Şimdi Ara

MOTOR BLOĞUNUN ÇATLAK OLDUGU NASIL ANLAŞILIR? MOTOR BLOGUM ÇATLADIMI:( ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
1
Favori
37.043
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • SAYİN ARKADASLAR ARACIMIN MOTOR SU DEPOSU BUZ TUTMUS FARKINDA DEĞİLDİM ANTİ FİRİZDE YOKTU ARACI ÇALISTIRMAK İSTEDİM TEK MARŞTA ÇALISTI YAKLASIK 50 40 SANİYE GAZ VERDİM BİR BAKTIMKI KAPUTTAN DUMAN ÇIKTI YANIK BİR KOKUDA GELDİ ÇOK HAFİF HEMEN İSTOP ETTİRDİM KAPUTU AÇIP BAKTIGIMDA MOTOR SU DEPOSUNUN BUZ TUTMUS OLDUNU GORDUM FİZİKSEL OLARAK BİR YANIK VB YOKTU BAZI ARKADASLAR MOTOR BLOGUNUN ÇATLADINI SOYLUYOR BUNU NERDEN ANLAYABİLİRİZ İLLA USTAMI GETİRMEK LAZIM YOKSA BİR YÖNTEMİ VARMI



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Bloğu Çatlağı Nasıl Anlaşılır?

    Motor bloğundaki çatlaklar, araç performansını ciddi şekilde etkileyebilecek ciddi bir sorundur. Motor bloğu çatlağının belirtilerini bilmek, sorunu erken tespit etmene ve daha pahalı onarımların önüne geçmene yardımcı olabilir.

    Motor Bloğu Çatlağı Belirtileri:

    • Motor Yağı Sızıntısı: Çatlak bir motor bloğu, motor yağı sızıntılarına neden olabilir. Bu sızıntılar, motor bölmesinde yağ birikmesine veya yere damlamasına neden olur.
    • Soğutma Suyu Sızıntısı: Çatlak bir motor bloğu aynı zamanda soğutma suyu sızıntılarına da neden olabilir. Bu, motorun aşırı ısınmasına yol açabilir.
    • Eşitsiz Motor Çalışması: Çatlak bir motor bloğu, motorun eşitsiz çalışmasına neden olabilir. Bu, rölantide dalgalanma veya güç kaybı olarak kendini gösterebilir.
    • Beyaz Duman: Motor bloğunda çatlak varsa, motor egzozundan beyaz duman çıkabilir. Bu, soğutma suyunun yanma odasına sızdığına işaret eder.
    • Isınma: Çatlak bir motor bloğu, motorun aşırı ısınmasına neden olarak gösterge panelindeki sıcaklık göstergesinin yükselmesine neden olabilir.

    Motor Bloğu Çatlağı Nasıl Anlaşılır:

    Motor bloğunda çatlak olup olmadığını anlamak için şunları yapabilirsin:

    • Görsel İnceleme: Motor bölmesini bir çatlak olup olmadığını görmek için dikkatlice incele.
    • Basınç Testi: Bir tamirci, motor bloğunda çatlak olup olmadığını belirlemek için bir basınç testi yapabilir.
    • Floresan Boya Testi: Bir tamirci, motor bloğuna floresan boya enjekte ederek çatlakların tespit edilmesine yardımcı olabilir.

    Motor Bloğu Çatlağı Tamiri Fiyatı:

    Motor bloğu çatlak tamiri fiyatı, çatlağın boyutuna, konumuna ve onarım yöntemine bağlı olarak değişir. Küçük çatlaklar kaynak yapılarak veya epoksi ile doldurularak onarılabilirken, daha büyük çatlakların değiştirilmesi gerekebilir.

    Çatlak bir motor bloğunu tespit etmek ve onarmak pahalı bir işlem olabilir. Bu nedenle, motor bloğunda çatlak olabileceğine dair herhangi bir belirti fark edersen, aracını en kısa sürede bir tamirciye götürmen önemlidir. Erken teşhis ve onarım, daha ciddi hasarların ve masrafların önlenmesine yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Oyle kolay kolay catlamaz o. Araba hararet yapmistir su devirdaim olmayinca. Kapatinca kontagi sogur eski haline doner. Ama suyun tesisatta donmus olmasi tesisatta sikinti yaratabilir
  • Devir daim pompası kulakları içeriden kırılmış olabilir. Normal şartlarda çok pahalı değildir. Havaların ısınmasını beklemeli.
  • Motor suyu donuk oldugu için devirdaim calisamadi. Siz de motoru isitmak icin 45 50sn bol gaz verdiniz, O yuzden hararet yukseldi.Muhtemelen conta yandı. Gecmis olsun. Blok catlagindan daha ucuza mal olur
  • Yapmasam olmayacak, tutamadım kendimi, peşinen özür dilerim:

    "Blok çatlamış olsa duramazdın."

    --------

    Şaka bir yana, blok çatlamış olsa anlardın. Özellikle yağ sızdırmadan... İnsaflı bir çatlak bile kısa sürede motoru kilitleyecek kadar hasar verir. Şu anda o hasarı yememiş bile olsa, o 50 saniyede seste bir değişiklik fark ederdin.

    Neyden duman çıkmış olabilir 40-50 saniyede düşünüyorum, aklıma net bir şey gelmiyor. Hararet yapmaya yetecek bir süre değil. Dolayısı ile su-su buharı, üst kapak contası gibi ihtimaller eleniyor.

    Blok çatlatmış olma ihtimaliniz çok düşük dediğim gibi, ama sıkıntının ne olduğunu da bilemedim. Merak ettim, takipte kalacağım.

    Araç blok çatlatmamış bile olsa, sanayiye kadar yürütmeyin. Bir ihtimal devridaim pompası zarar görmüş olabilir. Riske girmeye gerek yok. Çekici ile gitsin nereye gidecekse.




  • Çıkan duman kaput üstündeki yada içeri sızmış olan buharlaşan suyun dumanı olabilir.

    Kar eridikten sonra güzelce antifriz doldurt. Çık yola bak anormallik var mı gaz yemesinde motor sesinde performansında. Su eksiltme ve egzos dumanını takip et.

    Uzun süre araba antifriz görmediği için hortumlardan kaçırma olabilir, devirdaim bozabilir veya radyatör delebilir.
    Başıma geldiği için diyorum.
  • Antifriz kullanmamanın mantıklı bir açıklaması vardır her halde...
  • Araç eski tip karbüratörlü motor mu da ilk marştan sonra haldır haldır gaz veriyorsunuz ? Yeni araçlarda ısınmasını beklemeden yürüyebilrisiniz, tabiki redline dayamadan sakin sakin.
  • Yahu kış öncesi antifiriz ölçümü yaptırdım, -15 çıktı. Ona rağmen 3 litre antifiriz eklettim. Ne geniş rahat insanlar var. Bu kafada olmak isterdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratt45

    Motor suyu donuk oldugu için devirdaim calisamadi. Siz de motoru isitmak icin 45 50sn bol gaz verdiniz, O yuzden hararet yukseldi.Muhtemelen conta yandı. Gecmis olsun. Blok catlagindan daha ucuza mal olur

    o da yeterince üzer.
  • Blok çatlarsa motordan yağ sızıntısı olur...
  • degobar kullanıcısına yanıt
    evet abim daha once motora giden borular patlamıştı kaynak yaptırdım ustada dedıkı antı firiz kullanma borulr eskı oldu için deler yine patlar hesabı yaptı ondan kullanmadım
  • Dj_Gençkan D kullanıcısına yanıt
    2000 motor 99 model ford mondeo kardeşim cahililik :/
  • coskunserce kullanıcısına yanıt
    abim daha once motora giden borular patlamıştı kaynak yaptırdım ustada dedıkı antı firiz kullanma borulr eskı oldu için deler yine patlar hesabı yaptı ondan kullanmadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Harpy34

    evet abim daha once motora giden borular patlamıştı kaynak yaptırdım ustada dedıkı antı firiz kullanma borulr eskı oldu için deler yine patlar hesabı yaptı ondan kullanmadım

    Ustaların bu dediğine sinir oluyorum. Blok çatlatma riskini göze alacağıma bütün boruları değiştiririm daha iyi.
  • 40 50 saniyede hararet falan olmaz. Ama ısınsin diye gaz verip yuklendiysen başka.
  • o yanık kokusu hararet veya motorun herhangi bir arızasından olmadı devirdaim donduğu için kayış onu döndüremedi sıyırdı o kokmuştur.. sestende anlardın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Harpy34

    evet abim daha once motora giden borular patlamıştı kaynak yaptırdım ustada dedıkı antı firiz kullanma borulr eskı oldu için deler yine patlar hesabı yaptı ondan kullanmadım

    ustanı acilen değiştir. antifriz çeşitleri de bunun için var. sana bu işlem için uygun olan antifrizi söylemesi gerekliydi :S kullanmamayı değil.
  • Kasto_37 kullanıcısına yanıt
    99 model arabaya uygun vb çıkma parça bulmak samanlıkta igne aramak ve bu parça motor parçasıysa
  • K0rkunc kullanıcısına yanıt
    ama abim duman çıktı kaputtan beyaz duman hatta direksiyon altından bile hafıf geldi
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.