Şimdi Ara

MACUN ÇATLAĞI İÇİN FULL BOYA ŞART MI? BAŞKA ÇÖZÜMÜ VAR MI?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
8.132
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba arkadaşlar.

    1990 model Opel Omega'ya sahibim. Ama maalesef aracımda macun çatlakları ve bazı hatalar bulunmakta. Benim için en dikkat çeken yerler kaput ve sol arka kapı. Diğer yerler yine iade eder ama buralar çok göze batıyor.Bunun dışında arka cama çekilmiş silikon. ne zaman baksam moralimi bozuyor nasıl bir ustalık bu diye. Bu bölgeye bir çözüm öneriniz var mı...) Daha açık olması için fotoğrafları ekledim.

    Full boya için 9500 TL fiyat aldım ve bu fiyat beni haliyle zorlamakta.

    Benim bilmediğim sizin bildiğiniz başka çözüm önerileri var mı.. her türlü öneriye açığım.

    Şimdiden teşekkür ederim...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WOLF99 -- 26 Temmuz 2022; 19:28:56 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Macun Çatlağı İçin Tam Boya Şart mı? Başka Çözümleri Keşfet

    Macun Çatlağı Tamiri

    Macun çatlakları, araç kullanıcılarının karşılaşabileceği yaygın bir sorundur. Bu çatlaklar çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir, ancak genellikle aracın yüzeyine yapılan onarımların yetersiz olmasıyla ilgilidir.

    Macun Çatlağı Neden Giderilir?

    Macun çatlakları, estetik açıdan hoş olmayan bir görünüm oluşturmanın yanı sıra aracın boyasına da zarar verebilir. Su ve nem, çatlaklardan boyanın altına sızabilir ve zamanla korozyona yol açabilir.

    Tam Boya Şart mı?

    Macun çatlaklarını gidermek için her zaman tam boya yaptırmak gerekli değildir. Küçük çatlaklar genellikle daha az maliyetli ve zaman alıcı yöntemlerle tamir edilebilir. Ancak daha büyük veya derin çatlaklar, boya hasarını önlemek için tam boya gerektirebilir.

    Tam Boya Olmadan Macun Çatlağı Çözümleri

    Tam boya yaptırmak istemiyorsanız, macun çatlaklarını gidermek için aşağıdaki yöntemleri düşünebilirsiniz:

    • Macun Yenileme: Çatlamış macunu çıkardıktan sonra, aynı alana yeni macun uygulamak sorunu çözebilir.
    • Çizik Giderme: Küçük çatlaklar, özel çizik giderme ürünleri kullanılarak doldurulabilir. Bu ürünler, çatlağın üzerine uygulanır ve kuruduktan sonra zımparalanarak yüzeyle aynı hizada hale getirilir.
    • Boya Kalemi: Minik çatlaklar, aracınızın boyasına uygun bir boya kalemi kullanılarak doldurulabilir.
    • Macun Çatlağı Tamir Kiti: Otomotiv mağazalarında, macun çatlaklarının onarımı için özel olarak tasarlanmış kitler bulabilirsiniz. Bu kitler, çatlakların doldurulması ve kapatılması için gerekli malzemeleri içerir.

    Araç Macun Çatlağı Nasıl Kapatılır?

    Macun çatlaklarını kapatmak için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

    1. Çatlağın etrafındaki alanı temizleyin ve kurulayın.
    2. Çatlamış macunu kazıyın veya zımparalayın.
    3. Alanı tekrar temizleyin ve kurulayın.
    4. Yeni macun uygulayın veya çizik giderme ürünü kullanın.
    5. Gerekirse zımparalayın ve boyayı rötuşlayın.

    Araba Üzerine Çekilen Macun Neden Çatlar?

    • Uygun olmayan macun seçimi
    • Yetersiz yüzey hazırlığı
    • Uygunsuz sertleştirici kullanımı
    • Hava kabarcıkları
    • Isı dalgalanmaları
    • Boyanın büzülmesi

    Macun çatlaklarını önlemek için, deneyimli bir profesyonele onarım yaptırmanız ve kaliteli ürünler kullanmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Herşeyden önce bu arabayı neden aldın?

    Değişecek sac parçaları değişin bence çıkma sıfır vs bulup , tavanıda komple kazıyacak sacı düzeltip komple boya yapacak

    9500 TL bu dediklerim çıkarsa iyi rakam yoksa macundan yine araba yapacaklar sana
  • Macun çatlağı, o bölgeye çok kalın macun çekildiğinde daha çabuk olur. Güneşden soğuktan etkilenir ve çatlar. Maalesef dertli bir konu. Yapılacak en güzel şey bir kaportaciya gidip orayi temizletmek(yani macunun komple kazinmasi) sonrasinda da kaportacinin altindaki sacı güzelce çektirmesi ve şeklini toparlamasi. Üstüne yine macun atilacak ama ne kadar ince olursa o kadar kafi işte. İmkan varsa tabi değişim en temizi de onun da ikinci el değer kaybı ve masrafi daha fazla olabiliyor. Benim gördüğüm bu şekilde illa ki daha tecrübeli birisi bir tavsiyede bulunur belki ama.
  • Teşekkür ederim. Bende ne yapacağım bilmiyorum. En uygun yollu çıkmak istiyorum işin içinden...

  • Bütçemiz sıkıntılıydı... Babam için önemli olan gidişi ve konforu olduğu için bu hatalara takılmadı. Lakin ben genç olduğum için ister istemez kafamı takıyorum.

    Teşekkür ederim yorumun için...

  • Up up
  • o arabanın adam olması için en 30 bin lira para lazım, 10 bin verip günü kurtarırsın seneye aynı dertler yeniden kusar

  • Yapma ve usta. O zaman ya böyle zararına satacağım ya da 10 bin verip boyayıp satacağım...

  • macun çatlakları idare eder de arka cam kötü görünüyor

  • Evet ustam maalesef. Orayı nasıl kapatacağımı bilmiyorum...

  • 9500 tl ye bu arabayı kaporta onarım dahil komple boyayıp size teslim edeceklerse bence hiç durma yaptır. Ondan sonra bak keyfine arabayı yıkadığında oh be mis gibi oldu dersin.

    Araba zaten macundan geçilmiyor en azından tertemiz olur.

  • Öyle olacak galiba usta lakin parça boya mı yapsam diye de düşünmüyor değilim.. yani kaput ve sol arka kapıyı boyayıp bıraksam mı diye.. sırıtabilir tabi onunda o dezavantajı var

  • WOLF99 W kullanıcısına yanıt

    Hocam, arkadaşlar söylemiş zaten, 9500 TL ye yaptırabiliyorsanız hiç düşünmeyin bence. Araç zaten 1990 Model, parça parça boyatacağınıza komple kazıtıp boyatmanız daha iyi olur.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.