Şimdi Ara

MOTOR BLOĞU ve KARTERE KAYNAK NASIL OLUR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (3 Mobil) - 1 Masaüstü3 Mobil
5 sn
38
Cevap
0
Favori
47.141
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ford fiesta aracımla 203 1,4 kaza yaptım motor bloğunun ve karterin değişmesi gerekiyor izmir de bazı ustalar değiştim kaynak yapalım seni 3-5 sene götürrü diyor bazılarıysa 2 ay idare etmez iyor siz ne dersiniz



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Bloğu ve Kartere Kaynak Nasıl Yapılır

    Motor bloğu ve karter, bir motorun önemli bileşenleridir ve zamanla hasar görebilir veya çatlayabilirler. Bu hasarlar, motorun performansını ve ömrünü önemli ölçüde etkileyebilir. Neyse ki, çoğu durumda motor bloğu ve karter kaynak yapılarak onarılabilir.

    Motor Bloğu Kaynak Olur Mu?

    Evet, motor bloğu kaynak yapılabilir. Bununla birlikte, kaynak işlemi oldukça karmaşıktır ve yalnızca deneyimli bir kaynakçı tarafından yapılmalıdır. Motor bloğunun yapıldığı malzeme (örneğin alüminyum veya dökme demir) kaynak işlemini etkileyecektir.

    Karter Kaynak Olur Mu?

    Evet, karter de kaynak yapılabilir. Karter genellikle alüminyumdan yapılır ve kaynak işlemi motor bloğunun kaynak işleminden daha kolaydır. Bununla birlikte, yine de deneyimli bir kaynakçı tarafından yapılması önerilir.

    Silindir Kapağı Kaynak Olur Mu?

    Evet, bazı durumlarda silindir kapağı da kaynak yapılabilir. Ancak, bu işlem son derece karmaşıktır ve yalnızca özel ekipman ve uzmanlığa sahip yetkili servisler tarafından yapılmalıdır.

    Yağ Karteri Kaynak Olur Mu?

    Evet, yağ karteri de kaynak yapılabilir. Yağ karteri genellikle alüminyumdan yapılır ve kaynak işlemi nispeten kolaydır. Ancak, yine de deneyimli bir kaynakçı tarafından yapılması önerilir.

    Motor Blok Kaynağı Nasıl Yapılır?

    Motor blok kaynağı, aşağıdaki adımları içeren karmaşık bir işlemdir:

    1. Hasarlı bölgenin temizlenmesi ve hazırlanması
    2. Uygun kaynak yöntemi ve malzemelerinin seçilmesi
    3. Kaynak işleminin gerçekleştirilmesi
    4. Kaynaklı bölgenin soğutulması ve test edilmesi

    Blok Kaynağı

    Blok kaynağı, motor bloğunun kaynağı için kullanılan bir terimdir. Bu işlem, hasarlı bölgeyi onarmak ve motor bloğunun bütünlüğünü geri kazandırmak için kullanılır.

    Motor Blok Kaynağı

    Motor blok kaynağı, motor bloğunun onarımı için kullanılan bir kaynaktır. Bu kaynak, motor bloğunun hasarlı bölgesini onarmak ve motorun performansını geri kazandırmak için kullanılır.

    Motor bloğu veya karterin kaynak işlemine ihtiyacınız varsa, deneyimli bir kaynakçıya başvurmanız önemlidir. Yanlış bir kaynak işlemi, daha fazla hasara ve hatta motorun arızalanmasına neden olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • geçmiş olsun motor bloğunun kaynak yapılmasını hiç duymadım değişmesi daha iyi olur diye düşünüyorum daha büyük problemlere yol açabilir karter kaynak olabiliyor bir çok eski model otonun karteli kaynaklıdır tabiki en doğrusu değiştirmek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahin2030

    geçmiş olsun motor bloğunun kaynak yapılmasını hiç duymadım değişmesi daha iyi olur diye düşünüyorum daha büyük problemlere yol açabilir karter kaynak olabiliyor bir çok eski model otonun karteli kaynaklıdır tabiki en doğrusu değiştirmek
    aleminyum oluyormuş hocam ve aleminyum kaynağı yapılıyprmuş zaten ucuz olan karter orjinali 250 lira ama blok pahalı ne yapacağımı bilemedim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilcihangir

    aleminyum oluyormuş hocam ve aleminyum kaynağı yapılıyprmuş zaten ucuz olan karter orjinali 250 lira ama blok pahalı ne yapacağımı bilemedim

    Alıntıları Göster
    blokta kaynak hiç olası bişey gibi gelmedi banada
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    blokta kaynak hiç olası bişey gibi gelmedi banada

    Alıntıları Göster
    iyi bir aleminyum kaynakçısı bulursan olur diyorlar ama ısınınca sorun olur gibi geliyor bana da ustaların bazıları olur idare eder diyor bazıysa hiç uğraşöa hurdacıdan blok al diyor o da yeniden ruhsata işletiliyor muayaneye falan giriliyormuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilcihangir

    iyi bir aleminyum kaynakçısı bulursan olur diyorlar ama ısınınca sorun olur gibi geliyor bana da ustaların bazıları olur idare eder diyor bazıysa hiç uğraşöa hurdacıdan blok al diyor o da yeniden ruhsata işletiliyor muayaneye falan giriliyormuş

    Alıntıları Göster
    hiç yorma kendini, çıkma parçalar satan yerleri dolaş uygun fiyata blok v carter bulursun..

    izmir de kuzenimin 80 model bmw sine bile çıkma parça bulmuştuk..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tacox

    hiç yorma kendini, çıkma parçalar satan yerleri dolaş uygun fiyata blok v carter bulursun..

    izmir de kuzenimin 80 model bmw sine bile çıkma parça bulmuştuk..

    Alıntıları Göster
    hocam izmir için bildiğin bi yer var mı e sence ortalama ne kadara mal olur
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilcihangir

    hocam izmir için bildiğin bi yer var mı e sence ortalama ne kadara mal olur

    Alıntıları Göster
    Hocam izmirde yapılırmı bilmem ama belçikada yapılıyormış benim arkadaşımda E36 318 İS vardı motor üst bloğunu çatlatmış ve kaynak yaptırmış son 4 senedirde sanırım sorunsuz biniyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: son_samuray

    Hocam izmirde yapılırmı bilmem ama belçikada yapılıyormış benim arkadaşımda E36 318 İS vardı motor üst bloğunu çatlatmış ve kaynak yaptırmış son 4 senedirde sanırım sorunsuz biniyor

    Alıntıları Göster
    dediğim gibi hocam bazı ustalar özellikle servisler hiç uğraşma 2 ay gitmez diyor bazılarıysa ben yaparım 600 tlni aaırım bir daha en az 5 yl seni götürrü diyor kararsız kaldım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilcihangir

    dediğim gibi hocam bazı ustalar özellikle servisler hiç uğraşma 2 ay gitmez diyor bazılarıysa ben yaparım 600 tlni aaırım bir daha en az 5 yl seni götürrü diyor kararsız kaldım

    Alıntıları Göster
    Kaynakçı için en zor kaynak alüminyum,kaynak tutması yönünden en zorlu kaynak ise dökme demire yapılandır.Piyasada bu kaynaklar çeşitli işlerde yapılıyor.Motor bloğu için mecbur kalındığı taktirde yapılabilir.İyi bir kaynakçı çok rahat yapar.Eğer maddi olarak çok fark vars veya kısa zamanda çıkma bir blok bulmanız zor ise yaptırın derim.İleriye doğru vakit ve nakit oldukça çıkma blokla yer değiştirirsiniz.Kaynak teknolojisi baya ilerledi,hemen hemen kaynak yapılamayan ortam ve malzeme kalmadı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilcihangir

    dediğim gibi hocam bazı ustalar özellikle servisler hiç uğraşma 2 ay gitmez diyor bazılarıysa ben yaparım 600 tlni aaırım bir daha en az 5 yl seni götürrü diyor kararsız kaldım

    Alıntıları Göster
    motor bloğuna da kapağına da kaynak olur.aluminyum ya da pik demir döküm farketmez.piyasada motor bloğu özellikle kapağı kaynaklanmış çok araç var.belki de altınızdaki aracın da motorunda kaynak vardır bunu bilemezsiniz.

    karter zaten sactan bir parçadır.ezilmiş olması çok çok önemli değildir.görevi motor yağına taslık yapmaktır.başka hiçbir görevi yoktur.şekil değiştirip kendinden geçmediyse düzeltilebilecek şekildeyse yeniden kullanılabilir.burda kullanılıp kullanılamayacağını motor bloğunu öptiği yerlerin yamulup yamulmadığı belirler.eğer öpüştüğü yerler yamuksa motor sürekli yağ kaçırır.

    aradığın parçaları hurdacıdan da alabilirsin.ama alacağın parçaları lazer testine sokmadan almaman gerek.dediğim gibi bloka kaynaka attırmak yerine çıkmasını alayım derken başka bi çatlak ya da kaynaklı blok alma olasılığı da var.motor blok nosu değişeceğinden ruhsata işletmek gerek.eğer muayenen yeni yapıldıysa şimdi hiç uğraşmazsın 1-2 yıl sonra yeni muayene süresi geldiğinde ruhsata işletirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    motor bloğuna da kapağına da kaynak olur.aluminyum ya da pik demir döküm farketmez.piyasada motor bloğu özellikle kapağı kaynaklanmış çok araç var.belki de altınızdaki aracın da motorunda kaynak vardır bunu bilemezsiniz.

    karter zaten sactan bir parçadır.ezilmiş olması çok çok önemli değildir.görevi motor yağına taslık yapmaktır.başka hiçbir görevi yoktur.şekil değiştirip kendinden geçmediyse düzeltilebilecek şekildeyse yeniden kullanılabilir.burda kullanılıp kullanılamayacağını motor bloğunu öptiği yerlerin yamulup yamulmadığı belirler.eğer öpüştüğü yerler yamuksa motor sürekli yağ kaçırır.

    aradığın parçaları hurdacıdan da alabilirsin.ama alacağın parçaları lazer testine sokmadan almaman gerek.dediğim gibi bloka kaynaka attırmak yerine çıkmasını alayım derken başka bi çatlak ya da kaynaklı blok alma olasılığı da var.motor blok nosu değişeceğinden ruhsata işletmek gerek.eğer muayenen yeni yapıldıysa şimdi hiç uğraşmazsın 1-2 yıl sonra yeni muayene süresi geldiğinde ruhsata işletirsin.

    Alıntıları Göster
    motor bloguna yaklaşık 2 sene önce kaynak yapılmış bir araç vardı sık sık görürüm her hangi sorun çıkarmadı şimdiye kadar.. araç escort




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    motor bloguna yaklaşık 2 sene önce kaynak yapılmış bir araç vardı sık sık görürüm her hangi sorun çıkarmadı şimdiye kadar.. araç escort

    Alıntıları Göster
    araça şu an motor yağ kaçırıyor bu nedenle karterde de sorun olduğu kesin ama karterin orijinali 250 yan ürünü 150 lt yani çok önemli değil esas beni zor durumda bırakn bloktaki sorun. Aracı zaten acemiyim 1 veya maksimum 2 yıl daha kullanıp satmayı ve iyi bir araç almayı düşünüyorum ama bazı ustaların aleminyuma yapılan kaynağın blok çok ısındığından tutmayacağını tutsa bile uzun yola çıkıp 50 yi geçmenin çok tehlikeli olduğunu söylemesi en fazla 5 6 ay gider demi beni düşündürüyır yeni blok ve karter üstüne bir de işletme tekrar muayene bana 2 milyara mal olacak ama kaynağı en falz a500 e yaparız diyorlar aracın muayanesşnide yeni yaptırdım 2010 haziranda bitecekti

    bilgilerinize ve tavsiyelerinizle yardımcı olun kütfen




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    motor bloguna yaklaşık 2 sene önce kaynak yapılmış bir araç vardı sık sık görürüm her hangi sorun çıkarmadı şimdiye kadar.. araç escort

    Alıntıları Göster
    motor bloguna kaynak yapilmasi olagan birsey ve cok ta yapilan bir sey ozellikle de cok soguk olan bolgelerde motor blogunun catlamasi vb durumlarda
    kaynaktata farkli yontemler uygulaniyor birincisi kaynak ve bundada tabi aluminyum ve dokum vs
    ve bur yontemde pek bilinmeyen bir yontem ustasida az olan bir yontem buda dikis atma yontemidir tam olarak nasil yapildigini bilmiyorum ama bloktaki catlak olan yerlere delikler acilip o deliklere vidalar sikiliyor teknik bu ama detaylarini bilemiyorum

    arkadas belcikda bir arkadsinin yaptirdigini soylemis ama burada bu tip ozel iscilik gerektiren isler cok para tutar yani bir ornek vereyim arkadasimin alu janti catlamisti onu kaynattirmak icin istenilen paraya yeni bir jant alabiliyordu (audi A6 orijinal janti) yada iinci elden bir takim ayni janti alabiliyordu sonra bir tane hurdadan ayni janttan buldu takti




  • quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    motor bloguna kaynak yapilmasi olagan birsey ve cok ta yapilan bir sey ozellikle de cok soguk olan bolgelerde motor blogunun catlamasi vb durumlarda
    kaynaktata farkli yontemler uygulaniyor birincisi kaynak ve bundada tabi aluminyum ve dokum vs
    ve bur yontemde pek bilinmeyen bir yontem ustasida az olan bir yontem buda dikis atma yontemidir tam olarak nasil yapildigini bilmiyorum ama bloktaki catlak olan yerlere delikler acilip o deliklere vidalar sikiliyor teknik bu ama detaylarini bilemiyorum

    arkadas belcikda bir arkadsinin yaptirdigini soylemis ama burada bu tip ozel iscilik gerektiren isler cok para tutar yani bir ornek vereyim arkadasimin alu janti catlamisti onu kaynattirmak icin istenilen paraya yeni bir jant alabiliyordu (audi A6 orijinal janti) yada iinci elden bir takim ayni janti alabiliyordu sonra bir tane hurdadan ayni janttan buldu takti

    Alıntıları Göster
    kaynakla değiştirme arasında en az 1 veya 1,5 milyar fark olur diyor ustalar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilcihangir

    kaynakla değiştirme arasında en az 1 veya 1,5 milyar fark olur diyor ustalar

    Alıntıları Göster
    bu işi profesyonelce yapanlar var .garantide verirler motorcular yaparlar.
    al kaynağı yüksek ergime derecesinde olduğu için usta biri şarttır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac

    bu işi profesyonelce yapanlar var .garantide verirler motorcular yaparlar.
    al kaynağı yüksek ergime derecesinde olduğu için usta biri şarttır.

    Alıntıları Göster
    izmirde tanıdığınız bir usta varsa tavsiye edersenzi sevinirim fiyat farkını da dikkate alınca sizin dediğiniz gibi iyi bir usta halledecekse kaynak yaptırmak daha mantıklı çünkü maddi durumum kötü değişnce çok masraflı olacak gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilcihangir

    izmirde tanıdığınız bir usta varsa tavsiye edersenzi sevinirim fiyat farkını da dikkate alınca sizin dediğiniz gibi iyi bir usta halledecekse kaynak yaptırmak daha mantıklı çünkü maddi durumum kötü değişnce çok masraflı olacak gibi

    Alıntıları Göster
    izmiri bilemem ben bursadayım.
    beşyolda motor kaynakçısı varmış .2 günde teslim edilmiş motor bloğunun kılcal çatlakları
    ultrason gibi bir cihazla kontrol edilip ona göre kaynklanıyormuş.ve kaynak bittikten sonra
    tekrar et kalınlığı kontrolü yapılıyormuş .fiyat olarakta 370 lira gibi fiyat çıkmış
    arkadaşım oto servisinde kasko sorumlusu ondan biliyorum.
    ilk günkü gibi oluyormuş kalınlık olarak blok yenilemeye gerek yok..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac

    izmiri bilemem ben bursadayım.
    beşyolda motor kaynakçısı varmış .2 günde teslim edilmiş motor bloğunun kılcal çatlakları
    ultrason gibi bir cihazla kontrol edilip ona göre kaynklanıyormuş.ve kaynak bittikten sonra
    tekrar et kalınlığı kontrolü yapılıyormuş .fiyat olarakta 370 lira gibi fiyat çıkmış
    arkadaşım oto servisinde kasko sorumlusu ondan biliyorum.
    ilk günkü gibi oluyormuş kalınlık olarak blok yenilemeye gerek yok..

    Alıntıları Göster
    Bu konuiçin söyleyebileceklerin şunlardır,

    ilk önce yan sanyiden aynı motor içinn çıkma blok işine bakın derim . Bu konuda önünüze çıkacak olan zorluk eğer motor numarası bu parçada varsa değiştirince hukuki açıda ruhsatta da değişiklik gerekebileceğidir.

    her parça kaynak yapılır ancak bu işin bir procedürü vardır. Genellikle pik döküm parçlar adi kaynak yçntemleri ile yapılabileceği için ustası da çoktur anlayanıda.

    Ancak aluminyum kaynağı tebrübe ister ayrıca blok ön hazırlığının çok iyi yapılması tavlama gerekiyrosa işlemin yapılması ve uygun elektrot ile elektodun nem almaması için ön ısıtmasının yani foırında neminin alınması gibi üretim tekniklerinden anlayan ustaların yapması uygundur. Bu konuda en tecrübeli olanlar imalat sektöründe çalışanlardır .Bütün sorunları iyi bilirler ve yapılmazsa ne sorunun çıkabilceği hakkında pratik tecrubeleri bulunmkatadır. Tabi ki otomotiv sektöründen ayrılmış ve kendi imalathanesini açmış veay şu anki ekonomik durumda işsiz kalmış kişileri bulmak en doğru ve uygun seçim olacaktır.

    kaynak yapıldıktan sonra penetrant testi ile kaynak çatlamasının olup olmadığı , eğer mümküne röntgeni çekilerek kaynak boşluğu veb hataların bulunup bulunmadığına bakılırsa korkacak birşey kalmaz üretilmiş olanla anyı standartta blogunuz olmuş olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Bu konuiçin söyleyebileceklerin şunlardır,

    ilk önce yan sanyiden aynı motor içinn çıkma blok işine bakın derim . Bu konuda önünüze çıkacak olan zorluk eğer motor numarası bu parçada varsa değiştirince hukuki açıda ruhsatta da değişiklik gerekebileceğidir.

    her parça kaynak yapılır ancak bu işin bir procedürü vardır. Genellikle pik döküm parçlar adi kaynak yçntemleri ile yapılabileceği için ustası da çoktur anlayanıda.

    Ancak aluminyum kaynağı tebrübe ister ayrıca blok ön hazırlığının çok iyi yapılması tavlama gerekiyrosa işlemin yapılması ve uygun elektrot ile elektodun nem almaması için ön ısıtmasının yani foırında neminin alınması gibi üretim tekniklerinden anlayan ustaların yapması uygundur. Bu konuda en tecrübeli olanlar imalat sektöründe çalışanlardır .Bütün sorunları iyi bilirler ve yapılmazsa ne sorunun çıkabilceği hakkında pratik tecrubeleri bulunmkatadır. Tabi ki otomotiv sektöründen ayrılmış ve kendi imalathanesini açmış veay şu anki ekonomik durumda işsiz kalmış kişileri bulmak en doğru ve uygun seçim olacaktır.

    kaynak yapıldıktan sonra penetrant testi ile kaynak çatlamasının olup olmadığı , eğer mümküne röntgeni çekilerek kaynak boşluğu veb hataların bulunup bulunmadığına bakılırsa korkacak birşey kalmaz üretilmiş olanla anyı standartta blogunuz olmuş olur.

    Alıntıları Göster
    kardeş bursa için dares ve telefon varsa bana erebilir misin ben esasen afyon dayım ama en yakın izmir olduğu için izmir düşünüyordum ama gerekirse bursaya da götürrüz artık aracı.

    Ruhsatın yenilenmesi gerekiyor çünkü yeniden motor numarası değişecek ve işlenecek öyle oluncada yeniden muyeneye girecek vize yapılacak ama 2010 a kadar yapılmıştı yapacak bir şey yok yeniden yaptıracağız kaynakla çözemezsek

    yan sanayii motor mu bilmem ama istabul da bir yer 800+ kdv istedi blok için izmir ve ankarada 1 buçuk milyar civarı diyorlar çaresiz ve kararsız kaldım:)




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.