Şimdi Ara

Kalorifer Radyatörü Tıkanıklığı ve Sonrasında Conta Yakan Araba (DETAYLI VE RESİMLİ ANLATIM)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
5
Favori
12.290
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar; geyik yapacaklar, Ladaya çamur atacaklar lütfen kirlilik yapmasın.
    2004 model 182binde Lada Vega 1.5 16 valf araç sahibiyim, amacım ne marka olursa olsun, aynı sorunu yaşayan arkadaşların benimle aynı hataya düşmemeleri.
    Yaklaşık 3, 4 ay önce aracım su eksiltmeye başladı, acaba nerden eksiltiyor conta mı yanık diye ararken günler sonra eksilme çoğalınca kalorifer radyatöründen kaçırdığını farkettim. Köyde yaşadığımdan, il merkezine gitmeye vaktim olmayışından dolayı suya bir avuç mısır unu attım. Tabi bu arada ben aylar öncesi ara ara yedekte bulunsun diye ileride oluşabilecek potansiyel sorunlar için parça alıyordum. Bunların içinde kalorifer radyatörü de vardı, yaklaşan triger ve devirdaim vardı, yağ ve yağ filtresi, antifiriz, lpg filtreleri zaten her zaman hazırdır. Yani parçalarım hazır ama öteleye öteleye ne hale geldiğimizi anlatıyorum.
    Neyse mısır unu attıktan sonra 2 hafta kadar eksiltmeyi kesti, sonrasında azar azar yine başladı bende mısır ununun miktarını çoğaltıp bu sefer yarım çay bardağı attım. Mısır unu neden attın diye gülüp soran arkadaşlar, araca hiçbir şekilde katkı kullanma taraftarı olmadığımdan temizlemeye kalktığım zaman çabuk çözülüp çıksın, normal un gibi de içerde pişmez diye düşündüğümdendir. Gelelim tekrar konuya; eksiltme yine baş gösterince bu sefer 1 çay bardağı mısır unu yine attım.
    Artık havalar iyice soğumuş kaloriferi açma gereği duyulmaya başlamıştı. Kalorifer 10 saniye sıcak üfleyip soğuyor, tabi o aralar da yedek su deposundaki su yarım konumundan taa tepelere çıkmış, anladım ki mısır unu kalorifer radyarörünü tıkamış. İyi kötü arabanın birçok bakımını kendim yaparım, dedim bu iş böyle olmayacak (hafta içi 1 gün tatilim var onda da resmi ve hastane postane işlerinden ustama gidemiyorum) başladım rus sitelerinden araştırmaya. Ruslarda olabildiğince detaylı anlatımlar mevcut. Vestinghause ve daha birçok parçayı sökmeyi göze alamadım. Göze alıyorum aslında da içinde hoşuma gitmeyen, içime sinmeyen parça olur, ee köy yerindeyiz parça nerden bulacan, o bölümü aç kapa aç kapa yapmak istemedim, e arabada lazım işe gidiyorum, başka işlerime gidiyorum derken ayda en az 1500, 2000 km yolum oluyor.
    Neyse dedim kendi kendime, kışı bi şekilde geçireyim de nisan mayıs gibi triger, devirdaim bakımı geliyor, o zaman kalorifer radyatörünü ve contayı da yenileriz (parçaların hepsi hazır) hiç başım ağrımaz, kapsamlı bir tedaviye sokarız dedik.
    24 aralık pazar günü işe gitmek için aracı çalıştırdım, her zamanki gibi motor biraz ısınana kadar arabanın yanından ayrıldım, sonra döndüğümde aracın arkasından bembeyaz duman çıktığını, motorun pırpırlayarak çalıştığını gördüm geçmiş olsun dedim kendi kendime. Arıza lambası da yanmış hemen baktım, 1. silindir ateşleme hatası var, dur dedim birazdan net anlarız, hatayı sildim, lambayı söndürdüm çıktım yola. Yarım saat sonra işe geldiğimde stop etmeden baktım beyaz duman azalmış ama devam ediyor, egsozdan su geliyor, tekrar arıza taraması yaptığımda lamba yanmamıştı henüz ama aynı hatayı beyine tekrar yüklemiş. Artık contayı kucağa almıştık. Bu arada hararet normal, performansta çok az düşüklük vardı. Ustamı aradım sorunu anlattım geçmiş olsun diyip, aracı sıkıştırmadan, parçalarımla beraber beni 26 aralık salı gününe dükkana davet etti :)
    Pazartesi akşamından 70 km yol tepip soğumak üzere akşamdan servise aracı bıraktık. 26 aralık salı sabahından itibaren yapılanlar sırasıyla aşağıda.

    Pazartesi akşamından ön hazırlık yapıldı
    Kalorifer Radyatörü Tıkanıklığı ve Sonrasında Conta Yakan Araba (DETAYLI VE RESİMLİ ANLATIM)
    Salı sabahı silindir kapağı söküldü
    Kalorifer Radyatörü Tıkanıklığı ve Sonrasında Conta Yakan Araba (DETAYLI VE RESİMLİ ANLATIM)
    Conta, piston ve subapların hali
    Kalorifer Radyatörü Tıkanıklığı ve Sonrasında Conta Yakan Araba (DETAYLI VE RESİMLİ ANLATIM)
    Kalorifer Radyatörü Tıkanıklığı ve Sonrasında Conta Yakan Araba (DETAYLI VE RESİMLİ ANLATIM)
    Kalorifer Radyatörü Tıkanıklığı ve Sonrasında Conta Yakan Araba (DETAYLI VE RESİMLİ ANLATIM)
    Usta başka tezgahta kapağı dağıtırken bende tesisatı koruya
    Kalorifer Radyatörü Tıkanıklığı ve Sonrasında Conta Yakan Araba (DETAYLI VE RESİMLİ ANLATIM)n çürümüş makaronları ele aldım, önce çürüyen bütün makaronları temizledim, ardından yanmaz yapışkanlı bez bant alıp, hem kontrol edip hemde sardım
    Kalorifer Radyatörü Tıkanıklığı ve Sonrasında Conta Yakan Araba (DETAYLI VE RESİMLİ ANLATIM)
    Bantlama işlemi bittikten sonra sıra makaronlamaya geldi
    Kalorifer Radyatörü Tıkanıklığı ve Sonrasında Conta Yakan Araba (DETAYLI VE RESİMLİ ANLATIM)
    Kalorifer Radyatörü Tıkanıklığı ve Sonrasında Conta Yakan Araba (DETAYLI VE RESİMLİ ANLATIM)
    Silindir kapağı dağıldıktan sonra yıkamaya gitmişti, geldikleri hali
    Kalorifer Radyatörü Tıkanıklığı ve Sonrasında Conta Yakan Araba (DETAYLI VE RESİMLİ ANLATIM)
    Silindir kapağınının yüzeyi güzeldi ama ustanın pek içine sinmedi, yine de rektefecinin görüşünü alarak (yüzeyinden bi taşlasak daha iyi olur dedi) taşlamaya verdik, geldiği hali
    Kalorifer Radyatörü Tıkanıklığı ve Sonrasında Conta Yakan Araba (DETAYLI VE RESİMLİ ANLATIM)
    Kalorifer Radyatörü Tıkanıklığı ve Sonrasında Conta Yakan Araba (DETAYLI VE RESİMLİ ANLATIM)
    Sıra geldi kapağı toplamaya, subaplarda, fincanlarda, egzantrik millerinde en ufak çizik aşınma yoktu. Bu da zamanında değişim (5000 km) ve kaliteli yağ (yazın mobil 10w40 yarı sentetik, kışın mobil 5w40 tam sentetik)
    kullanmanın önemini ortaya koyuyor.
    Kalorifer Radyatörü Tıkanıklığı ve Sonrasında Conta Yakan Araba (DETAYLI VE RESİMLİ ANLATIM)
    Kalorifer Radyatörü Tıkanıklığı ve Sonrasında Conta Yakan Araba (DETAYLI VE RESİMLİ ANLATIM)
    Kalorifer Radyatörü Tıkanıklığı ve Sonrasında Conta Yakan Araba (DETAYLI VE RESİMLİ ANLATIM)
    Kalorifer Radyatörü Tıkanıklığı ve Sonrasında Conta Yakan Araba (DETAYLI VE RESİMLİ ANLATIM)
    Haa bu arada benzin enjektörleri de makine ile temizlenmeye gitti, (135bine kadar lpg takılmamıştı, benzinde binildi)adam ustayı aradı ne pislik çıktı, sahibini gönder de gelsin görsün dedi, tabii ben gitmedim o ara tesisatla uğraşıyordum. Söktüğümüzde enjektördeki delikler görünmüyordu, geldiğinde pırıl pırıldı, sağolsun temizleyen adam oringleri de değişmiş, maalesef detaylı resim mevcut değil
    Kalorifer Radyatörü Tıkanıklığı ve Sonrasında Conta Yakan Araba (DETAYLI VE RESİMLİ ANLATIM)
    Bloktaki su tıpaları değişti, aynısını bulamadık tornacıya yaptırdık
    Kalorifer Radyatörü Tıkanıklığı ve Sonrasında Conta Yakan Araba (DETAYLI VE RESİMLİ ANLATIM)
    Kalorifer Radyatörü Tıkanıklığı ve Sonrasında Conta Yakan Araba (DETAYLI VE RESİMLİ ANLATIM)
    Silindir kapak saplamalarını temizlerken 3 tanesinde eziklik vardı, hoşuma gitmedi değiştirdik
    Kalorifer Radyatörü Tıkanıklığı ve Sonrasında Conta Yakan Araba (DETAYLI VE RESİMLİ ANLATIM)
    Sıra geldi contayı takıp motoru toplamaya
    Kalorifer Radyatörü Tıkanıklığı ve Sonrasında Conta Yakan Araba (DETAYLI VE RESİMLİ ANLATIM)
    Kalorifer Radyatörü Tıkanıklığı ve Sonrasında Conta Yakan Araba (DETAYLI VE RESİMLİ ANLATIM)
    Kalorifer Radyatörü Tıkanıklığı ve Sonrasında Conta Yakan Araba (DETAYLI VE RESİMLİ ANLATIM)
    Tabii bu sırada devirdaim, triger seti, kalorifer radyatörü, su sistemindeki tüm hortumlar yenilendi, krank ve egzantrik keçeleri yenilendi, tüm kelepçeler yenilendi, haftada bir arıza lambası yakan kanister havalandırmanın selenoid valfi değişti. Sabah marşa basmak üzere akşamdan aracı hazır ettik.
    27 aralık sabahı marşa bastık, fan açmasını bekledik, herhangi bir sıvı kaçırması varmı kontrol ettik, lpgye geçiyor mu kontrol ettikten sonra tekrar benzinde orjinal cihazla beyin sıfırlaması yaptık ve yol testine çıktık.
    Araçta Allahın izniyle hiçbir sıkıntı yok, 2 depo kadar benzinde binecem, sonrasında yağ ve filtresini değişip lpgye devam.
    Özetlersek arkadaşlar; hiçbir zaman araca radyatör delik tıkayıcı, mısır unu, acı biber, motor temizleyici, enjektör temizleyici vs falan kullanmayalım. Tabi bu benim görüşüm, bozulan şey tamir edilebiliyorsa tamir, değişmesi gerekiyorsa değişmemiz lazım.
    Aslında benim contam çok da kötü değildi, hedefim motor açılmadan en az lpg ile 250 bine kadar gidebilmekti, radyatörden kaçırdı mısır unu attık tıkadık, hortum kelepçelerinden kaçırdı kestik kestik tekrar taktık, en sonunda contadan patlattı.

    MASRAFLAR
    500 işçilik
    100 kapak taşlama
    100 enjektör temizliği
    50 parçaların yıkanması
    30 egsoz manifold kaynağı
    30 tornacı, su tıpaları
    Hortum, bant, makaron, ıvır zıvır derken 50, 100 de öyle gitmiştir heralde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • H D ve klima olayı tüm vegalarda opsinoyeldi. Buraya düz geliyor ama burda müşterinin isteğine göre Çelik Motor hd ve klima takıyordu.

    1.6 16 valfler benim 1.5 16 v e 3 beygir daha düşük ama 4 nm daha yüksek torku var, ayrıca 7500 km bakım aralığı, triger koptuğu zaman da subapları eğme riski yok. Trigeri tak devam et, bizim 1.5 16 v lere öyle değil maalesef.

    Teşekkürler.
  • 1000 lira civarı masraf yapmışsın ama değmiş. Güle güle kullan. Vega'ların 1.6 16v hidrolik direksiyon verdiyonları ayrıca bi hoşuma gidiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    1000 lira civarı masraf yapmışsın ama değmiş. Güle güle kullan. Vega'ların 1.6 16v hidrolik direksiyon verdiyonları ayrıca bi hoşuma gidiyor.

    H D ve klima olayı tüm vegalarda opsinoyeldi. Buraya düz geliyor ama burda müşterinin isteğine göre Çelik Motor hd ve klima takıyordu.

    1.6 16 valfler benim 1.5 16 v e 3 beygir daha düşük ama 4 nm daha yüksek torku var, ayrıca 7500 km bakım aralığı, triger koptuğu zaman da subapları eğme riski yok. Trigeri tak devam et, bizim 1.5 16 v lere öyle değil maalesef.

    Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hem geçmiş olsun, hem hayırlı olsun diyeyim. masraf etmişsiniz ama makine tertemiz olmuş, çok daha uzun süre motora dokunmadan binersiniz artık.

    daha önce sizle yazışmıştık galiba, hangi ildeydiniz, işlemi yapan ladacı bir usta mı?
  • geçmiş olsun
    neden yazın 10-40 kışın 5-40
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    hem geçmiş olsun, hem hayırlı olsun diyeyim. masraf etmişsiniz ama makine tertemiz olmuş, çok daha uzun süre motora dokunmadan binersiniz artık.

    daha önce sizle yazışmıştık galiba, hangi ildeydiniz, işlemi yapan ladacı bir usta mı?

    Teşekkürler, yazıştığımızı hatırlamıyorum. Kocaelideyim ama sakarya da lada servisinde yaptırdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    geçmiş olsun
    neden yazın 10-40 kışın 5-40

    Teşekkürler.

    Güzel soru; kışın soğuk havalarda yağ kalınlaşıp daha da yoğunlaştığından ilk çalıştırmada aşınmayı minimuma indirmek amacıyla ilk rakamı 5 olan yağı tercih ediyorum. Hem tam sentetik yağ olduğundan daha kaliteli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    geçmiş olsun
    neden yazın 10-40 kışın 5-40

    Teşekkürler.

    Güzel soru; kışın soğuk havalarda yağ kalınlaşıp daha da yoğunlaştığından ilk çalıştırmada aşınmayı minimuma indirmek amacıyla ilk rakamı 5 olan yağı tercih ediyorum. Hem tam sentetik yağ olduğundan daha kaliteli.

    forumda okuduğum km yüksek olursa 10-40 yüksek km değilse 5-30 veya 5-40 yönünde
  • Demekki elimizde misir unu varsa yemege koyuyoruz ve motora atmiyoruz. Kalan hayatinizda basarilar.

    Motor yagi kitapcikta ne yaziyorsa o'dur. Yazlik kislik motor yagi degistirmek gunumuz motor yagi ve moor teknolojisinde pek anlamli degil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 28 Aralık 2017; 13:19:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    yanlış hatırladım herhalde, istanbulda lada ustası arıyordum bir aralar.

    10/40 ve 5/40 arasında yağ eksiltme anlamında bir fark var mı?
    benim nivada şuan 10/40 mobil kullanıyorum ama soğuk çalıştırmada itici sesi geliyor, belki 5/40 denemek lazım bir de.
  • kitapçıkta her zaman birden fazla yağ çeşidi yazar, siz bulunduğunuz iklim şartına göre seçersiniz.
    araç yeniyse sentetik ve önerilen en ince yağ daha mantıklıdır tabi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    geçmiş olsun
    neden yazın 10-40 kışın 5-40

    Teşekkürler.

    Güzel soru; kışın soğuk havalarda yağ kalınlaşıp daha da yoğunlaştığından ilk çalıştırmada aşınmayı minimuma indirmek amacıyla ilk rakamı 5 olan yağı tercih ediyorum. Hem tam sentetik yağ olduğundan daha kaliteli.

    forumda okuduğum km yüksek olursa 10-40 yüksek km değilse 5-30 veya 5-40 yönünde


    Evet dediğin doğru. Yüksek kmlerde piston sekman aşındığı varsayılarak, buna göre de yağ eksilteceği düşünülerek yüksek kmlerde yağın kalınlaştırılması önerilir.

    Bende yağ eksiltme olmadığı için, eksiltme yapana kadar kışları 5w40a devam.👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    hocam hazır bulmuşken sorayım
    motor yağına koyulan çatlak onarıcı katkılar işe yarıyor mu
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Peki neden 0w40 degil 5w40 veya 10w40 ?

    Yukarida 5w30 yerine 10w40 onerisine evet demissiniz, bu yanlis degil mi sizce ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 28 Aralık 2017; 13:30:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    yanlış hatırladım herhalde, istanbulda lada ustası arıyordum bir aralar.

    10/40 ve 5/40 arasında yağ eksiltme anlamında bir fark var mı?
    benim nivada şuan 10/40 mobil kullanıyorum ama soğuk çalıştırmada itici sesi geliyor, belki 5/40 denemek lazım bir de.

    İstanbul Pendik de Bayhan usta diye bi usta duymuştum nette arama yaparsanız forumlardan bulabilirsiniz.

    Eğer motorunda aşınma çok fazlaysa 5w40 sesi daha da çoğaltabilir. Bir de benim periyodik bakım 5000 km. Sizde kaç km bilmiyorum ama geç değişiyorsanız, yağın özelliği kaybolduğundan da o ses gelebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Demekki elimizde misir unu varsa yemege koyuyoruz ve motora atmiyoruz. Kalan hayatinizda basarilar.

    Motor yagi kitapcikta ne yaziyorsa o'dur. Yazlik kislik motor yagi degistirmek gunumuz motor yagi ve moor teknolojisinde pek anlamli degil.

    Son paragrafımı okusaydın, ilk paragrafı yazmana gerek kalmazdı.

    Bak herkes önce hayırlı olsun, geçmiş olsun, güle güle bin demiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anaconda41 -- 31 Aralık 2017; 9:47:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sorunuzun cevabını aslında ilk mesajınızda siz vermiştiniz, "kitapçıkta ne yazıyorsa o". mesela benim araç için konuşuyorum, iklime göre kullanacağım yağ çeşitleri aşağıdaki gibi (haynes manual).

    Kalorifer Radyatörü Tıkanıklığı ve Sonrasında Conta Yakan Araba (DETAYLI VE RESİMLİ ANLATIM)

    @CeyKalDa, hocam bu konuda pek bilgim yok, yanlış yönlendirmeyeyim. yalnız prensip olarak motor yağına karıştırılacak herşeye karşıyım, kendi aracımda denemem.




  • silindir çatlağından şüphe edilen lpgli araca 10-60 yağ zarar verir mi
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    ben avrupa yakasındayım, dediğiniz gibi forumlarda adı geçen ustaları tercih ediyorum. şimdilik buldum gibi, aracımın birçok sorununu hallettim diyebilirim.

    ben aracı alalı 6 ay oldu, orjinal 50bin km de. km düşük ama düzenli bakım yapıldığını hiç sanmıyorum. aldığım gibi 10/40 yağ ile değişim yaptım. yağ yeni, motoru bilemiyorum tabi ama çok yıpranmamıştır bence. ilk 30sn ses geliyor ve sonra kesiliyor. 5/40 ile belki daha çabuk yağlama yapar diye düşündüm. 5000km'de değiştireceğim, belki bir de 5/40ı denerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    ben avrupa yakasındayım, dediğiniz gibi forumlarda adı geçen ustaları tercih ediyorum. şimdilik buldum gibi, aracımın birçok sorununu hallettim diyebilirim.

    ben aracı alalı 6 ay oldu, orjinal 50bin km de. km düşük ama düzenli bakım yapıldığını hiç sanmıyorum. aldığım gibi 10/40 yağ ile değişim yaptım. yağ yeni, motoru bilemiyorum tabi ama çok yıpranmamıştır bence. ilk 30sn ses geliyor ve sonra kesiliyor. 5/40 ile belki daha çabuk yağlama yapar diye düşündüm. 5000km'de değiştireceğim, belki bir de 5/40ı denerim.

    O dediğim ustayı çok meth ediyorlar. Ben bile nerdeyse 70 km yol gidiyorum birde dönüşü var bunun.

    Km düşükmüş, araç enjeksiyonlu ise 5w40ı deneyin bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.