Canlı Yayın
Samsung Galaxy S25 ailesi tanıtılıyor! - Galaxy Unpacked 2025 Türkçe Canlı Yayın
Şimdi Ara

REKTİFİYE YADA MOTOR REVİZYONU YAPILMIŞ MOTOR NE KADAR DAHA GİDER?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
46
Cevap
2
Favori
84.358
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar;

    200.000 km yada daha fazla yapmış bir motoru rektifiye ye sokarsak yada motor revizyonu yaparsak sizce bu motor daha ne kadar çevirir?

    Mesala bir 200.000 daha gider mi?

    Yorumlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kal_sau -- 24 Ekim 2009; 20:52:41 >



  • rektefiye demek ; motorun içinin tamamen elden geçmesi, sıfırlanması demek... motor sıfırlanacak, gerisi sana kalmış oluyor...200 000 de gider, 10 000'de...kullanıma bağlı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hightech33 -- 24 Ekim 2009; 20:19:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soldier_of_fortune

    rektefiye demek ; motorun içinin tamamen elden geçmesi, sıfırlanması demek... motor sıfırlanacak, gerisi sana kalmış oluyor...200 000 de gider, 10 000'de...kullanıma bağlı...



    Super o zaman yaa.Tamamdır bu iş.7500 TL o civarda arabaları bir araştırayım bari.Guzel bir rektifiye yaptık mı mis gibi olur.Mis Mis.

    Varyemez amca iş başında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kal_sau

    quote:

    Orijinalden alıntı: soldier_of_fortune

    rektefiye demek ; motorun içinin tamamen elden geçmesi, sıfırlanması demek... motor sıfırlanacak, gerisi sana kalmış oluyor...200 000 de gider, 10 000'de...kullanıma bağlı...



    Super o zaman yaa.Tamamdır bu iş.7500 TL o civarda arabaları bir araştırayım bari.Guzel bir rektifiye yaptık mı mis gibi olur.Mis Mis.

    Varyemez amca iş başında.

    Alıntıları Göster
    sen şu çin sevdasından kurtuldun ya...
    kurban kesmek gerek aslında...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hightech33

    sen şu çin sevdasından kurtuldun ya...
    kurban kesmek gerek aslında...

    Alıntıları Göster
    adam gibi rektefiye yapılmazsa 10000km bile gitmez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soldier_of_fortune

    sen şu çin sevdasından kurtuldun ya...
    kurban kesmek gerek aslında...



    Çinlileri bir müddet erteledim.Keratalar biraz daha deneyim kazansın bakalım.Bekleyelim görelim taktiğini uygulayacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kal_sau

    quote:

    Orijinalden alıntı: soldier_of_fortune

    sen şu çin sevdasından kurtuldun ya...
    kurban kesmek gerek aslında...



    Çinlileri bir müddet erteledim.Keratalar biraz daha deneyim kazansın bakalım.Bekleyelim görelim taktiğini uygulayacağım.
    tebrikler...
    aklın yolu birdir...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hightech33

    tebrikler...
    aklın yolu birdir...

    Alıntıları Göster
    motoru bitik aracı rektefiye bahanesiyle ucuza alıp en fazla 1000tl masraf ile rektefiye yaptırırsan ama adam gibi işçilikle 0 araba motoru gibi olur.ucuza da mal etmiş olursun.ama unutma mekanikçi ustayla rektefiyeci ayrı ayrı para alacaklar.şuan sanayide 500liradan aşağı motor indirip bindiren usta yok.rektefiyeyle birlikte 1500ü geçebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    motoru bitik aracı rektefiye bahanesiyle ucuza alıp en fazla 1000tl masraf ile rektefiye yaptırırsan ama adam gibi işçilikle 0 araba motoru gibi olur.ucuza da mal etmiş olursun.ama unutma mekanikçi ustayla rektefiyeci ayrı ayrı para alacaklar.şuan sanayide 500liradan aşağı motor indirip bindiren usta yok.rektefiyeyle birlikte 1500ü geçebilir.



    Eyvallah tamamdır.7500 tl yada 9500 araba olsa.1500 yada 2000 tl rektifiye olsa 1000 lirada boya ıvır zıvır olsa 12500'e araba olur.Bakımlarınıda iyi yaptık mı uzun yıllar binilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kal_sau

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    motoru bitik aracı rektefiye bahanesiyle ucuza alıp en fazla 1000tl masraf ile rektefiye yaptırırsan ama adam gibi işçilikle 0 araba motoru gibi olur.ucuza da mal etmiş olursun.ama unutma mekanikçi ustayla rektefiyeci ayrı ayrı para alacaklar.şuan sanayide 500liradan aşağı motor indirip bindiren usta yok.rektefiyeyle birlikte 1500ü geçebilir.



    Eyvallah tamamdır.7500 tl yada 9500 araba olsa.1500 yada 2000 tl rektifiye olsa 1000 lirada boya ıvır zıvır olsa 12500'e araba olur.Bakımlarınıda iyi yaptık mı uzun yıllar binilir.

    Alıntıları Göster
    sadece motorla kurtulsan iyi... daha önce dediğim gibi iç plastik aksam var... ön takımlar var...var da var... var oğlu var...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hightech33

    sadece motorla kurtulsan iyi... daha önce dediğim gibi iç plastik aksam var... ön takımlar var...var da var... var oğlu var...

    Alıntıları Göster
    hocam ne almayı düşünüyorsun?
    git 6000 lira'ya 2000 model lada samara al bari.
    elden geçir senelerce kullan... banamısın demez

    eğer motoru bitik araba istiyorsan sana satabilirim 88 model lada 2104 station



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kritios -- 24 Ekim 2009; 21:29:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kentaur

    hocam ne almayı düşünüyorsun?
    git 6000 lira'ya 2000 model lada samara al bari.
    elden geçir senelerce kullan... banamısın demez

  • quote:

    Orijinalden alıntı: soldier_of_fortune

    sadece motorla kurtulsan iyi... daha önce dediğim gibi iç plastik aksam var... ön takımlar var...var da var... var oğlu var...




    Serviste çalışırken şefimin Lada Samara arabası vardı.Daha yazın başında arabayı 2500 tlye birine sattı.Araba 275.000 km idi.Yani motor ve karoser iyi ise gerisi çokta önemli değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kal_sau

    quote:

    Orijinalden alıntı: soldier_of_fortune

    sadece motorla kurtulsan iyi... daha önce dediğim gibi iç plastik aksam var... ön takımlar var...var da var... var oğlu var...




    Serviste çalışırken şefimin Lada Samara arabası vardı.Daha yazın başında arabayı 2500 tlye birine sattı.Araba 275.000 km idi.Yani motor ve karoser iyi ise gerisi çokta önemli değil.

    Alıntıları Göster
    2000 model lada vega al bari 5 milyar sadece




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mervegül

    2000 model lada vega al bari 5 milyar sadece

    Alıntıları Göster
    rektifiye işlemine girmiş aracın silindir hacmi genişletilip, sızdırmazlık da sekman genişletilmesi ile mi sağlanıyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayake

    rektifiye işlemine girmiş aracın silindir hacmi genişletilip, sızdırmazlık da sekman genişletilmesi ile mi sağlanıyor?


    her iki türlü de yapılabilir.istersen borları genişletip binde 10,20,30,40,50,60 piston kullan istersen daha doğrusu blok uygunsa iyice genişletip yeni gömlek çaktır ve orjinal piston boyutlarında kullan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: kayake

    rektifiye işlemine girmiş aracın silindir hacmi genişletilip, sızdırmazlık da sekman genişletilmesi ile mi sağlanıyor?


    her iki türlü de yapılabilir.istersen borları genişletip binde 10,20,30,40,50,60 piston kullan istersen daha doğrusu blok uygunsa iyice genişletip yeni gömlek çaktır ve orjinal piston boyutlarında kullan.

    Alıntıları Göster
    peki sınır şartlarında olan yani ~1998 1999 cc hacmindeki bir motorun bir üst vergi dilimine geçmesi gerekmez mi böyle bir durumda?

    birde bu işlem avrupa'da da yapılan bir iş mi yoksa bize özgü bir durum mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayake

    peki sınır şartlarında olan yani ~1998 1999 cc hacmindeki bir motorun bir üst vergi dilimine geçmesi gerekmez mi böyle bir durumda?

    birde bu işlem avrupa'da da yapılan bir iş mi yoksa bize özgü bir durum mu?


    trafik senin rektefiye yaptığını bilmediği için ruhsatta önceden ne yazıyorsa öyle kalır.rektefiye sonucunda motor zaten %3-5 arası büyür o da yeni gömlek çaktırmak yerine daha geniş piston kullanırsan.

    avrupa konusunda şunu diyecem.nedir bu kayıtsız şartsız abye kul köle olma yani onlarda yoksa bizde de olmaması mı gerekiyor?onlar su içmiyorsa nefes almıyorsa biz de mi yapmayacaz.ya da başka bi örnek vereyim onlarda erkek erkeğe evlilik yapılıyor evlenmeden önce birbirimize bunu mu sormamız gerek abdeki evlilik şartları neler? eğer abye uygun değilse evlenmeyelim.
    yani herşeyin en doğrusu avrupada mı?

    nedir bu ab allah mı peygamber mi?bizi o mu adam edecek?abyi hertürlü konuda otorite görüp anca onların bizi düzeltip adam edeceğini düşünenler hem kendilerini hem de bu vatanı milleti küçük düşürüyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: kayake

    peki sınır şartlarında olan yani ~1998 1999 cc hacmindeki bir motorun bir üst vergi dilimine geçmesi gerekmez mi böyle bir durumda?

    birde bu işlem avrupa'da da yapılan bir iş mi yoksa bize özgü bir durum mu?


    trafik senin rektefiye yaptığını bilmediği için ruhsatta önceden ne yazıyorsa öyle kalır.rektefiye sonucunda motor zaten %3-5 arası büyür o da yeni gömlek çaktırmak yerine daha geniş piston kullanırsan.

    avrupa konusunda şunu diyecem.nedir bu kayıtsız şartsız abye kul köle olma yani onlarda yoksa bizde de olmaması mı gerekiyor?onlar su içmiyorsa nefes almıyorsa biz de mi yapmayacaz.ya da başka bi örnek vereyim onlarda erkek erkeğe evlilik yapılıyor evlenmeden önce birbirimize bunu mu sormamız gerek abdeki evlilik şartları neler? eğer abye uygun değilse evlenmeyelim.
    yani herşeyin en doğrusu avrupada mı?

    nedir bu ab allah mı peygamber mi?bizi o mu adam edecek?abyi hertürlü konuda otorite görüp anca onların bizi düzeltip adam edeceğini düşünenler hem kendilerini hem de bu vatanı milleti küçük düşürüyorlar.

    Alıntıları Göster
    bu işin avrupa'da yapılıp yapılmadığını sormak avrupa'yı allah peygamber kabul etmek değildir.

    pertten toplanan araçların kazasız diye satıldığı, apartman altındaki atölyelerde lpg dönüşüm işlemlerinin yapıldığı, servise verilen aracın sağlam parçalarının hor kullanılmış diğer parçalarla değiştirildiği ve en önemlisi denetimsizlik nedeniyle bu işleri yapanların yanına kar kaldığı bir ülkede yaşıyoruz.

    bu ülke şartlarında 250ooo km yada daha üstü yol yapmış bir aracı rektifiye işlemi ihtiyacı nedeniyle daha düşük fiyatla alacak bir vatandaş, %90 ihtimalle bu aracın motorunun tekrar çalışır hale gelmesinden sonra, lastikleriyle, balatalarıyla, direksiyon sistemiyle vs uğraşmaz ve yürüdüğünü gördüğü için tepe bayır gezmekten çekinmez. sonra seyir halindeyken çıkan lastiği yüzünden gelir benim aracıma çarpar.

    yanlış anlaşılmasın, araba benim için bir lüks değil, haktır. ülkemdeki herkesin seyahat özgürlüğü içinde istediği gibi konforlu bir şekilde gezip dolaşmasını hepinizden çok isterim ama mevcut denetimsizlik içinde düşünüldüğünde bu durumun sürdürülebilir olmadığını görmek içinde doktora sahibi olmaya gerek yok.

    benim söylediğim zaten düşük olan araç parkının kalitesini daha da düşürmekten başka bir işe yaramayan bu işlerin(bknz: rektifiye) peşinden koşmak, çoluğumuzu çocuğumuzu 1 dakika sonra nasıl bir tehlike içinde olacağı belli olmayan bir araca emanet etmenin anlamsızlığı. "bana birşey olmaz dayıoğlu" zihniyetiyle yapılan yolculuklar sırasında 13 kişinin öldüğü renault 12 sw kazaları hala çok taze malesef. 5 lira rüşvet almak için ceza yazmaktan vazgeçen polislerin olduğu bir ülke olduğumuz sürece de, bu işi bizden daha iyi yapanlara(bknz: 1. nesil ab ülkeleri) yetişmeye çalışmaktan başka çaremizde yok.

    türk, ayyıldız, vatan, millet diye konuşup da kullanıcı adını turkish!! olarak yazan birine bu kadar cevap yazmazdım aslında ama meydanı boş bırakınca da türüyorsunuz işte.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayake

    bu işin avrupa'da yapılıp yapılmadığını sormak avrupa'yı allah peygamber kabul etmek değildir.

    pertten toplanan araçların kazasız diye satıldığı, apartman altındaki atölyelerde lpg dönüşüm işlemlerinin yapıldığı, servise verilen aracın sağlam parçalarının hor kullanılmış diğer parçalarla değiştirildiği ve en önemlisi denetimsizlik nedeniyle bu işleri yapanların yanına kar kaldığı bir ülkede yaşıyoruz.

    bu ülke şartlarında 250ooo km yada daha üstü yol yapmış bir aracı rektifiye işlemi ihtiyacı nedeniyle daha düşük fiyatla alacak bir vatandaş, %90 ihtimalle bu aracın motorunun tekrar çalışır hale gelmesinden sonra, lastikleriyle, balatalarıyla, direksiyon sistemiyle vs uğraşmaz ve yürüdüğünü gördüğü için tepe bayır gezmekten çekinmez. sonra seyir halindeyken çıkan lastiği yüzünden gelir benim aracıma çarpar.

    yanlış anlaşılmasın, araba benim için bir lüks değil, haktır. ülkemdeki herkesin seyahat özgürlüğü içinde istediği gibi konforlu bir şekilde gezip dolaşmasını hepinizden çok isterim ama mevcut denetimsizlik içinde düşünüldüğünde bu durumun sürdürülebilir olmadığını görmek içinde doktora sahibi olmaya gerek yok.

    benim söylediğim zaten düşük olan araç parkının kalitesini daha da düşürmekten başka bir işe yaramayan bu işlerin(bknz: rektifiye) peşinden koşmak, çoluğumuzu çocuğumuzu 1 dakika sonra nasıl bir tehlike içinde olacağı belli olmayan bir araca emanet etmenin anlamsızlığı. "bana birşey olmaz dayıoğlu" zihniyetiyle yapılan yolculuklar sırasında 13 kişinin öldüğü renault 12 sw kazaları hala çok taze malesef. 5 lira rüşvet almak için ceza yazmaktan vazgeçen polislerin olduğu bir ülke olduğumuz sürece de, bu işi bizden daha iyi yapanlara(bknz: 1. nesil ab ülkeleri) yetişmeye çalışmaktan başka çaremizde yok.

    türk, ayyıldız, vatan, millet diye konuşup da kullanıcı adını turkish!! olarak yazan birine bu kadar cevap yazmazdım aslında ama meydanı boş bırakınca da türüyorsunuz işte.

    Alıntıları Göster
    Motor rektefiyesi tamamda. Aracı alırken iyi bakmak lazım. Yanmış, şasi doğrultma uygulanmış araca ne yapsan dikiş tutmaz. Metal yorgunluğu denen bir olay var. Rektefiyeye girse bile olmayacak ölmüş motorlar vs de var buna istinaden. Yani km yüksek olur bu yüzden ucuza satılır masrafı hesaplanır üzerine birde piyango vurur diye ek bir masraf koyulur yinede aracın fiyatı buna rağmen ucuza geliyorsa ancak...
    Yani sorunsuzunun ederi 10000 olan arabanın rektefiye isteyeni 7500 ise o riske girilmez bence. Mezarcılık yaparda düşürürsün 6000 6500'e 10000 TL edicek aracı tamam ona eyvallah. Mesela ben 9000'e 12000 ederi olan bir aracı aldım(komple boyalı, ön ve arkadan darbeleri var, yolcu airbagi patlak, iç mekanda ve elektrikli camlarda ufak tefek sorunlar var) şasi sağlamdı, kaportada elden geçmesi gereken yerler var, motor ve yürürü çok iyi durumda... Bu araca ben 1000 TL yatırsam(elime para geçince inş) 12000'den okutabilirim zaten 1000 TL yatırsam züper olur binerim o ayrı Nedir bu 1000 TL zaten albeni işlemidir...
    -Kapı içleri elden geçicek
    -Cam tesisatı elden geçicek
    -Müzik sistemi elden geçicek
    -15-16" ince yanaklı lastik ve alaşım jant(2. el)
    -Kaporta rütuşları
    -Egzos ve hava filtresi elden geçer bi son susturucu birde K&N filtre
    -Xenon ampuller
    Böyle ufak tefek ama toplasan 1500 2000 edicek masrafları için+komple boya olduğu için çok ucuza giden araçlar var. Düşürüp almak denk getirmek mesele ben 3 ay aradım...
    Tek korkum motor ve şasidir benim, gerisi fiyat kırma kriteridir şahsen...




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.