Şimdi Ara

Kalorifer Radyatörü Tıkanıklığı ve Sonrasında Conta Yakan Araba (DETAYLI VE RESİMLİ ANLATIM) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
5
Favori
12.393
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Bu Yag da neden -25 ile +30°C limitleri konuldugunu bana anlatabilen var mi ?



    Demek istedigim Mobil1 CastrolEdge Motul8100 gibi yaglar sadece iklim kosullarindan dolayi secilmezler.

    Iklim kosullari yaglarin sadece ilk calisma sicakligindaki akiskanligi ve motor calisma sicakligindaki sogutma verimliligini gosterir. Cunku yaglama testlerinde soguk motorda yag sicakligi 40C sicak motorda ise max 100C olarak on gorulur. Eger yag -20C donarsa yetersiz yaglama olabilir ama 5w ve 0w hatta 10w bile kaliteli yaglardansa -20C donmaz ama yogunlugu artar. Bu nedenle yag basinci dusebilir ust kapaktaki elementler yaglanma sorunuyla karsilasabilir.





    Yag hem yaglama hem de sogutma gorevini ustlenir. Bu nedenle akiskanligi korurken yuksek sicakliklara dayanarak kurumlanmayi en az yapani makbuldur. Yine gunumuzde Kurum icerisinde bulunan saps miktari cevrecilik amacli olarak dpf ve cat gibi ara elemanlarla ayristirilir. SAPS birakan yag, yag filmi olusumunu arttirirken cevrecilik elemanlarina fazla atik birakir.



    0w40 5w ve 10w den daha akiskandir ancak asagida belirtilen yag kaliteli oldugu icin her mevsimde kullanilabilinir.





    Mobil 1 0W-40NewLife Value

    Viscosity, cSt (ASTM D445)

    @ 40º C 75

    @ 100º C 13.5

    Viscosity Index 185

    MRV at -40ºC, cP (ASTM D4684) 31,000

    HTHS Viscosity, mPa•s @ 150ºC, (ASTM D4683) 3.8

    Total Base Number (ASTM D2896) 11.8

    Sulfated Ash, wt% (ASTM D874) 1.3

    Phosphorous, wt% (ASTM D4981) 0.1

    Flash Point, ºC (ASTM D92) 230

    Density @15.6 ºC, g/ml (ASTM D4052) 0.85

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    silindir çatlağından şüphe edilen lpgli araca 10-60 yağ zarar verir mi

    Zarar vermez, eksiltmeyi azaltır. Diğer katkı maddelerinin faydası olmaz. Önceki rektefelik Reno 19 aracımda 10w60 yağın faydasını görmüştüm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    silindir çatlağından şüphe edilen lpgli araca 10-60 yağ zarar verir mi

    Zarar vermez, eksiltmeyi azaltır. Diğer katkı maddelerinin faydası olmaz. Önceki rektefelik Reno 19 aracımda 10w60 yağın faydasını görmüştüm.

    her markada 10-60 yağ var mı
    genelde mobil tavsiye ediliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Bu Yag da neden -25 ile +30°C limitleri konuldugunu bana anlatabilen var mi ?



    Demek istedigim Mobil1 CastrolEdge Motul8100 gibi yaglar sadece iklim kosullarindan dolayi secilmezler.

    Iklim kosullari yaglarin sadece ilk calisma sicakligindaki akiskanligi ve motor calisma sicakligindaki sogutma verimliligini gosterir. Cunku yaglama testlerinde soguk motorda yag sicakligi 40C sicak motorda ise max 100C olarak on gorulur. Eger yag -20C donarsa yetersiz yaglama olabilir ama 5w ve 0w hatta 10w bile kaliteli yaglardansa -20C donmaz ama yogunlugu artar. Bu nedenle yag basinci dusebilir ust kapaktaki elementler yaglanma sorunuyla karsilasabilir.





    Yag hem yaglama hem de sogutma gorevini ustlenir. Bu nedenle akiskanligi korurken yuksek sicakliklara dayanarak kurumlanmayi en az yapani makbuldur. Yine gunumuzde Kurum icerisinde bulunan saps miktari cevrecilik amacli olarak dpf ve cat gibi ara elemanlarla ayristirilir. SAPS birakan yag, yag filmi olusumunu arttirirken cevrecilik elemanlarina fazla atik birakir.



    0w40 5w ve 10w den daha akiskandir ancak asagida belirtilen yag kaliteli oldugu icin her mevsimde kullanilabilinir.





    Mobil 1 0W-40NewLife Value

    Viscosity, cSt (ASTM D445)

    @ 40º C 75

    @ 100º C 13.5

    Viscosity Index 185

    MRV at -40ºC, cP (ASTM D4684) 31,000

    HTHS Viscosity, mPa•s @ 150ºC, (ASTM D4683) 3.8

    Total Base Number (ASTM D2896) 11.8

    Sulfated Ash, wt% (ASTM D874) 1.3

    Phosphorous, wt% (ASTM D4981) 0.1

    Flash Point, ºC (ASTM D92) 230

    Density @15.6 ºC, g/ml (ASTM D4052) 0.85



    Evet bu yağ çok güzel, şahsen benim km yüksek olmasaydı yada marmara yerine erzurum ığdır ardahan gibi doğu şehirlerinde yaşasaydım bunu kullanırdım.

    Birde bu yağın kitapçıkta olmamasının sebebi, arabanın üretildiği yıllarda (2004 gibi) bu yağın piyasada olmamış olduğundandır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yazdıklarınıza katılıyorum ama yine de eski araçlarda bu tip ince ve yeni teknoloji üretimi yağları pek mantıklı bulmuyorum.

    daha önce başka bir forumda sanırım, konusu geçmişti. yeni nesil yağlar, dpf vb. teknolojilere uyumlu olması için içindeki katkılarda değişiklik oluyor. bunlar çoğu zaman eski araçlarda faydadan çok zarar verebiliyor(muş). bu sebeple 5w'den daha ince yağ kullanmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 28 Aralık 2017; 14:49:56 >
  • azıcık da tereyağı ile peynir de atsan radyatörde kuymak olurdu

    geçmiş olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerasuslu

    azıcık da tereyağı ile peynir de atsan radyatörde kuymak olurdu

    geçmiş olsun

    motor ustası piston gömlek çatlağı için 1 adet yumurtanın beyazını yağın içine at
    yetmezse 1 tane daha at demişti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    silindir çatlağından şüphe edilen lpgli araca 10-60 yağ zarar verir mi

    Zarar vermez, eksiltmeyi azaltır. Diğer katkı maddelerinin faydası olmaz. Önceki rektefelik Reno 19 aracımda 10w60 yağın faydasını görmüştüm.

    her markada 10-60 yağ var mı
    genelde mobil tavsiye ediliyor

    Her marka da varmı bilmiyorum da ben mobilin 10w60ını kullanmıştım.

    Yağcı arkadaşım da mobilin 10w60ı için rektefelik araçlarda kullanılmasını, castrolun 10w60ını da performans araçlarında kullanılmasını tavsiye etmişti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Geçmiş olsun.

    Sentetik yağ için 5000 km az. 10.000 götürmesi lazım en az.

    kış tarafı düşük yağ daha iyidir. 10w 40 yerine 5w 40 gibi.

    Benim aracımda motor yapıldığından beri (sadece segman oturtmak için 20w 50 ilk bin km de hariç) 5w 40 var
    Ne eksiltti ne de başka bir sorunu var. Daha iyi yağlıyor.
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    araç lpg mi

    neden ilk 1000 km

    daha fazla kullanılsa zararlı mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet lpg li.

    Motorda gömlek segman değişirken madeni yağ koyuldu. Sonra ilk 200 km otobanda bağıra bağıra gezdi. Sonrada ilk fırsatta yağ değiştirildi.

    Yeni segmanların tam oturması ve gömlekle ideal bütünleşmesi için madeni yağ ve devamlı kompresor diye bir yol göstermiş birileri bende onu takip ettim o zaman. Gayet memnunum. Motor açma yağı diyelim bir çeşit :)
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    garip

    çünkü ben de lpg li motor yaptırdım tüm parçaları değişti ama hiç böyle uyarmadılar

    zamanı gelince 10-40 yağ koyarsın dediler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Geçmiş olsun.

    Sentetik yağ için 5000 km az. 10.000 götürmesi lazım en az.

    kış tarafı düşük yağ daha iyidir. 10w 40 yerine 5w 40 gibi.

    Benim aracımda motor yapıldığından beri (sadece segman oturtmak için 20w 50 ilk bin km de hariç) 5w 40 var
    Ne eksiltti ne de başka bir sorunu var. Daha iyi yağlıyor.


    Teşekkürler. 5000 az da kitapçıkta öyle yazıyor, duruma göre en baba 7000 yapıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vega larin yürütme maliyeti çok uygun. Araçtan çok şey beklemeyenler için ideal bir araç. Bu maliyeti tofasta bile çıkarmak güç. Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ismail4444

    Vega larin yürütme maliyeti çok uygun. Araçtan çok şey beklemeyenler için ideal bir araç. Bu maliyeti tofasta bile çıkarmak güç. Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.

    Teşekkür ederim. Ben genel anlamda memnunum. Memnunum ama ben bakımlarını aksatmam, masraftan kaçınmam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: ismail4444

    Vega larin yürütme maliyeti çok uygun. Araçtan çok şey beklemeyenler için ideal bir araç. Bu maliyeti tofasta bile çıkarmak güç. Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.

    Teşekkür ederim. Ben genel anlamda memnunum. Memnunum ama ben bakımlarını aksatmam, masraftan kaçınmam.



    Dikkat ederseniz bu aracı begenmeyenlerin hemen hemen tamamı aracın arka koltuğuna bile oturmamistir. Bilmeden eleştirmeyi çok seviyor bizim millet. 10 bin liralık araçla 30 bin liralık aracı kıyaslamak akıllı insan işi değil ama millet yapıyor işte. Ayrıca bakıyorsun adam Şahin kullanıyor ama hiç kullanmadığı Vega yi beğenmiyor. Neymiş çok elektrik arızası veriyormus. İlk aldiginda komple elektrik tesisatını elden gecirsen 400 500 harcanan oradan da sorun çıkarmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Uyarmazlar, Türkiyede bilinen bir yöntem değil.

    Türkiye de bebek bakıcılığı denilen model yaygın rodaj oluncaya kadar narin davranın.

    Bu başka bir ekol.

    Derki.

    Segmanlar ilk 100 bilemedin 200 km de oturur. Bu yüzden motor ilk çalıştırıldıktan sonra oturma süresi boyunca kompresyonda tutulmalıdır.

    Yani otobana çıkarsın, orta şeritte 120 kadar kapatıp sonra vites düşürerek 60 70 e düşersin, sonra tekrar kapatırsın. Millet deli muamelesi yapar yolda sana.

    200 km sonra gelirsin madeni yağı boşaltırsın. Sentetik yağ koyarsın. Sebebi ise, madeni yağ segman gömlek bütünleşmesini daha iyi sağlar. Yani ? segman yüzeyi mikro seviyede gömlekle bütünleşir.

    Neticesi ? Aracın çekisi çok güzel.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Uyarmazlar, Türkiyede bilinen bir yöntem değil.

    Türkiye de bebek bakıcılığı denilen model yaygın rodaj oluncaya kadar narin davranın.

    Bu başka bir ekol.

    Derki.

    Segmanlar ilk 100 bilemedin 200 km de oturur. Bu yüzden motor ilk çalıştırıldıktan sonra oturma süresi boyunca kompresyonda tutulmalıdır.

    Yani otobana çıkarsın, orta şeritte 120 kadar kapatıp sonra vites düşürerek 60 70 e düşersin, sonra tekrar kapatırsın. Millet deli muamelesi yapar yolda sana.

    200 km sonra gelirsin madeni yağı boşaltırsın. Sentetik yağ koyarsın. Sebebi ise, madeni yağ segman gömlek bütünleşmesini daha iyi sağlar. Yani ? segman yüzeyi mikro seviyede gömlekle bütünleşir.

    Neticesi ? Aracın çekisi çok güzel.


    teşekkürler
    ben bu madeni yağı alıp kısa süre kullansam piston çatlağına iyi gelir mi
    hangi marka tavsiye edersiniz




  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Hayır.

    Piston çatlaksa değişir. Boşuna kendinizi olmayacak şeylerle yormayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Hayır.

    Piston çatlaksa değişir. Boşuna kendinizi olmayacak şeylerle yormayın.

    çatlak pistonda değil gömlekte
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.