Şimdi Ara

MOTOR BLOĞU ve KARTERE KAYNAK NASIL OLUR (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
0
Favori
47.141
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ilcihangir

    kardeş bursa için dares ve telefon varsa bana erebilir misin ben esasen afyon dayım ama en yakın izmir olduğu için izmir düşünüyordum ama gerekirse bursaya da götürrüz artık aracı.

    Ruhsatın yenilenmesi gerekiyor çünkü yeniden motor numarası değişecek ve işlenecek öyle oluncada yeniden muyeneye girecek vize yapılacak ama 2010 a kadar yapılmıştı yapacak bir şey yok yeniden yaptıracağız kaynakla çözemezsek

    yan sanayii motor mu bilmem ama istabul da bir yer 800+ kdv istedi blok için izmir ve ankarada 1 buçuk milyar civarı diyorlar çaresiz ve kararsız kaldım:)


    Fazla dert etme,imalat işi ile uğraşan yerlede ( motor rektefiye edenlerden de bilgi alabilirsin) bu kaynağı yaptırabilirsin.
    Ankara-İzmir-Bursa da sanayi sitesinde dolaş biraz zaten üç aşağı beş yukarı kafandaki soru işaretleri gider.Kaldı ki kendi şehirinde de bak derim,Zaten adamın yaptığı bir iki kaynağı görünce alüminyum kaynağı yapıyor mu yapamıyor mu anlarsın.Yaptıracağın kişi endüstriyel tesislerin ( civardaki fabrika,tesis,yüksek basınçlı kaplar vs) alüminyım özellikle boruların kaynağını yapabiliyorsa bu adam senin bloğuda kaynatır.
    Usta olarak bilmiyorum,böyle birşey hiç yaptırmadım ama ufak tefek kaynak işlerim olduğu zaman araştırarak bulmuştum bende kendi şehrimde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 8 Şubat 2009; 13:56:31 >




  • kaynakta korkum şehrimdeki ustaların hiç uğraşma kaynak üç beş ay gider sonra aracın yolda kalır kaynaklı araçla 50 yi geçmen risk olur gibi şeyler söylemesi
  • eskisi kadar sağlam olmaz bence en sağlıklısı değiştirmen dostum..
  • kaynakla idare ederse en azından bir veya iki yıl kullanıp acemiliği iyice atıp yenisini alırım diye düşünüyordum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ilcihangir

    kaynakta korkum şehrimdeki ustaların hiç uğraşma kaynak üç beş ay gider sonra aracın yolda kalır kaynaklı araçla 50 yi geçmen risk olur gibi şeyler söylemesi

    Oto tamir ustaları kaynak yapmasını zar zor bilenlerse normaldir bunları söylemeleri.Oto tamircisinden daha ziyade endüstriyel kaynakçı (yukarıda dediğim işleri yapan) bulmaya çalış, Argon kaynakçısı bulacaksın Gazaltı veya elektrik kaynakçısı bu işten anlamaz anlamadığı içinde sallar,eğer bulamıyorsan atla araca Ankara-Bursa-İzmir taraflarına git,Ankara da kesin bulursun.
    Kaynak yapılacak yeri görmek lazım elbette.Çok çok az bir ihtimalle kırılan o bölge kaynak tutmayabilir.Ama bu kesin olarak karar verilir,öyle abi ben yapayım 50 yi geçme üç-beş ay idare eder diyen usta bu işten de anlamıyor demektir uzak dur derim.Usta sana ya olur abi der ya da olmaz.Net bir cevap verir.İnternette biraz araştırın.Bu tür rektefiye firmalarının nette ilanları vardır.Olmadı Ankara Ticaret Odası gibi sitelere bakıp telefon numarasını öğrenip bilgi alabilirsiniz gitmeden.




  • nereye yaptırırsın bilemem ama bunu söyleyen kişiye asla yaptırma derim.

    Sonuçta kaynakk doğru yapılırsa eskisinden daha sağlam olacağını ve yapıldğı noktadn asla bir daha hatavermeyeceğini kafadan söylemek mümkün. tenekekutu arakadşımızın dediği gibi argon gazı kullnılarak yapılacak TIG kaynağı yaptıracaksınız. Siz piyasaya TIG kaynağı yapabiliyormusunuz diye sorabilirsiniz. Sonraki sorunuz da bu konuda tecrübeniz nedir hangi sanayi türüne hizmet veriyorsunuz diye bir yaönlerdirme sorusu Ustanın bu işteki alakasını ortaya koyacaktır. kem küm edenle işiniz olmamalı


    http://quarters.blogcu.com/tig-ve-plazma-kaynagi_6612461.html

    quote:

    Orjinalden alıntı: ilcihangir

    kaynakta korkum şehrimdeki ustaların hiç uğraşma kaynak üç beş ay gider sonra aracın yolda kalır kaynaklı araçla 50 yi geçmen risk olur gibi şeyler söylemesi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 9 Şubat 2009; 8:49:11 >




  • bencede değiştir.pert araç parça satan yerler var izmirde bir dolaş. kaynaksız olan 1 de fazla olsa garantili iş.kaynak yapılan problem çıkarma rizki her zaman var. blogü değiştirince seri numarası vs onlar nasıl oluyor bir fikrim yok. seri no döküm olan kısımda galiba. ruhsattanda değiştirmen gerekebilir oda ayrı bir problem...
  • motor boğunun yan sanayi ürünleri sizce nasıldır güvenli midir
  • kaliyeyi anlatmak çok da kolay bir kavram değildir. Madem yan sanyi ürünü var onun yerine orjinal çıkma blok almanız daha akıllıca olabilir.Yeterki kaza yapmamış bir motor olsun.Ancak akılda tutulması ve araştırlması gereken konu çalıntı otoları parçalayrak satan kişilere denk gelirseniz motor numarasından başınız çok ağrıyabilir. Bu yüzden olaya süpheyle yaklaşıyorum. En azından yeniolan daha güvenli olabilir.

    Siz en güzeli iyi bir kaynakçı bulun 10 dakikada kaynak biter testini de yaptırırsanız iş sağlam olur.
  • afyon ve iizmir de hem çıkmacı hem de kaynakçı aramaya başladım hangsi uyugn olursa onu yaptıracağım kaynakta dikiş atma yöntemi varmış onunla olur diyorlar bakalım hayırlısı
  • hiç riske girme değiştir başın ağrımasın
  • Değişimin maliyeti nedir?
  • hocam kendi evimde tig kaynağım var, şimdilik yarı amatör sayılırım, tig kaynağı ile argon kaynağı birbirine benzerler, ikisinde de saf gaz olarak argon kullanılır,

    tig kaynağında cubukları el ile besleriz, aliminyum kaynağında bölgenin iyice temizlenmesi ve kaynaktan önce tavlanması gerekir,

    blokların saf aliminyumdan yapıldığını düşünmek biraz ahmaklık olur, illaki bir miktar katkı maddesi vardı ve artık aliminyumdeğil aliminyum alaşım olmuştur.

    kaynakçı ustasının bu alaşımı biliyor olması gerekir ki uygun teli veya karışımı kullansın,

    bu işi bilen referansı sağlam bir usta bulabilirseniz hiç düşünmeden yaptırın,

    yoksa bu işe girmeyin derim.
  • motor bloğunu bilmiyorum fakat eski aracımın altını asfalta vurduğumdan dolayı karteri delmiştim.
    ilk başta farkına varmadım delindiğinin aracı bir yere park ettim çalıştırdığımda ise yağ lambasının sönmediğini gördüm ve aracı stop ettim.
    benzinlikten 2 lt yağ alıp doldurdum ve direk sanayiye..
    lifte kaldırdılar ve yağın damladığını gördük.
    karterin kaynak yapılması gerektiği ancak (ford taunus) karterin motor alınmadan cıkmayacagını ve motorun indirilmesi gerektiği söylendi.
    motoru indirdik indirmişken baskı balata falan da değişmişti.
    kartere kaynak yapılacak sarı kaynak dediler ne olduğunu pek bilmiyorum ama lehim gibi bir şeydi içeriden yapılmıştı.
    dışarıdan da kaynak belli oluyordu.
    her neyse taktılar 2 gün sonra arabayı aldım.

    ordu dan yola çıktım izmire.
    gezdim dolaştım ve..
    aynı yerden tekrardan yağ kaçırıyor.
    aynı işlemler gene yapıldı.
    bu arada ben eskiden yapan ustaya küfür ediyorum.

    araban bir ay kadar geçti izmirden geri orduya..
    aynı yerden gene yağ kaçırıyor.
    kafayı yedim.
    yeniden karter kapagı alsaydım daha ucuza denk gelirdi herhalde.
    gittim sanayiye yağı boşattırdım ve dıştan normal metal kaynağı ile iyice kaynattırdım.
    usta ufak bir parça bile koymuştu sorun yaşamayayım diye.
    ve o haliyle iki sene bindim hiç yağ kaçırmadan.

    bence tamiriyle falan uğraşmayın sağlam bir çıkma veya yenisi ile değiştirin.
    yolda kalmamak için..




  • bloğu sökmek ve takmak için 500tl istiyorlar kaynak için de ortalama 400 civarı diyorlar

    ikinci el çıkmacılardan bloklar ve karter yalnız karter yan sanayii 1100 tl gibi tutyor üstüne 170 tl ruhsata işletme parası ve bir de tekrar muayeneye girmem gerekiyor bir de o bloğun projesi falan çiziliyoırmuş ve noterden de satışı alınıyormuş o da 125 tl
    yani 2000 tl yi buluyor

    bir de arkadaşlar bunun blok değiştiği halde ben ruhsata işletmesem çünkü muayenesi yapılalı 2 ay oldu 2010 a kadar süres var o zaman yaptırsam sorun olur mu çevirmelerde falan bu güne kadar hç motor şasi no su ile ruhsattakini karşlaştıran görmedim ama
  • Primera GT 'nin motor bloğunu kırdık.
    İki yerden kaynak yapıldı. Şuan 5000km yaptım kaynaklı motorla.
    İşe gidip gelirken otobanda gittiğimden genelde yüksek süratle gidiyorum.
    Şuan için hiç bir sorun yok. hatta aracın maksimum hızıda artmış durumda(piston çapları genişletildi)

    Kaynak yapan usta 'nın dediği aynı yerden blok kırılırsa sıfırını takarız (masraflar ustaya ait) dedi.
  • Evet Arkadaşlar epeyce geç oldu ama yinede bu yazılara cevap vermek gerekir diye düşündüm.Türkiyede yok yok araştırmak gerekir bütün konuları derinlemesine neyse motor çatlağı ve motor blok ve kapak çatlakalrında kaynak son derece sorun yaratır.Tekrar tamiri yoktur bu yüzden bu işi METALOCK adı verilen bir sistemle İstanbul Ümraniye güven sanayi sitesinde usta gibi bir ustası mevcut onu motor dikişi diye google aratırsanız adresi bulabilirsiniz
    Evet Konu şuki motor kaynaksızda yapılabilir.Bunu şöyle açıklasam daha iyi olur. Mesala bir kapağınız çatlak ve çatlağınızı kaynakla kapatırsanız o kapak tekrar aynı sorunla karşılaşırsa tamamen çöp olur. Buda size pahalıya patlar evet dikiş usulü yapılırsa yani METALOCK eğer aynı sorun tekrarlanırsa kapağın döküm kalınlığına göre defalarca yapılabilir.Bu durum eğer blokta olursa değiştirmek yerine aynı blokla senelerce devam eder.Merak edenler soracak sen nerden biliyosun diye sanırım ama inanın bende bir zamanlar bu işte çalıştım o yüzden şimdi bu mesleği tanıtmak benim borcum hem hilesiz hemde garantili bir iş istiyorsanız Hakan-Kemal Özçelik bu işin erbapları sizleri bekliyor .Burdan tel yazmıyorum belki forum kurallarına aykırıdır ama siz googleden bulabileceğinize inanıyorum.Ümraniye güven sanayi :) hertürlü sorunlarınızı arayarak cevap alabilirsiniz.NOT:Kartere kaynak uygulanır blok ve kapak vs dökümler dikilir METALOCK




  • arkadaşlar biz soğuk kaynak yapıyoruz
    türkiyede dymet.com.tr

    mikron seviyesindeki tozları ( özel alaşımlı tozlar) sesten hızlı bir şekilde parçaya fırlatılmasıyla mekanik yapışma - dolgu kaynağı yapıyoruz

    beni 2009 dan beri forumdan tanıyanlar vardır :) metalurji mühendisiyim

    özel mesaj ile irtibata geçebilirsiniz
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.