Şimdi Ara

Motordan anlayanlar bi baksın lütfen.Conta mı, radyatördeki hava mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
16.563
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Bundan 20 gün önce aracın yolda kalorifer hortumu patladı ve araba 20 30 saniye 130 derece hararette durdu ve sonra hararet düştü. Daha sonra yaptırdık. O günden beri kullanıyorum, bişey yok.
    Geçenlerde aracın başında bi arkadaşla muhabbet ederken arabaın radyatör suyundaki pas mı antifiriz mi konusunda konuşurken arkadar kaputu açıp genişleme kabındaki suya bakmak istedi. Motor sıcaktı ve su fışkırmaya başladı. Hemen kapağı kapattı arkadaş.
    Ardından 2 gün kullandım arabayı. 30 kilometre yol yaptıktan sonra 5-6 km lik bir rampada çıkmaya başladım. Bu arada araca da fena yüklendim. 4000-5000 devirlere falan çıkardım. Tam rampa bitti hararet yükselmeye başladı. Çektim kenara, genişleme kabına baktım. Su kabın içinde kaynıyor. Ustayı aradım. Dedi senin contada kaçak var, değişmesi lazım. Nerden baksan 2-3 bin lira tutar.
    Ardından baktım hararet olması gereken seviyeye gelmiş. Yolun devamı da yokuş, eve kadar geldim.
    Sonra başka bir ustaya sordum. Tüm detaylarıyla anlattım. Usta dedi ki hava radyatör hava yapmıştır.Peteğin üstünde bir tapa var. Motoru çalıştır 30-40 dk çalışsın. O tapadan su çıkmıyorsa hava yapmıştır. su çıkana kadar bekle, genişleme kabına su ilave et ama kapağını hemen kapat yoksa yine hava yapar dedi. Bende aynen yaptım. 4-5 dk su çıkmadı, sonra çıkmaya başladı ve tapayı kapattım. Ardından 20 dk kadar arabayı zorlayarak test ettim. Hararet yükselmedi.
    ve usta dedi ki; conta yakmış araba sabah motor soğukken ilk çalştığında tekler (bende bişey yok) beyaz duman atar (videosunu attım, dedi normal), su eksilir(takipteyim sanki birazcık azaldı gibi ama tam anlayamadım.) on dk çalışsa yine hararet yapar (bi daha yapmadı ama çok uzun süreli kullanımlar yapmadım)
    Contası yanmış diyen usta sızdırma şeklinde kaçırıyor olabilir, %80 kaçak var, illaki sen geleceksin diyor.

    İyice kafam karıştı, ne yapsam bilemiyorum. Param da yok, riske girmeyip al değiştir dicem ama bitiğim şu an. Tavsiyeleriniz?







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Conta mı, Radyatördeki Hava mı?

    Motor soğutma sistemlerindeki hava birikimi, ciddi sorunlara yol açabilecek yaygın bir sorundur. İşte hava birikiminin yaygın nedenleri ve belirtileri:

    • Conta Arızası: Silindir kapağı contası veya emme manifoldu contası hasar gördüğünde, egzoz gazları soğutma sistemine sızabilir ve hava cepleri oluşturabilir.
    • Radyatördeki Hava: Soğutma sistemine yeni sıvı eklerken veya radyatör hortumları değiştirilirken hava girebilir.
    • Termostat Arızası: Termostat düzgün çalışmadığında, soğutma sıvısı gerektiği gibi dolaşmayabilir ve hava cepleri oluşabilir.
    • Yedek Su Deposu Hava Yapıyor: Yedek su deposu tıkalıysa veya hasar görmüşse, soğutma sistemine hava girebilir.

    Belirtiler:

    • Motor suyu seviyesinde aşırı düşüş
    • Radyatörden veya yedek su deposundan hava kabarcıkları çıkması
    • Gaza basınca radyatörden su atması
    • Motor aşırı ısınması
    • Isıtma sisteminin düzgün çalışmaması

    Teşhis ve Çözüm:

    Hava birikiminin kaynağını belirlemek için bir tamirciye başvurmak önemlidir. Yaygın teşhis ve çözüm yöntemleri şunlardır:

    • Soğutma Sisteminin Hava Akıtımı: Soğutma sistemindeki hava, bir radyatör yıkama makinesi veya hava tahliye vidası kullanılarak giderilebilir.
    • Conta Değişimi: Hasarlı contalar, hava sızıntısını önlemek için değiştirilmelidir.
    • Termostat Değişimi: Arızalı termostatlar, soğutma sisteminin düzgün çalışmasını sağlamak için değiştirilmelidir.
    • Yedek Su Deposu Değişimi: Tıkalı veya hasarlı yedek su depoları, soğutma sistemine giren havayı önlemek için değiştirilmelidir.

    Hava birikimini gidermek, motor sağlığı için çok önemlidir. Hava cepleri oluştuğunda, soğutma sıvısı motorun tüm bölümlerine ulaşamaz ve bu da aşırı ısınmaya ve ciddi hasara yol açabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Soğutma suyunda yağ yoksa contayla işin yok. Muhtemelen ilkinin dediği gibi hava yaptı sıcakken açınca. Havayı alınca da düzeldi. Düşünecek bir şey yok. Birkaç gün yağı suyu takip et. Gözün de hararette olsun. Su eksiltirse de hortumlardan kaçak vardır.
  • Benzer sorun bende de vardı. Genleşme kabındaki su gözle görülür bir şekilde azalıyor mu bunu kontrol et.

    Mesela su seviyesini kurşun kalem ile işaretle ve bir kaç gün gözlemle.

    Ayrıca conta yanık mı şeklindeki soruna ithafen hem boschun bir testi var genleşme kabının kapagını açıyorlar ve içinde mavi bir sıvı olan test aletini tutuyorlar. Bir test daha var sallama çay ipli bir şeffaf poşet var içi sarı sıvı dolu gibi genleşme kabına koyarak sudaki karbondioksit monooksit seviyesini kontrol ediyor. Kırmızılaştıkça contanın durumu kötü demektir.

    Bunları yaptırırsan contanın yanık olup olmadığını anlayabilirsin. Bu sallama çay gibi olan test internet sitelerinde n11 hepsiburada gibi bile satılıyor 25 30 lira gibi bir fiyatı var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖlüyenYörüler

    Soğutma suyunda yağ yoksa contayla işin yok. Muhtemelen ilkinin dediği gibi hava yaptı sıcakken açınca. Havayı alınca da düzeldi. Düşünecek bir şey yok. Birkaç gün yağı suyu takip et. Gözün de hararette olsun. Su eksiltirse de hortumlardan kaçak vardır.
    Conta yakınca illaki suya yağ karışmaz tam tersi de olabilir bende 6 yıl önce conta yaptırdım aracın suyu tertemizdi ama sabah ilk çalıştırmada araç öyle bir saçmalıyordu ki sormayın gitsin su eksiltiyordu ve hararete meyilli idi sebebi yanan conta suyu ilk silindire sızdırmasıydı şükür yapıldı
  • Aracınızın termostatı ne kadar sürede 85-95 arasına geliyor?Ayrıca kalorifer ısıtmasında gecikme mevcut mu?
  • babapars kullanıcısına yanıt
    Genellikle suya yağ karışır. Yağ ile suyu ayıran silindir kapak contası bildiğimiz üzere. Yağ da silindir yuvalarının içinde olduğu için basıncı soğutma suyundan çok daha fazladır. Bu yüzden yağın suya karışması ilk bulunan şey olur. Tabii conta işlevsiz ise araba çalışmıyorken silindir yuvalarına da su geçebilir. Bunun sonucunda araba su eksiltir ve ilk çalışması çok zor olur. Arkadaş sürüş esnasındaki sıkıntıdan bahsettiği için suya yağ karışmadıysa işin yok dedim. Yoksa bunların hiçbiri olmadan sadece su eksiltip ilk marşı geç alsa idi yine contaya bakmalısın derdim.
  • ÖlüyenYörüler kullanıcısına yanıt
    Doğrudur ben yaşadığımdan yola çıkarak misal verdim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi babapars -- 19 Şubat 2020; 14:0:0 >
  • Genleşme kabının kapağını açıp motoru çalıştırın.
    Motor ısınınca biraz gaz verin.
    Kalöriferi sıcak konuma getirip çalıştırın.
    Sıcaklık artınca termostat açar. o arada fanda açar ordan anlarsınız.
    El ile kontrolde yapabilirsiniz radyatöre giren çıkan borular sıcak olur.
    Termostat bozuk ise bu dediklerim olmaz. Açacağı sıcaklıkta açmaz yada hep açıktır motorunuz ısınmaz.



    Termostat açınca radyatör, blok ve kalorifer peteği yani tüm su sistemi hareket haline geçmiş olur.
    Genleşme kabı açık olduğu için tesisatta hava varsa geri dönüş borusundan çıkar zaten. Termostat açmazsa radyatör kısmındaki hava çıkmayabilir.

    Contada problem varsa suya kompresyon verebilir yada yağ karıştırır.
    Genleşme kabı açıkken gaza basınca suyu çekiyorsa contada problem vardır.
    Yağ varsada belli oluyor zaten renkten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi by_bozkurt -- 19 Şubat 2020; 13:22:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: babapars

    Conta yakınca illaki suya yağ karışmaz tam tersi de olabilir bende 6 yıl önce conta yaptırdım aracın suyu tertemizdi ama sabah ilk çalıştırmada araç öyle bir saçmalıyordu ki sormayın gitsin su eksiltiyordu ve hararete meyilli idi sebebi yanan conta suyu ilk silindire sızdırmasıydı şükür yapıldı

    Alıntıları Göster
    Adam doğru söylüyor

    büyük ihtimalle conta yanık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Multistrada

    Adam doğru söylüyor

    büyük ihtimalle conta yanık

    Alıntıları Göster
    Ben yanmamış demedim ki ama hocam
  • Conta testi var, yaptırın kafanızda soru işareti kalmasın. Ayrıca sıcak motordayken genleşme tankının kapağını açmak nedir Allah muhafaza sakatlık da çıkabilirdi.
  • babapars kullanıcısına yanıt
    bende doğru söylediğinizi söyledim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Multistrada

    bende doğru söylediğinizi söyledim
    kusura bakmayın kafam karışık bu ara
  • Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar.
    Bugün conta testi yaptırdım. Kaçak yok dedi testi yapan kişi.
    Arabada sabah tek kontak ile hızlı çalışıyor, herhangi bir tekleme yok.
    Araç sabah çalıştıktan beş on dakika sonra hararet 90 dereceye ulaşıyor.
    Kalorifer on dk sonra ısıtmaya başlıyor sabahları. Dışarda hava 2-3 derecede normaldir herhalde..
    Yani radyatör hava yapmış anlaşılan.
    Bu arada radyatörde hiç antifriz yokmuş. Conta testi yapan çocuk mutlaka antifriz koy diyor.
    Usta ise hiç antifriz yoksa ve koyarsan mutlaka patlatır bir yerden, sen böyle kullanmaya devam et diyor. Ne tavsiye edersiniz?
  • ahmetkep kullanıcısına yanıt
    Antifiriz yaz kış konulmalı bence. Hortumlarda ve diğer soğutma sistemi aksamlarında kireçlenme olur, korozyon olur. Antifiriz yazın aşırı ısınma kışın aşırı soğumaya karşı da mutlaka lazım. Hele Opel gibi sıcakseven bir motora sahipseniz şart oğlu şart
  • TahaKaradeniz kullanıcısına yanıt
    Evet, araştırmalarım doğrultusunda antifriz sadece soğukta değil, suyun kaynamasını da geciktirdiği için önemli. Araba Alfa Romeo 147 bu arada.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.