Şimdi Ara

Subap Arızası Olan Aracı Kullanmaya Devam Edersek Ne Olur?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
1
Favori
70.099
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, daha önce "1.Silindir Teklemesi" şeklinde arıza lambası yakan LPG'li aracım için konu açmıştım. İki ayrı ustayla yaptığımız incelemelerden sonra sorunun 1. silindirdeki -muhtemelen- eksoz subabının LPG nedeniyle deforme olup kaçırması ya da oturmasından kaynaklı olduğu sonucuna varıldı.

    Aracın çekişinde düşüş, yakıt tüketiminde artış, giderken tekleme vs YOK. Eskiden neyse şimdi de öyle gidiyor.

    Ustamız, arıza lambası yanmaya devam ettiği halde aracı bu şekilde onbinlerce km kullanabileceğimi motorun şimdi açılmasına gerek olmadığını söyledi.

    Sizce de aracı bu şekilde motor çekişten düşene, motor "artık yeter bana bi el atın" diyene kadar kullanmaya devam etmeli miyim?

    Bu şekilde araca herhangi bir zarar vermiş olur muyum?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Subap Arızası Olan Aracı Kullanmaya Devam Etmenin Sonuçları

    Subap arızaları, araç motorlarında ciddi sorunlara yol açabilen yaygın bir sorundur. Subap arızası olan bir aracı kullanmaya devam etmek, daha pahalı onarımlara ve hatta aracın yolda kalmasına neden olabilir.

    Subaplar, motorun hava ve yakıt karışımını silindirlere alıp egzoz gazlarını dışarı atmasını sağlayan önemli motor bileşenleridir. Bir subap arızalandığında, bu işlemi bozar ve aracın düzgün çalışmamasına neden olur.

    Arızalı bir subapla sürüşün yaygın sonuçları şunlardır:

    • Güç kaybı: Subap arızası, motorun silindirlere uygun miktarda hava ve yakıt karışımı almasını engelleyerek güç kaybına neden olabilir.
    • Düşük yakıt verimliliği: Arızalı bir subap, yakıt verimliliğini düşürerek daha fazla yakıt tüketimine yol açabilir.
    • Egzoz emisyonlarında artış: Arızalı bir subap, egzoz gazlarının silindirlerden tam olarak atılmasını engelleyerek egzoz emisyonlarında artışa neden olabilir.
    • Motor hasarı: Uzun süre arızalı bir subapla sürüş, pistonlara, silindirlere ve diğer motor bileşenlerine zarar verebilir. Bu, onarım maliyetlerini önemli ölçüde artırabilir.

    Subap Arızası Maliyeti

    Subap arızasının maliyeti, arızanın ciddiyetine ve aracın modeline bağlı olarak değişir. Küçük bir subap arızası için onarım maliyeti birkaç yüz lira olabilirken, daha ciddi arızalar binlerce liraya mal olabilir.

    Subap Arızası Yolda Bırakır mı?

    Subap arızası genellikle aracın yolda kalmasına neden olmaz, ancak ciddi bir arıza durumunda yolda kalma riski vardır. Arızalı bir subap, motorun çalışmasını engelleyebilir veya aracın performansını önemli ölçüde düşürerek sürüşü tehlikeli hale getirebilir.

    Subap Yakan Araba Nasıl Anlaşılır?

    Subap yakan bir araba, aşağıdaki belirtilerle anlaşılabilir:

    • Motor arıza ışığının yanması
    • Düşük motor gücü
    • Yüksek yakıt tüketimi
    • Egzozdan duman çıkması
    • Motor rölantide çalışırken düzensiz çalışma

    Sonuç

    Subap arızası olan bir aracı kullanmaya devam etmek, daha ciddi sorunlara ve daha yüksek onarım maliyetlerine yol açabilir. Subap arızası belirtileri fark edildiğinde, aracı hemen bir tamirciye götürmek ve onarım yaptırmak önemlidir. Böylece, daha pahalı onarımların ve yolda kalma riskini önleyebilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Arkadaşımın opel astrasında da aynı problem vardı, yaklaşık 10 bin km yapmış.farkında değil.Araba benzindeyken stop etmeye başlayınca anlaşıldı.Yetkili servis 6000 tl çıkardı 2400 tl sanayide yaptırdı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • uzmanlık gerektiren bir konu, ama arıza arızayı doğuruyor genelde, öyle bir durum oluşmasın sonra?
  • Sanayi çomarları işte!!! Türkçe meali: "Sen böyle kullan motoru eline alınca ben de seni kucağa alacam"

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam elbet yaptıracaksınız bence durumunuz var ise ertelemeyin riske girmeye değmez. Biz de yeni değiştirttik aynı sorundan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabanız punto mu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Subap ayarı gevşedi ise motor sıcakken ses yakar. Subaplar geç kapandığı için soğutamaz bu da çekişten düşmeye neden olur. Eğer subap ayarı sıkıysa motor subap kesebilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emin olmamakla beraber eğer subap vuruntu yapmıyorsa uzun km'ler boyunca sıkıntı olmaz diye düşünüyorum.



    Yakıt tüketiminizin artacağını düşünüyorum,

    Araç lpg'li ama sağlıklı olana oranla daha fazla atık gaz salınımı yapacağını düşünüyorum,

    Emme yada egzoz manifoldlarında kurum oluşma ihtimali artabilir ama yine lpg avantaj sağlar sanırım,

    Arızanın artma ihtimali yüksek, yani subap zamanla daha fazla kaçıracaktır. Lpg bunu hızlandıracaktır. Lpg ile devir çevirmemeye ve detonasyon yaptırmamaya dikkat edin.



    Benim araçta da subap sorunu var. Daha doğrusu öyle söylendi. Dip gaz yapıldığında egzozdan beyaz, gri bir duman atıyor. Rolanti halinde bile yoğun egzoz kokusu var. Bu egzoz kokusuna 15 dakika gibi bir süre maruz kalındığında solunum yolunda yanma yapıyor. Bütün bunlar yağ değişim vakti geldiğinde kat be kat artıyor.



    Yaklaşık 40.000 kilometredir böyle kullanıyorum ve daha önceki sahibi de ne kadar yürütmüştür bilmiyorum hala canavar gibi yürüyor. Günlük minimum 200-250 km yol katediyorum. Araç Gmc Safari V6 4.3(190hp) bu kadar yürümesini belki de bu yüksek hacimden düşük güç alınmasına borçluyum. Ben yaptırmayı düşündüm ama parça fiyatı çok ucuz olmasına rağmen motorun indirilmesi 2300 civarı tutuyor. Motor erişimi çok zor bir yerde ve işçiliği bir hayli zor. Aracı satsam 3000 etmiyor o yüzden böyle gittiği yere kadar devam edeceğim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: momenty

    Hocam elbet yaptıracaksınız bence durumunuz var ise ertelemeyin riske girmeye değmez. Biz de yeni değiştirttik aynı sorundan

    Nerde yaptırdınız üstad?kaça mal oldu?
  • Konu biraz eskimiş ama güncel olarak başıma gelen olaylar 2005 1.2 16 v clio hb aracımda benzer sorunlar baş gösterdi sanayide çoğu ustayı dolaştım arıza sabit yanıyor sarı ışık 1. Silindirde tekleme hatası her gittiğim usta başka bir problem söyledi arabam daha 135 binde kimisi katalitik dedi yan saniyiden değiştim kimisi buji dedi kimisi bobin kimisi rolanti valfi kimisi lpg bozuk abi :) dedi gittim baktırdım ve böylece 1 ay geçti ama sorun devam ediyor cebimizden de para eriyor bu arada neyse adanada eski birmot çalışanı bir usta dinledi motoru değiştirdiğim parçaları sordu buji buji kablosu ateşleme bobini bogaz kelebeği saydım yok dedi bunlardan değil senin problemin subap erimesi dedi ve teşhisi koydu koyduda maliyeti de arttı yaptıralım dedik malzeme fiyatları uçmuş orjinal subap takımı 730 tl conta takımı 720 tl antifiriz balata spreyi yağı derken 1000 tl bir masraf çıktı bende çelik olan yan sanayi subap takımı yerli olanından yan sanayi conta takımına antifiriz yağ ve spreye 530 tl aldım bu arada kapak açıldı ve 1. Silindirin oradaki subaplar acılı kebaba dönmüş ve söküldü şuan kapakçıda kapakçıyla 250 tl ustayla 300 tl anlaştık şuan yapım aşamasında belirtileri devirde dalgalanma çekişden düşme yakıt sarfiyatı 1. Buji kablosunu çekseniz dahi tepki yok olduğu gibi çalışma çiğ yakıt kokusu resimlerini atacağım sonucuda yazacam belki benim gibi dertli dertli nedir bu ışık diyenler bilgilenir iyi donanım haberler :) Subap Arızası Olan Aracı Kullanmaya Devam Edersek Ne Olur? Subap Arızası Olan Aracı Kullanmaya Devam Edersek Ne Olur? Subap Arızası Olan Aracı Kullanmaya Devam Edersek Ne Olur? Subap Arızası Olan Aracı Kullanmaya Devam Edersek Ne Olur?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.