Şimdi Ara

Lastik için fitil mi yoksa yama mı yaptırmak doğru?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (2 Mobil) - 4 Masaüstü2 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
19.440
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dün basınç sensörü uyarı verdi. kontrol ettiğimde lastiğe çivi saplandığını gördüm.
    Genelde yama yaptırıyordum ama bu sefer gece olduğu ve elimde başka alternatif olmadığı için fitil uygulaması yaptırdım.
    Sizce hangisi daha iyi ve güvenli?
    İnternette araştırdığımda kimisi fitil daha iyi demiş kimisi yama daha iyi demiş. Bir sonuca varamadım ve kafam karıştı.
    Haftasonu uzun yol yapma planım var sizce ne yapmalıyım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cybersonic -- 18 Ekim 2018; 10:9:13 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Lastik için Fitil mi Yama mı Yaptırmak Doğru?

    Arabanızın lastiği patladığında, onarım için genellikle iki seçenekle karşılaşırsın: fitil atmak veya yama yaptırmak. Her iki yöntemin de kendine göre avantajları ve dezavantajları vardır.

    Fitil Atmak

    Fitil atmak, patlak lastiğin içine bir fitil yerleştirerek deliğin kapatılmasını içeren hızlı ve uygun fiyatlı bir yöntemdir. Bu işlem genellikle acil durumlarda veya kısa vadeli çözümler için kullanılır.

    Avantajları:

    • Hızlı ve kolay
    • Uygun fiyatlı
    • Acil durumlarda kullanışlı

    Dezavantajları:

    • Yama kadar dayanıklı değil
    • Lastiğin dengesi üzerinde olumsuz etki yaratabilir
    • Yüksek hızlarda tehlikeli olabilir

    Yama Yaptırmak

    Yama yaptırmak, lastiğin hasarlı bölümünün içten bir yama ile kapatılmasını içeren daha kalıcı bir onarım yöntemidir. Bu işlem daha zaman alır ve pahalıdır, ancak lastiğin ömrünü uzatır.

    Avantajları:

    • Fitil atmaktan daha dayanıklı
    • Lastiğin dengesini daha az etkiler
    • Yüksek hızlarda daha güvenli

    Dezavantajları:

    • Fitil atmaktan daha pahalı
    • Daha fazla zaman alır

    Hangi Yöntemi Seçmelisin?

    Doğru onarım yöntemini seçmek, lastiğin hasarının boyutuna, aracını ne sıklıkla kullandığına ve bütçene bağlıdır.

    • Küçük delinmeler: Fitil atmak genellikle küçük delinmeler için uygun bir seçenektir.
    • Büyük delinmeler: Yama yaptırmak, büyük delinmeler veya hasarlı yan duvarlar için daha iyi bir seçimdir.
    • Sık Kullanım: Aracını sık sık kullanıyorsan, dayanıklılık açısından yama yaptırmak daha iyi bir yatırımdır.
    • Bütçe: Fitil atmak, yama yaptırmaktan önemli ölçüde daha ucuzdur.

    Lastiğin durumu ve ihtiyaçların hakkında bir profesyonelden tavsiye almak her zaman en iyisidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Mantar en iyisi.
  • lastiğin yanağında olmadığı sürece yırtık fitil gayet iyi bence
  • Benim lastiklerime 2 senede 5 kere çivi girdi. Hepsinde yama yaptırdım ve uzun yolda kullandım, sorun çıkmadı. Lastikleri toplamda 80000km kadar kullanıp değiştirdim.

    Gittiğim lastikçi diğerlerinden biraz pahalı ve önünde genelde sıra oluyor.
    Ama adam işini düzgün yapıyor. Tamir ettiği lastiklerin hiç biri sorun çıkarmadı
    Evinizin çevresinde en yakın iyi bir lastikçi bulup tamir, yama, rotasyon, balans vs. yaptıracaksanız sürekli oraya yaptırın.
  • Fitil yaptırdığım lastikle fitilli haliyle 20bin km yaptım. No problem.
  • Fitil kolay olanı genelde lastikçiler fitil yapar ama o fitil deliğe sokulurken hem biraz delik büyür hemde zamanla atma riski var araç ile bazen 190 km hızlara bile çıkabiliyoruz doğal olarak ben fitil yaptırmam

    ben lastiğim patlayınca yama yaptırıyorum lastiği tabi komple sökmek zorunda kalıyorlar
  • en sağlamı fitil + yama. ama, lastikçiler uğraşmaz ikisini aynı anda yapmak için.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K@sToR

    en sağlamı fitil + yama. ama, lastikçiler uğraşmaz ikisini aynı anda yapmak için.
    parasını verdikten sonra neden yapmasınlar?
  • Sakın fitil yapmayın o masaimarada kaldı

    İçten yama yapılması gerekiyor
  • Yıllardır mantar yama yaptırırım

    https://www.youtube.com/watch?v=fUB1zGwwOMo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARroWCoLT

    Yıllardır mantar yama yaptırırım

    https://www.youtube.com/watch?v=fUB1zGwwOMo
    Adamlar ne sağlam iş yapıyorlar

    Türkiyede hiçbi yerde böyle yama yapanı görmedim.

    Bizim lastikçilerin yaptığı içten küçük bi zımpara, sonra yapıştır yamayı geç.
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Böyle yapan var ama biraz tuzlu, en son bir yıl önce 30 lira vermiştim. Şimdi kimbilir ne kadar olmuştur.
  • Baştan savma yapıp 20 lira alıyolar, bu şekilde yapsınlar 30 iyi bence.

    Demek ki varmış, ben Antalyada görmedim hiç.

    Kamyonet traktör römork otomobil çok yama yaptırdım ama hep anlattığım gibiydi.

    Zamanım olsa kendim yamarım çoğu lastikçiden de iyi yapacağıma eminim lakin zaman olmuyor.

    Adam deliği bulmak için dur demeye almadan motosikletimin lastiğini jantla beraber komple suya soktu,

    Sapasağlam rulmanlar mefta oldu.

    Bi de bişey olmaz ya demez mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alisilin07 -- 19 Ekim 2018; 0:9:13 >
  • Fitil niye önerilmez önce bunu açıklayayım. Fitil lastiğe sokulduğunda zaten hasar almış olan lastik telleri daha da hasar alır. Hasar almakla kalmaz hava ile temas edeceği için paslanır. Güvenlik açısından yama ama iyi işçilikle yapılması gerekiyor, daha iyidir...
  • Fitil 200TL Yama 250TL olduğuna göre pahalı olan daha zahmetli olduğu için fiyat farkı oluyor, burdan yola çıkarak yama diyorum.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.