değiştirilmelidir.
- Yedek Su Deposu Değişimi: Tıkalı veya hasarlı yedek su depoları, soğutma sistemine giren havayı önlemek için değiştirilmelidir.
Hava birikimini gidermek, motor sağlığı için çok önemlidir. Hava cepleri oluştuğunda, soğutma sıvısı motorun tüm bölümlerine ulaşamaz ve bu da aşırı ısınmaya ve ciddi hasara yol açabilir.