Şimdi Ara

REKTEFİYE YAPILMIŞ MOTOR NASIL KULLANILMALI VE EN DOĞRU AÇMA YÖNTEMİ NEDİR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
58.482
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar. Ben 2000 model nissan terrano II dizel 2.7 aracın motorunu rektifiye yaptırıyorum şuanda. Ve rektifiye sonrası en doğru kullanım şekli nedir. Motor açma yöntemi nedir. normal dizelmi yoksa euro dizelmi kullanmalıyım görüşleriniz nelerdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi istanbullu78 -- 17 Şubat 2008; 0:26:54 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Rektefiye Yapılmış Motor Nasıl Kullanılır ve En Doğru Açma Yöntemi

    Rektefiye edilmiş bir motoru kullanmak, aracınızın uzun ömürlü olmasını sağlamak için çok önemlidir. İşte adım adım bir rehber:

    1. Rektefiyeden Sonra Dikkat Edilmesi Gerekenler

    • Motoru hemen çalıştırmayın.
    • Yağ ve sıvıları kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Ateşleme sistemini kontrol edin.
    • Krank milini elle çevirerek serbestçe dönüp dönmediğini kontrol edin.

    2. Rektefiye Sonrası Motor Açma

    • Motoru kısa süreler için çalıştırın ve kapatın. Bunu birkaç kez tekrarlayın.
    • Motorun rölantide çalışmasına izin verin.
    • Motor ısındıktan sonra, yavaş yavaş yük verin.

    3. Rektefiye Yapılan Motor Nasıl Kullanılır

    • İlk 500-1000 kilometrede motoru fazla zorlamayın.
    • Ani hızlanmalardan ve frenlemeden kaçının.
    • Motoru yüksek devirlerde çalıştırmayın.
    • Motorun sesine ve performansına dikkat edin. Herhangi bir anormallik fark ederseniz, motoru kapatın ve bir mekanikle iletişime geçin.

    4. Rektefiye Sonrası Rodaj

    • Rodaj, motorun yeni parçalarının birbirine oturmasını sağlar.
    • Rodaj süresi, motor tipine ve rektefiye kapsamına bağlı olarak değişir.
    • Rodaj sırasında, motoru önerilen aralıklarla durdurun ve soğumaya bırakın.

    5. Motor Rektefiye Sonrası Performans

    • Rektefiye edilmiş bir motor, genellikle daha iyi performans gösterir.
    • Daha yüksek güç, tork ve yakıt verimliliği bekleyebilirsiniz.
    • Ancak, motorun tam potansiyeline ulaşması için rodajın doğru bir şekilde yapılması önemlidir.

    Anahtar Kelimeler:

    • Yeni motor yapilan araç nasıl kullanılır: Rektefiye edilmiş bir motoru kullanmak için yukarıdaki adımları izleyin.
    • Rektifiyeden sonra dikkat edilmesi gerekenler: Yağı, sıvıları ve ateşleme sistemini kontrol edin.
    • Rektefiye sonrası motor açma: Motoru kısa süreler için çalıştırın ve kapatın, rölantide çalıştırın ve yavaş yavaş yük verin.
    • Rektefiye yapilan motor nasıl kullanılır: Motoru ilk 500-1000 kilometrede fazla zorlamayın ve rodaj sürecini takip edin.
    • Motor rektefiye sonrası performans: Rektefiye edilmiş motorlar genellikle daha yüksek performans gösterir.
    • Rektefiye sonrası rodaj: Motorun yeni parçalarının birbirine oturması için rodaj gereklidir.
    • Rektefiye sonrası rodaj nasıl yapılır: Motoru önerilen aralıklarla durdurun ve soğumaya bırakın.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • yakıt olarak eurpdizel kullanmanız her bakımdan avantaj sağlayacaktır..ayrıca rektiifiyeli motoru 0 km gibi kabul edersek motor açma gibi bir sıkıntınız olmaz..sadece ilk 1000 km içesisinde 2000 deviri aşmadan vites değiştirmeniz ve ani frenlemelerden kaçınmanız yeterli olacaktır...
  • Araç otomatik vites kitapçığından yada aracı kullanırken devir saatine bakıcam kaçbin devirde değişiyor diye eğer 3000 falansa kar modunda kullanmamın bir mahsuru olurmu bildiğim kadarıyla daha düşük devirlerde vites atıyor. Birde yeni rektifiye yapılmış motorların daha alışmadığı için belli bir zaman rodaj denilen uyum dönemi geçirilmesi gerektiğini duymuştum "0"km araçlarda bu rodaj dönemi fabrika ortamında yapıldığından gerekmediğini duymuştum ama şimdi serviste yapmış olsa bu rektefiyeyi, rektifiyeciden çıkan motorda aynı uyumda alıştırma devresi geçirmeden kullanılabilirmi
  • rodaj denilen olay artık geride kaldı..rektifiyeden sonra motoru 0 km olarak kabul edip motor bloğundaki hareketli parçaların birbirine alışması için gerekli kritik km tutarını(yaklaşık 1000 km) aracı fazla zorlamadan kullanmanız yeterlidir..aracınızı zor şartlarda kullanmanız gerekiyorsa da fazla uzun süreli olmamak kaydıyla ilk 1000 km içinde yüksek devir çevirmenizde bir sakınca yok..
  • Türbülans verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim kafamda oluşan baya önemli soruları cevapladın. ayırdığın zaman emek ve paylaştığın bilgiler için teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi istanbullu78 -- 17 Şubat 2008; 1:53:08 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: istanbullu78

    Türbülans verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim kafamda oluşan baya önemli soruları cevapladın. ayırdığın zaman emek ve paylaştığın bilgiler için teşekkür ederim.



    BEnce sıfır araç gibi kabul etmek lazım...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    yakıt olarak eurpdizel kullanmanız her bakımdan avantaj sağlayacaktır..



    Aracın motoru Common-rail'se sorun yok, euro-dizel kullanılabilir...

    Ancak aracın motoru eski nesil bir dizelse euro-dizel kullanılması, yakıtın yağlayıcı özelliği daha az olduğu için zararlı olacaktır.
  • revizyondan cıkan motorun rodaj süresi bitmeden mutlaka motor yagı ve yag filitresinin degişmesi gerekiyor.bunların degişim km si motordan motora degişir.kullanım kitapçıgında görebilecegini umarım yoksa aracın teknik destek hattını araya bilirsin.ve bu rodaj süresinde pompa avansı enjektör ayarı ve subap ayarını yaptırmakta fayda vardır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    yakıt olarak eurpdizel kullanmanız her bakımdan avantaj sağlayacaktır..



    Aracın motoru Common-rail'se sorun yok, euro-dizel kullanılabilir...

    Ancak aracın motoru eski nesil bir dizelse euro-dizel kullanılması, yakıtın yağlayıcı özelliği daha az olduğu için zararlı olacaktır.




    motor 2.7 lt dizel terrano 2 motoru..eurodizele uygun..
  • eet Euro DizeL kuLLamanı tercih ederim hem kaLiteLi hemde donma dercesi biraz daha yüksek diğer dizeLe göre....bu arada ne kadar tuttu kopLe rektefiye......( parça+işçilik+taşlama vb )
  • 1000 KMDE RODAJI DOLDURMASI ARABANIN SART BENDE SAXO VTS YI REKTEFELIYORUM SIMDI HATTA OKADAR BUYUK BI SIKINTI KI BU REKTEFIYE ISI EGER DUZGUN SARTLAR OLMASI GEREKMEKTEDIR ORNEGIN YENI KKANK PISTON KOL ESKI BLOGA ALISMIS OLMASI GEREK REKTEFIYEDE BUNUNLA BITMIYOR 1000 KM DIYE SABITLEMEMK LAZIM TAHMINI BI RAKAM DIR 1000 KM AMA 1000 KM NIN ALTINDA BI KM DE ARACA COK FAZLA GAZ SIKMAMAK LAZIM

    1000 KMDE RODAJI DOLDURDUKTAN SONRA ABAN ABANABILDIGIN KADAR VESGATE BILE AC :) SIKINTI YOK

    HANI DERLERYA YENI ARABA GAZLAMA MOTORU ACILMAMISTIR O HESAP
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.